![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus naar mijn idee is levenservaring niet eens echt een voorwaarde voor intelligentie, wel voor algemene ontwikkeling, maar er zijn zeker vormen van intelligentie die geen levenservaring vereisen of waarbij je met minder levenservaring kunt volstaan. Ook overigens is het dan nog geen direct verband, maar meer een conditio sine qua non. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Eigenlijk zegt het dus niet zo veel als je goed in taal bent. Tenzij je heeeeeeeel goed in taal bent, want dan kan je problemen heel goed in woorden oplossen (beredeneren), vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is maar net wat je precies onder 'slim' verstaat hoe je dit ziet... Ik vind of iemand slim of niet slim is of overkomt lang niet alleen liggen aan over wat voor theoretische kennis iemand beschikt...iemand die over veel theoretische kennis beschikt, maar anderen alleen maar kan beledigen, zichzelf boven anderen zet, enz. vind ik dom (of 'niet slim'), iemand die over misschien wat minder theoretische kennis beschikt, maar sociaal is, enz. vind ik niet dom. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo heb ik zelf dat ik verbaal-linguistisch niet slim ben. Terwijl ik met andere gebieden veel beter ben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En, wat was de naam van die test? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En jah, het klopt. Het loopt totaal niet gelijk bij mij. Ik heb een goed geheugen, talige testjes gaan me ook goed af, maar als het op ruimtelijk inzicht en wiskundige testjes aankomt, dan raak ik helemaal de weg kwijt (en wat was ik boos op die psych, dat ik die rotdingen allemaal moest doen ![]() Maar verder functioneer ik prima hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iemand kan ook toneelspelen dat hij/zij toneelspeelt om iets voor elkaar te krijgen of zich op een andere manier dommer gedragen om iets voor elkaar te krijgen. ( in enkele gevallen om een ander niet zo te kwetsen ). Als ik naar buiten kijk zie ik heel veel prestaties. Door de verbaal sterken? ![]() Als ik naar het functionerende beeld voor me kijk ( pc ) dan ... Als ik naar de dokter of tandarts ga dan... En in de politiek vind je veel verbale mensen. Het is echt goed als je verbaal sterk bent. Ze denken heel bewust en logisch. Het is niet zomaar een papagaai ofzo...Het een volgt op het ander. Ze hebben goed oog voor details.. Conclusie: ik ben niet zo slim. Ik ben niet verbaal sterk, argumenten weerleggen lukt me wel, maar het is niet uizonderlijk, ik denk eerder instuitief ( waarom is volgens jou rationeel beter dan instuitief? Weet je uberhaupt wel wat instuitief denken inhoud? ) dan rationeel en ik spreek ook niet zo beheerst. Bedenk wel dat alle onderdelen die je hebt opgenoemd zo ongeveer maar onder een categorie vallen ![]() |
![]() |
|
Een vriend van mij is op zijn 16e alleen met zijn broertje naar Nederland gevlucht.
Nu (10 jaar later) spreekt hij de taal zonder enig accent, heeft Econometrie afgerond, een supergoede baan op een mooi kantoor, veel vrienden, hij heeft zijn broertje moeten opvoeden en gezorgd dat deze een opleiding en een huisje heeft kunnen vinden. Een combinatie van zijn levenswijsheid door alles wat hij heeft meegemaakt, zijn aangeboren intelligentie en zijn doorzettingsvermogen, dat noem ik slim.
|
Verwijderd
|
Ik vind mezelf niet slim en niet dom. Okay, ik doe wel VWO (op VMBO gestart), maar mijn IQ is alleen hoog op bepaalde punten. Ik ben goed in taal, maar vraag me niet een normale verdeling te maken. Dus tja, op sommige punten ben ik wel slim, op andere punten wat minder, zoals sociale dingen enzo.
![]() ![]() |
![]() |
|
Heel moeilijke vraag eigenlijk als je erover na gaat denken.
Ik zit op het gymnasium, dus ik zou mezelf slim moeten vinden. Maar dat valt tegen. Op zich zit ik daar niet voor niks, maar ik heb niet zo heel veel algemene kennis. Dus aan de ene kant vind ik mezelf wel slim, maar aan de andere kant ook weer niet (dat zullen veel mensen hebben geantwoord ![]() Ik kan wel mensen heel slim vinden. Aan de ene kant kijk ik dan naar iemands opleiding idd. Dat helpt altijd wel, maar ook naar de dingen waar diegene zich in interesseert en wat diegene allemaal weet enzo. Mijn vriend bijvoorbeeld vind ik heel slim. Hij doet er veel moeite voor om dingen te leren en vindt dat ook leuk. Zijn algemene kennis is ziekelijk groot en hij weet ook veel van scheikunde, natuurkunde, geschiedenis. Niet normaal wat die jongen allemaal weet. Van dat soort dingen dan. Muziek en dat soort 'tegenwoordige' dingen boeit hem niet. Maarja, hij zat ook op het gymnasium en nu op de universiteit waar hij 2 studies volgt. Archeologie en Filosofie. Ik kan het bijna niet uitleggen, maar hij weet echt alles ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam? Verwijderd | 363 | 16-08-2012 21:11 | |
Liefde & Relatie |
Wat heb je liever? .Ingrid. | 67 | 01-09-2008 21:04 | |
Seksualiteit |
Friends with benefits Muchacha | 40 | 19-03-2008 13:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen!! iekie | 73 | 27-05-2004 23:00 | |
Psychologie |
Slimmer worden Verwijderd | 41 | 31-12-2002 09:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
slim zijn ratsja | 17 | 16-03-2002 13:25 |