Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 15:08
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 15-11-2005 @ 15:16 :
Best realistisch spel he, als Amerika weer illegale oorlogen begint vanwege een klein iets.
Tja

Helaas gaat de oorlog niet zo best, die eikel van een Roosevelt heeft m'n twee grenssteden weer ingenomen en m'n paarden weer gejat. Ik heb een stad weer terug nu ik eindelijk een voorraad Riflemen heb maar nu komt hij weer met Infantry aan

Maar goed, ik ben nu de handleiding aan het lezen en zodra ik tijd heb ga ik m'n rijk wat aanpassen zodat alles hopelijk wat soepeler loopt en de productie wat omhoog gaat.
Oud 15-11-2005, 17:01
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind een oorlog winnen echt moeilijk

Het is me nog niet gelukt om meer dan 4 steden te veroveren
Oud 15-11-2005, 17:45
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 15-11-2005 @ 18:01 :
Ik vind een oorlog winnen echt moeilijk

Het is me nog niet gelukt om meer dan 4 steden te veroveren
ja er is voor gezorgd dat het midden en het eind vh spel ook nog interessant is.
Bij Civ 2 was je er al lang overheen gerend.
Oud 16-11-2005, 13:47
Manus J. van Alles
Citaat:
Kirk22 schreef op 15-11-2005 @ 18:45 :
Bij Civ 2 was je er al lang overheen gerend.
Inderdaad, kwestie van zo snel mogelijk tanks krijgen en die in massaproductie nemen. Ik heb in Civ4 nog geen oorlog gevoerd met tanks maar ik denk dat het een stuk moeilijker is dan in Civ2 doordat je andermans wegen/spoorlijnen niet kan gebruiken en standaard niet meerdere malen kunt aanvallen met tanks.
Oud 19-11-2005, 00:32
knijtert!
knijtert! is offline
Ik kan het inmiddels wel redelijk

Voor mijn doen dan
Ik moet alleen leren meer verdediging in een stad te hebben want ik ben wel ns de lul als ik onverwacht in een oorlog zit

Net ook... Ik ga haske goed.... Neem land automatische over (was ook plan)... Het is dan alleen wel handig om units achter de hand te hebben die die stad kunnen gaan verdedigen... Want ik had daarna ineens oorlog
Oud 20-11-2005, 17:43
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 16-11-2005 @ 14:47 :
Inderdaad, kwestie van zo snel mogelijk tanks krijgen en die in massaproductie nemen. Ik heb in Civ4 nog geen oorlog gevoerd met tanks maar ik denk dat het een stuk moeilijker is dan in Civ2 doordat je andermans wegen/spoorlijnen niet kan gebruiken en standaard niet meerdere malen kunt aanvallen met tanks.
dat sowiezo.
maar het is nu wel verholpen dat ze niet meer met pijl en boog en speren je tank kapot maken zoals in vorige versies.
Is ook nog best lastig om een stad in te nemen....

Snap alleen nog niet wat die mannetjes recht in je cityscreen zijn. Soms zijn ze geel omlijnd, je kan ze selecteren... maar wat ze doen?!
Oud 20-11-2005, 18:25
Benteknol
Benteknol is offline
waarom is het spel zo lelijk?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:48
Verwijderd
Omdat graphics niet boeien bij een spel als Civ?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:36
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-11-2005 @ 19:48 :
Omdat graphics niet boeien bij een spel als Civ?
mag er wel ook leuk uit zien hoor

dit is gewoon TEH smerig voor een vierde deel
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:11
Verwijderd
Je hebt het duidelijk niet begrepen. Bij Civ is overzichtelijkheid prioriteit.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:17
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-11-2005 @ 21:11 :
Je hebt het duidelijk niet begrepen. Bij Civ is overzichtelijkheid prioriteit.
ja maar er zijn ook grapics die gewoon slaapverwekkend zijn en saai . En de makers lopen ook nog is uit te leggen, hoe mooi het nu wel is whahahah GRAPjassen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 21:01
Tellsell!
Tellsell! is offline
Ga jij maar lekker monstertjes doodschieten in quake 4 kleuter
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 23:06
namnatulco
namnatulco is offline
ik heb mede door dit topic weer eens zin gehad om civ1 weer es te gaan spelen, bedankt

