![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
wat jij verteld is voor mij herkenbaar,
mijn moeder is RK en me vader is protestants, het was vroeger altijd zo dat we als we naar de RK kerk van mijn moeder gingen op zondag. het was daar altijd saai, koud, liefdeloos het was zo kill daar. maarja als klein meisje wist ik niet beter.. ik heb daar ook me communie gedaan, jaren later gingen we steeds minder naar die kerk, ik denk ook omdat me vader er genoeg van had elke keer tegen zn zin in naar die kerk mee te gaan.. dus ging me moeder ook niet meer ![]() jaren hebben we zonder 'kerk' gezeten. uiteindelijk zijn we een keer naar de protestantse kerk geweest, de Pijler in lelystad, daar was het zoo fijn ! daar was zo'n warmte ik voelde me meteen op me gemak. ![]() Iedereen is zo liefdevol, en ik denk ook dat God dit bedoelt met 'zijn huis' één gezin van warme mensen die elkaar steunen. dat ervaar ik zeker in die protestantse kerk, en in de RK kerk niet. maarja dit geldt niet voor elke protestantse kerk natuurlijk.. www.depijler.nl mijn thuis. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik had een heel verhaal getypt maar was weg doordat ik inmiddels uitgelogd was. Ik heb geen zin om het weer overnieuw te typen, maar één ding wil ik even zeggen. Ik raad je heel erg aan om een alpha cursus te gaan doen. Die zijn er in bijna alle dorpen en steden. Als je inderdaad duidelijkheid wilt krijgen over wat je nu wel en niet gelooft enzow raad ik je echt aan om dat te gaan doen. Ik ken veel mensen die na zon cursus echt duidelijkheid hebben gekregen.
www.youthalpha.nl bij omschrijving voor wie zon cursus is: Daarnaast kan een Youth Alpha iets voor jou zijn als je: -Sinds kort christen bent -Nieuw bent in een kerk of gemeente -Het gevoel hebt dat het tijd wordt voor meer duidelijkheid in je geloof -Zin hebt om de 'basics' van je geloof op te frissen
||
Citaat:
||
Citaat:
en je weet natuurlijk echt wel, zo dom ben je niet, dat het grootste deel van de christenen fel voor voorbehoedsmiddelen is en juist van homo's houd, de meeste christenen zullen nooit iemand uitschelden voor homo, of omdat ie homo is, en dat doen de veel nietchristenen wel, beetje jammere redenering dus. @kalm ik heb de cursus nog niet gedaan. En als ik hem wel gedaan zou hebben en ik zou ook een uur per dag tv gekeken hebben, en ik zou toch geloofd hebben terwijl tv meer indoctrineerd dan zon cursusje, blijkt maar weer dat je niet gaat geloven omdat je geindoctrineerd wordt door een alphacursus.
|||
Citaat:
Citaat:
Waarom begin je er uberhaupt aan zo'n cursus aan te prijzen als je zelf al zegt er nooit aan meegedaan te hebben. Waarom probeer je een ervaringsdeskundige aan te vallen terwijl je zelf duidelijk niet over kennis van zaken beschikt?
||
Citaat:
||||
Citaat:
Ik heb nog nooit wat over voorbehoedsmiddelen in de bijbel zien staan. Citaat:
Citaat:
precies, ze leren alleen, ze indoctrineren niet, of proberen niet te overtuigen. Maar goed, in januari ben ik een ervaringsdeskundige, desgewenst zal ik er uitvoerig over vertellen.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik verwacht wel op z'n minst wel dat je de Bijbel kent als je gelovig bent.
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder staat er veel explicieter dan dat in de bijbel dat homo's niet alleen gehaat maar gedood dienen te worden. Degene die dat serieus neemt hoort uiteraard achter de tralies, maar het zorgt er wel voor dat de bijbel als onderbouwing op de tocht komt te staan, wie het niet volgt is geen 'echte' christen, wie het wel serieus neemt vervalt dat gedrag dat niet acceptabel is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En wat Nare al zei, plus: hoe valt dit te rijmen met het opportunisme dat bij andere zaken voor komt, waarbij citaten uit het OT opeens wel gelden?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post18897522 dit was mijn toenmalige reactie: Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 15:47. |
![]() |
||
Citaat:
Zou ik dan niet opletten op wat ik aantrek als ik op zondag door God wordt uitgenodigd om samen met de andere genodigden hem daar in zijn feestzaal te ontmoeten?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, ik kijk hier nog regelmatig ![]() Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 19:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het staat er wel degelijk lijkt mij. De wet van Mozes en de nieuwe wet enz. enz. enz. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie nergens iets staan dat expliciet stelt dat de wetten van het OT niet meer gelden, de tien geboden wel, en zaken uit het NT ook.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
is deze niet duidelijk? Romeinen: 6: 14 De zonde mag niet over u heersen, want u staat niet onder de wet, maar onder de genade. anders moet je maar heel Romeinen doorlezen. En dat stuk wat ik heb gequote uit Handelingen heb je denk ik niet helemaal begrepen (misschien onduidelijk van mijn kant). Hier is heel dat stuk: Handelingen 15:5-21 Enkele gelovigen die tot de partij van de Farizeeën behoorden, gaven echter te verstaan dat ook de niet-Joodse gelovigen dienden te worden besneden en opdracht moesten krijgen zich aan de wet van Mozes te houden. 6 De apostelen en de oudsten kwamen bijeen om nader op deze zaak in te gaan. 7 Toen het tot een hevige woordenstrijd kwam, stond Petrus op en zei: ‘Broeders, u weet dat God mij al in het begin uit uw midden heeft gekozen om de boodschap van het evangelie onder de heidenen te verspreiden en hen tot geloof te brengen. 8 God, die weet wat er in de mensen omgaat, heeft blijk gegeven van zijn vertrouwen in de heidenen door hun de heilige Geest te schenken, zoals hij die ook aan ons geschonken heeft. 9 Hij heeft geen enkel onderscheid gemaakt tussen ons en hen, want hij heeft hen door het geloof innerlijk gereinigd. 10 Waarom wilt u God dan trotseren door op de schouders van deze leerlingen een juk te leggen dat onze voorouders noch wijzelf konden dragen? 11 Nee, we geloven dat we alleen door de genade van de Heer Jezus gered kunnen worden, op dezelfde wijze als zij.’ 12 Daarop zwegen alle aanwezigen, en men luisterde naar Barnabas en Paulus, die vertelden welke grote tekenen en wonderen God door hen onder de heidenen had verricht. 13 Toen ze waren uitgesproken, nam Jakobus het woord. Hij zei: ‘Broeders, luister. 14 Simeon heeft uiteengezet hoe God zelf het plan heeft opgevat om uit de heidenen een volk te vormen dat zijn naam vereert. 15 Dat stemt overeen met de woorden van de profeten; er staat immers geschreven: 16 “Dan keer ik terug op mijn schreden. Ik zal het vervallen huis van David herbouwen, uit het puin zal ik het weer opbouwen. Ik zal dit huis doen herrijzen, 17-18 zodat de mensen die overgebleven zijn de Heer zullen zoeken, evenals alle heidenen over wie mijn naam is uitgeroepen. Zo spreekt de Heer, die dit van oudsher heeft aangekondigd.” 19 Daarom ben ik van mening dat we de heidenen die zich tot God bekeren geen al te zware lasten moeten opleggen, 20 maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf. 21 In haast elke stad wordt de wet van Mozes immers al sinds mensenheugenis verkondigd en op iedere sabbat in de synagogen voorgelezen.’ En dat stuk uit Galaten is toch helemaal duidelijk?! Lees nog maar een keer: Galaten 5:4 Als u probeert door God als een rechtvaardige te worden aangenomen door de wet na te leven, bent u van Christus losgemaakt en hebt u Gods genade verspeeld. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is ongeveer alsof je een groene mercedes bestelt en een rode fiat panda krijgt met het argument 'het is immers toch ook een auto?'.
||
Citaat:
De genade zoals die in christelijk nederland wordt gezien is de vergeving voor de zonden die we als mens altijd doen, inclusief de erfzonde als je daar in gelooft. Wat jij zegt is dat op die mainer 'genade' suf is omdat je niet weet of je veel gezondigd hebt, en de genade dus een mercedes is. Of dat je weinig gezondigd hebt en de genade dus een fiat is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoe vat je dit op dan? Romeinen: 6: 14 De zonde mag niet over u heersen, want u staat niet onder de wet , maar onder de genade. |
![]() |
||
Citaat:
daar vloeien weer enige zaken uit voort. |
![]() |
||
Citaat:
groetjes |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Galaten 4:5. Het staat er wel alleen wil jij het koste wat kost anders interpeteren. Kwestie van begrijpelijk lezen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'Begrijpelijk lezen' noem ik trouwens liever 'verdraaien', dat gebeurd namelijk als je probeert te lezen wat je wil dat er staat, ik neem quotes gewoon letterlijk en kijk wat er staat.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
WrOm GeLoOf Je WeL oF nIeT?????????/ ChRiStIaN-GuRl | 5 | 28-12-2004 19:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof jij? Zo ja wat dan? Verwijderd | 101 | 14-11-2004 09:25 | |
Psychologie |