Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 19:46
Delama
Delama is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-08-2005 @ 19:42 :
Op den duur moet het mogelijk zijn.

Nederland is bij lange na niet vol.
Dat is heel makkelijk gezegd maar je gaat daarmee wel voorbij aan een voor mij belanerijk punt. Ik hoop niet dat je een nederland wilt met alleen maar bestrating flats en zonder enig groen. Zoals de randstad op dit moment is (ik heb er 15jaar gewoond) is het te vol. Je kunt er je kont niet keren laat staan met de auto van delft naar den haag gaan binnen 30minuten. Dat is echt niet waar we naartoe moeten gaan met de rest van nederland. Daarbij vind ik dat je in de nederland de paar lapjes groen met rust moet laten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2005, 19:46
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-08-2005 @ 19:42 :
Op den duur moet het mogelijk zijn.

Nederland is bij lange na niet vol.
en dát is nou precies de reden dat ik geantwoord heb met 'whatever'...blijkbaar moeten er nog wat mensjes tot zich door laten dringen hoe wij leven hier in N'land, en dan bedoel ik wérkelijk leven.

datgene wat Juno zegt...zij beschrijft de situatie zoals die nu is.
wat de rest zit te lullen over dat er nog ruimte is als je kijkt naar de landbouwsector etc, dat is bullshit.
waar wil je dan verdorie nog het land laten waar al ons voedsel op bebouwd wordt?? think people!
moeten we dat dan maar uit het buitenland halen?

"ja sorry belgie, engeland en duitsland maar wij moeten onze groenten en fruit uit jullie land halen want wij hebben geen ruimte meer om ons voedsel op te telen want daar wonen buitenlanders, want stél je vóór dat Nederland bekend zou komen te staan als het land dat asielzoekers weigerde omdat ze hun landbouwsector wilde behouden!"

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:53
Delama
Delama is offline
Voedsel moeten moeten we in Afrika halen. Met dat idiote landbouwbeleid van ons concurreren we ze onder tafel en moeten we ze extra ontwikkelingsgeld geven. Als ze nu gewoon hun landbouwproducten hier zouden kunnen verkopen is dat ontwikkelingsgeld ook minder nodig en voorkom je meteen dat het verdwijnt door corrupte machthebbers. Ik heb er dan ook geen moeite mee dat de landbouw in nederland verdwijnt maar dat moet niet volgebouwd worden. Ik heb de randstad volgebouwd zien worden en dat is geen ontwikkeling die je de rest van het land kan aanraden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Delama schreef op 21-08-2005 @ 20:46 :
Dat is heel makkelijk gezegd maar je gaat daarmee wel voorbij aan een voor mij belanerijk punt. Ik hoop niet dat je een nederland wilt met alleen maar bestrating flats en zonder enig groen. Zoals de randstad op dit moment is (ik heb er 15jaar gewoond) is het te vol. Je kunt er je kont niet keren laat staan met de auto van delft naar den haag gaan binnen 30minuten. Dat is echt niet waar we naartoe moeten gaan met de rest van nederland. Daarbij vind ik dat je in de nederland de paar lapjes groen met rust moet laten.
We spreken over verschillende dingen. De Randstad is een uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:00
Levitating Nun
Citaat:
XQseMe2 schreef op 21-08-2005 @ 20:46 :
en dát is nou precies de reden dat ik geantwoord heb met 'whatever'...blijkbaar moeten er nog wat mensjes tot zich door laten dringen hoe wij leven hier in N'land, en dan bedoel ik wérkelijk leven.

datgene wat Juno zegt...zij beschrijft de situatie zoals die nu is.
wat de rest zit te lullen over dat er nog ruimte is als je kijkt naar de landbouwsector etc, dat is bullshit.
waar wil je dan verdorie nog het land laten waar al ons voedsel op bebouwd wordt?? think people!
moeten we dat dan maar uit het buitenland halen?

"ja sorry belgie, engeland en duitsland maar wij moeten onze groenten en fruit uit jullie land halen want wij hebben geen ruimte meer om ons voedsel op te telen want daar wonen buitenlanders, want stél je vóór dat Nederland bekend zou komen te staan als het land dat asielzoekers weigerde omdat ze hun landbouwsector wilde behouden!"

Ja, we moeten het uit Afrika halen e.d.

Pssst, dan bespaar je ook nog centjes, dat moet je dan helemaal aanspreken!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:00
Delama
Delama is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-08-2005 @ 20:59 :
We spreken over verschillende dingen. De Randstad is een uitzondering.
Waarom dat is tenslotte waar het met de rest van nederland ook naartoe gaat. De randstad is geen uitzondering maar een blik in de toekomst als we alles gaan volbouwen wat jij wilt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:01
Levitating Nun
Citaat:
Delama schreef op 21-08-2005 @ 20:53 :
Voedsel moeten moeten we in Afrika halen. Met dat idiote landbouwbeleid van ons concurreren we ze onder tafel en moeten we ze extra ontwikkelingsgeld geven. Als ze nu gewoon hun landbouwproducten hier zouden kunnen verkopen is dat ontwikkelingsgeld ook minder nodig en voorkom je meteen dat het verdwijnt door corrupte machthebbers. Ik heb er dan ook geen moeite mee dat de landbouw in nederland verdwijnt maar dat moet niet volgebouwd worden. Ik heb de randstad volgebouwd zien worden en dat is geen ontwikkeling die je de rest van het land kan aanraden.
Je kunt kiezen: concentratie in de Randstadregio met sterke Groene Harten óf een fikse spreiding door het land met minder Groene Harten.
Ik kies persoonlijk het eerste.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:02
Levitating Nun
Citaat:
Delama schreef op 21-08-2005 @ 21:00 :
Waarom dat is tenslotte waar het met de rest van nederland ook naartoe gaat. De randstad is geen uitzondering maar een blik in de toekomst als we alles gaan volbouwen wat jij wilt.
Leg me nou geen woorden in de mond, dat heb ik nergens beweerd.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:05
Delama
Delama is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-08-2005 @ 21:01 :
Je kunt kiezen: concentratie in de Randstadregio met sterke Groene Harten óf een fikse spreiding door het land met minder Groene Harten.
Ik kies persoonlijk het eerste.
Dat probeer ik je te zeggen ja. Jij roept dat nederland nog lang niet vol is en dat er nog zat bijkan en dan heb je straks niets meer te kiezen en heb je van nederland een grote stad gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:06
Delama
Delama is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-08-2005 @ 21:02 :
Leg me nou geen woorden in de mond, dat heb ik nergens beweerd.
Is dat geen logisch bijkomend gevolg van het blijven bijbouwen van huizen? Voor huizen heb je winkels nodig, banen nodig scholen nodig alles nodig. Het is niet alleen huizen wat je daarvoor moet bijbouwen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:10
Levitating Nun
Ik beweer nergens dat we maar alles moeten toelaten en alles moeten volbouwen. Ik erger me alleen groen&geel aan mensen die beweren dat Nederland vol is.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:15
Delama
Delama is offline
Dat kan ook ik moet bekennen dat ik geen zin had om de hele discussie door te lezen
Maar je nederland raakt wel aardig vol dat vind ik wel.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:17
Levitating Nun
Nederland is niet vol, andere landen zijn leeg.

Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:29
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-08-2005 @ 21:17 :
Nederland is niet vol, andere landen zijn leeg.

Er wonen relatief veel mensen per vierkante meter in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:33
Levitating Nun
Citaat:
Nephtys schreef op 21-08-2005 @ 21:29 :
Er wonen relatief veel mensen per vierkante meter in Nederland.
Klopt ja.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:36
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-08-2005 @ 21:33 :
Klopt ja.
Dus de conclusie dat Nederland mogelijkerwijs 'vol' is, is niet onwaar.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:40
Levitating Nun
Citaat:
Nephtys schreef op 21-08-2005 @ 21:36 :
Dus de conclusie dat Nederland mogelijkerwijs 'vol' is, is niet onwaar.
Dat ben ik niet met je eens. Het statement "Er wonen relatief veel mensen per vierkante meter in Nederland.", zegt precies dat, niets meer, niets minder.
"Vol" is in deze een vaag en onjuist concept.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten