Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2005, 22:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 19-09-2005 @ 20:25 :
nee hd al helemaal niet dus kappen met mooiere graphics en gameplay gaan veranderen of ga ee nieuwe beeld tegniek eringooien

Oud 20-09-2005, 01:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-09-2005 @ 23:06 :
Ze kunnen wel zeggen dat het ingame is, maar ik geloof er niet veel van.

Op de E3 hadden ze niet eens een werkende PS 3, Microsoft ook niet, alleen ATI had er een op zijn stand staan.
Tja, Je kan anders ook even een gedeelte van de presentatie downloaden waarin Kojima en wat medewerkers realtime met de trailer spelen.

@Morridin: Ik denk dat de prijzen niet echt omhoog zullen gaan voor games; het gaat alleen langer duren voordat de echte indrukwekkende titels gerealiseerd kunnen worden. Ik denk dat (grafische) verschillen in het algemeen tussen bedrijven onderling groter zijn dan per platform.

@mr praatpaal:
Als de outputresolutie hoger (720, 1080) is dan die van je TV zie je echt wel een verschil tussen dat en een standaard PAL output (540 bij nogwat, weet het zo niet uit mn hoofd). Natuurlijk ziet het er op een HDTV beter uit, maar een goed voorbeeld is het verschil tussen een DVD en een normale TV uitzending.

Je lult jezelf trouwens behoorlijk klem; een rede dat iets "realistischer" is heeft veel te maken het na kunnen simuleren van standaard natuurwetten. Dankzij "betere" computers is het bijvoorbeeld mogelijk om ècht uit te rekenen hoe:

- een auto zich gedraagd met betrekking tot acceleratie, massaverschuiving, frictie, torsie etc; waardoor een spel als Gran Turismo een van de eerste games was waarbij je het idee had dat je een auto rijdt ipv dat het ding over de baan zweeft

- objecten zich gedragen in relatie met andere objecten en dat op een dusdanig hoog niveau kunnen uitrekenen zodat je bijvoorbeeld in Half Life 2 met die ene gun (ben naam kwijt) dingen kan manipuleren, rondgooien, bewegen etc. Ook een "toevoeging" qua gameplay.

Er zijn nog genoeg voorbeelden te bedenken waarbij vooruitgangen in de hardware het resultaat hebben dat het mogelijk is om dingen te realiseren die wegens gebrek aan processorvermogen en/of geheugen niet mogelijk waren.

Trouwens, "Fotorealisme" is een beetje een heilige graal; als je kijkt naar films zoals Final Fantasy: The Spirits Within (wat toch wel een hoogtepunt in computeranimatie is) is het gewoon nog steeds heel duidelijk dat het gewoon "nep" is. De tijd dat computeranimaties gebruik maken van een dusdanig niveau van physics, lighting, animatie etc dat het 100% niet te onderscheiden is van realiteit maken wij in onze generatie denk ik niet meer mee.
Oud 20-09-2005, 01:53
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 02:37 :
Tja, Je kan anders ook even een gedeelte van de presentatie downloaden waarin Kojima en wat medewerkers realtime met de trailer spelen.

@Morridin: Ik denk dat de prijzen niet echt omhoog zullen gaan voor games; het gaat alleen langer duren voordat de echte indrukwekkende titels gerealiseerd kunnen worden. Ik denk dat (grafische) verschillen in het algemeen tussen bedrijven onderling groter zijn dan per platform.

@mr praatpaal:
Als de outputresolutie hoger (720, 1080) is dan die van je TV zie je echt wel een verschil tussen dat en een standaard PAL output (540 bij nogwat, weet het zo niet uit mn hoofd). Natuurlijk ziet het er op een HDTV beter uit, maar een goed voorbeeld is het verschil tussen een DVD en een normale TV uitzending.

Je lult jezelf trouwens behoorlijk klem; een rede dat iets "realistischer" is heeft veel te maken het na kunnen simuleren van standaard natuurwetten. Dankzij "betere" computers is het bijvoorbeeld mogelijk om ècht uit te rekenen hoe:

- een auto zich gedraagd met betrekking tot acceleratie, massaverschuiving, frictie, torsie etc; waardoor een spel als Gran Turismo een van de eerste games was waarbij je het idee had dat je een auto rijdt ipv dat het ding over de baan zweeft

- objecten zich gedragen in relatie met andere objecten en dat op een dusdanig hoog niveau kunnen uitrekenen zodat je bijvoorbeeld in Half Life 2 met die ene gun (ben naam kwijt) dingen kan manipuleren, rondgooien, bewegen etc. Ook een "toevoeging" qua gameplay.

Er zijn nog genoeg voorbeelden te bedenken waarbij vooruitgangen in de hardware het resultaat hebben dat het mogelijk is om dingen te realiseren die wegens gebrek aan processorvermogen en/of geheugen niet mogelijk waren.

Trouwens, "Fotorealisme" is een beetje een heilige graal; als je kijkt naar films zoals Final Fantasy: The Spirits Within (wat toch wel een hoogtepunt in computeranimatie is) is het gewoon nog steeds heel duidelijk dat het gewoon "nep" is. De tijd dat computeranimaties gebruik maken van een dusdanig niveau van physics, lighting, animatie etc dat het 100% niet te onderscheiden is van realiteit maken wij in onze generatie denk ik niet meer mee.
dom gelul ik weet het beter
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 08:39
Verwijderd
Ik kom niet zelf met die hogere prijzen, dat zie ik in allerelei magazines staan
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 10:17
CrazY G
CrazY G is offline
juist ps3 > hdtv > 100cm > opgesloten in kamer > gordijnen dicht > mgs4 > mmmmmm heeeerliiiijjkkkkk
Oud 20-09-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 02:37 :

Om Final Fantasy nou een hoogtepunt in computeranimatie te noemen , het is mooi, maar de cut-scenes in Ninja Gaiden zien er beter uit.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-09-2005 @ 13:56 :
Om Final Fantasy nou een hoogtepunt in computeranimatie te noemen , het is mooi, maar de cut-scenes in Ninja Gaiden zien er beter uit.
heb je TSW uberhaupt ooit gezien? Als je ook maar een greintje verstand hebt van computeranimatie dan kwam je niet met zo'n loos antwoord. Tenzij je op de cgi filmpjes van de FF GAMES doelt. De cutscenes in Ninja Gaiden zijn overigens vrij aardig maar ook niet beter dan wat Namco bv met Tekken 5 heeft gedaan.
Oud 20-09-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 14:42 :
heb je TSW uberhaupt ooit gezien? Als je ook maar een greintje verstand hebt van computeranimatie dan kwam je niet met zo'n loos antwoord. Tenzij je op de cgi filmpjes van de FF GAMES doelt. De cutscenes in Ninja Gaiden zijn overigens vrij aardig maar ook niet beter dan wat Namco bv met Tekken 5 heeft gedaan.
Leuk dat je dat zegt, ik heb m thuis en kan niet zeggen dat dat er beter uitziet als Ninja Gaiden. Tekken 5 heb ik nooit gespeelt.

Btw, de next-gen consoles kunnen graphics aan die gelijk staan aan de top van de huidige cut-scenes in spellen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-09-2005 @ 14:52 :
Leuk dat je dat zegt, ik heb m thuis en kan niet zeggen dat dat er beter uitziet als Ninja Gaiden. Tekken 5 heb ik nooit gespeelt.

Btw, de next-gen consoles kunnen graphics aan die gelijk staan aan de top van de huidige cut-scenes in spellen.
Mjah, dan vind ik dat je toch nog eens goed moet kijken naar het verschil tussen NG en FF:TSW, misschien door middel van wat highres afbeeldingen ofzo. Het niveau van lighting, physicsm detail en animatie ligt bij TSW toch wel een stukje hoger

Maar je hebt overigens wel gelijk; alhoewel ik denk dat die kwaliteit pas later zal komen, op een paar games na van de betere teams.
Oud 20-09-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 14:59 :
Mjah, dan vind ik dat je toch nog eens goed moet kijken naar het verschil tussen NG en FF:TSW, misschien door middel van wat highres afbeeldingen ofzo. Het niveau van lighting, physicsm detail en animatie ligt bij TSW toch wel een stukje hoger

Maar je hebt overigens wel gelijk; alhoewel ik denk dat die kwaliteit pas later zal komen, op een paar games na van de betere teams.
Ja maar zoveel krijg ik de Ninja Gaiden filmpjes niet te zien, helemaal nu ik vast zit....

Denk het ook, maar als je het MGS4 filmpje ziet, komt dat ook al best dicht in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:07
Verwijderd
Als FF TSW niet mooi genoeg is, pak dan FF7: Advent Children erbij. Die blaast Ninja Gaiden en welk spel van nu wel omver qua mooie cutscenes.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:11
Carn
Carn is offline
ja, vette film Alhoewel ik zelf vind dat de choreografie/actie de "realiteit" niet ten goede komt, maar goed, daar gaat de film ook niet over
Oud 20-09-2005, 17:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 14:42 :
Jij hebt Ninja Gaiden dus nooit gespeeld, zoveel is duidelijk. De cutscenes in ninja Gaiden behoren tot het beste op het gebied van GG. Zelfs al zou het verschil op het oog niet opvallen(wat wél het geval is, maar goed), dan nog ziet de gemiddelde gamer met een technisch oog dat Ninja Gaiden gewoon een hoger niveau heeft kwa CG dan bijvoorbeeld Tekken 5.

De vergelijking met TSW is weer wat lastiger, maar valt eveneens in het voordeel uit van NG.
Oud 20-09-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-09-2005 @ 18:02 :
Jij hebt Ninja Gaiden dus nooit gespeeld, zoveel is duidelijk. De cutscenes in ninja Gaiden behoren tot het beste op het gebied van GG. Zelfs al zou het verschil op het oog niet opvallen(wat wél het geval is, maar goed), dan nog ziet de gemiddelde gamer met een technisch oog dat Ninja Gaiden gewoon een hoger niveau heeft kwa CG dan bijvoorbeeld Tekken 5.

De vergelijking met TSW is weer wat lastiger, maar valt eveneens in het voordeel uit van NG.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:21
Carn
Carn is offline
-zucht-

Dan moet de gemiddelde "gamer" minder aan de waterpijp gaan zitten en zich eens gaan verdiepen in geanimeerde CGI, en dan met name verschillende soorten lighting, niveau van physics en toepassing van soorten shaders. NG ziet er zeker niet slecht uit maar het niveau van detail ligt toch wel een stukje lager qua varia aan aspecten.

En ja, ik heb Ninja Gaiden wèl ooit gespeeld, leuk spelletje.
Oud 20-09-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 18:21 :
-zucht-

Dan moet de gemiddelde "gamer" minder aan de waterpijp gaan zitten en zich eens gaan verdiepen in geanimeerde CGI, en dan met name verschillende soorten lighting, niveau van physics en toepassing van soorten shaders. NG ziet er zeker niet slecht uit maar het niveau van detail ligt toch wel een stukje lager qua varia aan aspecten.

Kan jij wel stug blijven volhouden, maar als ik het zou moet vergelijken, vind ik Ninja Gaiden toch echt mooier. En dan boeit het mij niet of de lighting, physics of shaders slechter zijn, imo is Ninja Gaiden mooier.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:36
Carn
Carn is offline
Dat mag je best vinden; het gaat mij alleen om de technische realisatie en implementatie van bepaald elementen.
Oud 20-09-2005, 18:07
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-09-2005 @ 18:02 :

Ik heb ze beiden hier liggen en je conclusie is phatte BS, de cutscenes uit NG zijn erg mooi, maar doen wel onder voor de models en animatie van Spirit within.
Dit wordt toch een eindeloze discussie verder, maar het is duidelijk op het oog te zien dat TSW boven de CGI van NG uitstijgt.
Oud 20-09-2005, 18:44
Verwijderd

Veel scheelt het hoe dan ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 18:21 :
-zucht-

Grappig, want ik ben erg geinteresseerd in CG en vind NG toch een opvallende stap binnen dat wereldje. Niet dat het persé het allerbeste is wat men te bieden heeft, maar toch zeker wel het beste uit de gameswereld. Ja, zelfs nog ietsje beter dan sommige van de beste FF games.

Voor wat betreft TSW; ik zal die film nog eens goed bekijken voor ik er echt een oordeel over vel. Te lang niet meer gezien.
Oud 20-09-2005, 19:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Captain N schreef op 20-09-2005 @ 19:07 :
Ik heb ze beiden hier liggen en je conclusie is phatte BS, de cutscenes uit NG zijn erg mooi, maar doen wel onder voor de models en animatie van Spirit within.
Dit wordt toch een eindeloze discussie verder, maar het is duidelijk op het oog te zien dat TSW boven de CGI van NG uitstijgt.

Hahaha, mijn "conclusie"(whatever ), mocht deze niet helemaal juist zijn, is in ieder geval GEEN phatte bullshit. Want zo verscrikkelijk veel kan het gewoon niet schelen. Anders zou ik me dat wel herinneren.

Edit: ik heb even gekeken en I call your bullshyat. De karakters inTSW hebben weliswaar meer facial detail/textures, maar tegelijkertijd ook veel en veel minder gewicht. Daarnaast zijn ook de particle effects zijn eveneens beperkter. Wel heeft TSW een groter gevoel voor scale 'n scope, met diepere scenery. Daar staat weer tegenover dat NG veel beter is in het "cropping", dus zeg maar het weergeven van actie binnen beperkte parameters. Denk aan het gevecht in het brandende huis.

Dus hoe dan ook, het is geen clear cut overwinning voor noch NG, noch TSW.
Oud 20-09-2005, 19:07
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-09-2005 @ 19:44 :
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Veel scheelt het hoe dan ook niet.
|

Doe het dan goed.

Oud 20-09-2005, 19:11
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-09-2005 @ 20:06 :
Hahaha, mijn "conclusie"(whatever ), mocht deze niet helemaal juist zijn, is in ieder geval GEEN phatte bullshit. Want zo verscrikkelijk veel kan het gewoon niet schelen. Anders zou ik me dat wel herinneren.

Edit: ik heb even gekeken en I call your bullshyat. De karakters inTSW hebben weliswaar meer facial detail/textures, maar tegelijkertijd ook veel en veel minder gewicht. Daarnaast zijn ook de particle effects zijn eveneens beperkter. Wel heeft TSW een groter gevoel voor scale 'n scope, met diepere scenery. Daar staat weer tegenover dat NG veel beter is in het "cropping", dus zeg maar het weergeven van actie binnen beperkte parameters. Denk aan het gevecht in het brandende huis.

Dus hoe dan ook, het is geen clear cut overwinning voor noch NG, noch TSW.
Hoe komen we nou weer van mooiere CGI naar betere camera en perspective handling?
Dat de cameraposities in NG op een andere manier zijn geplaatst om effectiever een spannende scene in beeld te brengen is niet meer dan logisch, het zijn korte scenes die snel interessant over moeten komen.
Oud 20-09-2005, 19:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Captain N schreef op 20-09-2005 @ 20:11 :
Hoe komen we nou weer van mooiere CGI naar betere camera en perspective handling?
Dat de cameraposities in NG op een andere manier zijn geplaatst om effectiever een spannende scene in beeld te brengen is niet meer dan logisch, het zijn korte scenes die snel interessant over moeten komen.
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik had het met "weergeven" helemaal niet over cameraposities, maar over de gravitatie-visual effects-set piece utilization-integratie. Dus gewoon de CGI kwaliteit van de film. Het ziet er m.i mooier en beter afgewerkt uit dan veel scenes(ook de niet action-georienteerde stukken) uit TSW. Nu kun je zeggen dat bijvoorbeeld alle actiescenes die volgen op het crashen van die schepen in de woestijn(31 minuten in de film) ook heel mooi zijn, en dat is zo. Maar dat trekt slechts de score recht, wat mij betreft.
Oud 20-09-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 20-09-2005 @ 20:07 :

Doe het dan goed.
Door alleen plaatjes van Final Fantasy te plaatsen of wat?! Voor het geval dat je het niet doorhad, die bovenste is ook van Final Fantasy, die onderste is helemaal geweldig enzo maar dat is geen screen rechtstreeks uit de film.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 21:13
Verwijderd
Nope, maar wel in de film gebruikt zonder downgrading. Anhoe, die film is alweer wat, 3, 4 jaar oud? Ninja Gaiden 2 toch
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 22:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-09-2005 @ 20:28 :
gravitatie-visual effects-set piece utilization-integratie.
Heb je nu een loze term proberen te vertalen om interessant te doen?

En particle effects beperkter in TSW? dude..kom op
Oud 20-09-2005, 22:42
CrazY G
CrazY G is offline
hou op nerds, dit topic gaat over mgs4, wat een offtopic gelul.
MODS??
Oud 20-09-2005, 23:00
Carn
Carn is offline
idd, back on track

Wie denkt er nog meer dat die otacon-robot nog meer nut gaat krijgen behalve vervanging van de codec en item-fetcher?
Oud 20-09-2005, 23:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-09-2005 @ 23:22 :
Heb je nu een loze term proberen te vertalen om interessant te doen?

En particle effects beperkter in TSW? dude..kom op
Kijk eens goed, het is helemaal geen term.... Het is een combinatie van welbekende kwaliteiten die maakte dat die scene in NG zo mooi was.

En ja, ik schep graag op. Maar nu even niet

En ook ja, de particle effects zijn gewoon een stuk minder. Zelfs jij kan dat niet ontkennen
Oud 20-09-2005, 23:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
En ga nu eindelijk eens on topic, bitches
Oud 20-09-2005, 23:36
Captain N
Captain N is offline
In alle jaren dat ik bezig ben als modeler/tekenaar ben ik die termen achter elkaar en in die volgorde nog nooit tegengekomen.
Ik heb dan ook geen idee wat je er precies mee wilt zeggen maargoed.
Wat die particles betreft snap ik nou niet precies waar je op doelt, maar dat ze minder zijn zie ik echt niet.

Maar ok ontopic.

MGS4 yay rockz0r etc.
Oud 21-09-2005, 07:35
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-09-2005 @ 21:26 :
Door alleen plaatjes van Final Fantasy te plaatsen of wat?! Voor het geval dat je het niet doorhad, die bovenste is ook van Final Fantasy, die onderste is helemaal geweldig enzo maar dat is geen screen rechtstreeks uit de film.
Kijk dat gezicht eens, zeker weten is dat helemaal in film.
In game graphics heb je zo nog niet .

Maja ingame graphics en CGI zijn 2e hele verschillende dingen.
Sony moet eerst eens een werkende PS3 laten zien.

Ik wacht vol smart, want alweer 3 concurrenten, dat moet alleen leuk zijn voor de beurs!, prijzen gaan omlaag hopelijk!
Oud 21-09-2005, 12:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 20-09-2005 @ 02:53 :
dom gelul ik weet het beter
offtopic: Is dat Blue Mary in jouw avatar?
Oud 21-09-2005, 16:30
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-09-2005 @ 13:42 :
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:46
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-09-2005 @ 13:42 :
omg wat heb jij nu weer als avatar!
Oud 21-09-2005, 18:52
Verwijderd
Mai ^^
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:08
Jolt
Jolt is offline
Ze heeft erg....beweegbare....

Echt iets voor Dead Or Alive
Oud 21-09-2005, 20:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Volgens mij komt zij uit Fatal Fury .
Oud 21-09-2005, 21:26
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-09-2005 @ 19:46 :
omg wat heb jij nu weer als avatar!
goed he ja het is kof ook en fatal fury
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:40
Jolt
Jolt is offline
Zoiets komt dus in de Dead Or Alive film.

Oud 22-09-2005, 07:22
Föltèrïng
Föltèrïng is offline
hmmm.

"At the end of MGS2, Liquid takes over Ocelot yet again, this time escaping in Metal Gear RAY, with the goal of burying the Patriots for good. Many people believe that at this point, Liquid took full control of Ocelot, and our gun slinging, backstabbing villain no longer had a place in the series. At this point it's unknown, though it should be noted that in the MGS4 art, Ocelot is wearing Liquid's trenchcoat, has Liquid's haircut, and seems to be lacking a shirt underneath the coat. Perhaps this is a hint to who is in control..."
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 07:34
Föltèrïng
Föltèrïng is offline
Liquid en Snake/Philantropy hebben wel hetzelfde doel; namelijk het "uitschakelen" van de Patriots. Zou me niet verbazen als de broertjes voor het einde van het spel samen werken.

(Carn trouwens)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 12:54
CrazY G
CrazY G is offline
geen prerendered

http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/1UP/m...demo_1500k.zip
Oud 22-09-2005, 12:59
CrazY G
CrazY G is offline
hier nog een stuk van de trailer, in hoge kwaliteit, hier kan je goed zien hoe mooi de graphics zijn

http://222.122.42.71/tgs/hdv/ruliweb_hdv_mgs4_shot.wmv
Oud 23-09-2005, 16:04
freyk
freyk is offline

Oud 23-09-2005, 16:39
Verwijderd
Hehe, Cad heeft soms echt téh masterheid
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 10:09
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 23-09-2005 @ 17:04 :