Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 11:17
a girl
a girl is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 25-07-2005 @ 18:00 :
Ik denk dat anti depressiva wel verslavend (lichamelijk en geestelijk) zijn. Ik slik zelf fluvoxaminemaleaat en heb geprobeerd op aanraden van de psychiater om hiermee te stoppen, maar na 2 dagen niks geslikt te hebben, val ik soms weg en heb ik een soort hele korte epilepsie-aanvallen. Ben er dus maar weer mee doorgegaan.
ik denk niet dat dit normaal is bij het stoppen met anti-depressiva... heb je je dan laten onderzoeken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 13:55
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
a girl schreef op 26-07-2005 @ 12:17 :
ik denk niet dat dit normaal is bij het stoppen met anti-depressiva... heb je je dan laten onderzoeken?
Het stoppen met antidepressiva geeft altijd ontwenningsverschijnselen, net als dat het veel bijwerkingen geeft als je er net mee begint. Dit trekt geleidelijk aan steeds meer weg. Welke bijverschijnselen dit zijn en in welke mate deze voorkomen is afhankelijk voor de soort medicatie en de persoon zelf.

Daarom is het ook zo belangrijk om altijd in overleg met de (huis)arts te beginnen of stoppen met medicatie en goed de bijsluiter te lezen, zodat je weet welke bijwerkingen er op kunnen treden. En ook staat er vaak in de bijsluiter in welk geval je een arts moet raadplegen in het geval van bijverschijnselen.
Oud 26-07-2005, 14:37
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 26-07-2005 @ 14:55 :
Het stoppen met antidepressiva geeft altijd ontwenningsverschijnselen, net als dat het veel bijwerkingen geeft als je er net mee begint. Dit trekt geleidelijk aan steeds meer weg. Welke bijverschijnselen dit zijn en in welke mate deze voorkomen is afhankelijk voor de soort medicatie en de persoon zelf.

Daarom is het ook zo belangrijk om altijd in overleg met de (huis)arts te beginnen of stoppen met medicatie en goed de bijsluiter te lezen, zodat je weet welke bijwerkingen er op kunnen treden. En ook staat er vaak in de bijsluiter in welk geval je een arts moet raadplegen in het geval van bijverschijnselen.
Ik heb het in overleg met een psychiater gedaan.
Oud 26-07-2005, 16:10
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-07-2005 @ 15:37 :
Ik heb het in overleg met een psychiater gedaan.
Maar heb je ook contact met hem opgenomen over de ontwenningsverschijnselen en gezegd dat je er weer mee wilde beginnen?

Want om alleen maar te beginnen om die ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, is niet echt handig natuurlijk. Ik neem aan dat je niet voor niks met dat middel wilde stoppen.
Oud 26-07-2005, 19:37
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ik ben in overleg met hem verder gegaan. Die ontwenningsverschijnselen zijn niet echt prettig. Maar de deal was om als ik op een gegeven moment een vaste omgeving had (ik moest verhuizen) weer zou proberen om te stoppen.
Ik wil niet heel mijn leven afhankelijk zijn van een paar medicijnen. Ik slik deze omdat ik een bepaalde stof in mijn hersenen mis, Dystime ofzo. Daar hoor je vrolijk en op gewekt van te worden om het zo maar te zeggen. Dus moet ik het maar met medicijnen doen.
Reageren

Regels voor berichten