![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() sorry ik kan geen hoofdletters ik weet niet waar zinnen eindigen of beginnen heeft iedereen vanaf groep 3 me geprobeerd duuidelijkt e maken enik snap het gewoon niet maar reagee es op de rest van mijn post |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"ex wetenschaps taal" "was vroeger duits" "frans ook vroeger was dat de taal" Ex, was, vroeger. Dus zeg ik dat ik liever gericht ben op de toekomst dan op vroeger. Dingen worden vertaald (en ja, ik weet dat veel mensen het oorspronkelijke beter, mooier, enz. vinden, voor hun een mooie reden om dan de oorspronkelijke taal te leren, toch?), oude onderzoeksresultaten worden weerlegd en in sommige gevallen dus minder interessant en noodzakelijk om te kunnen gebruiken, enzovoorts. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ja ik ben niet achterlijk mensen vertellen me dit soort dingen al vanaf mijn 6e maar dankje dat je me totaal niet serieus neemt |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik dat fout had, dan spijt me dat. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als vroeger die talen zeer belangrijk zijn geweest zegt dat dat ze vel invloed hebben gehad op nu en dus zijn ze meer de moeite waard om te leren dan ijslands of arabisch ofzo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij zijn andere talen vroeger ook heel belangrijk geweest en hebben zij ook heel veel invloed gehad op nu. Waarom dan toch alleen Frans en Duits aanbieden? Kun je dan niet beter mensen zelf laten kiezen welke taal ZIJ belangrijk en nuttig vinden (naast het Engels)? Maar we verschillen ook in mening van wat nu nuttig is of niet. Ik vind het zinvoller om talen te leren waar je NU wat mee kan en die invloed hebben op wat nog komen gaat dan om talen te leren die vroeger misschien belangrijk waren en die daardoor invloed hebben op het nu. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ook daarin zijn die talen belangrijker zie post mephostophilis |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als jij het idee hebt dat ik je niet serieus neem en je niet bereid bent om je mening bij te stellen als ik zeg dat het tegendeel waar is, dan heeft deze discussie sowieso weinig zin. Maar laten we deze discussie hier ajb stoppen, want die is enorm offtopic. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
chinees da tweet ik niet zo veel over maar goed en verder is het zo dat die talen veel verder van de westerse cultuur afstaan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik begrepen heb is dat er tegenwoordig juist met bv. China heel veel contact is mbt zaken doen, enz. Op een aantal middelbare scholen wordt daarom Chinees + les over de cultuur daar aangeboden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar om het kort te houden en wat wel mogelijk is: meer inhoud van alle vakken en meer vakken aanbod , bijv in de eerste 3 klassen kan je elke periode 1 vak extra ( dus voor de betere leerlingen) volgen. Op die manier kom je in aanraking met veel vakgebieden, weet je wat ze inhouden etc. In de tweede fase zou je dan 0, 1, 2 , 3 ( etc wat de leerling wilt en wat de rooster mogelijkheiden aanbieden normaal is natuurlijk 1 of 2) van deze vakken kunnen kiezen. Als je bijvoorbeeld psychologie wilt gaan studeren , heb je een betere beeld als je psychologie heb gevolgt. Dit vak moet dan op de tweede fase op een zodanige moeilijkheidsniveau zijn dat je een goed beeld heb van de opleiding psychologie. Kooklessen (en huishoudlessen) etc zijn wel een goed idee om dat gewoon op heel havo en vwo verplicht te stellen. Kunnen de mensen als ze gaan studeren tenminste fatsoenlijk koken en worden er minder kant en klaar maaltijden gegeten. Ook ben ik voor uitbreiding van maatschappijleer 1 en economie 12 in het vrijedeel , 1 taal moderne verplicht bij Nederlands en Engels en wiskunde A12 verplicht of een vorm van B. In kort Vwo word VWO met aanbod andere vakken voor de betere leerlingen. De vakken krijgen meer inhoud en er komen kooklessen en huishoudlessen voor alle leerjaren. Het niveau van VWO gaat omhoog ook al volg je geen extra vakken. Het aantal mensen die VWO halen zal iets omlaag gaan. De VWO'ers zullen iets meer huiswerk maken dan de 2 uur per week.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou het te kosten moeten gaan van andere vakken? Als de docenten hun best doen en gewoon niet toegeven aan de leerlingen, hoef niks ten koste te gaan. Als een vak hierdoor minder lessen krijgt, hebben de leerlingen gewoon meer huiswerk, zo simpel is het.
||
Citaat:
Buiten school zullen maar weinig mensen die kookcurcus doen. Bijlessen bestaan ook nog, als je moeite met een vak heb kan je beter bijles nemen. Ook zijn er tegenwoordig op steeds meer scholen ( in de bovenbouw alleen helaas) k-uren , waarbij je als leerling kan kiezen voor een vak. Heb je moeite met een vak kan je op die manier veel lessen volgen van dat vak en de vragen aan de docent vragen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En wat moet ik me voorstellen bij Psychologie? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij ons op school zit er bij de meeste vakken wel diepgang volgens mij.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Weinig les dus ook maar weinig kennis/vaardigheden. En als je vakken mag/moet kiezen, volg je vakken die jij leuk vind, ipv van dat je "gedwongen" wordt 7 weken spaans te volgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Algemene schoolzaken |
Nuttigheid van school? Syn | 16 | 18-09-2009 17:52 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Algemene schoolzaken |
Dyslexie Lotte | 181 | 22-08-2004 15:06 |