Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2005, 22:32
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 04-09-2005 @ 23:08 :
ik vond het maar vaag.

Het doel van het programma i smij niet echt duidelijk en hoe je hogerop komt ook niet.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2005, 23:58
Dexter_M
Dexter_M is offline
Vondt het niet echt speciaal.
En begrijp er nog maar weinig van, zal het nog wel ff aankijken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:06
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Woensdag is er een update. Ik vond het niet slecht, maar ook verre van goed. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Sommige personages waren wel leuk
Oud 05-09-2005, 11:17
Verwijderd
Ik snap het nog niet helemaal. Een beetje speluitleg aan het begin was geen overbodige luxe geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 11:54
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Vanavond komt er een herhaling op net5 rond 22.30 uur.

Ik had het begin niet gezien dus snap er geen hol van.. Van wat ik er van begreep is dat men tegen elkaar moet strijden dat de ene groep op het vaste land blijft en een ander groep op 1 of ander eiland? Met wat luxere dingen (naja een droge hut dan en eten ofzo)

Maar vallen er ook mensen af? (naar huis gaan dus). En 1 van die groep, op het vaste land, zal daar heel de uitzending blijven toch?

Hm ik denk dat ik vanavond nog maar eens ga kijken, het begin in ieder geval, misschien dat ik er dan meer van begrijp..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 13:29
MB
MB is offline
Ik heb altijd gedacht/vermoed dat ER nep was, dus vond ik het ook niet leuk en ik denk dat dit ook niks wordt.
Oud 05-09-2005, 13:38
Verwijderd
Ik vond het op zich wel leuk, maar beetje vaag idd wel.. denk dat ze proberen om het voor kijkers net zo spannend te houden als voor de deelnemers

Vond het raar dat bij dat duel op het laatst, er 19 voorwerpen waren. Dan heeft de een toch een kans meer om goed te raden en meer punten te halen dan de ander?

Zitten leuke mensen bij, maar ook mensen die ik nu al wat irritant vind.

En die zeenomaden die ineens dat eiland opkwamen met hun boot, dat zijn zeker geen echte?
Als ik zeenomaad was en ik leefde vredig met mijn eigen volkje ver terug getrokken zonder andere volkeren, en ik wil naar een eiland varen, en er staan ineens 6 grote blanke mensen met een cameraploeg, zou ik me omdraaien of ze wegjagen..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 13:59
3rd Rock
3rd Rock is offline
mmm, ik heb het niet eens afgekeken. t kon mij niet erg boeiend. kijk liever ER of PE.

't was me allemaal net iets te wazig en onduidelijk.
Oud 05-09-2005, 14:53
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik vond het te vaag en doelloos om er met plezier naar te kunnen kijken, echt dit kan ER nooooooooit evenaren.
Oud 05-09-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 10-08-2005 @ 17:48 :
Ik ga het waarschijnlijk wel volgen. Heb het voorstukje gezien, en het lijkt best wel veel op Expeditie Robinson. Ze hebben er alleen een nieuw element aan toegevoegd. Aangezien ik Expeditie Robinson ook leuk vond, zal ik dit ook wel leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:15
Balance
Balance is offline
Ik snap ook nog niet echt het verschil van het vaste land en het eiland. Ja, het één is hoger qua rang. Maar verder zijn ze daar ook niet echt duidelijk in, terwijl dát juist het doel lijkt te zijn van het spel; hogerop raken.
Oud 05-09-2005, 19:03
Verwijderd
Doe mij maar gewoon PE.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:25
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik vond het ook vaaag. En nog niet zo leuk als expeditie robinson. Maar ik ga het wel weer kijken om te zien hoe het zich ontwikkelt
Wel een rottijd 21.30, had liever dat het om 20.30 kwam.
Oud 05-09-2005, 20:18
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik (als fan van Expeditie Robinson) heb gisteren ook met plezier naar Terra gekeken. Leuk idee met dat volk, leuke proeven enzo
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:19
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik vond het ook vaag - eerst nog maar eens kijken, en dan bepalen of ik het wel of niet leuk vind. Weet het nu nog niet eigenlijk..

Wat ik oneerlijk vond:
Dat eerste spel aan die boot, op een gegeven moment hingen ze aan de linkerkant nog met 6 man, aan de rechterkant 2, die 6 mensen links trokken met hun gewicht de boot zover naar hun toe dat ze met hun hele lichaam in/onder water hingen. Niet zwaar dus.
Die 2 aan de andere kant hadden het echt 3 x zo zwaar, ze moesten veel meer van hun eigen gewicht dragen. Daardoor verloren ze.
Achja, bijzaak.
Oud 07-09-2005, 14:08
Nick-Name
Nick-Name is offline
Mensen die zeggen dat het een slap aftreksel van ER is: het klopt dat het een aftreksel is. Ik had ergens gelezen dat toen Net5 de rechten voor Robinson kwijt raakte aan Talpa, ze aan de makers van Robinson gevraagd hebben een programma te maken met al het goede van Robinson erin en nog wat dingen zodat het een betere/spannendere versie van Robinson zou worden.

En dan dat het spel niet goed is uitgelegd vind ik wel grappig, de mensen op het eiland en het vaste land hebben eigenlijk ook geen idee en dat maakt het leuker dan wanneer je weet dat mensen 40 dagen op een eiland moeten zitten --> TI: een Beetje vreemd, maar wel lekker
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 05-09-2005 @ 18:15 :
Ik snap ook nog niet echt het verschil van het vaste land en het eiland. Ja, het één is hoger qua rang. Maar verder zijn ze daar ook niet echt duidelijk in, terwijl dát juist het doel lijkt te zijn van het spel; hogerop raken.
hoe hoger het level, hoe meer je te weten komt over die zeenomaden, en hoe dichter je bij het grote mysterie komt. En hoe langer je op het tweede niveau zit, hoe meer je kunt ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:28
Al Murphy
Al Murphy is offline
De vergelijking met Expeditie Robinson (en niet met ER...) is natuurlijk heel terecht. Maar dat dit er een afkooksel van is, vind ik helemaal niet. Net Expeditie Robinson lijkt dit jaar meer en meer een afkooksel van zichzelf te worden. Na zoveel jaar is het frisse er toch wel uit. Een apart eiland met dertigers tussen de twee kampen in kan daar niet zoveel aan veranderen.

Terra Incognita vind ik zeker op dit moment veel geslaagder. De kandidaten zijn niet constant over eten aan het zeuren en de proeven zijn net iets meer dan spelletjes.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 15:19
Verwijderd
http://terraincognita.net5.nl/

ik ga vanavond wel weer kijken/opnemen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 16:14
Stevill
Stevill is offline
Ik ga zeker wel weer kijken ik heb nog niet echt iets van een concreet iets als mening kunnen vormen na 1 keer kijken.
Oud 11-09-2005, 22:21
Balance
Balance is offline
Ik vond het echt leuk vanavond!
Het doel is me nu veel duidelijker.
Ik denk dat ik het momenteel zelfs leuker vind dan Expeditie Robinson.
Oud 11-09-2005, 22:28
PV
PV is offline
Ik vond die duikopdracht wel stom, eerst moeten ze proberen die stok zo ver mogelijk het water in te steken en daarna moeten ze 'm weer naar boven halen. Nu werden diegene die het diepst konden duiken eigenlijk benadeeld, terwijl dat juist iets is wat die zeenomaden moeten kunnen :/
Maar het programma vind ik verder wel leuk. Met degraderen en promoveren enzo, heb je iets om voor te strijden en je moet ook goed in de groep liggen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 11-09-2005 @ 23:28 :
Ik vond die duikopdracht wel stom, eerst moeten ze proberen die stok zo ver mogelijk het water in te steken en daarna moeten ze 'm weer naar boven halen. Nu werden diegene die het diepst konden duiken eigenlijk benadeeld, terwijl dat juist iets is wat die zeenomaden moeten kunnen :/
De laatste 2 duikers moesten de stok van de tegenstander opduiken. Dus hoe dieper je hem had geklemd, hoe dieper je tegenstander hem op moest duiken. Daardoor zou iemand meer tijd nodig hebben om weer boven te komen en kon je dus winnen.
Oud 11-09-2005, 22:41
PV
PV is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-09-2005 @ 23:36 :
De laatste 2 duikers moesten de stok van de tegenstander opduiken. Dus hoe dieper je hem had geklemd, hoe dieper je tegenstander hem op moest duiken. Daardoor zou iemand meer tijd nodig hebben om weer boven te komen en kon je dus winnen.
Oh ok, dat het om de stok van de tegenstander ging heb ik blijkbaar gemist. Klinkt een stuk logischer zo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:43
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-09-2005 @ 23:21 :
Ik vond het echt leuk vanavond!
Het doel is me nu veel duidelijker.
Ik denk dat ik het momenteel zelfs leuker vind dan Expeditie Robinson.
Oud 13-09-2005, 10:34
Verwijderd
Ik word wel een beetje moe van al die herhalingen over hoe het spel in zn werk gaat. Dat weet ik nu ondertussen wel. En ook van die samenvattinkjes over wat er voor de reclame is gebeurd, dat herinner ik me ook nog wel..

Leuk voor Sarah dat ze naar het volgende niveau mocht! Haar vind ik leuk En Bob ook
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 23:16
knappe jongen
knappe jongen is offline
oei,

ik loop een beetje achter, kan iemand mij een beetje uitleggen waar dat over gaat. ik heb 1x eenzelfde herhaling iets van 3x achter elkaar gezien in de nacht en nog sbap ik er geen tiet van

was de aflevering dat ze gingen hangen aan iets in het water. maar zelfs die aflevering heb ik niet volledig gevolgd. best wel gaar eigenlijk om een aflevering drie keer niet af te kijken.

maargoed, kan iemand mij een kleine uitleg geven want het lijkt me wel boeiend, ookal heb ik ER en TP niet gezien.

danke
Oud 14-09-2005, 13:24
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
knappe jongen schreef op 14-09-2005 @ 00:16 :
oei,

ik loop een beetje achter, kan iemand mij een beetje uitleggen waar dat over gaat. ik heb 1x eenzelfde herhaling iets van 3x achter elkaar gezien in de nacht en nog sbap ik er geen tiet van

was de aflevering dat ze gingen hangen aan iets in het water. maar zelfs die aflevering heb ik niet volledig gevolgd. best wel gaar eigenlijk om een aflevering drie keer niet af te kijken.

maargoed, kan iemand mij een kleine uitleg geven want het lijkt me wel boeiend, ookal heb ik ER en TP niet gezien.

danke
De rode draad van het verhaal is het leven van de zeenomaden. De verschillende deelnemers moeten zich in de loop van het programma zo veel mogelijk aanpassen aan de manier waarop die zeenomaden leven. Daarvoor zijn ze afhankelijk van informatie die ze in een boek vinden, en contacten met de zeenomaden zelf.

Daarnaast zijn er verschillende niveaus in het spel. Op het laagst niveau (vasteland) zitten mensen die geen informatie (uit eerste hand) kunnen krijgen, en niet in contact komen met de zeenomaden.
Op het eerste niveau weet men al heel wat meer, oa uit een boek (dat niet volledig is) en bezoekjes van de zeenomaden aan hun eiland. Op die manier leren ze te leven, eten, jagen, praten (enzo) zoals die nomaden.
Daarnaast is er ook nog een derde niveau (nog niet aan bod gekomen) waar de bewoners nog meer dingen te weten komen die de mensen van een lager niveau niet weten. Volgens mij leven de bewoners op dat niveau niet op een eiland, maar op een bootje, zoals de echte zeenomaden.

Mensen kunnen in het spel degraderen en promoveren tussen de niveaus.
Promoveren: het laagste niveau wordt in twee groepen verdeeld, die het tegen elkaar moeten opnemen. Er wordt een spel tussen beide groepen gespeeld, en de winnaars van dat spel mogen iemand aanduiden (uit hun groep) die naar een hoger niveau gaat.
Degraderen: Het lot duidt iemand aan die sowieso op het eerste niveau mag blijven. Die persoon kiest iemand die ook mag blijven, enzovoort, tot er twee personen overblijven die door niemand zijn uitgekozen om op het eerste niveau te blijven. Die twee personen gaan dan een degradatieduel aan met elkaar. De verliezer van dat duel gaat dan terug naar een lager eiland, waar men verstoken blijft van informatie, en in principe amper aan het spel/het leven zoals de zeenomaden kan meedoen.

De informatie die ze krijgen en uit de boeken kunnen halen, zijn ook erg belangrijk om proeven tot een goed einde te kunnen brengen, en op die manier niet te degraderen, of wel te kunnen promoveren.

Wat je bedoeld met TP begrijp ik niet...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 22:07
knappe jongen
knappe jongen is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 14-09-2005 @ 14:24 :

Wat je bedoeld met TP begrijp ik niet...
ow, bedank. Dit was erg verhelderend. Wat ik met TP bedoelde weet ik eigenlijk ook niet. dacht het ergens in dit topic te hebben gelezen.

maar dan heb ik nog een vraagje over dit programma. Als je bent gedegradeerd heb je toch nog steeds de informatie die je heb van de zeenomaden in je hoofd zitten. Dan heeft het toch geen zin om gedegradeert te worden. Je leeft alleen wat armer, maar voor het spel zelf maakt dat niet veel uit. En je kan die info nog eens doorspelen naar je teamgenoten zodat die meteen een niveau mogen overslaan.

maargoed, voor de rest ziet de show er wel interessant uit
Oud 18-09-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
knappe jongen schreef op 17-09-2005 @ 23:07 :
ow, bedank. Dit was erg verhelderend. Wat ik met TP bedoelde weet ik eigenlijk ook niet. dacht het ergens in dit topic te hebben gelezen.

maar dan heb ik nog een vraagje over dit programma. Als je bent gedegradeerd heb je toch nog steeds de informatie die je heb van de zeenomaden in je hoofd zitten. Dan heeft het toch geen zin om gedegradeert te worden. Je leeft alleen wat armer, maar voor het spel zelf maakt dat niet veel uit. En je kan die info nog eens doorspelen naar je teamgenoten zodat die meteen een niveau mogen overslaan.

die mensen op het tweede niveau leren steeds meer bij. Dus als je na een tijdje gedegradeerd wordt, mis je toch een hele hoop nieuwe informatie die de rest nog gaat krijgen. En er zullen vast ook mensen zijn die hun info niet naar de mensen op de eerste rang doorspelen.. en het werkt niet echt met teamgenoten, uiteindelijk is het ieder voor zich, omdat maar een iemand het hoogste niveau kan bereiken. Niveaus overslaan kan niet. Doorspelen is niet zo goed omdat je info die jij hebt dan niet meer alleen hebt, maar goed omdat je zo beter in de groep komt te liggen en meer kans hebt om weer naar de tweede rang te mogen.

Ik denk dat het idd moeilijk wordt voor gedegradeerde mensen om nog terug omhoog te komen. Ze zullen iig niet snel gekozen worden als er ook uit anderen gekozen kan worden. Alleen bij een proef waarbij de winnaar mag, hebben ze een gelijke kans.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
knappe jongen schreef op 17-09-2005 @ 23:07 :

De persoon die gedegradeerd is neemt idd zijn informatie mee en kan die informatie delen met de mensen op het eerste niveau. Dat is echter wel informatie uit tweede hand, dus het is maar afwachten of de persoon wel álles vertelt wat ie weet en of diegene het ook nog goed onthouden heeft.
Daarnaast heb je op het eerste niveau sowieso een probleem: om op het derde niveau moet je altijd via het tweede niveau gaan. Een niveau overslaan is er dus niet bij. Je hebt als je op het eerste niveau zit dus veel minder kans om op het derde niveau te geraken. En de winnaar is iemand van het derde niveau, dus als jij nooit het derde niveau bereikt kan je ook nooit het spel winnen.
Oud 18-09-2005, 18:27
Fleurop
Fleurop is offline
Vanavond weer. Ik vind het steeds leuker worden. Juist omdat je eigenlijk niet veel meer weet dan de kandidaten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:57
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 18-09-2005 @ 19:27 :
Vanavond weer. Ik vind het steeds leuker worden. Juist omdat je eigenlijk niet veel meer weet dan de kandidaten.
Ik heb ook weer zin meer te zien.
Oud 19-09-2005, 10:50
Stevill
Stevill is offline
Yes eindelijk Pascal terug naar het 1e niveau, hem gun ik echt niks meer.
En Jocha (hoe je het ook schrijven mag) is stiekem wel heet
Toch had ik liever Lex of Patrick naar het 2e niveau zien gaan ipv Steve die kerel vind ik een 1e klas slijmbal en gaat volgens mij ook weinig presteren in de rest van het spel.
Oud 19-09-2005, 11:52
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik weet nog niet wat ik er nou van vind.. vind het vaag maar ja.
Gaan er mensen ook naar huis?

Vind het wel slim gespeeld van Steve. ff emo doen, zodat iedereen hem mag en denkt ahw hij offert zich op voor anderen. We laten hem wel winnen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:42
Verwijderd
Gelukkig mocht Bob terug
En Josephine moet weg ik vind haar echt ontzettend vervelend. Als je zoveel mogelijk moet leven volgens de regels van een ander volk, dan moet je dat ook doen, en niet gaan zeuren over de rolverdeling. En anders doet ze maar niet meer mee.

Ik had liever Patrick naar het andere niveau zien gaan, mja..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:49
Verwijderd
vind die uitkomsten van het levenswiel trouwens wel toevallig: eerste keer wilde Pascal er graag uit, hij werd als eerste door het wiel gekozen. Tweede keer was Bob de nieuwe (met denk ik ook de minste kansen om te blijven) werd hij gekozen, en nu met Sarah..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 22:00
PV
PV is offline
Steve Gelukkig kozen ze op het vaste land niet voor Lisa, ik heb echt een hekel aan haar (vooral aan die stem).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 22:26
Balance
Balance is offline
Voor sommige mensen vind ik het wel lullig dat er niet eens proeven zijn waarbij ze promotie kunnen winnen. Dus niet dat er daarna nog moet worden gekozen; gewoon dat ze zodra ze zo'n proef winnen door mogen naar het eiland. Ik noem een type als Lisa: zij kan nooit hogerop komen, gewoon omdat de rest haar niet mag. Niet dat ik graag wil dat Lisa hogerop komt, maar ik noem maar een voorbeeld. Alwéér zo'n programma waarbij het om vriendjes maken en op elkaar stemmen draait.. Het leuke aan dit programma vond ik in eerste instantie juist dat het er om ging hoe goed je je kan verplaatsen in een andere stam.

Daarom vind ik Josefine ook maar niks; wat een zeikmens is dat met al d'r rolverdeling.. En ik vind 't dapper van Sarah dat ze die talisman opgaf; terecht dat zij de proef won! Hoewel ik die jongen ook leuk vond..
Oud 26-09-2005, 11:36
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik vond het knap dat Sarah de proef van Steve won
zouden ze trouwens de bezittingen terug krijgen? Want Art zei over de duikbril "ik zal er goed op passen".

Ik vond die meid wel grappig, weet ff de naam niet, die der teamgenoot ging aanmoedigen. Hehe ze kon geen seconde der mond dicht houden. Ik had echt verwacht dat die gozer zou zeggen dat ze der mond moest houden Wel een leuke spontane vrouw
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 11:16
Verwijderd
Els zou mij ook op mijn zenuwen gaan werken ja, als ik daar stond met zo'n zware ton. Dan heb ik liever vooral stilte. Patrick had er ook last van..

Gelukkig dat Sara die proef won
Steeds als Gianni/Josephine/Agnes door het wiel wordt gekozen, dan weet je al zeker dat die drie zeker doorgaan. Best oneerlijk voor die nieuwe mensen, die hebben maar een paar dagen de tijd om zich daar helemaal in die groep die al weken bij elkaar zit geliefd te maken.

Dat met dat promotie spel vind ik ook: doe eens gewoon iets voor iedereen apart, en de beste mag door.

Vond het wel leuk voor Maarten dat ie door mocht Lisa gun ik het niet echt, ik vind haar een beetje vervelend..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:52
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-09-2005 @ 12:16 :
Els zou mij ook op mijn zenuwen gaan werken ja, als ik daar stond met zo'n zware ton. Dan heb ik liever vooral stilte. Patrick had er ook last van..

Gelukkig dat Sara die proef won
Steeds als Gianni/Josephine/Agnes door het wiel wordt gekozen, dan weet je al zeker dat die drie zeker doorgaan. Best oneerlijk voor die nieuwe mensen, die hebben maar een paar dagen de tijd om zich daar helemaal in die groep die al weken bij elkaar zit geliefd te maken.

Dat met dat promotie spel vind ik ook: doe eens gewoon iets voor iedereen apart, en de beste mag door.

Vond het wel leuk voor Maarten dat ie door mocht Lisa gun ik het niet echt, ik vind haar een beetje vervelend..
Lisa sucks ja,

En Agnes mag er van mij deze week af, ze voegt imho weinig toe aan het spel zelf.
Oud 02-10-2005, 15:31
Balance
Balance is offline
Spoiler
Oud 02-10-2005, 15:35
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:09
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 02-10-2005 @ 16:35 :
Spoiler
Spoiler

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:17
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:45
Balance
Balance is offline
Spoiler
Oud 02-10-2005, 17:14
Stevill
Stevill is offline
Ik wil iig meer Jocha zien
Oud 02-10-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 02-10-2005 @ 17:45 :
Spoiler
in de reclame komt het idd over alsof vanavond de laatste kans op promotie is, maar vorige aflevering werd gezegd dat er nog 3 kansen waren. Dat werd Maarten dus, dus zouden er nu nog 2 moeten zijn..
zodra er geen kans meer is op promotie, moet volgens mij iedereen die nog op het vasteland zit naar huis.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:23
Stevill
Stevill is offline
yes!
Reageren

Regels voor berichten