Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 10:33
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Estar schreef op 16-10-2005 @ 11:31 :
Ik zou dat stappen en onzin maar gewoon laten als ik veel schulden had.
stappen is vaak een belangrijk onderdeelvan je sociale leven (bij mij in elk geval wel), dus datgeheel achterwege laten lijkt me niet verstandig.

Wel kan je zoals al gezegd, iets minder proberen uit te geven daarbij. Of je pinpas thuislaten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 12:11
PV
PV is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 17-10-2005 @ 11:31 :
Nou ja, ik drink dus niet zó veel op een avond. Ik ga altijd naar de Time Out omdat er hier geen hol aan is, daar moet ik sowieso 6 euro entree betalen, en 1 muntje is tegenwoordig 1,60. Ik koop 20 euro aan muntjes en de laatste 4 euro is voor sigaretten dan, dus op zich valt t best mee..
Dan ga je minder vaak en drink je minder veel en stop je met roken Je zei zelf dat je ging proberen minder 'onzin' te kopen. Drankjes vallen daar toch ook onder? Je drinkt het en hop het geld is weg na 1 avondje. Dan kun je je geld veel nuttiger besteden...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:53
tuttebel
tuttebel is offline
Heb je oude spullen/kleren/schoolboeken om te verkopen, spullen die je misschien wel ooit gebruikt maar niet vaak kun je ook verkopen. Zet ze op marktplaats, hier op het forum of breng ze naar een 2ehandswinkel/kringloopcentrum. Dan heb je al snel wat extra's.

Ik weet niet waar je je boodschappen doet, maar je weet zelf ook vast wel dat de Aldi en Lidl en die supermarkten veel goedkoper zijn. En je kan een heleboel zelf maken, je kocht bijv. al sladressing: olie, azijn, peper en zout en je hebt je dressing al.
Maak je eigen lunch, geen eten op school of ergens anders kopen.
Laat je niet verleiden door '2 voor de prijs van 1', maar koop gewoon alleen wat je nodig hebt en wat op je boodschappenlijstje staat. Weet van tevoren voor hoeveel geld je boodschappen nodig hebt, en neem alleen dat bedrag mee.
Oud 17-10-2005, 20:07
Estar
Estar is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 17-10-2005 @ 11:33 :
stappen is vaak een belangrijk onderdeelvan je sociale leven (bij mij in elk geval wel), dus datgeheel achterwege laten lijkt me niet verstandig.

Wel kan je zoals al gezegd, iets minder proberen uit te geven daarbij. Of je pinpas thuislaten.
Ik kan net zo veel dan wel niet meer plezier beleven zonder stappen hoor. Bij mij liggen blijkbaar de prioriteit anders ik kan er zelf niet tegen als ik tegen de 0-lijn aankom, dan raak ik in de stress
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 14:20
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 17-10-2005 @ 18:53 :
Heb je oude spullen/kleren/schoolboeken om te verkopen, spullen die je misschien wel ooit gebruikt maar niet vaak kun je ook verkopen. Zet ze op marktplaats, hier op het forum of breng ze naar een 2ehandswinkel/kringloopcentrum. Dan heb je al snel wat extra's.

Ik weet niet waar je je boodschappen doet, maar je weet zelf ook vast wel dat de Aldi en Lidl en die supermarkten veel goedkoper zijn. En je kan een heleboel zelf maken, je kocht bijv. al sladressing: olie, azijn, peper en zout en je hebt je dressing al.
Maak je eigen lunch, geen eten op school of ergens anders kopen.
Laat je niet verleiden door '2 voor de prijs van 1', maar koop gewoon alleen wat je nodig hebt en wat op je boodschappenlijstje staat. Weet van tevoren voor hoeveel geld je boodschappen nodig hebt, en neem alleen dat bedrag mee.
Ik woon thuis dus mijn moeder doet boodschappen, die dressing was echt nog geen 80 cent dus das het probleem niet. En ik heb mijn schoolboeken gehuurd dus die heb ik ook niet meer.
Kleren moeten van mijn moeder de humanabak in en spullen die ik niet vaak gebruik bewaar ik toch 'voor het geval dat' snap je..
Oud 18-10-2005, 23:51
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 14-10-2005 @ 16:51 :
Mijn salaris is binnen en het enige wat ik heb gekocht is salade dressing tot nu toe!
Probeer zo weinig mogelijk uit te geven deze maand, mijn vriend is bijna jarig en er staat 2x stappen op de planning, wat me minstens 30 euro kost per avond..
Maar k ga proberen t vol te houden en niet teveel onzin te kopen!
Wow hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar minstens 30 euro uit te geven per avond. Vind je het gek dat je dan niet rond komt
Je kunt beter thuis meer drinken en daar wat minder, of minder rare drankjes drinken.

Laatst gewijzigd op 18-10-2005 om 23:57.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 05:42
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 19-10-2005 @ 00:51 :
Wow hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar minstens 30 euro uit te geven per avond. Vind je het gek dat je dan niet rond komt
Je kunt beter thuis meer drinken en daar wat minder, of minder rare drankjes drinken.
2 keer 30 euro. Niet elke avond.
Oud 19-10-2005, 12:17
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 19-10-2005 @ 00:51 :
Dat had ik al uitgelegd en ik drink alleen bier als ik uit ga omdat de rest veel te duur is!
Oud 19-10-2005, 13:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou ja, ik drink dus niet zó veel op een avond. Ik ga altijd naar de Time Out omdat er hier geen hol aan is, daar moet ik sowieso 6 euro entree betalen, en 1 muntje is tegenwoordig 1,60. Ik koop 20 euro aan muntjes en de laatste 4 euro is voor sigaretten dan, dus op zich valt t best mee..
Je praat het mooi goed voor jezelf, maar je bent nog steeds geld aan het uitgeven dat je niet hebt dus het is gewoon te veel.
Oud 19-10-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar daar heb je dus geen geld voor. En dingen waar je geen geld voor hebt moet je niet doen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 14:17
Verwijderd
20 euro aan muntjes = 12,5 muntje. Werkt vast met een regel dat als je er meer koopt ze goedkoper worden, dus het zullen er 13 of 14 zijn. En je drinkt alleen bier, wat meestal 1 muntje per glas is. En dan vind je dat je niet veel op een avond drinkt?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:26
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
20 euro aan muntjes is veel. Als ik ergens muntjes koop voor een avond stappen dan zijn dat er iets van 8. En ik drink echt niet weinig. Of ga ergens heen waar 't goedkoper is. Bij mij in de buurt zijn er zat kroegen waar 't bier 1 euro is.

O, en stop met roken. Scheelt een hoop geld.
Oud 19-10-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 19-10-2005 @ 13:17 :
Dat had ik al uitgelegd en ik drink alleen bier als ik uit ga omdat de rest veel te duur is!
Alleen bier drinken is inderdaad een goed idee. Maar 13 biertjes kopen op een avond is helemaal geen goed idee. Drink dan thuis eerst wat biertjes want dan heb je ook minder neiging om je helemaal vol te tanken in de Time OUt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 19-10-2005 @ 06:42 :
2 keer 30 euro. Niet elke avond.
Ja dat snap ik ook nog wel. Maar 60 euro die je niet hebt is wel veel
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 11:45
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-10-2005 @ 15:17 :
20 euro aan muntjes = 12,5 muntje. Werkt vast met een regel dat als je er meer koopt ze goedkoper worden, dus het zullen er 13 of 14 zijn. En je drinkt alleen bier, wat meestal 1 muntje per glas is. En dan vind je dat je niet veel op een avond drinkt?
Dat is niet zo, je betaalt voor elk muntje 1,60 al koop je er 100...
Dus 12 muntjes = 12 biertjes, of 10 biertjes en 2 cola, of 8 bier en een mixje van 2 muntjes en 2 cola enz.
Niet al die muntjes gaan op aan alcohol hoor.. Plus het eten daar moet je ook met muntjes betalen zoals pizza en friet.. Als je honger hebt..
Oud 20-10-2005, 12:00
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
leen het zolang van je ouders...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:24
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 20-10-2005 @ 13:00 :
leen het zolang van je ouders...
Als jij wat meer van het topic had gelezen had je allang gezien dat dat geen optie meer is.
Oud 20-10-2005, 14:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 20-10-2005 @ 12:45 :
Dus 12 muntjes = 12 biertjes, of 10 biertjes en 2 cola, of 8 bier en een mixje van 2 muntjes en 2 cola enz.
Niet al die muntjes gaan op aan alcohol hoor.. Plus het eten daar moet je ook met muntjes betalen zoals pizza en friet.. Als je honger hebt..
Dan is 30 euro per avond nog wel steeds veel als je geldproblemen hebt. Dan drink je iets minder, ga je daar geen eten halen? Wat boterhammen voor je weggaat en tadaa, probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:50
LoeLoe
LoeLoe is offline
Hmm 30 euro is serieus veel geld om op een avond te verbrassen als je uitgaat in mijn ogen.
Ik neem 5 euro mee en ik heb tot nog toe eigenlijk vrijwel iedere keer de avond van me leven gehad om het zo maar eens te zeggen.
En wat er al gezegd is, eet dan van tevoren. Ik denk dat het vooral 'lekkere' honger is als je 'savonds daar al die automaten ziet waar je wat uit kan halen.

Ik zit op mezelf en als ik eens in geldnood zit is uitgaan het eerste wat ik schrap die maand om in de plaats daarvan bijvoorbeeld brood te kopen ofzo.
Oud 20-10-2005, 21:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 20-10-2005 @ 12:45 :
wil je nou van je probleem af of niet ?

als ik uitga drink ik niet zo heel erg veel, zeker geen 10 biertjes. (maar goed, ik ben meestal de bob, dus dan drink ik cola. maar 10 glazen cola is toch wel aardig veel, voor 1 avondje...)

en eten kun je natuurlijk vrij simpel op bezuinigen : eet vantevoren een boterhammetje, van een bakje friet minder ga je echt niet dood.

(en deze ken je vast al : als je honger hebt, ben je een aansteller. je hebt hooguit 'trek', honger ken je waarschijnlijk niet eens.)
Oud 21-10-2005, 01:40
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-10-2005 @ 22:32 :
wil je nou van je probleem af of niet ?

als ik uitga drink ik niet zo heel erg veel, zeker geen 10 biertjes. (maar goed, ik ben meestal de bob, dus dan drink ik cola. maar 10 glazen cola is toch wel aardig veel, voor 1 avondje...)

en eten kun je natuurlijk vrij simpel op bezuinigen : eet vantevoren een boterhammetje, van een bakje friet minder ga je echt niet dood.

(en deze ken je vast al : als je honger hebt, ben je een aansteller. je hebt hooguit 'trek', honger ken je waarschijnlijk niet eens.)
Het is waar meid, als ik even geen geld heb ga ik ook niet eten naderhand en drink ik het meeste thuis...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:36
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 20-10-2005 @ 19:50 :
Hmm 30 euro is serieus veel geld om op een avond te verbrassen als je uitgaat in mijn ogen.
Ik neem 5 euro mee en ik heb tot nog toe eigenlijk vrijwel iedere keer de avond van me leven gehad om het zo maar eens te zeggen.
Wow, hoe red je het met 5 euro?? entree? jasmuntje? muntje voor drinken?

Das bij mij wel 15 euro! Maar 30 euro vind ik ook idd veel!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:43
ekki
ekki is offline
Hmm, met dat geld kon ik zelfs (wel krap, hoor) op kamers wonen en rondkomen. Ik ga dan ook niet uit, maar ik heb het wel gezellig met mensen om me heen. Je kunt ook wat mensen bij je thuis uitnodigen, dat scheelt een hoop geld en is ook heel gezellig (ik weet natuurlijk niet of dat bij jou kan, het is maar een idee). Kan je nog beter met elkaar praten ook dan in die herrie van disco's en andere uitgaansgelegenheden (of je zet de muziek zo hard dat dat niet kan, ook goed, maar dan heb je het tenminste wel zelf voor het zeggen).

Een lijstje maken met wat je uit kunt geven enzo is wel handig, ja.
Oud 21-10-2005, 16:40
MaHo
MaHo is offline
Mjah....ik vind dat best veel 20 euro opzuipen. Maar dan drink jij waarschijnlijk ook geen drankjes die maar 1 muntje kosten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MaHo schreef op 21-10-2005 @ 17:40 :
Mjah....ik vind dat best veel 20 euro opzuipen. Maar dan drink jij waarschijnlijk ook geen drankjes die maar 1 muntje kosten.
Dacht mijn vriend maar eens hetzelfde. Of nee, beter gezegd mn neef. Die zuipt wel 100 euro per week op.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:57
Mindfields
Mindfields is offline
Jezus zoveel geld uitgeven aan uitgaan? Zo ontzettend zonde.. Ga met een tientje naar de kroeg en je redt het ook wel.
Oud 21-10-2005, 18:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 21-10-2005 @ 18:57 :
Jezus zoveel geld uitgeven aan uitgaan? Zo ontzettend zonde.. Ga met een tientje naar de kroeg en je redt het ook wel.
Hij kan ook absoluut niet met geld omgaan. Staat steeds 200 euro schuld bij mn vriend en werkt daarbij ieder weekend in een eetcafe en loopt onderhand zo'n beetje iedere dag folders/kranten En nog heeft hij te weinig geld. Ja gaat lekker hoor

Mn vriend besteedt zelf overigens ook wel zeker ieder weekend 50 euro. Soms zelfs 75 euro.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 20:43
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 21-10-2005 @ 14:36 :
Wow, hoe red je het met 5 euro?? entree? jasmuntje? muntje voor drinken?

Das bij mij wel 15 euro! Maar 30 euro vind ik ook idd veel!
Consumpties kosten hier 1,50
Jas ophangen 50 cent of gratis (ligt eraan naar welke kroeg ik ga)
En meeste kroegen hierzo zijn gratis qua entree
Heel af en toe ga ik naar de discotheek hier in de buurt, kost wel 5 euro entree maar eej.. dan ben ik nog maar 10 euro kwijt. Mijn punt is... 30 euro is echt veel in mijn ogen om van 1 avondje mee uit te gaan.
Oud 21-10-2005, 20:44
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-10-2005 @ 19:09 :

Mn vriend besteedt zelf overigens ook wel zeker ieder weekend 50 euro. Soms zelfs 75 euro.
Oww ik ken dat. Mijn vriend gaat meestal op stap met echt veeeeel geld op zak.. Echt belachelijk vind ik dat want hij zuipt het bij wijze van toch alleen maar op en daarna ook nog nar de friettent om 5 uur 's nachts. Moet hij natuurlijk zelf weten maar ik vind dat echt zonde
Oud 21-10-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
LoeLoe schreef op 21-10-2005 @ 21:43 :
Consumpties kosten hier 1,50
Geef jij nooit een keer iemand anders iets te drinken dan?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 21:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 21-10-2005 @ 21:44 :
Oww ik ken dat. Mijn vriend gaat meestal op stap met echt veeeeel geld op zak.. Echt belachelijk vind ik dat want hij zuipt het bij wijze van toch alleen maar op en daarna ook nog nar de friettent om 5 uur 's nachts. Moet hij natuurlijk zelf weten maar ik vind dat echt zonde
Ja inderdaad. Maar ik koop weer veel meer kleren dan hij doet Dat geeft hij dan ook als tegenargument op
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 21-10-2005 @ 22:23 :
Ik mag hopen dat je dat idd niet doet op het moment dat je geld te kort komt.

En ik heb het idee dat de TS het allemaal wel best vindt zo. Als je nog niet eens bereid bent om iets minder te drinken (of eten) tijdens het uitgaan, in welk opzicht ben je dan wél bereid om iets aan je situatie te doen?
Oud 21-10-2005, 23:01
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-10-2005 @ 19:09 :
Hij kan ook absoluut niet met geld omgaan. Staat steeds 200 euro schuld bij mn vriend en werkt daarbij ieder weekend in een eetcafe en loopt onderhand zo'n beetje iedere dag folders/kranten En nog heeft hij te weinig geld. Ja gaat lekker hoor

Tja, moet kunnen, als je het geld hebt. Maar dat heeft de topicstartster duidelijk niet, dus zoveel geld uitgeven aan uitgaan is achterlijk in mijn ogen.
Oud 22-10-2005, 02:12
Verwijderd
Maar het is natuurlijk wel een beetje makkelijk praten. Ikzelf ga meestal ook gewoon naar een kroeg ofzo, maar als je vrienden altijd naar een discotheek gaan dan kun je ook niet altijd thuis blijven zitten...het hoort ook wel een beetje bij je sociale leven.
En verder neem ik toch aan dat je om de beurt een keer een rondje geeft. De drankjes die je weggeeft krijg je dan vanzelf wel weer terug, en zeker als je vrienden toch weten dat je het niet breed hebt?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 08:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-10-2005 @ 03:12 :
Maar het is natuurlijk wel een beetje makkelijk praten. Ikzelf ga meestal ook gewoon naar een kroeg ofzo, maar als je vrienden altijd naar een discotheek gaan dan kun je ook niet altijd thuis blijven zitten...het hoort ook wel een beetje bij je sociale leven.
En verder neem ik toch aan dat je om de beurt een keer een rondje geeft. De drankjes die je weggeeft krijg je dan vanzelf wel weer terug, en zeker als je vrienden toch weten dat je het niet breed hebt?
Dat laatste wat jij zegt klopt niet helemaal... Ik geef zelf nooit een rondje, maar als ik uitga drink ik ook meestal maar 3 of 4 glazen. Dat zou in verhouding nooit kloppen. De mensen met wie ik ga (overigens meestal voornamelijk jongens) zuipen allemaal de hele avond. Vaak drink ik juist geen alcohol omdat mn (spastische) darmen naar niet tegen kunnen en ook om het geld. Ik vind het zonde om mn geld aan drank uit te geven nml

Dus meestal betaal ik gewoon alles voor mezelf. Dan teer ik en niet op iemands zak en ik ben niet meer kwijt dan ik zelf drink.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-10-2005 @ 23:15 :
Ik mag hopen dat je dat idd niet doet op het moment dat je geld te kort komt.
Dan zou ik dat inderdaad ook niet doen, maar ik doelde meer op LoeLoe die altijd van 5 euro uit kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 10:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-10-2005 @ 03:12 :
Als je vrienden weten dat je het niet breed hebt, dan snappen ze ook prima dat je alleen je eigen drankjes betaalt en dat rondjes er voorlopig niet inzitten.

En uitgaan hoort niet persé bij je sociale leven. Je kan op heel veel andere manieren een sociaal leven hebben. En zo'n andere manier kun je best een keer voorstellen aan je vrienden. Of als ze dat écht niet willen (lekkere vrienden dan..) kun je ook gewoon een keertje thuis blijven. En nee, leuk is dat niet, maar wel noodzakelijk als je niet rond komt.
Oud 22-10-2005, 17:33
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 21-10-2005 @ 22:23 :
Uhh... Neej?
Dat gebeurt echt nooooit bij ons in de vriendengroep. Als we met de hele bubs uitgaan verzamelen we wel muntjes van iedereen en gaan dan drinken halen voor de hele groep. Of we schieten er eentje voor maar krijgen die vanzelf diezelfde avond/nacht nog wel een keer terug. Dus ...

Zijn wij dan raar als we geen rondjes geven ofzo?
Oud 22-10-2005, 18:45
Fantôme
Fantôme is offline
heb je de inkomsten en uitgaven al eens op een rijtje gezet? Weet je wat je precies te kort komt en wanneer wat betaald moet worden.
je kan dan voor de aankomende periode je (verwachte) inkomsten en (verwachte) uitgaven tegenover elkaar zetten.
Waarschijnlijk draait het eropuit dat je tekort komt (gezien je die rekeningen nog moet betalen). Ga dan bedenken hoe je dit het beste kunt doen. Je zou bijvoorbeeld meer kunnen gaan werken (of een andere baan zoeken waar je meer per maand verdiend e.d.), je zou een lening bij de ibgroep kunnen aangaan (rentepercentage is niet hoog daar dacht ik) en aan de andere kant zou je bijvoorbeeld minder kunnen bellen e.d.
wanneer je echt denkt dat de deurwaarder binnenkort komt zou je misschien wat meer (tijdelijke) proff. hulp kunnen krijgen. Al is het alleen maar omdat zij waarschijnlijk voor uitstel kunnen zorgen (voordat die deurwaarder komt) en met jou de dingen goed op een rijtje kunnen zetten (mocht je dit nodig hebben)

kussiez, wen
Oud 22-10-2005, 19:50
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 22-10-2005 @ 18:33 :
Uhh... Neej?
Dat gebeurt echt nooooit bij ons in de vriendengroep. Als we met de hele bubs uitgaan verzamelen we wel muntjes van iedereen en gaan dan drinken halen voor de hele groep. Of we schieten er eentje voor maar krijgen die vanzelf diezelfde avond/nacht nog wel een keer terug. Dus ...

Ik doe hetzelfde met vriendinnen! Gewoon een iemand haalt drinken en iedereen geeft muntje(s) Maar ik geef mn vriend of andere jongens wel is drinken omdat ze dit ook vaak aan mijgeven.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
LoeLoe schreef op 22-10-2005 @ 18:33 :
Uhh... Neej?

Nee een pot maken is heel gebruikelijk.
Maar met het geven van een rondje verwacht je toch dat je van iedereen ongeveer een drankje terugkrijgt? Dat is dus eigenlijk een beetje hetzelfde idee...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 08:53
Verwijderd
maar stel je gaat met een groep van 10 mensen uit en je geeft een rondje... dan ben je 10 drankjes kwijt. Terwijl je toch echt geen 10 drankjes hoeft te drinken in een periode van 3 à 4 uur.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 10:47
AngelLena
AngelLena is offline
Ten eerste: budgetteren, schrijf al je inkomsten en uitgaven op, kijk naar het verschil en kruis bezuinigingsposten aan.
Waarschijnlijk kom je er dan nog niet, maar de deuren zijn niet gesloten, ik heb het niet allemaal grondig doorgelezen maar heb jij een bijbaan? Zo ja naar de kredietbank stappen en vragen om schuldsanering. Zo nee, ook naar de kredietbank stappen voor schuldsanering. Het verschil is dat als je een bijbaan hebt, je extra krediet krijgt van de kredietbank (zij werken jouw schulden weg en jij betaalt dit in termijnen af zodra je dit kan met hun hulp), zonder bijbaan niet.

Verder kan je op moment erg weinig.
Oud 23-10-2005, 10:58
juno
juno is offline
Neem in ieder geval zelf contact op met de deurwaarder en vraag een betalingsregeling. Daar gaan ze echt wel op in, zij zijn ook gebaat bij een klant die betaalt, al duurt het dan wat langer. Je schuld wordt door extra deurwaarderskosten alleen maar hoger, dus die er zo snel mogelijk wat aan. Die mensen zijn echt de beroerdsten niet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:23
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-10-2005 @ 14:02 :
Rood staan is hartstikke duur. Dan kun je veel beter bij de IB-groep lenen.
Dat valt nog best mee eigenlijk. Ik had 800 euro nodig voor mijn schoolboeken voor dit jaar. Ben rood gaan staan bij de Postbank en had uitgerekend dat als je 6 maanden 800 euro rood staat je maar 16 euro hoeft te betalen. Dat is beter dan helemaal geen boeken toch?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:25
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-10-2005 @ 23:35 :
Nee een pot maken is heel gebruikelijk.
Maar met het geven van een rondje verwacht je toch dat je van iedereen ongeveer een drankje terugkrijgt? Dat is dus eigenlijk een beetje hetzelfde idee...
Als je gewoon allemaal tien euro inlegt (als voobeeldje) en daar gewoon drankjes van haalt. Dan heeft iedereen evenveel drankjes en kan elk persoon in de groep een keer drankjes halen.

Beter dan rondjes geven, want dan moet je iedereen betalen en idd wat Sarah zegt, je drinkt nooit (tenminste ik niet) 10 drankjes op een avond.

Maar een tijdje niet uitgaan zou nog veel beter zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 23-10-2005 @ 13:23 :
Dat valt nog best mee eigenlijk. Ik had 800 euro nodig voor mijn schoolboeken voor dit jaar. Ben rood gaan staan bij de Postbank en had uitgerekend dat als je 6 maanden 800 euro rood staat je maar 16 euro hoeft te betalen. Dat is beter dan helemaal geen boeken toch?
Ja, dat is beter dan helemaal geen boeken, maar een lagere rente (IBGroep) én boeken is nog een betere optie, zoals ik dus al zei
Reageren

Regels voor berichten