Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-06-2005 @ 23:01 :
O, die gaan wel weer geleidelijk aan omhoog hoor. Het is toch duidelijk dat AH de winnaar is.
Daar twijfel ik ook niet over, maar ik kan me behoorlijk ergeren aan die mensen die huilend beweren dat de appelen nu toch echt 2x zo duur zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2005, 22:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2005 @ 23:03 :
Daar twijfel ik ook niet over, maar ik kan me behoorlijk ergeren aan die mensen die huilend beweren dat de appelen nu toch echt 2x zo duur zijn.
Sommige dingen zijn ook 2 keer zo duur geworden. Of dat aan de Euro op zich ligt, is natuurlijk een tweede.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:09
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Meph: That makes the two of us.

h3TT iS 4LlemaÄl DE $çHuLD F4N dE pL3üró!!!,,,!!!,,!,!,!,!,,, ,,,,,,
,,,,,,, ,,,, , , , , ,,,, , ,,, , , , ,, ,,, ,,,,,,,
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 00:15
Vice
Vice is offline
Ik vind het wel fijn en handig dat je in (een deel van) Europa met de zelfde muntjes kan betalen.
Oud 09-06-2005, 00:16
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 22:53 :
Oh ja, nou begrijp ik het al een stuk beter. Ik heb ook een tijdje in een supermarkt gewerkt en snap nu opeens je ergernis.
Dank u .

Voorbeeld voor diegene die zo slim zijn om nooit vakken te zijn gaan vullen:
Klant: "Jongeman wat kost dat pak melk."
Ik: "44 cent mevrouw"
klant: "Go alles is wel een stuk duurder geworden met die invoering
van die euro he eerst was het nog 60 guldencent en nu al
88 guldencent."
Ik: "Ja wat raar he hoe zou dat nou toch komen..."

En dat nu we in het jaar 2005 leven nog steeds elke dag wel een keer . En nee dat zijn niet alleen de bejaarden maar ook doodnormale mensen. Ik moet wel zeggen dat de bejaarden de kroon spannen met dit soort bullshit. Er zijn er een aantal die echt nog gulden zeggen in plaats van euro en het dan raar vinden dat hun geld zo snel op gaat terwijl alles zo goedkoop is...

Laatst gewijzigd op 09-06-2005 om 00:24.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 01:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ach man, die bejaren zijn om te beginnen al gek. Ze willen gewoon aandacht en jij bent waarschijnlijk hun enige gesprek van de dag. Does een keer aardig.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 01:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 09-06-2005 @ 02:00 :
Ach man, die bejaren zijn om te beginnen al gek. Ze willen gewoon aandacht en jij bent waarschijnlijk hun enige gesprek van de dag. Does een keer aardig.

Van binnen zijn ze misschien zelfs blij, nu ze er een gespreksonderwerp bij hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:21
Tox
Tox is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-06-2005 @ 13:33 :
Een onzinnig en kostbaar plan. Oude valuta herinvoeren lost geen problemen op, het creëert slechts nieuwe.
Oud 09-06-2005, 15:27
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 09-06-2005 @ 02:00 :
Ik zeg ook niet dat ik niet aardig tegen ze doe. Aardig doen tegen "lastige" klanten is m'n werk en daar vallen ook bejaarde omatjes onder die vragen of alles niet te duur is enzo.

Dat betekend volgens mij niet dat ik me er niet aan mag ergeren. Dat er niets aan te doen is dat snap ik ook nog wel en daar leef ik mee maar irritant is het wel.
Oud 09-06-2005, 15:37
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 23:07 :
Sommige dingen zijn ook 2 keer zo duur geworden. Of dat aan de Euro op zich ligt, is natuurlijk een tweede.
Ik meen toch in de krant te hebben gelezen dat wel degelijk aan de euro ligt dat de prijzen zo zijn gaan stijgen. Vooral nu men beweert dat de waarde van de gulden niet goed is ingeschat.