@tellsell! Quake is ook leuk hoor

trouwens, ik heb ooit civ3 geprobeerd, maar ik herrinner me nog dat irritante gedoe met die "special resources" of zoiets, dat zit toch niet in 4 ook he?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 23:35
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Tellsell! schreef op 20-11-2005 @ 22:01 :
Ga jij maar lekker monstertjes doodschieten in quake 4 kleuter
ja zoiets heet het jaar 2005 moeilijk he
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 07:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 21-11-2005 @ 00:35 :
ja zoiets heet het jaar 2005 moeilijk he
Zoiets heet een spel dat niet afhankelijk is van de graphics maar van speelbaarheid.
Dat jij nu zo'n klotekoter bent die een spel alleen maar goed genoeg vind als de graphics ook echt goed zijn is jouw probleem maar ga dan niet zeiken op mensen die een spel goed vinden omdat de speelbaarheid gewoon perfect is.

(RPG's zoals Baldur's Gate zijn ondanks de zogenaamde kutgraphics ook nog altijd geniaal om te spelen omdat ze zo geweldig spelen)
Oud 21-11-2005, 09:42
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 21-11-2005 @ 08:08 :
Zoiets heet een spel dat niet afhankelijk is van de graphics maar van speelbaarheid.
Dat jij nu zo'n klotekoter bent die een spel alleen maar goed genoeg vind als de graphics ook echt goed zijn is jouw probleem maar ga dan niet zeiken op mensen die een spel goed vinden omdat de speelbaarheid gewoon perfect is.

(RPG's zoals Baldur's Gate zijn ondanks de zogenaamde kutgraphics ook nog altijd geniaal om te spelen omdat ze zo geweldig spelen)
Ongelofelijk Ik zeg dat helemaal niet . Maar als je goed kijkt naar de promotie van het spel zie je dat ze het hebben over mooie graphics.Hou dan gewoon je muil en zeg doodleuk dat het goede gameplay heeft.En een beetje eyecandy mag ook wel hoor DJEEZ Baldur's gate en kut graphics whahah SURE

Laatst gewijzigd op 21-11-2005 om 10:43.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 10:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 21-11-2005 @ 10:42 :
Ongelofelijk Ik zeg dat helemaal niet . Maar als je goed kijkt naar de promotie van het spel zie je dat ze het hebben over mooie graphics.Hou dan gewoon je muil en zeg doodleuk dat het goede gameplay heeft.En een beetje eyecandy mag ook wel hoor DJEEZ Baldur's gate en kut graphics whahah SURE
Vergeleken met Civ III lijkt me dat Civ IV er grafisch wel degelijk op vooruit gegaan is.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 11:15
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Marcade schreef op 21-11-2005 @ 11:58 :
Vergeleken met Civ III lijkt me dat Civ IV er grafisch wel degelijk op vooruit gegaan is.
ja maar nog steeds ranzig
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 13:11
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 21-11-2005 @ 12:15 :
Nee ik vind het niet lelijk hoor. Moet je anders is inzoomen op die steden, dan zie je alle gebouwen enzo, en de filmpjes zijn ook wel aardig gedaan. De map met terrain soorten is mischien niet zo mooi, maar wel heel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:06
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 21-11-2005 @ 12:15 :
jaja, dat weten we nou wel.
Anderen vinden het wel mooi.
Oud 24-11-2005, 23:29
Manus J. van Alles
Patch 1.09 is uit, gebruik de autoupdate of zie civ4.com of civfanatics.com oid
Oud 05-12-2005, 20:19
Guissie
Guissie is offline
Heb net de demo ff gedownload en gespeeld. Echt heel erg wennen en best lastig om te kijken hoe het werkt..

Maar de laatste versie van Civ van mij was dan ook deel 2
Oud 06-12-2005, 15:36
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 25-11-2005 @ 00:29 :
Patch 1.09 is uit, gebruik de autoupdate of zie civ4.com of civfanatics.com oid
Ik patche bewust niet.... ik speel online... en het zou niet de eerstekeer zijn dat ik door patchen niet meer verder kon gamen online
Oud 09-12-2005, 23:19
Manus J. van Alles
Nee, maar als de rest van de wereld met 1.09 speelt en jij niet kom je online anders ook niet ver.
Oud 10-12-2005, 00:26
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 20-11-2005 @ 18:43 :
maar het is nu wel verholpen dat ze niet meer met pijl en boog en speren je tank kapot maken zoals in vorige versies.

Onzin. Ze kunnen je tank best mollen. Spearmen kunnen ook helicopters slopen op een of andere manier.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:55
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 10-12-2005 @ 01:26 :
Onzin. Ze kunnen je tank best mollen. Spearmen kunnen ook helicopters slopen op een of andere manier.
Heb het ook gemerkt, tank gemolt door horse archer.

Wat doet die patch eigenlijk?

Iemand nog tips hoe je met die AI om moet gaan? Ze eisen zoveel altijd, of je lief je dingen wilt geven, of je niet met die wilt handelen, enzo en of je wilt "converten"van godsdienst.

Hoe doen jullie dat? Ik geef meestal niks maar krijg dan altijd ruzie.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:05
Manus J. van Alles
Als je een flink leger hebt laten ze je wel met rust.
Oud 12-12-2005, 09:18
sjakodrako
sjakodrako is offline
net mijn eerste culture win achter de rug op noble, world map (wereld kaart zoals hij nu is, weet preciese naam niet) was wel geinig/spannend vooral omdat china bijna spaceship victory had!

gegroet
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 09:34
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
sjakodrako schreef op 12-12-2005 @ 10:18 :
net mijn eerste culture win achter de rug op noble, world map (wereld kaart zoals hij nu is, weet preciese naam niet) was wel geinig/spannend vooral omdat china bijna spaceship victory had!

gegroet
tips zijn welkom... hoe krijg je je culture zo enorm hoog?
Oud 12-12-2005, 10:11
sjakodrako
sjakodrako is offline
kijk hier eens

klik op forum, dan op strategy en tips en leef je uit!!

*edit*
hier lezen vooral!

gegroet

Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Wat een kutspel zeg! Sta ik net 2e, jaar 2020 ofzo en in 4 steden tegelijk nuclaire bommen aan het maken, bouwt de nr.1 de U.N. en voert hij door dat ik geen nuclaire bommen meer mag gebruiken.

En ik ben ook automatisch lid van de VN...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 21:04
Verwijderd
Oh daarom zette ik hem bij Civ II en III ook altijd op alléén Conquest. Weet niet of dat bij Civ IV ook kan, vast wel.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 03:18
Project 50
Project 50 is offline
Yep. Je kan culture en spacerace victory uitzetten. Ik doe Conquest meestal. Lekker doorspelen tot het bittere eind.

Ik heb nu eenmaal de hele wereld in mijn bezit gehad en zo gewonnen met de Chinezen. En inderdaad, het is het makkelijkst om tanks in massa productie te nemen en dan aan te vallen. Ik heb op die manier, binnen vrij weinig beurten, twee beschavingen kunnen ONDERDRUKKEN. Muhhaha.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 04:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2006 @ 19:56 :
Wat een kutspel zeg! Sta ik net 2e, jaar 2020 ofzo en in 4 steden tegelijk nuclaire bommen aan het maken, bouwt de nr.1 de U.N. en voert hij door dat ik geen nuclaire bommen meer mag gebruiken.

Zo moet Bush zich nu ook voelen
Oud 04-01-2006, 19:48
Manus J. van Alles
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2006 @ 19:56 :

Mmm, ik vind kernbommen sowieso veel te slap. Ik gooi er vijf op Londen, ontploft er eentje, de rest is neergehaald (een veel betere score dan het Star Wars-systeem van de VS, overigens). Die ene die wel ontploft richt ook nog niet eens zoveel schade aan. Gelukkig had ik een dozijn tanks klaarstaan, die kernbommen waren meer voor de show
Oud 06-01-2006, 21:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-01-2006 @ 05:59 :
Zo moet Bush zich nu ook voelen
Tss..., een beetje mij vergelijken met Bush.

