Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2005, 21:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 01-12-2005 @ 16:57 :
Paradox.

Weet iemand toevallig of er sprake is van een afnemende toename of een toenemende toename in besmettingen?
Zoiets noemen we gewoon versnelde/vertraagde toename
Oud 02-12-2005, 22:49
Verwijderd
Hmm.

Mannen willen niet dat vrouwen veel macht krijgen.
Die regel komt uit de oudheid.
In de oudheid hadden mannen de macht.

Obvious?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 01:23
Verwijderd
Waarom worden er hier topics geopend met islamitische propaganda? Wij gaan toch ook niet op www.maroc.nl vertellen dat we allemaal de Grote Verzoendag moeten houden?

edit: nog even over de gebrekkige argumenten van de TS:

1): Hoezo álle religies?
2: Vgl. Genesis 38:9 (zo uit mijn hoofd). Ben je soms vergeten dat Onan geboden werd om seks te hebben met zijn schoonzus?!
3: Hoezo heeft God de vrouw als bloedvat geschapen? De eerste vrouw was geen bloedvat en ze heette Lilith, weet je nog?
4: Wie de vader is maakt sowieso geen ene flikker uit. Die verongelukten sowieso vaak tijdens de jacht en tijdens oorlog e.d. Daarom gaat het joodse geloof ook bijvoorbeeld via de moeder, omdat je alleen van haar zeker weet dat ze de moeder is.
5: Zag jij de islam niet als een 'update' van alle godsdiensten? Als de meest moderne, die alle goddelijke informatie combineert?
6: Wat is er mis met vermenging van de afkomst van mensen?
7: Waarom zouden vrouwen belast raken met meer kinderen wanneer ze meerdere mannen hebben dan wanneer ze er 1 hebben? Mijn tante heeft 1 man en 15 kinderen.
8: Ze laat zich niet steriliseren en ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich daartoe gedwongen zouden laten voelen. Uitsterven van menselijk ras? En daarom mogen vrouwen niet meerdere mannen hebben? Houd toch op zeg.
9:En ben je soms vergeten dat aids in onze westerse samenleving het meest wordt verspreid door homo's en niet door vrouwen die seks met meerdere mannen hebben?
10: wat is de rol van ongesteldheid met betrekking tot het rouwproces dan?

Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 01:32.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:01
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 12-12-2005 @ 02:23 :
Waarom worden er hier topics geopend met islamitische propaganda? Wij gaan toch ook niet op www.maroc.nl vertellen dat we allemaal de Grote Verzoendag moeten houden?

edit: nog even over de gebrekkige argumenten van de TS:

1): Hoezo álle religies?
2: Vgl. Genesis 38:9 (zo uit mijn hoofd). Ben je soms vergeten dat Onan geboden werd om seks te hebben met zijn schoonzus?!
3: Hoezo heeft God de vrouw als bloedvat geschapen? De eerste vrouw was geen bloedvat en ze heette Lilith, weet je nog?
4: Wie de vader is maakt sowieso geen ene flikker uit. Die verongelukten sowieso vaak tijdens de jacht en tijdens oorlog e.d. Daarom gaat het joodse geloof ook bijvoorbeeld via de moeder, omdat je alleen van haar zeker weet dat ze de moeder is.
5: Zag jij de islam niet als een 'update' van alle godsdiensten? Als de meest moderne, die alle goddelijke informatie combineert?
6: Wat is er mis met vermenging van de afkomst van mensen?
7: Waarom zouden vrouwen belast raken met meer kinderen wanneer ze meerdere mannen hebben dan wanneer ze er 1 hebben? Mijn tante heeft 1 man en 15 kinderen.
8: Ze laat zich niet steriliseren en ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich daartoe gedwongen zouden laten voelen. Uitsterven van menselijk ras? En daarom mogen vrouwen niet meerdere mannen hebben? Houd toch op zeg.
9:En ben je soms vergeten dat aids in onze westerse samenleving het meest wordt verspreid door homo's en niet door vrouwen die seks met meerdere mannen hebben?
10: wat is de rol van ongesteldheid met betrekking tot het rouwproces dan?
2: de man van tamar was overleden, het is dan gebruikelijk dat de broer van die man de vrouw tot vrouw neemt. In dit geval Onan. Daar Onan geen kinderen bij Tamar wilde verwekken om zijn erfenis niet te hoeven delen ging hij voor het zingen de kerk uit. Voor zover ik mij het goed herinnerd heb.
3: welk bijbelboek? zo uit je hoofd?
4: haha, de vader onderhield en beschermde de familie, het maakte dus zeer veel uit wie de vader was. Natuurlijk had je bij bijv. Jacob de kinderen van Lea en van Rachel, maar dat neemt niet weg dat ze allemaal als zonen van jacob gezien worden, al sterft rachel bij de geboorte van benjamin.
9: graag statistiek daarbij, want volgens mij klopt het niet. Homo's lopen het meeste risico, er zijn echter veel meer hetro's dan homo's.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 13:54
Verwijderd
Google maar op een artikel over hiv van vorige week. Onder homo's nam HIV met 75% toe. Dit percentage is ten opzichte van het aantal homo's met hiv en is dus relatief.
De toename bij hetero's was veel lager.

En Genesis hoofdstuk 1. God schiep de mens naar zijn beeld. Naar zijn beeld schiep hij hem. Man en vrouw schiep hij hen. Zoiets was het toch? De man en vrouw worden hier onafhankelijk van elkaar geschapen. Eva komt pas in hoofdstuk 2, die wordt geschapen uit een bot van Adam. Om aan te geven dat er al eerder een vrouw was zegt hij: 'dit is EINDELIJK vlees van mijn vlees en bloed van mijn bloed'.
Later wordt er naar haar verwezen in o.a. Samuel geloof ik en in andere geschriften. Ze heet Lilith en wordt overal beschouwd als de eerste vrouw. Google er maar eens op. Of altavista liever.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 12-12-2005 @ 02:23 :
Jij als Jood behoort net zo min/veel tot dat "wij", als de Islamitische TS.

Daarnaast zou ik eerst eens de betekenis van het woord propaganda opzoeken, alvorens het te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 13-12-2005 @ 14:54 :
En Genesis hoofdstuk 1. God schiep de mens naar zijn beeld.
God is homo.

Prove me wrong.

Oud 13-12-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Google maar op een artikel over hiv van vorige week. Onder homo's nam HIV met 75% toe. Dit percentage is ten opzichte van het aantal homo's met hiv en is dus relatief.
No shit, het is allang bekend dat een verhoudingsgewijs groot gedeelte van de homoseksuele mannen in Nederland onveilige seksuele contacten heeft, waardoor er logischerwijs dus ook een groter aantal homoseksuele mannen is dat hiv-positief wordt getest. Dat er nu een relatief grotere toename is van het aantal hiv-besmettingen bij homo's dan bij hetero's kan een aantal oorzaken hebben, maar wat heeft dat met geloof te maken?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 00:42
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:

En Genesis hoofdstuk 1. God schiep de mens naar zijn beeld. Naar zijn beeld schiep hij hem. Man en vrouw schiep hij hen. Zoiets was het toch? De man en vrouw worden hier onafhankelijk van elkaar geschapen. Eva komt pas in hoofdstuk 2, die wordt geschapen uit een bot van Adam. Om aan te geven dat er al eerder een vrouw was zegt hij: 'dit is EINDELIJK vlees van mijn vlees en bloed van mijn bloed'.
Later wordt er naar haar verwezen in o.a. Samuel geloof ik en in andere geschriften. Ze heet Lilith en wordt overal beschouwd als de eerste vrouw. Google er maar eens op. Of altavista liever.
1: dat bewijst niet dat er meer homo's dan hetro's met HIV zijn.
Voorbeeldje: In een groep van 1000 mannen is 80% hetro, 20% homo. Van de homo's heeft 70% HIV, van de hetro's 20%. Reken eens na hoeveel homo's en hoeveel hetro's er in die situatie HIV hebben?

2: genesis 2 wordt meestal geinterpreteerd als een gedetailleerde versie van genesis 2
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2005 @ 17:29 :
No shit, het is allang bekend dat een verhoudingsgewijs groot gedeelte van de homoseksuele mannen in Nederland onveilige seksuele contacten heeft, waardoor er logischerwijs dus ook een groter aantal homoseksuele mannen is dat hiv-positief wordt getest. Dat er nu een relatief grotere toename is van het aantal hiv-besmettingen bij homo's dan bij hetero's kan een aantal oorzaken hebben, maar wat heeft dat met geloof te maken?
Het is daarnaast zoals je al opmerkte alleen in Nederland (west-europa), vooral in ZO-azie en Afrika, is de besmetting onder hetroseksuele groter.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 13:48
one.
one. is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 02-12-2005 @ 22:47 :
Zoiets noemen we gewoon versnelde/vertraagde toename
Bij wiskunde als toenemende/afnemende toename gehad.
Oud 15-12-2005, 19:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-12-2005 @ 14:48 :
Bij wiskunde als toenemende/afnemende toename gehad.
Daarom is wiskunde ook zo'n kutvak
Oud 18-12-2005, 12:01
Nona
Nona is offline
OT: even die hele God erbuiten gelaten, wat heeft het voor een vrouw voor zin om meerdere mannen te hebben? Je kunt toch maar eens per zoveel tijd kinderen krijgen en mannen kunnen dat veel vaker. Dus naarmate een man meer vrouwehn heeft, heeft hij meer nageslacht. Maar als een vrouw meer mannen heeft is dat verspilling, meer nageslacht is niet mogelijk.
En volgens de evolutiepsychologie is ieders voornaamste doel in het leven zo veel mogelijk kinders en kleinkinders te krijgen om je genen te verspreiden. Dat is dus deel van bijna elke samenleving, ook die waarin de bijbel geschreven is.
Oud 18-12-2005, 14:58
T_ID
T_ID is offline
Maar het feit dat er ongeveer evenveel vrouwen als mannen geboren worden maakt dat overbodig.

Evolutiepsychologie als ondersteuning gebruiken voor een islamitisch voorschrift is trouwens niet echt een redenatie, niet omdat die evolutiepsyhchologie niet klopt, maar omdat de islam dat niet onderschrijft, heck, omdat de twee elkaar zelfs tegenspreken.
Oud 18-12-2005, 17:00
Nona
Nona is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-12-2005 @ 15:58 :
Evolutiepsychologie als ondersteuning gebruiken voor een islamitisch voorschrift is trouwens niet echt een redenatie, niet omdat die evolutiepsyhchologie niet klopt, maar omdat de islam dat niet onderschrijft, heck, omdat de twee elkaar zelfs tegenspreken.
Ochja, maar als je de Islam wilt verklaren door te redeneren ben je nog wel even aan het discussiëren. Met evolutie ben je veel sneller klaar.

Bovendien geloof ik dat geschriften geschreven zijn door mensen binnen een maatschappij, wat de redenatie al een stuk logischer maakt.
Oud 27-12-2005, 18:46
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 12-11-2005 @ 16:43 :
Vrouwen zouden belast kunnen worden met zo veel kinderen dat zij niet in staat zullen zijn om hen groot te brengen en hen te onderhouden,
Ze heeft toch meerdere mannen? Die kunnen hun taken verdelen en zo voor de kinderen zorgen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten