Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 09:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 09-08-2005 @ 00:01 :
Wat ik er 'niet fijn' aan vind is dat het tegen mijn geloof in gaat. Maar ik zou dan die persoon gewoon behandelen als iedereen hoor.
Ik geloof er niets van dat het tegen je geloof in gaat, niet zoals die wordt voorgeschreven. Dat is gewoon iets wat verzonnen is door een paar mensen die niet tegen homo's kunnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2005, 11:26
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-08-2005 @ 10:45 :
Ik geloof er niets van dat het tegen je geloof in gaat, niet zoals die wordt voorgeschreven. Dat is gewoon iets wat verzonnen is door een paar mensen die niet tegen homo's kunnen.
Eens.
Moest je geloof zich eens niet zo met iedereen bemoeien en anderen laten zoals ze zijn, zouden er misschien weer wat meer mensen geloven.

Want zeg nou zelf: wat vind je het belangrijkste aspect van je geloof (dat vol tegenstrijdigheden zit):
- iedereen is gelijk en 'een kind van god', ongeacht hoe die persoon is
- of homo zijn is tegen de natuur in?

Bij mijn weten is het eerste hetgene waar het hele geloof op gebaseerd is en het tweede gewoon een vaststelling waar verder niemand last van heeft.

Dus on topic: dit is onzin
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:08
Iduna
Iduna is offline
In Amerika zijn er zelfs kampen voor homo's, waarin ze proberen jou hetero te maken... (Ja, die Amerikanen..)

Ik kan me goed voorstellen dat het voor een (streng)gelovige raar is dat jouw vader en zus homoseksueel zijn. Zij leren namelijk dat het verkeerd is om op hetzelfde geslacht te vallen. Die vriend van jou is met dat idee opgegroeid, daar kun jij niks aan doen. Ik zou een discussie met hem aangaan. Nu moet je er geen ruzie door krijgen, maar zo kom je meer te weten over zijn standpunt en hij over de jouwe.

Het verbaast me toch altijd weer dat mensen weten hoe God het niet gewild heeft.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 05-08-2005 @ 22:38 :
Je moet er niet mee zitten want het is niet jouw probleem. Zo simpel is het.
indeed... zij hebben (mogelijk) een probleem met jouw vader/zus... dat is dan idd hun probleem en niet jouw probleem.. en laat hen daar ook zeker jouw probleem niet van maken..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:35
blupp
blupp is offline
Heeft niet erg veel met geloof te maken, eerder met kortzichtigheid, ik ben ook gelovig maar ik denk ook nog normaal na..je kan er niks aan doen als je homo bent, simpel
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 23:22
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 09-08-2005 @ 13:08 :
In Amerika zijn er zelfs kampen voor homo's, waarin ze proberen jou hetero te maken... (Ja, die Amerikanen..)

Ik kan me goed voorstellen dat het voor een (streng)gelovige raar is dat jouw vader en zus homoseksueel zijn. Zij leren namelijk dat het verkeerd is om op hetzelfde geslacht te vallen. Die vriend van jou is met dat idee opgegroeid, daar kun jij niks aan doen. Ik zou een discussie met hem aangaan. Nu moet je er geen ruzie door krijgen, maar zo kom je meer te weten over zijn standpunt en hij over de jouwe.

Het verbaast me toch altijd weer dat mensen weten hoe God het niet gewild heeft.
Het is niet verkeerd om op het andere geslacht te vallen. Mensen die homo zijn worden door de kerk geaccepteerd, hoewel dat naar mijn mening nog te weinig wordt gedaan, maar homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd.
Oud 21-08-2005, 00:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 21-08-2005 @ 00:22 :
Mensen die homo zijn worden door de kerk geaccepteerd, maar homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd.
Hoe moet ik dit rijmen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 09:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-08-2005 @ 01:01 :
Hoe moet ik dit rijmen?
je kan toch een persoon/mens accepteren, maar het niet eens zijn met de keuzes die hij maakt (kerk vindt homoseksualiteit een keuze, ik niet). Snap niet wat hier zo moeilijk aan is...
Oud 21-08-2005, 14:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-08-2005 @ 10:09 :
je kan toch een persoon/mens accepteren, maar het niet eens zijn met de keuzes die hij maakt (kerk vindt homoseksualiteit een keuze, ik niet). Snap niet wat hier zo moeilijk aan is...
Als je een homo accepteert, dan accepteer je toch ook homosexualiteit? Je kan toch ook niet zeggen: 'ik accepteer je, Mark, maar ik accepteer heterosexualiteit niet'? Het is toch zo'n wezenlijk onderdeel van een persoon? Ik vind het maar idioot.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 14:22
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Dat iemand er op valt wordt wel geaccepteerd, dus de gevoelens, maar een relatie krijgen niet. Zo duidelijker?
Oud 21-08-2005, 14:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-08-2005 @ 15:17 :
Als je een homo accepteert, dan accepteer je toch ook homosexualiteit? Je kan toch ook niet zeggen: 'ik accepteer je, Mark, maar ik accepteer heterosexualiteit niet'? Het is toch zo'n wezenlijk onderdeel van een persoon? Ik vind het maar idioot.
Ligt er natuurlijk aan. Zij zien homoseksualiteit als een keuze. Dus die persoon is gewoon een mens die ze accepteren. Maar zodra hij verkeerde keuzes maakt, daar houdt de acceptatie op...

ik kan het denk ik niet zo heel goed uitleggen... zit niet echt in het geloof
Oud 21-08-2005, 17:10
MB
MB is offline
Was er pas geen onderzoek geweest dat aangetoond had dat homo's andere hersencellen hebben dat hetero's? Als dat zo is, dan kan de kerk ook niet meer beweren dat het een keuze is en dan moeten ze die mensen accepteren want hun God heeft die gemaakt.

Lijkt mij...
Oud 21-08-2005, 17:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
vaak zien kerken homoseksualiteit niet als keuze, maar wel als een probleem. en dan 'er aan toegeven' (dwz homoseksuele handelingen) is dan wel zonde.
Oud 21-08-2005, 17:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 21-08-2005 @ 15:22 :
Dat iemand er op valt wordt wel geaccepteerd, dus de gevoelens, maar een relatie krijgen niet. Zo duidelijker?
"We accepteren dat je op jongens valt, maar we accepteren het niet als je gelukkig wil worden met een jongen in een relatie."

Lekker dan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:56
Codaz
Codaz is offline
Gewoon dikke * aan. Ik zou het accepteren als mijn schoonvader homo is en mijn schoonzus lesbisch. Als ik daar OOK nog over na moet denken...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-08-2005 @ 16:04 :
Het is wel zo dat in de bijbel zelf staat dat homosexualiteit (dan meer geformuleert als 2 mannen die het met elkaar doen) een gruwel is. Maar goed, zoals het er staat is het natuurlijk wel op meerdere manieren interpreteerbaar en er staat voor zover ik weet ook niet dat je ze uit de maatschappij moet gooien. Maar goed, moet ook zeggen dat ik de bijbel niet op de letter ken en het hele boek is zoizo multi interpreteerbaar.
Daarbij vind ik het hele gedoe tegenstrijdig. Ene moment moet je je naasten liefhebben als jezelf, ook al zijn ze anders en het andere moment is ieman die niet volgens hun regels leeft fout en moet je die mijden.

Maar goed, onder bepaalde groepen is homosexualiteit gewoon fout en dan kan je weinig anders als accepteren dat die mensen het zo vinden. Wel is het zo dat ze mensen met een andere opvatting moeten kunnen respecteren.
Opzich kan het een keuze zijn dat ze dan haar vader niet willen zien, maar daar moeten ze haar niet op afrekenen. Het heeft verder niks met haar als persoon te maken.
Ik ben dan ook van mening dat die hele bijbel onzin is. Het is geschreven door van alles en iedereen, behalve God zelf. Daarbij is het zo ongelofelijk vaak aangepast, dat het echt niet meer origineel is. In de loop der jaaaaren zijn er echt wel dingen toegevoegd die dus door bepaalde mensen verzonnen zijn.

Ik las pas bijv. ergens dat priesters volgens een bepaald geloof niet mogen trouwen ed. Dit is echter ooit verzonnen door gelovigen die bang waren dat eigendommen van de kerk "verloren" zouden gaan door de huwelijken (dat ze dus gesplitst worden ed...). Wie verzint nou zoiets om die reden?!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:57
DP17
DP17 is offline
Ik ken ook een jongen die zwaar gelovig is, en deze jongen is ook homo. In het begin had hij het best wel moeilijk om dat tegen anderen te zeggen. Jongens onderling vinden het sowieso raar heb ik het idee, maar uiteindelijk heeft hij het aan z'n ouders, zus en vrienden verteld en hij voelt zich er veel beter bij helemaal nu hij een vriend heeft.

Ik vind dat het geloof niet tussen de mensen in mag staan, ieder mens is een apart individu met eigen gevoelens, wensen etc. En die moet een ander maar accepteren, ook al ben je zwaargelovig homo, hetero, lesbisch het maakt toch niet uit???? Als je maar van elkaar houd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten