![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bekijk het leven van mijn toekomstige kinderen. Ik kies in welke familie mijn kinderen worden geboren, sterker nog, ik kies of mijn kinderen uberhaupt worden geboren. Afhankelijk van wat voor soort vrouw ik uitkies kan ik ook invloed uitoefenen op bijvoorbeeld huidskleur en andere fysieke eigenschappen. Zoals ik het zie is de enige manier waarop allah invloed uit kan oefenen op wie, waar en wie niet wordt geboren in deze wereld is door invloed uit te oefenen op al ons gedrag. Maar jij zegt dat er een scheiding zit, dat allah een deel bepaalt en wij een deel, maar alles staat in verband, hoe kunnen we allebei een deel bepalen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Keuze tussen A en B Keuze voor A Keuzeuitkomst was reeds bekent bij een alwetend wezen |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Geen aarde. God wil de aarde maken. God maakt aarde en legt alle mensenlevens vast. (maar is eigenlijk altijd al voorbestemd) God wou de aarde maken, dus god wou ook alle mensenlevens maken en wou dus ook alle acties die mensen later gaan doen en ook vastgelegd moesten worden (er is immers determinisme). Alles wat wij doen is gods wil. God kan zelf zijn eigen beslissingen niet meer terugdraaien. God kan niet almachtig zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als god zijn beslissingen zou willen terug draaien, zou hij al sowieso niet alwetend zijn, aangezien hij dan een fout heeft gemaakt, en die wil verbeteren. Beslissingen terugdraaien is voor wezens die fouten maken, om hun fouten recht te zetten. En dus een overbodige luxe voor god. *Edit tenzij god van te voren heeft gepland om eerder genomen beslissing op een later stadium weer te veranderen. ( om de situatie bijvoorbeeld als les te laten gelden voor de mens) Laatst gewijzigd op 09-06-2005 om 13:17. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik bedoelde dat hij bijvoorbeeld de mens kan schapen, met het idee dat die een vrije wil hebben, om vervolgens de vloedgolf te laten plaatsvinden. Maar beide acties zijn dan van te voren gepland, alhoewel het erop lijkt dat god niet alwetend is, en later heeft moeten ingrijpen. |
![]() |
||
Citaat:
En daar vanuit gaand is het volgens mephostophilis' zijn logica zo dat god niet kan besluiten later ergens in te grijpen, en daardoor niet almachtig is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als god alwetend is, moet hij de acties van mensen vastleggen. Als hij dat namelijk niet doet, kunnen mensen iets doen dat hij vooraf niet weet, waardoor hij niet voldoet aan de eis van alwetendheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
God heeft alle touwtjes in handen, maar jij mag en kan eigen beslissingen nemen.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
Volgt iedereen het nog?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelfs bepaalde mensen kunnen de toekomst voorspellen, (wat jij ongetwijfeld ook niet zal geloven ![]() En dat is maar een voorbeeldje. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
- Zonde kan niet bestaan. - Alles wat wij doen is gods wil. (tenzij god de aarde en mensen niet wilde schapen, wat niet erg logisch is) - De quantumfysica is fout. - Een magische kracht verstoort onze waarnemingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar daar ben ik het niet mee eens. Want ik neem niet zomaar aan dat god alleen de toekomst kan "berekenen". En bijvoorbeeld ook een kijkje kan nemen in de toekomst, aangezien hij de maker van tijd is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is de hele quantumfysica onjuist als er determinisme is. Kom jij met een alternatieve theorie die wel deterministisch is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen Verwijderd | 129 | 11-04-2007 14:20 | |
Vraag voor de gelovigen onder ons Joyfulness | 51 | 19-11-2005 21:40 | |
dit moet je lezen, gelovigen Prophecy | 69 | 27-08-2005 22:45 | |
Met iemand mee naar de kerk gaan. Fantôme | 51 | 14-11-2004 14:33 | |
vanuit een geloofsovertuigen tegen/voor een basisinkomen?!! Fantôme | 1 | 27-02-2003 12:52 | |
Psychologie |
ik kan beter dood zijn dolores_temp | 9 | 16-04-2002 20:17 |