Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat ik me afvroeg: ben je niet bang dat als het een bekende is, de persoon op een gegeven moment een soort van band gaat opeisen omdat hij de biologische vader is? Maar ik moet zeggen dat we het daar ook over hadden hoor. Stel je zou het van je broer krijgen (sorry Azaziël) dan zou het genetisch gezien in ieder geval hetzelfde zijn, en is de kans groter dat je dingen herkent en het is ook wel handig met bloed geven enz... |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder denk ik dat ik toch ook voor spermadonatie ga, om het eenvoudige idee dat ík dan tenminste toch een kind van mezelf heb. Aan de andere kant kan ik me voorstellen hoe moeilijk het voor hem moet zijn om een kind van een ander op te voeden. Hoewel, dan nog heeft hij wel iets eigeners dan met een adoptiekind - die zou met geen van beiden genetische banden hebben. Nou ja, nog nooit over gehad. Ik leg het 'm wel eens voor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En daarbij, een biologisch kind kan evengoed door omstandigheden psychologische problemen ontwikkelen, want god had ik het als moeder nou net even niet door dat zij sexueel misbruikt werd door een oom/vriend of wie dan ook. En ja ik weet hoe raar het kan lopen, juíst uit eigen ervaring... Een baby zal wederom ook weinig waarde hechten aan zijn cultuur of uberhaupt zijn nieuwe omgeving opmerken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is het hele lastige in de kwestie, eigenlijk zijn het van de partners uit redelijk egoďstische argumenten: 'Ik wil niet dat je het sperma van een ander in je krijgt' tegenover 'Ik wil graag een kind dragen en baren.' Over allebei is wat te zeggen... Citaat:
(volgens mij, denk ik, heb het idee dat mijn zinsopbouw van geen kant klopt, maar goed...) |
![]() |
||
Citaat:
in beide mogelijkheden dat vindt ik het eerlijkst zou ik leuk vinden als ik geen baby kon maken andersom zou ik het ook voor mijn vriendin doen, als die onvruchtbaar is ga ik geen kind verwekken bij een draagmoeder om die later mee naar huis te nemen
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het geval van eiceldonatie zou ik het echt niet erg vinden om het via een andere vrouw te krijgen. Ik ben de persoon die het kind draagt en baart. Heb het er wel eens over gehad met mijn zussen, en die zouden het met liefde afstaan... Draagmoeder zou ik ook niet aan beginnen. De kans lijkt me veel te groot dat de draagmoeder een band krijgt met dat kind tijdens de zwangerschap en er vandoor gaat met het kind... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
...*schudt hevig haar hoofd* Ga weg, irritante moedergevoelens, daar beginnen we nog láng niet aan! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (nu overdrijf ik een beetje) Maar er zit een kern van waarheid in. Ik wil ook kinderen voor een "voller"bestaan. In de zin van later als je oud wordt heb je iig nog familie, je eigen gezin, je kinderen. Niet zo eenzaam worden. Opa en Oma worden etc. Dit alles van het feit dat ik gewoon graag kinderen wil en ze niet Niet zou nemen omdat het niet mijn eigen zijn. Waarom ze niet nemen, als het wel kan! Ik kan niet goed verwoorden waarom ik uberhaupt kinderen wil, het voor mij echt een gevoel van dat wil ik meer dan de hele wereld, en ik zie mezelf niet werken tot mijn 65e en dan doodgaan en dat alles zonder kinderen... Het lijkt mij zo eenzaam.... En ik zie mijzelf die leegte ook niet opvullen door een succesvolle carriere of vrienden etc. Beetje warrig, maar het is voor iig geen optie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik persoonlijk zou het vaderschap niet willen missen, als het kind niet van mij kan zijn, dan maar van een ander. Maar welke optie ik zou kiezen kan ik nu eigenlijk niet zeggen, ik weet het werkelijk niet.... ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Liefde tussen broer en zus. x-spekkie-x | 24 | 05-01-2009 22:02 |