Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2005, 15:11
Al Murphy
Al Murphy is offline
Een hiernamaals is helemaal geen plek waar zielen zonder lichaam verder dwalen. 'Het' hiernamaals bestaat helemaal in de geest van je naasten.

Een mens blijft inderdaad verderleven, maar dan in de gedachte van anderen, die nog steedsje stem kunnen horen, lachen om je grapjes, dromen op je favoriete muziek. De hemel bestaat wel degelijk. In de vorm van koekjes die mijn mama me leerde bakken. Of de stoere verhalen die mijn opa me vertelde. Beiden zijn nu een held in hun hemel.

De hel bestaat ook, in de vorm van haat en nijd die je bij mensen oproept na je dood.

En misschien volgt er ooit het absolute niets, wanneer de mensen je al eeuwen vergeten zijn.
Advertentie
Oud 25-08-2005, 18:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 16-08-2005 @ 19:42 :
ik dacht hier uit op te maken dat je bedoelde dat iedereen die niet gelooft, zoiezo niet de hemel in komt. terwijl je in weze in je laatste minuten nog kan vragen om vergiffenis. maar goed, sorry daarvoor.

ik dacht dat ik het daar net over had. wat valt er te prijzen, wat valt er te danken, als je god hier nooit geprezen hebt, als je niet waar je verlost van bent. en die hij tevoren verordineerd heeft, deze heeft hij ook geroepen, en die hij geroepen heeft, die heeft hij ook gerechtvaardigd, en die hij gerechtvaardigd heeft, deze heeft hij ook verheerlijkt.

heb je misschien enig idee waar die gedachte verder op gebaseerd is? van petrus en de sleutels van de hemelpoort oid?

Citaat:
hey gaat over, eigenlijk wel grappig, over het geloven in de heer en je streven tijdens het leven.

dit stukje kwam ik ook nog tegen: Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters.

toen je het had over dat de heer niet naar de daden kijkt in het leven, vond ik dit er wel mooi bij passen
je ontkracht nu je eerdere beweringen? god kijkt niet naar de daden. zij zeggen: wij hebben dit en dat gedaan. god zegt: ik heb jullie niet gekend. dat is toch een bevestiging van wat ik beweer, of bedoel je iets anders?
Oud 25-08-2005, 19:02
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Oscar de Grouch schreef op 17-08-2005 @ 16:36 :
Heeft God die bijbel zelf geschreven? Waarom is het niet het werk van een gestoorde monnik die wat dingetjes heeft aangepast tijdens het kopiëren? Wie weet was er een pertinente dierenhater onder de monniken die die dieren wel eens even een lesje wou leren. Hoe weet je dat God de bijbel zo bedoeld heeft?
kijk, dat geloof ik nou. ik ken een god die exact dezelfde is als die van de bijbel. waarom zou ik dan niet in een heilig boek geloven?

Citaat:
Dat maakt je argument toch niet af? Je gelooft omdat je gelooft?
ik geloof in een god, die de aarde en de dieren schiep.

Citaat:
Volgens mij wordt dat nergens gezegd in de bijbel..? Leg uit waar je dat vandaan haalt
er staat nergens: dieren geloven niet in god. wat het verschil maakt tussen mens en dier staat wel beschreven: god schiep de mens naar zijn beeld. dat geldt niet voor de dieren. dat maakt het verschil.

Citaat:
Hij kent hem wel of niet? Ik dacht dat een gelovige betaamde dat iedereen die God kent, ook in hem gelooft.
het dier gelooft niet in god. zie boven. dus dat betekent dat hij god ook niet kent. het dier zingt van nature (bwvs), daarmee looft hij god. hij kent god niet persoonlijk, heeft geen relatie met hem, denkt niet na over zijn bestaan (niet gelijk beginnen; dat weet je niet; want dat geloof ik gewoon, zie boven), maar is zo geschapen om te doen wat hij moet doen.

Citaat:
Nou nou, niet zo denigrerend tegenover de dieren . Zoveel beter ben je als mens niet. Zover ik weet is er geen onderzoek naar de psyche van bijvoorbeeld de dolfijn dat uitwijst dat het beest niet nadenkt over zijn bestaan.
zie boven.

Citaat:
ik doe m'n best, echt, maar je verhaal is gebaseerd op iets wat van alle vorm van logica is onttrokken.
in jouw ogen, want idd snap je niet erg veel van wat ik bedoel. ik hoop dat het weer een stukje duidelijker is.
Oud 01-09-2005, 12:49
mepsteen
mepsteen is offline
"Do not Stand at my grave and weep;
I am not there. I do not sleep.

I am a thousand winds that blow;
I am the sun that you see glow.

I am the birds in circled flight;
I am the moon that shines so bright.

I am the twinkle in the sky at night;
I am the rain that falls so light.

I am the gentle autumn breeze;
I am the one, who now is free.

Do not stand at my grave and cry;
I am not there. I did not die.
Oud 01-09-2005, 21:15
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
mooi gedicht wel!

maar, bedoel je daarme dat onze overledene altijd bij ons zullen zijn in onze gedachte?
Oud 02-09-2005, 13:59
mepsteen
mepsteen is offline
vrij voor interpetatie
Oud 05-09-2005, 11:44
Paley
Paley is offline
ik geloof erin dat je ziel altijd zal blijven bestaan, dus wanneer je dood bent blijft je ziel bestaan
waar je ziel heen gaat? geen idee, maar je ziel kan wel terug op aarde komen.. denk hierbij aan "geesten" etc
Advertentie

Regels voor berichten