De supermarkten mogen dan wel goedkoper zijn, maar de rest van mijn consumpties zijn toch behoorlijk duur geworden hoor. Vooral op het gebied van kleding en schoenen.
Er staat een winkel bij ons in het centrum die vroeger altijd reclame maakte dat ze geen spijkerbroeken hadden die duurder waren dan FL 59,95. NU maken ze reclame dat ze geen spijkerbroeken meer hebben die duurder zijn dan E 59,95!

Maar om nog even mijn mening te spuien over het onderwerp van de TS. Ik denk niet dat de problemen opgelost worden als de gulden weer terugkomt. Sterker nog, er zullen dan alleen maar meer problemen voor in de plaats komen.
Oud 09-06-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 09-06-2005 @ 16:37 :
Ik meen toch in de krant te hebben gelezen dat wel degelijk aan de euro ligt dat de prijzen zo zijn gaan stijgen. Vooral nu men beweert dat de waarde van de gulden niet goed is ingeschat.
Laat me raden, de Telegraaf?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 15:47
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-06-2005 @ 16:46 :
Nee, ik haat die krant.
Dagblad de Limburger
Oud 09-06-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 09-06-2005 @ 16:47 :
Nee, ik haat die krant.
Dagblad de Limburger
Lood om oud ijzer.

De prijzen zijn sinds de invoering van de euro met 13% gestegen. De euro heeft daar ten hoogste enkele procentpunten aan bijgedragen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 16:09
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 09-06-2005 @ 16:37 :
Ik denk niet dat het aan de euro heeft gelegen dat de prijzen zo gruwelijk zijn gestegen maar meer aan het bedrijfsleven dat de invoering van de euro zo gigantisch heeft misbruikt door alles naar boven af te ronden. Als ze daarna weer vrolijk doorgaan met verhogen alsof de hele euro er nooit is geweest maar datzelfde bedrijfsleven wel moeilijk loopt te doen over de lonen die niet te veel kunnen stijgen omdat het anders allemaal te veel kost dan vind ik het niet zo raar dat de koopkracht alleen maar achteruit gaat. Ondanks dat daar van te voren voor gewaarschuwd was. Iets wat volgens mij ook niet ongewoon is in nederland maar dat terzijde.
Oud 09-06-2005, 16:17
LB06
LB06 is offline
Mensen die denken dat met de terugkomst van de binnenlandse valuta alles zal worden opgelost, zijn niet goed bij hun hoofd. Ik heb ook het idee dat mensen alleen maar tegen de euro zijn omdat alles duurder is geworden.

Of alles nu wel of niet duurder is geworden, maakt niet eens uit. Het is gewoon té duur op weer terug te gaan. En reken er maar niet op dat de prijzen weer terug zullen gaan naar het niveau van voor de euro. Integendeel, het zal er waarschijnlijk alleen maar duurder op worden, omdat de winkeliers weer een kans krijgen de mikmak naar boven af te ronden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 18:50
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
In Het Parool stond hetzelde.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 20:29
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Vreemd dat bij alles waar jij het niet mee eens bent of dat je betwijfeld, direct vraagt of die persoon het uit de Telegraaf heeft.
Helaas voor jou, maar je hebt niet altijd gelijk.
Oud 09-06-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 09-06-2005 @ 21:29 :
Vreemd dat bij alles waar jij het niet mee eens bent of dat je betwijfeld, direct vraagt of die persoon het uit de Telegraaf heeft.
Helaas voor jou, maar je hebt niet altijd gelijk.
De uitzondering bevestigt de regel.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 09:57
PGWR
PGWR is offline
Dat de euro de economie in de West-Europese landen schaadt, is best mogelijk. De invoering van de euro heeft ertoe geleid dat landen niet zelf een rentepercentage kunnen vastleggen, met als gevolg dat de economie overkookt of, in dit geval, te veel wordt afgeremd.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 10:53
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 10-06-2005 @ 10:57 :
Dat de euro de economie in de West-Europese landen schaadt, is best mogelijk. De invoering van de euro heeft ertoe geleid dat landen niet zelf een rentepercentage kunnen vastleggen, met als gevolg dat de economie overkookt of, in dit geval, te veel wordt afgeremd.
Aha, jij hebt liever een uit de hand lopende inflatie?

Bovendien is de rente historisch gezien laag.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2005 @ 11:53 :

Inflatie van de Euro zou zeker handig zijn gezien de concurrentie met Amerika en China. Door de hoge euro, of lage dollar, is Europa veel te duur (de Chinese munt is gekoppeld aan de dollar).

Maar dat lijkt me eerder het probleem van het marktprotectionisme van de EU en Eurolanden, dan van de invoering van de munt zelf.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:24
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2005 @ 11:53 :

ECB hanteert een rente van 2%, terwijl voor Duitsland een rente van 1% beter zou zijn. Een hoge inflatie is erg onwaarschijnlijk, deze is momenteel op een erg laag niveau.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 10-06-2005 @ 14:24 :
ECB hanteert een rente van 2%, terwijl voor Duitsland een rente van 1% beter zou zijn. Een hoge inflatie is erg onwaarschijnlijk, deze is momenteel op een erg laag niveau.
De inflatie in de eurozone is 2%. De doelstelling van de ECB is 2%. Sommige landen zitten eronder, andere erboven. Big deal. De Amerikaanse staten hebben ook niet allemaal dezelfde economische situatie, maar die hebben toch ook niet allemaal een verschillende munt?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:49
Flenya
Flenya is offline
Nutteloos en onzinnig plan. Kijk naar de toekomst, draai niet terug naar het verleden.
De euro is eigenlijk een lust , je wordt in 't buitenland niet meer gesaboteerd.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 22:30
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2005 @ 14:27 :
De inflatie in de eurozone is 2%. De doelstelling van de ECB is 2%. Sommige landen zitten eronder, andere erboven. Big deal. De Amerikaanse staten hebben ook niet allemaal dezelfde economische situatie, maar die hebben toch ook niet allemaal een verschillende munt?
De VS en de EU zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Een Texaan verhuist veel gemakkelijker naar New York, dan een Spanjaard naar Polen. In de VS kunnen de economieën van de verschillende staten elkaar aanvullen d.m.v. migratie. In Europa gaat dat moeilijker, vanwege de culturele diversiteit.

Daarnaast bestaat in de VS een gezamenlijke markt. In Europa is dat nog niet het geval. In feite kan gezegd worden dat een gezamenlijke munt net een stap te vroeg is geweest. Uiteraard werkt de kleinere verzorgingsstaat en de grotere ruimte voor de vrije markt ook mee.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 10-06-2005 @ 23:30 :
De VS en de EU zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Een Texaan verhuist veel gemakkelijker naar New York, dan een Spanjaard naar Polen. In de VS kunnen de economieën van de verschillende staten elkaar aanvullen d.m.v. migratie. In Europa gaat dat moeilijker, vanwege de culturele diversiteit.
Nee, dat heeft niets met culturele diversiteit te maken. Dat heeft te maken met een irrationele angst voor migratie bij het domme volk en regeringen die daardoor te bang zijn een rechtvaardig en economisch voordelig beleid te voeren.
Citaat:
Daarnaast bestaat in de VS een gezamenlijke markt. In Europa is dat nog niet het geval. In feite kan gezegd worden dat een gezamenlijke munt net een stap te vroeg is geweest.
Hoezo, te vroeg? Mooi op tijd zou ik zeggen, ze hadden alleen geen referenda moeten houden zodat we binnenkort mooi de dienstenrichtlijn zouden hebben.
Citaat:
Uiteraard werkt de kleinere verzorgingsstaat en de grotere ruimte voor de vrije markt ook mee.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 12:03
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-06-2005 @ 12:16 :
Nee, dat heeft niets met culturele diversiteit te maken. Dat heeft te maken met een irrationele angst voor migratie bij het domme volk en regeringen die daardoor te bang zijn een rechtvaardig en economisch voordelig beleid te voeren.
De angst wordt sociologisch gevoed door de culturele diversiteit. Cultuur onderscheidt en scheidt mensen van elkaar. Niet voor niets zijn de meeste mensen vooral bezorgd om de immigratie van niet-Westerse allochtonen. Om de immigratie van Westerse allochtonen is de bezorgdheid al een stuk minder, omdat de culturele verschillen al kleiner zijn. Om de binnenlandse migratie hoor je niemand klagen, omdat er praktisch geen cultuurverschillen zijn.

"Angst" of oprechte bezorgdheid om immigratie heeft niets te maken met domheid. Er zijn genoeg wetenschappers die deze bezorgdheid delen met het zogenoemde gepeupel.

Citaat:
Hoezo, te vroeg? Mooi op tijd zou ik zeggen, ze hadden alleen geen referenda moeten houden zodat we binnenkort mooi de dienstenrichtlijn zouden hebben.
Het was waarschijnlijk verstandiger geweest wanneer eerst de gemeenschappelijke markt was gecreërd. Dan had men kunnen overwegen om over te gaan op een gezamenlijke munt.

Citaat:
Tja, in een gemeenschappelijke markt bestaat nu eenmaal de noodzaak tot belastingconcurrentie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 12:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-06-2005 @ 12:16 :
voordurend neerbuigend zijn over het domme plebs is misschien wel leuk maar het maakt je analyse er niet beter op
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:23
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2005 @ 15:04 :
Persoonlijk erger ik me er behoorlijk aan als mensen dingen zeggen zoals "wow 100 euro, da's toch 220 gulden!!!".

Raak dat rotding toch eens een keer gewend.
Dan is het altijd nog fl 220,37 (afgerond op hele centen). Maar ja, laat ik niet de wijsneus uithangen, ontopic: over mijn lijk (dan moeten we weer terugwennen, wordt alles nog duurder en moeten we bij de grens ook weer wisselen).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:23
Astraea
Astraea is offline
Het lijkt mij ook geen goed idee om nu weer terug te gaan naar de guldens. Komen alleen maar grote problemen van. En dan hebben we het nog niet eens over de reacties die we van de rest van Europa gaan krijgen. Toch moet ik eerlijk zijn dat ik de gulden veel mooier en fijner vond. Dat was tenminste echt geld. Zelf heb ik ook nog een bult met guldens in huis. Zelfs nog papieren vijfjes, papieren rijksdaalders en papieren guldens (ja ja, nostalgie van voor mijn tijd ).

Ook wil ik even zeggen dat mensen wel heel erg overreageren. Ikzelf heb bij grote bedragen ook nog wel eens de neiging om even terug te rekenen. En dan kom je er wel eens achter dat je bijna ruim 200 gulden voor een broek had betaald. Stiekem ben ik dan wel blij dat ik het niet heb gedaan. Dat mensen anderen gaan lopen afzeiken omdat zij terugrekenen, vind ik persoonlijk een beetje zielig, want de laatste keer dat ik het checkte, deed ik er niemand pijn mee wanneer ik terugrekende. Dus lekker boeiend. Misschien is terugrekenen uiteindelijk wel onzinnig, maar jezelf ergeren omdát mensen terugrekenen is even onzinnig, IMHO.
Oud 18-06-2005, 08:26
Muzzle
Muzzle is offline
Mensen die uitspraken doen als:

- Het komt allemaal door die euri!
- Ja, ze hebben gewoon het guldenteken in een euroteken veranderd!
- Die rot euri!

zijn echt inferieur.

Mensen die jonger zijn dan 40 en nog terugrekenen ook trouwens.

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 08:29.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Muzzle schreef op 18-06-2005 @ 09:26 :

- Die rot euri!

zijn echt inferieur.

Mensen die andere mensen inferieur noemen zijn dat zelf.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 10:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

- Die rot euri!

zijn echt inferieur.

Je kan niet inferieur zijn; alleen inferieur aan ...

Leer eerst ff fatsoenlijk Nederlands, eer je anderen zulke naampjes geeft.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 10:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

- Die rot euri!

zijn echt inferieur.

Er is niets leuker dan stoer doen via het internet
Oud 18-06-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-06-2005 @ 11:56 :
Je kan niet inferieur zijn; alleen inferieur aan ...

Leer eerst ff fatsoenlijk Nederlands, eer je anderen zulke naampjes geeft.
Natuurlijk kun je inferieur zijn. Dat woord is namelijk zowel een absoluut als een relatief begrip.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:24
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-06-2005 @ 11:58 :
Tja, veel mensen op dit forum lijden aan hoogmoed.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:25
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 18-06-2005 @ 12:24 :
Tja, veel mensen op dit forum lijden aan hoogmoed.
Wie dan?

Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2005 @ 12:25 :
Wie dan?

En hoogmoed komt voor de val.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-06-2005 @ 11:58 :
Normal person + audience + anonimity = ....
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:01
Zaina
Zaina is offline
Alleen vanwege de naam moet de euro al weg.
Oud 19-06-2005, 08:53
Summerlover
Summerlover is offline
Dat de euro er uberhaupt nooit had moeten komen is een ander verhaal, maar nu de Euro er eenmaal is vind ik niet dat we terug moeten, het is toch al te laat om alle problemen die met de invoering van de euro zijn ontstaan terug te draaien of te kunnen oplossen met de herinvoering van de gulden.

En bovendien moet ik toch aan mn kleinkinderen een spannend verhaal kunnen vertellen later in het tehuis: 'Jullie oma heeft nog een andere munteenheid gekend.. jaja.. '

dus laat het lekker zo ajb..
Oud 19-06-2005, 10:07
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
BMF schreef op 19-06-2005 @ 09:53 :
Dat de euro er uberhaupt nooit had moeten komen is een ander verhaal, maar nu de Euro er eenmaal is vind ik niet dat we terug moeten, het is toch al te laat om alle problemen die met de invoering van de euro zijn ontstaan terug te draaien of te kunnen oplossen met de herinvoering van de gulden.
Mee eens.

Jammer dat de toppic-starter hier geen poll bij gemaakt heeft trouwens.
Oud 20-06-2005, 00:26
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
BMF schreef op 19-06-2005 @ 09:53 :

En bovendien moet ik toch aan mn kleinkinderen een spannend verhaal kunnen vertellen later in het tehuis: 'Jullie oma heeft nog een andere munteenheid gekend.. jaja.. '

dus laat het lekker zo ajb..
Het verhaal zal nog veel spannender worden als de euro weer weggegooid werd en met de euro moet je kleinkinderen maar afwachten. Slechte valuta zorgt over het algemeen voor minder bevolkingsgroei.
Oud 20-06-2005, 00:29
Verwijderd
Als er dan minder bevolkingsgroei optreedt in de categoriëen 'allochtoon' en 'lager opgeleid' zie ik niet direct in waarom dat bezwaarlijk is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:33
Zaina
Zaina is offline
Less is ook vaak more. Dat is waar.
Oud 20-06-2005, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 20-06-2005 @ 01:26 :
Het verhaal zal nog veel spannender worden als de euro weer weggegooid werd en met de euro moet je kleinkinderen maar afwachten. Slechte valuta zorgt over het algemeen voor minder bevolkingsgroei.
Ah, die goede oude Malthus had dat allemaal zo mooi uitgelegd.

Jammer inderdaad dat hij niet wist wat voor situatie er moest komen dat geboortegroei onder hoogopgeleiden toenam en onder laagopgeleiden daalde.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-06-2005 @ 13:01 :
En hoogmoed komt voor de val.
Er wordt echter niet bij gezegd wanneer die val dan komt. Ik zal vast nog wel eens struikelen over een banaan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wat een bullshit toch allemaal. In het midden gelaten of de euro een goede of slechte keus was, want dat is gewoon gelul achteraf, is het natuurlijk onzin om terug te gaan naar "de gulden". We leven in een europa dat naar elkaar toe probeert te leven, sommige stappen vind ik goed, sommige minder, maar om achteraf minder verstandige stappen dan terug te draaien is gewoon dom. De gulden herinvoeren kost bakken met geld, betekent dat we weer moeten wisselen als we naar het buitenland gaan en neemt echt de angst tot aankopen niet weg.

Of de euro indertijd interessanter was dan de gulden, maakt geen ruk uit, de euro is nu in ieder geval interessanter dan de gulden.
Oud 20-06-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2005 @ 13:18 :
Iedereen die vindt dat de euro weg moet maakt zichzelf hopeloos belachelijk. Terecht dat de meeste Europese ministers die Italiaan hard hebben uitgelachen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten