![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar wil je dat over die op geld beluste hijgeraar en die dollartekens eens uitleggen? ![]()
||
![]() |
Citaat:
In het Nederlandse strafrecht heb je ook niet de situaties uit de slechte Amerikaanse rechtbankfilms met geëmotioneerde jury's, maniulerende advocaten, e.d., dus dat is ook erg saai...
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bedoelde gewoon aan te geven, dat ik getwijfeld heb tussen bestuursrecht en civielrecht, en dat mijn voorkeur uiteindelijk, zij het in geringe mate, naar civielrecht wees. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Mijn interesse gaat meer uit naar het functioneren van het openbaar bestuur in grotere lijnen. Ik kan het trouwens goed vinden met de meeste publiekrechtstudenten. De lading Vindicat en Albertus-leden zijn we dan eindelijk kwijt omdat die toch bijna alleen voor de richtingen Privaatrecht of Bedrijfsrecht gaan. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar ik begin nu toch ook de neiging te krijgen om af te studeren. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vind ik dus echt superirritant. In mijn visie moet een strafadvocaat doen wat nodig is om de rechten van de cliënt te bewaken. Hij moet zich eigenlijk niet inhoudelijk met de zaak bemoeien. De rechtbank is fact finder, daar hoeft een advocaat zich niet mee te bemoeien. Hij doet het natuurlijk wel, maar ik vind het heel kansloos als een advocaat pretendeert de feiten beter te kennen dan de rechter. De advocaat was ook niet bij het delict aanwezig en oordeelt even subjectief als de rechter. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces, wat zijn misdaad ook is, maar door een 'bepaald soort' strafadvocaten ontstaat bij het grote publiek dus wel het beeld 'dat advocaten alles doen om boeven vrij te krijgen terwijl ze weten dat ze het gedaan hebben' (om nog maar niet te spreken van het grote aantal mensen dat denkt dat 'advocaat' synoniem is met 'Moszkovic' terwijl het grootste gedeelte van de civilisten helemaal niets met dat slag advocaat te maken wil hebben). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Erasmus Uni Nederlands Recht sanasoufi | 3 | 21-11-2012 21:52 | |
Algemene schoolzaken |
Wie begint er ook met de studie Nederlands Recht op de EUR? Cartman88 | 8 | 26-09-2008 16:23 | |
Studeren |
Nederlands Recht Cartman88 | 12 | 21-08-2008 18:57 | |
Algemene schoolzaken |
Nederlands Recht Boeken EUR. anjali | 28 | 31-08-2005 20:44 | |
Studeren |
Erasmus Universiteit Nederlands Recht anjali | 13 | 11-05-2005 17:25 | |
Algemene schoolzaken |
Studiekeuzetest NRC Omi0 | 61 | 28-10-2004 17:29 |