Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 13:36
serieus bezig
serieus bezig is offline
he jullie allemaal,

ik vond het wel interessant wat ik las duz ik dacht ik reageer even. ik heb zelf adhd en pdd nos, mijn advies is contacten niet uit de weg te gaan maar juist aan te gaan, elke keer als je weer op je bek gaat doordat mensen weg lopen of reageren van "die is gek" moet je bij jezelf te rade gaan waar ligt dit aan, wat zei ik, wat dee ik. zoek het probleem en leer daar van.

DE GROOTSTE FOUT IS DENKEN VAN; IK HEB ADHD PDD NOS DUZ HET LUKT TOCH NIET.

maak er een spel van om jezelf te begrijpen zoek de fout en zoek daarna de oplossing als je dat bij elke situatie doet leer je er mee omgaan en gaat het keer op keer beter. totdat je er geen last meer van hebt. zo heb ik dit ervaren.

nog een tip

ik weet niet of je bij een psychiator loop, maar dat is zeer aan te raden het geeft gewoon een geweldig gevoel om bij iemand dit soort dingen te kunnen neerleggen en samen met je spych die dingen oplossen.

succes!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 16:19
BananaSplit
BananaSplit is offline
Als er mensen zijn die ook via msn/mail echt contact willen maken met andere mensen, kijk dan hier
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 16:12
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
serieus bezig schreef op 03-10-2005 @ 14:36 :
he jullie allemaal,

ik vond het wel interessant wat ik las duz ik dacht ik reageer even. ik heb zelf adhd en pdd nos, mijn advies is contacten niet uit de weg te gaan maar juist aan te gaan, elke keer als je weer op je bek gaat doordat mensen weg lopen of reageren van "die is gek" moet je bij jezelf te rade gaan waar ligt dit aan, wat zei ik, wat dee ik. zoek het probleem en leer daar van.

DE GROOTSTE FOUT IS DENKEN VAN; IK HEB ADHD PDD NOS DUZ HET LUKT TOCH NIET.

maak er een spel van om jezelf te begrijpen zoek de fout en zoek daarna de oplossing als je dat bij elke situatie doet leer je er mee omgaan en gaat het keer op keer beter. totdat je er geen last meer van hebt. zo heb ik dit ervaren.

nog een tip

ik weet niet of je bij een psychiator loop, maar dat is zeer aan te raden het geeft gewoon een geweldig gevoel om bij iemand dit soort dingen te kunnen neerleggen en samen met je spych die dingen oplossen.

succes!!
Ik heb niet z'n probleem met contacten als mensen me langer kennen, maar ik begin zoiets te krijgen van "Als je mij niet wilt leren kennen flikker je maar op"
Oud 06-10-2005, 16:41
Fog
Fog is offline
ja dat heb ik ook eindelijk....dan maar wat minder vrienden
Oud 06-10-2005, 20:01
BananaSplit
BananaSplit is offline
Voor mij hetzelfde als die andere twee
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 06-10-2005 @ 17:12 :
Ik heb niet z'n probleem met contacten als mensen me langer kennen, maar ik begin zoiets te krijgen van "Als je mij niet wilt leren kennen flikker je maar op"
Is dat dan niet normaal?
Oud 07-10-2005, 13:57
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-10-2005 @ 22:46 :
Is dat dan niet normaal?
Nee, want als mensen merken dat er iets mis(?) met je is, willen ze vaker weg gaan omdat ze het niet snappen. Dan erbij blijven.
Oud 07-10-2005, 14:32
nietzijweer
nietzijweer is offline
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

mensen merken bij mij nooit dat er iets mis is, tot ik het ze vertel en dan vinden ze het grappig
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 14:51
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
nietzijweer schreef op 07-10-2005 @ 15:32 :
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

mensen merken bij mij nooit dat er iets mis is, tot ik het ze vertel en dan vinden ze het grappig
Door mijn opmerkingen meestal en de verbanden die ik tussen dingen kan leggen.
(of ik heb gewoon dat zelfbeeld gecreeért)
Oud 08-10-2005, 11:05
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ja ik heb ook last van zon rare verbanden leggen.

Of nja last? Valt af en toen best wel mee te lachen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 13:48
Spiteful
Spiteful is offline
't Is een beetje anders, maar ik heb Asperger/autismespectrumstoornis. Dat heeft een paar jaar serieuze problemen gegeven, vooral met contacten, maar dat werd een pak beter toen ik antidepressiva voorgeschreven kreeg. Zo erg zelfs dat mijn psychologe begon te twijfelen aan de diagnose. Kheb wel gemerkt dat ik weer wat moest leren met mensen omgaan. Het lijkt me in elk geval niet iets dat onoverkomelijke problemen geeft, ik ken wel wat mensen met adhd, en al die mensen zijn heel erg normaal te noemen.
Oud 08-10-2005, 17:00
nietzijweer
nietzijweer is offline
ja het "bruggetje" is nogal raar bedoel je.

Meestal als je het ergens over hebt dan kom je door dat onderwerp op een daaraan verwant onderwerp. Maar bij jou is het dus zo dat het niets met elkaar te maken kan hebben, maar dat jij je iets herinnert en dat je daarom dat verband legt.

dat heb ik ook wel maar dat vind ik niet typisch adhd/autisme verwant hoor
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:26
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
nietzijweer schreef op 08-10-2005 @ 18:00 :
ja het "bruggetje" is nogal raar bedoel je.

Meestal als je het ergens over hebt dan kom je door dat onderwerp op een daaraan verwant onderwerp. Maar bij jou is het dus zo dat het niets met elkaar te maken kan hebben, maar dat jij je iets herinnert en dat je daarom dat verband legt.

dat heb ik ook wel maar dat vind ik niet typisch adhd/autisme verwant hoor
En ik kan sommige sociale situaties gewoon niet aan, dan zeg ik iets verkeerds enzo, en daarnaast nog die rare verbanden. Ik weet natuurlijk dat ik autistisch ben maar ik vind het gewoon erg irritant.
Oud 08-10-2005, 19:32
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-10-2005 @ 20:26 :
En ik kan sommige sociale situaties gewoon niet aan, dan zeg ik iets verkeerds enzo, en daarnaast nog die rare verbanden. Ik weet natuurlijk dat ik autistisch ben maar ik vind het gewoon erg irritant.
Ja, idd.
Zeker een probleem als je een meisje leuk vindt. Dan kom je raar over en dan wilt ze je sowieso niet
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 20:33
Droomz
Droomz is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-10-2005 @ 20:26 :
Heb ik idd ook.
Ik word ook boos om rare, simpele dingen. Bijvoorbeeld als mensen aandacht aan een ander geven. Niet uit jaloezie of zo, maar meer omdat ik me niet kan inleven op een bepaalde manier. Ik kan ook niet begrijpen dat mensen soms verdrietig zijn.

Ik heb pddnos trouwens.
Mensen kijken me heel vaak nogal wazig aan, omdat ik 'anders' doe dan anderen. Volgens mij mijden veel mensen me daarom. Ook omdat ik niet alle sociale situaties goed aan kan

Ik heb zo'n sociale vaardigheidscursus gedaan (2), maar mij hielp het niet zoveel eigenlijk. Ik kan nog steeds een aantal sociale situaties niet aan
Oud 09-10-2005, 00:49
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Droomz schreef op 08-10-2005 @ 21:33 :
Heb ik idd ook.
Ik word ook boos om rare, simpele dingen. Bijvoorbeeld als mensen aandacht aan een ander geven. Niet uit jaloezie of zo, maar meer omdat ik me niet kan inleven op een bepaalde manier. Ik kan ook niet begrijpen dat mensen soms verdrietig zijn.

Ik heb pddnos trouwens.
Mensen kijken me heel vaak nogal wazig aan, omdat ik 'anders' doe dan anderen. Volgens mij mijden veel mensen me daarom. Ook omdat ik niet alle sociale situaties goed aan kan

Ik heb zo'n sociale vaardigheidscursus gedaan (2), maar mij hielp het niet zoveel eigenlijk. Ik kan nog steeds een aantal sociale situaties niet aan

Ik kan wel huilen bij droevige situaties. Maar ik wordt dus zoals jouw ook boos als iemand mij niet aandacht geeft, bijvoorbeeld een meid waar ik wel veel aandacht aan geef
Oud 09-10-2005, 12:05
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 09-10-2005 @ 01:49 :
Maar ik wordt dus zoals jouw ook boos als iemand mij niet aandacht geeft, bijvoorbeeld een meid waar ik wel veel aandacht aan geef
Gedeeltelijk is dat ook een normale reactie.. Bij jullie is het gewoon wat extremer.

Maar verward je het dan niet. Dat je gaat afvragen waarom geeft diegene mij niet de aandacht die ik verdien etc.

ps. Ik word meestal misselijk als ik verdrietig ben.

Laatst gewijzigd op 09-10-2005 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:03
Fog
Fog is offline
ik word extreem boos/verdrietig als we iets eten waar ik geen zin in heb, of als mn vriend of iemand anders naar me toe zou komen en dat het dan opeens niet doorgaat, ik word gewoon verdrietig/agressief als er onverwachtte dingen gebeuren, ik kan ook flippen van kleine geluidjes of als ik op school zit te tekenen en iemand gaat iets aan me vragen...ik ben altijd heel bang dat mensen denken dat ik jaloers ben of altijd mn zin wil hebben, want zo ben ik niet, ik heb gewoon altijd beelden in mn hoofd van hoe iets gaat zijn en als het dan anders is knapt er iets of zo...

adhd is ook niet abnormaal, dat soort reacties heeft iedereen wel eens, het word pas adhd (of iets anders) als je er zoveel problemen door krijgt dat je niet normaal kan functioneren op veel gebieden...
Oud 09-10-2005, 19:30
nietzijweer
nietzijweer is offline
ja ik huil dus ook bijna nooit,
mijn verdriet of teleurstelling uit zich toch meer in woede.
alleen als ik alleen ben en echt verdrietig ben, en een zielig muziekje erbij en in het donker, dán kan ik pas huilen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 06:47
JaJ
JaJ is offline
Ik ben ook ooit met pddnos geclassificeerd, en ik heb ook wel wat van de verschijnselen. ik ie alleen geen rare verbanden, wel verbanden, ik zie overal om me heen verbanden, maar ik zou niet weten wat er raar aan is . Ik heb geen training gehad oid, alleen maar 6 jaar lang in de fijnste klas gezeten die je je kunt wensen, met een paar nog eens extra geweldige mensen. en dat werkt goed genoeg. de laatste mensen aan wie ik een paar weken na ik ze leerde kennen even voor de zekerheid vast waarschuwde, reageerden zo van "jij? oh ja joh?" Het enige wat er nu nog van over is is denk ik een af en toe nogal dramatisch wereldbeeld, die verbanden, het feit dat ik wat opener ben dan de andere jongens en een beetje een vage humor af en toe, maar in mijn omgeving waardeert iedereen die eigenlijk wel.
Ow, en stomme opmerkingnen maak ik natuurlijk ook, maar hee, kom op, als je zegt dat dat door autisme komt, dan ben je verloren. ik ben in de eerste plaats ook maar een mens, dat is de grootste bron voor vreemd gedrag.
Oud 10-10-2005, 10:52
BananaSplit
BananaSplit is offline
Zelf heb ik Asperger, en PDD-NOS. Overt het algemeen kijken mensen je dus vaak raar aan door je eigenaardige gedrag. Op zich heb ik daar niet veel problemen mee, en ik wordt ook niet zo gauw kwaad op mensen.

Ik heb wel het probleem dat mijn vader en stiefmoeder mij niet begrijpen/niet willen accepteren dat ik Asperger heb.

Ze denken nog steeds dat ik van binnen precies zo als op de basisschool ben, dus heel agressief, niets tegen anderen durven zeggen als m ij iets niet bevalt.

Sinds anderhalf jaar mountainbike ik en dat heeft mijn karakter veel verandert. Ik heb nu veel meer zelfvertrouwen en daardoor durf ik veel vaker commentaar te hebben en ik durf nu ook iemand recht in zijn gezicht te zeggen wat ik van hem of haar vind en hoe alles in elkaar steekt(Lees: als iemand mij uitscheldt gewoon duidelijk zeggen dat hij zijn bek dicht moet houden).

Mijn vader is dat niet gewend en daardoor komt veel stress. Ik hoef maar weerworod te hebben en ik krijg ze daar al over mijn flikker en regelmaat, waarvan ze weten dat ik dat hard nodig heb zit er daar ook niet in(ze accepteren het dus niet is mijn conclusie).

Om zelf ff een beetje tot rust te komen en te voorkomen heb ik gezegd dat ik een paar weekenden niet kom, maar ze zeggen dat dat niet helpt.

Alleen maar onbegrip dus. Verder is er ook nog veel stress tussen mijn moeder en mijn vader. Elk weekend daar zeggen ze dat allemaal tegen mij , zodat ik weer gestressed naar mn moeder ga. En dan durven ze ook nog eens te zeggen dat ik hun alleen maar onderuit probeer te halen/belachelijk probeer te maken. En dat als ik alleen al zeg dat de pc bij mam thuis op een aparte kamer staat en dat ik op die manier meer privacy heb.

Misschien zijn er mensen die dit (gedeeltelijk) hetzelfde ervaren. Zou wel fijn zijn als je daarover met elkaar kunt praten
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:11
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Skoolboy schreef op 10-10-2005 @ 11:52 :
Zelf heb ik Asperger... [verhaal]
Kan me hierin heel erg herkennen, vooral dat gedoe met je ouders. Vroeger nam ik het allemaal maar voor lief, ik wist niet beter, maar kheb twee jaar op kot gezeten en toen ik anderhalf jaar geleden terug thuis kwam wonen gaf dat serieuze wrijvingen. O.a. dat van die pc . In de loop der jaren heb ik met de meeste problemen leren omgaan (soms verkeerd, vooral ivm contacten), maar kben er jarenlang depressief van geweest en het is pas echt beginnen beteren toen dàt probleem aangepakt werd. Ik denk dat ik nu een evenwichtige mens ben, alleen wat gefrustreerd in de liefde . Mja, erover praten is goed, maar ik denk dat ik nu in herhaling val.
Oud 11-10-2005, 14:00
Hanneke
Hanneke is offline
ooit (in een grijs verleden ) is bij mij ADHD geconstateerd. als ik nu aan mensen vertel reageren ze meestal van "jij? je bent toch helemaal niet druk?" of zoiets. maar ik heb vooral last van niet goed kunnen concentreren, chaotisch enzo.
en ook (ik weet niet of dit aan de ADHD ligt of gewoon aan mij hoor) trek ik me vaak niet veel aan avn anderen. en dan bedoel ik als bijvoorbeeld iemand boos is thuis dan kan ik eventjes ook heel boos zijn en het hele huis bij elkaar schreeuwen en dan 5 minuten later ben ik het weer vergeten.
Mijn moeder ook die is nogal vaak boos enzo en als mijn zus daarover zeurt bij m'n vader heb ik zoiets van boeiend, waar zeik je over 't is toch vaak zat ook gezellig.
Oud 12-10-2005, 09:40
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn broertje heeft ook PDD-NOS. Vergeleken met hem ben jij toch een stuk verder. Mijn broertje gaat amper uit. Hij zit altijd op zijn kamer achter zijn computer en heeft misschien 1 vriend.

Ook weet hij zich absoluut niet te uiten. Als hij moet vertellen hoe zijn dag was en wat hij heeft gedaan kan hij daar misschien een hele zin over vertellen, maar meer niet. Laat staan als het over gevoelens gaat.

Wees blij dat jij hier zover in bent, als je zoals al eerder geadviseerd werd een sociale vaardigheidstraining volgt kun jij volgens mij best "normaal" functioneren in een discotheek. Bovendien ben je nog maar 16. Niet zo druk maken
Oud 12-10-2005, 19:22
nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 11-10-2005 @ 15:00 :
ooit (in een grijs verleden ) is bij mij ADHD geconstateerd. als ik nu aan mensen vertel reageren ze meestal van "jij? je bent toch helemaal niet druk?" of zoiets. maar ik heb vooral last van niet goed kunnen concentreren, chaotisch enzo.
Je kunt er wel overheen groeien. Dat blijven ze tegen mij zeggen, maar ik geloof daar niet zo in..
Maar ik herken dat wel ja, dat mensen helemaal verbaasd zijn enzo.. Wat dat betreft heb ik meer richting ADD (tot je me zonder medicijnen tegenkomt )
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Skoolboy schreef op 10-10-2005 @ 11:52 :
Zelf heb ik Asperger, en PDD-NOS.
Misschien een domme vraag, maar hoe kan je Asperger en PDD-NOS hebben...? Het zijn beiden pervasieve ontwikkelingsstoornissen en de NOS staat voor (dat weet je zelf ook wel ) Not Otherwise Specified...als er Asperger is vastgesteld ís de stoornis toch al 'otherwise specified' en kan het daardoor niet meer 'Not Otherwise Specified' zijn?

Of zie ik nu iets over het hoofd? (Ik weet dat er wel een verschil is tussen Asperger en PDD-NOS, dus dat als je van beide dingen last hebt je in beide groepen zou kunnen vallen...maar is het dan niet toch zo dat je maar één diagnose krijgt...?)

Als aanvulling: In de DSM-IV staat bij PDD-NOS: "terwijl niet voldaan wordt aan de criteria voor een specifieke pervasieve ontwikkelingsstoornis, schizofrenie, schizotypische persoonlijkheidsstoornis, of ontwijkende persoonlijkheidsstoornis" en bij Asperger: "Er is niet voldaan aan de criteria van een andere specifieke pervasieve ontwikkelingsstoornis of schizofrenie." Ook daaruit maak ik dus op dat beiden niet kan...maar goed, als ik het mis heb wil ik dat graag weten (met het waarom erbij natuurlijk ).

Laatst gewijzigd op 12-10-2005 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:10
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
nietzijweer schreef op 12-10-2005 @ 20:22 :
Je kunt er wel overheen groeien. Dat blijven ze tegen mij zeggen, maar ik geloof daar niet zo in..
Maar ik herken dat wel ja, dat mensen helemaal verbaasd zijn enzo.. Wat dat betreft heb ik meer richting ADD (tot je me zonder medicijnen tegenkomt )
ik heb als ik ritalin gebruik dan ben ik wel wat rustiger (vooral thuis) maar als ik het dan een keer vergeet of het uitgewerkt is ofzo dan ben ik ook ontzettend druk, veel erger dan normaal. en ik heb een hekel aan pillen dus ik gebruik 't niet
Oud 13-10-2005, 16:49
Fog
Fog is offline
zonder ritalin kan ik echt geen school afmaken, door ritalin word ik juist drukker maar in mn hoofd rustiger, als ik geen ritalin slik voel ik me net of ik de hele dag slaapwandel/droom, dan zit ik echt helemaal in een andere wereld en ben nergens bij...ik weet echt niet hoe ik nog zonder ritalin moet...

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:28
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-10-2005 @ 20:56 :
Misschien een domme vraag, maar hoe kan je Asperger en PDD-NOS hebben...? Het zijn beiden pervasieve ontwikkelingsstoornissen en de NOS staat voor (dat weet je zelf ook wel ) Not Otherwise Specified...als er Asperger is vastgesteld ís de stoornis toch al 'otherwise specified' en kan het daardoor niet meer 'Not Otherwise Specified' zijn?

Of zie ik nu iets over het hoofd? (Ik weet dat er wel een verschil is tussen Asperger en PDD-NOS, dus dat als je van beide dingen last hebt je in beide groepen zou kunnen vallen...maar is het dan niet toch zo dat je maar één diagnose krijgt...?)
Het zou kunnen dat Skoolboy als het ware op de "grens" tussen het syndroom van Asperger en PDD-NOS zit, en dat niet precies kan worden vastgesteld welke van de twee het precies is. Het is zelfs mogelijk dat iemand in eerste instantie de diagnose PDD-NOS krijgt, terwijl er uiteindelijk sprake blijkt te zijn van het syndroom van Asperger.
Oud 13-10-2005, 19:24
nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-10-2005 @ 12:10 :
ik heb als ik ritalin gebruik dan ben ik wel wat rustiger (vooral thuis) maar als ik het dan een keer vergeet of het uitgewerkt is ofzo dan ben ik ook ontzettend druk, veel erger dan normaal. en ik heb een hekel aan pillen dus ik gebruik 't niet
ik heb concerta
dat neem je 1 maal daags en dan ben je er de hele dag vanaf tot ongeveer 5 uur..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 06:55
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-10-2005 @ 19:28 :
Het zou kunnen dat Skoolboy als het ware op de "grens" tussen het syndroom van Asperger en PDD-NOS zit, en dat niet precies kan worden vastgesteld welke van de twee het precies is. Het is zelfs mogelijk dat iemand in eerste instantie de diagnose PDD-NOS krijgt, terwijl er uiteindelijk sprake blijkt te zijn van het syndroom van Asperger.
Volgens mij weet Skoolboy zelf niet wat hij heeft maar Asperger weet ik zeker dat hij dat heeft, zit bij hem in de klas ( hij heeft erg goed ruimtelijk inzicht i.t.t mij haalt ie heel vaak 8-9-10 voor wiskunde en natuurkunde) terwijl ik het met een 7tje moet doen
Oud 14-10-2005, 12:19
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ja, idd. Voor die vakken haal ik imo goede punten ja, maar bijv. bij gym met balsporten enzo, o0f bij vakken waarbij ik echt met de handen moet werken ben ik veel slechter als anderen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:26
Hanneke
Hanneke is offline
ik ook exacte vakken ben ik goed in, want daar hoef ik niet voor te leren. al zou ik echt heel hard leren voor engels bijvoorbeeld kan ik dat ook wel maar 't kost me moeite om me te concentreren dan
Oud 17-10-2005, 16:18
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik heb met exacte vakken én talen geen moeite. Talen spreek ik heel goed krijg ik vaak te horen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:52
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Skoolboy schreef op 17-10-2005 @ 17:18 :
Ik heb met exacte vakken én talen geen moeite.
Dat was bij mij op de middelbare school ook zo.
Oud 17-10-2005, 19:05
Fog
Fog is offline
ik heb juist moeite met exacte vakken, ben veel te chaotisch om getallen te onthouden en lange rekensommen...en spelling lukt ook niet zo...ik deed eerst vwo, toen havo en daar ben ik mee gestopt, dus nu zonder diploma mbo grafische vormgeving
Oud 19-10-2005, 14:13
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Fog schreef op 13-10-2005 @ 17:49 :
zonder ritalin kan ik echt geen school afmaken, door ritalin word ik juist drukker maar in mn hoofd rustiger, als ik geen ritalin slik voel ik me net of ik de hele dag slaapwandel/droom, dan zit ik echt helemaal in een andere wereld en ben nergens bij...ik weet echt niet hoe ik nog zonder ritalin moet...
volgens mij is 't bij mij eerder omgekeerd, met ritalin bne ik een soort zombie
Reageren

Regels voor berichten