Advertentie | |
|
![]() |
|
het argument 'gevangenen hebben het te goed met alle voorzieningen etc. en dús moet de doodstraf in gevoerd worden is IMHO onzin.
ja, gevangen hebben het té goed (althans, de 'zware gevangen'. Ik vind dat je ook bij de gevangenisomstandigheden zelf onderscheid moet maken tussen verschillende soorten delicten waarvoor mensen veroordeeld worden). Maar waarom zou je dáárom de doodstraf in moeten voeren? Het geeft alleen maar aan dat je idd iets moet veranderen in de straffen en dat is níét het invoeren van een nieuwe straf, maar het verbeteren van de oude straf. naar mijn idee zouden de zwaardere gevangenen (moord met voorbedachte rade, verkachting enz.) levenslange opsluiting moeten krijgen (en daarbij dus een verbeterende versie van 'levenslang'). maar geen doodstraf! dan is de dader veel te makkelijk van z'n straf verlost...! Ik bedoel, bij sommige doodstraffen ben je na 2 minuten al bewusteloos (en na maximaal 20 minuten dood geloof ik). De straf die je dan dus feitelijk krijgt is een straf van 2 minuten, terwijl het slachtoffer misschien wel uren heeft geleden!! Daarna ben je dood, dus merk je d'r niks meer van (wat ik dan minder erg vind als in een gevangenis lijden) Doodstraf is naar mijn idee dus een te 'makkelijke' straf voor dergelijke criminelen!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Okay, je hebt wat papierwerk die iemand moet gaan doen en waar je voor moet betalen, maar als die gene 20 jaar de bak in gaat, en die moet ook voor de rechter komen om de zoveel tijd, voedsel, een cel, bewaking, etc etc. en daar zit uiteindelijk nog meer papierwerk bij. Dat denk ik tenminste. Hij krijgt straks weer een advocaat ofzo, moet ook betaald worden. Ook al zou inslapen (iets) meer kosten, dan zou ik dat niet erg vinden, ik zou niet met een fijn gevoel op straat lopen als ik weet dat er een paar mensen op straar lopen die hebben gemoord, zo schuldig zijn als wat en toch vrij zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In zulke gevallen heb je helemaal niet zoveel bureaucratie nodig, me dunkt. Het is in iedergeval absolute wáánzin dat ze nou nog steeds niet met 't uiteindelijke proces begonnen zijn. Echt te absurd voor woorden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Get my drift? Gevangenisstraf valt terug te draaien, de doodstraf nooit. En waarom is er niet zoveel bureacratie nodig op dit gebied? T'is zaak dat het allemaal heel erg secuur verloopt, net als in elke strafzaak..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bureaucratie goed? 7 jaar bezig zijn met papierwerk -in geval van Dutroux- noem jij goed? Ik noem het walgelijk. |
![]() |
|
maar neem nou het voorbeeld van de Puttense moord:
die 2 mannen werden veroordeeld. Dat betekent dat je toch voldoende bewijs denkt te hebben. In zo'n geval zouden de personen dus volgens de voorstanders van de doodstraf, deze straf dus ook daadwerkelijk moeten krijgen (moord valt volgens iedereen toch onder een delict dat de doodstraf verdient?) de regering kan niet zeggen: we weten het niet 100%zeker, dus we doen ze gewoon de gevangenis in en niet de doodstraf. Want als ze bekend maken het niet 100% zeker te weten, dan zouden ze de personen in kwestie ook niet mogen veroordelen.... nu, jaren later, blijken de mannen compleet onschuldig te zijn en kan de straf die ze tot nu toe hebben gekregen niet meer worden teruggedraaid, maar wel stopgezet en kunnen ze verder gaan met hun leven. stel je nou eens voor als ze de doodstraf hadden gekregen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
- mij in het geval van moord het eerlijkste lijkt. Oog om oog, tand om tand, bezint eer ge begint! Een moordenaar heeft niet het recht om te leven, wat mij betreft m.u.v. wanneer de moordenaar eerst slachtoffer was van een misdaad van het slachtoffer, dan als verzachtende omstandigheid jouw 'verbeterde versie van levenslang'. - net zoals de in jouw nog komende tekst genoemd wordt een 'verbeterde versie van levenslang' zorgt dat ze niet meer in de maatschappij terugkomen. Alleen kunnen ze in jouw geval nog ontsnappen (of misschien een keer amnestie krijgen). - zorgt voor rust bij nabestaanden en getuigen, die anders bang kunnen zijn voor vrijlating of ontsnapping. - zorgt voor vergelding, die anders vaak bij vrijlating of ontsnapping weer tot uiting komt bij nabestaanden enzo, waardoor je eigenlijk weer nieuwe criminele activiteiten kweekt. - als je het goed uitvoert een erg goedkope oplossing kan zijn. Citaat:
Citaat:
![]() Bovendien erg goedkoop. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
WErkt alleen maar averechts ..overigens geeft het invoeren van de doodstraf ook een bepaald signaal af vanuit de overheid.De overheid keurt het namelijk indirect goed om mensen te doden omdat dat "rechtvaardig is" .. het is niet meer immoreel. Dus grote kans dat de bevolking ook veel makkelijker op moord overstapt..en eigen rechtertje gaat spelen, uit "rechtvaardigheidsgevoel" .. ok , jij pleegt een misdaad, wij ontnemen de overheid wel wat werk.. (en mensen zullen daar waarschijnlijk nog sympathie voor krijgen ook) ... Nee, laten we vooral de doodstraf weer invoeren en een nog veel hardere samenleving krijgen... ![]()
||
![]() |
Citaat:
En juist omdat de straffen soft zijn, gaan mensen voor eigen rechter spelen, omdat ze meestal vinden dat de dader een veel te lage straf krijgt. De overheid keurt het namelijk indirect goed om mensen te doden omdat dat "rechtvaardig is" .. het is niet meer immoreel. Nee, iemand verkrachten en daarna vermoorden, dat is wel rechtvaardig wou je zeggen? Iemand, die zoiets doet, verdient geen bescherming meer van de maatschappij. Jammer dan, maar zo is het wel, het is toch van een gekke dat er mensen vermoord worden, de dader zit hooguit een jaartje of 10 in een superdeluxe cel, en loopt daarna weer vrolijk rond!!! ![]()
||
Citaat:
![]() Zucht.. je snapt niet echt wat ik bedoel he? Nee, idd moorden/verkrachten is niet rechtvaardig. Maar dat word nu ook absoluut niet als rechtvraardig gezien door wie dan ook (ja ok, op sommige van de daders na dan). Helaas gebeurt het gewoon maar dat komt omdat dr altijd bepaalde types zijn die over de schreef gaan.. ALs je moorden als rechtvaardig gaat zien (als vergelding) is het eind echt ver te zoeken... De discussie is hier trouwens niet of het huidige gevangenissyteem afdoende werkt, maar of de doodstraf weer ingevoerd moet worden (dus een toevoeging aan het strafstysteem)
||
![]() |
Citaat:
![]() Bovendien heb ik allang gezegd dat ik vind dat de doodstraf weer ingevoerd moet worden, daar is de discussie ook mee begonnen. ![]()
||
Citaat:
![]() En het zijn wel goede argumenten die je geeft, al blijf ik het toch een raar idee vinden: iemand vermoorden omdat hij óók iemand heeft vermoord... kheb het idee dat er dan een ketting zou moeten komen, dat er iemand is die dan ook weer de overheid zou moeten 'vermoorden' aangezien deze dan ook een moordenaar is en vervolgens moet ook híj weer vermoord worden... kortom, één lange ketting. natuurlijk is dat niet zo, maar het heeft meer met het gevoel te maken.... maar op zich is het idd wel goed als rechtvaardigheidsgevoel voor de familie... kdenk dat ik zelf als nabestaande dat ook het liefst zou hebben (maar dan wel dat de dader ook daadwerkelijk lijdt bij zijn straf) shit hé..... tblijkt best moeilijk! ligt er net aan in welke positie je je bevindt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
jaa dat weet ik wel maar ik weet echt wel een paar manieren om iemand voor minder dan 9000 dollar om te brengen hoor. ![]() Maar je hebt wel gelijk ja. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sjah veel mensen leven nou eenmaal voor geld ![]()
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder: Je moet niet nog meer wensen willen opsluiten en het ook niet aanwakkeren om strafbare feiten te plegen. Zeker niet met dat cellentekort wat we al hebben. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-06-2002 om 00:21. |
![]() |
|
![]() |
In de landen waar de doodstraf nog bestaat zie je dat er in de loop der tijd altijd executies hebben plaatsgevonden die achteraf onterecht bleken te zijn.
Het ideaal van 100% zekerheid is er niet, en daarom mag de doodstraf er niet komen!!!!! Stel je voor dat het iemand uit je familie is, of jij zelf! En dan later van: 'tja, sorry jongens, foutje moet kunnen...' WE HEBBEN HET HIER OVER IEMANDS LEVEN!!!!!!! Dat moet je je beseffen... |
![]() |
||
Citaat:
En ik ben voor de doodstraf in extreme gevallen! Is dit niet het geval, maar nog steeds een gruwelijk iets, dan mag je ze gruwelijk straffen. Zet ze niet in een cel met kabeltelevisie en weet ik wat. Gooi ze maar in een kleine cel, laat ze er maar weinig uit enz. Zorg maar dat ze niet meer terug willen Ik denk zelfs als je de straffen echt ERG maakt dat er dan mensen zijn die nog een 2e keer nadenken voordat ze een gruwelijke daad gaan plegen. Als ik maar 20 jaar de bak in gaat voor een moord, dan zou ik het nog misschien doen ook als ik echt iemand dood wil hebben. Krijg ik de doodstraf, of ik moet heel m'n leven door een hel in de gevangenis...dan denk ik nog wel 1 keer na
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
20 jaar is misschien veel tijd, maar voor moord (het is toch iemand leven die je weggooit) vind ik 20 jaar al helemaal weinig
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doodstraf Shredder | 120 | 11-03-2005 18:56 | |
Doodstraf Twentefan_Inge | 6 | 24-10-2004 14:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 122 | 08-06-2004 18:18 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 2 | 26-05-2004 22:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands; stelling"De doodstraf moet opnieuw in Nederland ingevoerd worden" swinkie | 3 | 03-06-2003 20:58 | |
Doodstraf invoeren Gaijin | 5 | 01-02-2003 01:28 |