Manus J. van Alles:
Citaat:
Mmm, ik vind kernbommen sowieso veel te slap. Ik gooi er vijf op Londen, ontploft er eentje, de rest is neergehaald (een veel betere score dan het Star Wars-systeem van de VS, overigens). Die ene die wel ontploft richt ook nog niet eens zoveel schade aan. Gelukkig had ik een dozijn tanks klaarstaan, die kernbommen waren meer voor de show
Ja, maar ik neem aan dat tenminste alle units op een vierkantje dood gaan. Dat zou al reuze handig zijn, omdat steden meestal door een groot leger met allerlei bonussen worden verdedigd. Eén nuclaire bom en vervolgens een warrior naar de stad en je hebt hem binnen.

IdioLogic en Mephostphilis: bedankt, ff checken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:54
Manus J. van Alles
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-01-2006 @ 22:27 :
Ja, maar ik neem aan dat tenminste alle units op een vierkantje dood gaan.
Nee, dat doen ze niet. Ongeveer een derde was dood, schat ik. De overige twee derde was redelijk beschadigd.
Oud 08-01-2006, 00:28
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 04-01-2006 @ 20:48 :
Hadden de Engelsen niet toevallig SDI defense? Met dat project haal je 75% van de nukes neer.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:41
Manus J. van Alles
Citaat:
IdioLogic schreef op 08-01-2006 @ 01:28 :
Hadden de Engelsen niet toevallig SDI defense? Met dat project haal je 75% van de nukes neer.
Dat zal inderdaad wel ja, hoewel ik niet weet of ze er wel aan toe zijn gekomen om het te bouwen aangezien ik mijn invasie begon voordat ze het konden bouwen, en daarna hadden ze denk ik andere prioriteiten
Oud 08-01-2006, 14:50
Supersuri
Supersuri is offline
Ik kreeg trouwens een paar keer een waarschuwing dat windows te weinig virueel geheugen heeft. Moet ik extra Ram kopen of heeft het daar niks mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 08-01-2006 @ 15:50 :
Ik kreeg trouwens een paar keer een waarschuwing dat windows te weinig virueel geheugen heeft. Moet ik extra Ram kopen of heeft het daar niks mee te maken?
Nee, virtueel geheugen heeft niks met RAM te maken, aangezien virtueel geheugen op je harde schijf staat. Ik geloof dat je ergens in het configuratiescherm de maximale hoeveelheid virtueel geheugen kunt instellen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 17:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2006 @ 15:54 :
Nee, virtueel geheugen heeft niks met RAM te maken, aangezien virtueel geheugen op je harde schijf staat. Ik geloof dat je ergens in het configuratiescherm de maximale hoeveelheid virtueel geheugen kunt instellen.
Virtueel geheugen heeft alles met RAM te maken. Virtueel geheugen wordt onder andere ingeschakeld als er te weinig RAM beschikbaar is.
Maar je kunt inderdaad het beste de maximale hoeveelheid virtueel geheigen verhogen. Ik raad je af om voor Civ4 nieuw ram te kopen, ook bij mensen met 2 GB loopt het soms niet soepel. Dat komt niet doordat het zo'n extreem zwaar spel is maar omdat o.a. de graphics engine nogal slecht is geschreven.

Over kernbommen: Ik kom er nooit aan toe dat soort wapentuig te gebruiken, dat vind ik wel jammer Zal wel aan mijn speelstijl liggen.
Oud 08-01-2006, 18:29
Supersuri
Supersuri is offline
Niemand geschiedenis gevolgt ofzo? Kernbommen zijn om af te schrikken, niet om te gebruiken.

Zou je trouwens een diplomacy victory kunnen halen als je iemand hebt plat gegooid met nukes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten