Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 16:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-08-2005 @ 15:15 :

Mijn moeder vond het meteen een heel slecht idee om een kind te adopteren, omdat dat kind allerlei problemen kan gaan krijgen en jij daar dan dus mee zit. Maar dat vind ik zó'n egoistische gedachte... Omdat ik de problemen van dat kind niet wil, laat ik dat kind maar stikken en maak ik mijn eigen kind (dat net zo goed problemen kan gaan krijgen).
Hier ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Als je voor jezelf het gevoel hebt dat je de problemen van een adoptiekind niet aan zal kunnen, lijkt het me een verstandig idee om niet te adopteren. Een eigen kind is toch anders. Heeft iig ander soort problemen. (die op zich helemaal niet makkelijker hoeven te zijn hoor) Ik heb niets tegen adopteren en zou het ook als optie zien als ik of toekomstige vader onvruchtbaar zou zijn.. maar het lijkt me erg moeilijk om om te gaan met de problemen van een adoptiekind. Moeilijker bijv. dan een autist terwijl dat objectief gezien helemaal niet zo hoeft te zijn. 't Is gewoon iets wat ik beter kan begrijpen (zusje is autistisch) en beter zal weten wat ik ermee moet.
Oud 28-08-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 28-08-2005 @ 17:39 :
Hier ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Als je voor jezelf het gevoel hebt dat je de problemen van een adoptiekind niet aan zal kunnen, lijkt het me een verstandig idee om niet te adopteren. Een eigen kind is toch anders. Heeft iig ander soort problemen. (die op zich helemaal niet makkelijker hoeven te zijn hoor) Ik heb niets tegen adopteren en zou het ook als optie zien als ik of toekomstige vader onvruchtbaar zou zijn.. maar het lijkt me erg moeilijk om om te gaan met de problemen van een adoptiekind. Moeilijker bijv. dan een autist terwijl dat objectief gezien helemaal niet zo hoeft te zijn. 't Is gewoon iets wat ik beter kan begrijpen (zusje is autistisch) en beter zal weten wat ik ermee moet.
Wat voor problemen moet een geadopteerd kind dan hebben? Ik ken eigenlijk alleen maar hele brave en probleemloze geadopteerde mensen...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 20:27
Mindfields
Mindfields is offline
Donatie dan nog, dan lijkt het kind iig nog op mij. Moet het wel van een man zijn die qua uiterlijk op mijn vriend lijkt.
Oud 28-08-2005, 21:22
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-08-2005 @ 20:43 :
Wat voor problemen moet een geadopteerd kind dan hebben? Ik ken eigenlijk alleen maar hele brave en probleemloze geadopteerde mensen...
hangt ervan af hoe oud ze zijn he, als je een kind van 4 ofzo adopteert dan ligt het wel even wat lastiger dan als het zo'n schattige 5 weken oud afrikaantje is

maar adopteren is koel, onze toetsenist is ook geadopteerd. staat vet op je ID... geboorteplaats: ruamudan
Oud 28-08-2005, 22:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik niet Maar even geen tijd en zin om verder uit te leggen. Geadopteerde mensen hebben redelijk vaak problemen met hun afkomst, het feit dat ze geadopteerd zijn, etc.
Oud 29-08-2005, 09:07
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Hte kan eraan liggen of de geadopteerde mensen in hun geboortejaar we;l goed gehect zijn, of door de omstandigheden dat niet zijn. Mocht dit niet het geval zijn kan dat voor vele problemen zorgen in hun verdere leven. Ik herinner me een docu over een meisje die daardoor bij haar nederlandse adoptie ouders alles kapot maakte wat dichtbij haar kwam en haar ouders ook sloeg als ze weggingen. ( ze was op dat moment 7 ofzo)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:08
Verwijderd
+ zelfs als je een kind gelijk na de geboorte adopteert, kunnen later erfelijke psychische afwijkingen naar boven komen. Het blijft, grof gezegd, een kat in de zak.

en ontopic: ik heb t gevraagd gisteren en hij gaat dan toch voor adoptie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten