Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 17:17
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
SpacingBen schreef op 22-10-2005 @ 16:45 :
Waar moet ik zijn om meer te weten te komen over deze richting?
[algemeen] Je moet op het 'studenten gedeelte' van elke uni.site kijken en niet op de gedeeltes speciaal voor toekomstige studenten (maar weer wel, als je meer wilt weten over meeloopdagen en open dagen).
Op de site van de faculteit (van welke universiteit dan ook), zie je het lesprogramma, welke vakken er gegeven worden enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 16:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
SpacingBen schreef op 22-10-2005 @ 16:45 :
mmm ok Cultuur Psychologie lijkt me wel weer interessant

Waar moet ik zijn om meer te weten te komen over deze richting?
Let wel dat je het over de universiteit hebt he? Dat is echt niet zomaar te doen voor een havist. En ik kreeg niet de indruk dat je het allemaal zo makkelijk doet? Iedereen roept wel op die school dat hij of zij naar de universiteit wil, maar er zijn er maar weinig die dat ook echt zullen redden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:36
Verwijderd
Jij hebt toch ook gewoon havo gedaan?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 23-10-2005 @ 17:36 :
Jij hebt toch ook gewoon havo gedaan?
Ik ken mezelf en ik ben goed voorgelicht. Daarbij heb ik tot en met de vierde VWO gedaan en haal ik voor iq-testen tot nu toe nog altijd universitair niveau... Ik weet heel goed dat mijn uiteindelijke havo-diploma een nadeel kan zijn, maar ik weet ook wat ik kan. Daarbij verveel ik me tot nu toe dood op t hbo. Het valt me gewoon op (ik zit op dezelfde school als hij) dat veel studenten roepen dat ze naar de universiteit willen terwijl ze lang niet allemaal goed voorgelicht zijn. Ze hebben zich er niet echt in verdiept.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-10-2005 @ 17:40 :
Ik ken mezelf en ik ben goed voorgelicht. Daarbij heb ik tot en met de vierde VWO gedaan en haal ik voor iq-testen tot nu toe nog altijd universitair niveau... Ik weet heel goed dat mijn uiteindelijke havo-diploma een nadeel kan zijn, maar ik weet ook wat ik kan. Daarbij verveel ik me tot nu toe dood op t hbo. Het valt me gewoon op (ik zit op dezelfde school als hij) dat veel studenten roepen dat ze naar de universiteit willen terwijl ze lang niet allemaal goed voorgelicht zijn. Ze hebben zich er niet echt in verdiept.
Niet om je naar beneden te halen hoor, maar je bent vast niet voor niets van 4 VWO naar 4 HAVO gegaan. Feit blijft gewoon dat veel hbo-p studenten het niet redden op de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 23-10-2005 @ 18:27 :
Niet om je naar beneden te halen hoor, maar je bent vast niet voor niets van 4 VWO naar 4 HAVO gegaan. Feit blijft gewoon dat veel hbo-p studenten het niet redden op de universiteit.
Laat maar. Je hebt echt geen idee, dus oordeel niet aub.

Laatst gewijzigd op 23-10-2005 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Feit blijft gewoon dat veel hbo-p studenten het niet redden op de universiteit.
En zei ik dit net niet?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ik zou niet over zulke situaties oordelen als je het niet weet.

Ik ben ook van 4 VWO naar 4 HAVO gegaan, achteraf een enorm stomme keuze (of beter gezegd: een slecht advies). Ik weet niet hoe het bij haar zit, maar op zo'n reactie zit ze natuurlijk niet te wachten.
Oud 24-10-2005, 16:21
Verwijderd
Ik heb moeite met het feit dat ze vaak havisten afzeikt, terwijl ze zelf ook gewoon havo heeft gedaan. Daarom dus ook die reactie.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 16:24
Morri
Morri is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 24-10-2005 @ 17:21 :
Ik heb moeite met het feit dat ze vaak havisten afzeikt, terwijl ze zelf ook gewoon havo heeft gedaan. Daarom dus ook die reactie.
Een vwo'er heeft ook geen recht om een havist af te zeiken, maar dat zul je wel met me eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 16:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 24-10-2005 @ 17:21 :
Wow, waar haal jij die info vandaan? Ik zeik nooit een havist af om het feit dat hij of zij een havist is. Denk je nou echt dat ik zo stom ben terwijl ik zelf ook een havo-diploma heb?

Daarbij zie ik geen verband met je reactie en met je gedachte dat ik havisten afzeik. Jij "zeikte" nml zelf alle havisten/hbo'ers af in je reactie .
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 24-10-2005 @ 17:24 :
Een vwo'er heeft ook geen recht om een havist af te zeiken, maar dat zul je wel met me eens zijn.
Ik zeek ze ook niet af, ik constateerde gewoon een feit
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 24-10-2005 @ 20:53 :
Ik zeek ze ook niet af, ik constateerde gewoon een feit
Je kan ook op mijn bericht ingaan; hoezo een feit?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 15:33
Nona
Nona is offline
Doe es lief voor elkaar.

Het is mogelijk na het hbo (of een deel daarvan ofzo) door te stromen naar de universteit. Feit is alleen dat lang niet iedereen het redt. Kijk dus goed naar jezelf en vraag je af of je gemotiveerd bent en niet te veel moeite hebt gehad met hbo. Voorzie je problemen, zoek dan liever een baan op hbo niveau, dan kun je vanuit daar eventueel nog verder oriënteren.
Oud 25-10-2005, 15:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
My point exactly.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 16:33
SpacingBen
SpacingBen is offline
haha leuk die meningsverschillen!

enneh misschien ben ik idd niet geschikt voor de universiteit! Ik denk ook zeker niet: dat doe ik eventjes. Zeker niet omdat wiskunde een zwak punt is bij mij. Het is gewoon zo dat ik erg geinteresseert ben in de psychologie.

Maar goed zal ik maar een topic maken over of naar de uni gaan voor mij de juiste keuze is of niet?

Owja, juliah... dankje voor de info

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 20:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ben: Je kunt langs een studiekeuzebegeleider op school gaan. Die zit daar oa voor mensen die naar een andere opleiding willen dit jaar. Ik geloof dat ze ook kunnen kijken of je bepaalde stof en niveau aankunt enzo... Je zou navraag kunnen doen daar

Maar probeer ook gewoon het pluspakket te halen. Dan merk je vanzelf wel of je het niveau aankunt of niet
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:51
SpacingBen
SpacingBen is offline
mmm okj... Waarom heeft mijn mentrix hier niks over verteld? Ze heeft me alleen verteld over die pluspakketten Ga pluspakket psychologie er iig bij nemen, al is het voor de vrije studiepunten! Maarja, dan heb je ook nog zoiets als wiskunde dat ik nodig heb Kan je niet een pluspakket doen in de zomer vakantie?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:09
The0
The0 is offline
Ik zit nu in de tweede van de uni en ik lees nu voor het eerst over een Pluspakket. Heb ik ergens iets gemist?
Oud 28-10-2005, 12:44
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
The0 schreef op 28-10-2005 @ 13:09 :
Ik zit nu in de tweede van de uni en ik lees nu voor het eerst over een Pluspakket. Heb ik ergens iets gemist?
Nee hoor, dit is bij Propedeuse Toegepaste Psychologie (HBO). Dat pluspakket is voor mensen die daarna psychologie aan de universiteit willen studeren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 15:06
SpacingBen
SpacingBen is offline
Zoals ik nog steeds

Het mag dan wel veel tijd en motivatie vragen maarja, wat moet je dan als dit de enige studie is die goed bij je interesses passen?

Of krijg je op de HBO opleidingen SPH en MDW ook veel psychologie en kan je daarna doorstromen na de universiteit met veel kennis waardoor je de studie psychologie op de universiteit beter kunt doen?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 17:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
SpacingBen schreef op 28-10-2005 @ 12:51 :
mmm okj... Waarom heeft mijn mentrix hier niks over verteld? Ze heeft me alleen verteld over die pluspakketten Ga pluspakket psychologie er iig bij nemen, al is het voor de vrije studiepunten! Maarja, dan heb je ook nog zoiets als wiskunde dat ik nodig heb Kan je niet een pluspakket doen in de zomer vakantie?
Dan ben je niet naar de voorlichting studentenvoorzieningen geweest Daar werd dat namelijk verteld.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:33
SpacingBen
SpacingBen is offline
mmm dat is dan totaal langs me heen gegaan
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:00
welle
welle is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 15-09-2005 @ 17:44 :
Hij is niet écht zwaar. Op zich zijn het wel hele dikke boeken, maar als je naar de colleges gaat is dat in veel gevallen al genoeg (hoewel het wel jammer is, want de meeste boeken zijn erg interessant!). In het eerste jaar kwamen op mijn tentamens ook enkel mc-vragen voor.
En welke stad het beste staat aangeschreven, verschilt per richting. Zo staat de VU erg hoog aangeschreven op Biologische Psychologie.
Daar geeft mijn moeder college (een oud berichtje, maar ik kon het niet laten )
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:16
Gigli
Gigli is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 07-09-2005 @ 23:10 :
Ik doe psychologie in Maastricht, begin maandag aan mijn master

In de biologische richting heb je neuropsychologie, developmental psychology, en neurocognitie.

In de cognitieve richting heb je psychology & law (over o.a. betrouwbaarheid van ooggetuigen en slachtoffers van misdrijven, verhoormethoden, leugendetectie, geheugen), arbeids- en organisatie psychologie, en experimental health psychology (onderzoek naar ongewenst gedrag van mensen, zoals overeten, pesten, verslaving etc., en hoe dat ontstaat, in stand blijft, en voorkomen/opgelost kan worden).

Aan het eind van het tweede jaar kies je of je in het derde jaar cognitief of biologisch wil doen, en aan het eind van het derde de precieze afstudeerrichting.

Als je meer wil weten over een van de richtingen, dan zeg het maar

Ik heb gekozen voor de UM omdat ik naar Nijmegen of Maastricht wilde, en Maastricht me stukken meer aansprak. Alledrie de cognitieve richtingen worden nu voor het eerst aangeboden, maar toen ik vorig jaar hoorde over Experimental Health Psychology, wist ik meteen dat ik dat wilde, aangezien zoiets de reden was dat ik psychologie ben gaan studeren
K wil hier nog ff aan toevoegen dat je in Maastricht ook een 2-jarige researchmaster kunt doen.
Ik vind het in maastricht tot nu toe erg leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten