![]() |
||||
Citaat:
De structuur blijft intact ![]() Citaat:
![]() Stel je legt hem in een kast met lampen. Vervolgens doe je een lamp aan , die de appel groen kleurt. Nu kijk jij naar de appel , en ziet dat hij groen is , terwijl je weet dat hij daarvoor rood was. ![]() Als je naar de appel kijkt , is hij dan rood? ![]() Nee , waarom niet? Wat voor een kleur zal de appel hebben , als er absoluut geen licht is? ![]() Citaat:
![]() Je zou kunnen zeggen , en dat doet men ook , dat kleur en smaak ook bijvoorbeeld , secundaire eigenschappen zijn. Ze slaan enkel op de structuur , als object dat absorbeert en reflecteerd. De kleur word enkel door licht "toegevoegd" , en dat is eigenlijk niet eens die kleur die je waarneemt. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dit is verder dezelfde discussie of iets bestaat als het niet wordt waargenomen. Het is net waar je zelf de voorkeur aan geeft of wat goed uitkomt. |
![]() |
||
Citaat:
Maar "wij" hebben waarneming nodig om te bestaan. Anders zijn we dood of hersendood ![]() de rode appel (het blijft knagen ![]() het licht verplaatst richting de appel. De foton? bereikt het oppervlak (botst ![]() Een soort van transfusie ![]() Het zou best kunnen , had ik nog niet aan gedacht. ![]() Maar toch denk ik dat het anders is ![]() Een prisma geeft me een andere gedachte hierover , een regenboog ook eigenlijk.
Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 23:05. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |