![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Landbouwsubsidies. 2. Hypotheekrenteaftrek. 3. Te lage BTW. 4. Te lage belastingen op hoge inkomens. 5. Defensie. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Juist. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
landbouwsubsidies afschaffen zou je alleen kunnen maken als je dat in europees verband doet, anders benadeel je 'onze' boeren wel heel erg. bezuinigen op de hypotheekrenteafrek is ongeveer hetzelfde als iedereen die ooit een huis gekocht heeft belazeren, die mensen hebben hier op gerekent toen ze een huis kochten. de btw is helemaal niet te laag, eerder te hoog. dankzij de godsgruwelijk te hoge btw worden er immers minder producten verkocht dan wanneer niet van elk willekeurig product 6 of 19% naar de staatskas zou gaan. daarnaast raak je met de btw ook die bevolkingsgroepen die het al moeilijk hebben, terwijl de rijkeren er minder van merken. de belastingen op hoge inkomens zijn al (te) hoog, daarnaast is het niet echt eerlijk om iedereen die toevallig een goede baan heeft (en ondernemers die vaak ontzettend hard werken) maar te straffen voor hun werk, zodat mensen die geen steek uitvoeren het beter krijgen. alleen je laatste punt zou ik kunnen begrijpen, hoewel zelfs dat me niet verstandig lijkt. waar eventueel op bezuinigd zou kunnen worden is op de hogere functies binnen het leger; minder tussenpersonen verhoogt de efficientie. (ben jij communist overigens ?)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En er zijn zeker ook meer leraren nodig. Vroeger waren kinderen gewoon braver, tegenwoordig is het voor steeds meer kinderen moeilijk het hoofd boven water te houden in een grote klas. Met name in de Randstad zijn klassen vaak te groot als je kijkt naar het aantal leerlingen met een achterstand. Eigenlijk moeten die afgezonderd worden en in kleine groepjes of misschien wel individueel aandacht krijgen. Maar dat vereist dus wel dat er meer leraren zijn die dat kunnen en willen. Persoonlijk lijkt het mij een gruwel les te geven op zo'n 'multicultureel' ROC in de Randstad, dat is zulk ondankbaar werk. Ik heb zelf wel grote bewondering voor het vak van leraar maar tegenwoordig is er echt geen respect meer voor. Er is zoveel tuig. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Heb even een check gedaan hoeveel docenten op de mid. school zouden verdienen.
Specificaties: Opleiding = HBO werkervaring = 0 niet voornamelijk mannen in het beroep geen herintreding minder dan 100 collega's Resultaat: Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld: per uur(fulltime): € 10.71 per week(fulltime): € 406,- - per 4 weken(fulltime): € 1627,- - per maand(fulltime): € 1750,- - per jaar(fulltime): € 21162,- - Bij deze berekening is de salaris check er vanuit gegaan dat fulltimers in je bedrijf gemiddeld 38 uur per week werken. Als fulltimers in jouw bedrijf een andere gemiddelde werkweek hebben, kun je dat hier aan geven. --- Bruto/mnd = € 1750 Netto = € 1270,41 Bron: www.loonwijzer.nl
||
Citaat:
overigens is je voorbeeld van schoolgeld een beetje jammer, want t schoolgeld voor 16 jarige is zojuist afgeschaft. voor een vervolgstudie kun je studiefinanciering krijgen. ik zeg niet dat 'armen' geen compensatie zouden moeten krijgen, maar de van de rijken weggehaalde belastingcentjes komen amper ten goede aan juist die mensen die het t hardste nodig zouden hebben.
||
Citaat:
En T_ID, ik heb er geen verstand van, maar ik vroeg me af: maakt het nog uit of je een halve ton, 2 ton of een miljoen verdient per jaar?
Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 21:31. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en je voorstel om de btw te verhogen is belachelijk; daarmee tref je juist de 'arme' bevolkingsgroepen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
maar ach, laten we er vooral voor zorgen dat nederland een onleefbaar land wordt voor mensen die hun best doen, zodat een groot economisch potienteel nederland dan maar ofwel links laat liggen danwel verlaat, kijken met wie je dan medelijden hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je zou er voor kunnen kiezen om iedereen evenveel belasting te laten betalen, wellicht met een lichte inkomensafhankelijke verdeling. vervolgens garandeer je dan voor de alllerarmsten een basisinkomen. maar momenteel hebben rijkeren niet alleen nergens recht op, ze betalen zich ook nog eens scheel aan alle belastingen waar ze zelf weinig tot niks van terugzien. lekker eerlijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[edit] Mijn welgemeende excuses, ik dacht even dat jij daar zo op tegen was, maar dat is MightyMarcel. Misschien zou het verstandig zijn als je je iets duidelijker zou distantiëren van zijn idiote standpunten. Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 18:44. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind dat er weinig mis is aan een progressief tarief, maar tussen minima en miljonairs in worden er mensen genaait, dat vind ik slecht aan het huidige stelsel. Gooi de grenzen van de tariefschijven een x aantal duizend euro per jaar omhoog en ik zou het prima vinden, dan mogen ze voor mijn part zelfs nog een topschijf instellen die de mensen met een écht hoog inkomen (boven de 3,5-4 ton per jaar) een procent of 60 rekent. (note: ik ben dus weer wel tegenstander van wat de SP vind, een 100% tarief, dat is absurd)
||
Citaat:
inderdaad, er gaat, met name bij ckv, erg veel tijd zitten in deze vakken, en ze leveren bijzonder weinig op. ik doe zelf de lerarenopleiding maatschappijleer en ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil gaan doen. of na mijn p sociologie gaan doen, of de opleiding afmaken en een eerste graad halen waarmee ik les kan geven aan bovenbouw klassen. les geven aan een vmbo of roc klas zie ik absoluut niet zitten. excuses voor het ontbreken van leestekens en hoofdletters, mijn shiftknop heeft het loodje gelegd ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 |