Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2006, 18:28
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Escapism schreef op 23-07-2006 @ 18:38 :
mja, dat is gewoon 'not done'. sowieso een minuut pakken op de champs elysees terwijl het peleton met 600 over de stenen dendert. ik geef het je te doen.
Ja dat lijkt me ook lastig, harder dan 600 gaan

Maarja dat soort ontknopingen komen bijna nooit voor in de laatste etappe. Bijna altijd is het een massasprint.

Landis: goede Tour gereden, verdiend gewonnen, eigenlijk wat Mr. Oizo al zei.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2006, 18:42
Sandersss
Sandersss is offline
Idd, mooie Tour gehad en een terechte winnaar. Een hele "andere" Tour dan de afgelopen jaren waarin de Rabo's toch wel positief opvielen.

Ben benieuwd of Menchov de Vuelta op eigenkracht én met een beter team dan vorig jaar nog een keer kan winnen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 19:50
peaceflower
peaceflower is offline
Ben heel blij dat Floyd gewonnen heeft. Vanaf het begin was hij al mijn favoriet en uiteindelijk heeft hij het waargemaakt en hebben we een mooie Tour gezien. Floyd als verdiende winnaar.
Het was een mooie Tour, zeer onvoorspelbaar en spannend.
Oud 23-07-2006, 19:51
peaceflower
peaceflower is offline
EINDKLASSEMENTEN 2006

Algemeen klassement
1 LANDIS Floyd 89h 39' 30"
2 PEREIRO SIO Oscar 00' 57"
3 KLÖDEN Andréas 01' 29"
4 SASTRE Carlos 03' 13"
5 EVANS Cadel 05' 08"
6 MENCHOV Denis 07' 06"
7 DESSEL Cyril 08' 41"
8 MOREAU Christophe 09' 37"
9 ZUBELDIA Haimar 12' 05"
10 ROGERS Michael 15' 07"

Puntenklassement
1 MC EWEN Robbie 288
2 ZABEL Erik 199
3 HUSHOVD Thor 195
4 EISEL Bernhard 176
5 PAOLINI Luca 174

Bergklassement
1 RASMUSSEN Mickael 166
2 LANDIS Floyd 131
3 DE LA FUENTE David 113
4 SASTRE Carlos 99
5 SCHLECK Frank 96

Jongerenklassement
1 CUNEGO Damiano 89h 58' 49"
2 FOTHEN Marcus 00' 38"
3 SPRICK Matthieu 1h 29' 12"
4 DE LA FUENTE David 1h 36' 00"
5 DUENAS NEVADO Moises 1h 48' 40"

Ploegenklassement
1 T-Mobile Team 269h 08' 46"
2 Team CSC 17' 04"
3 Rabobank 23' 26"

Strijdlustigste renner
1 DE LA FUENTE David
Oud 23-07-2006, 20:37
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Floyd is oke
Oud 23-07-2006, 21:28
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
de tour is gedaan
was wel een goede tour imo
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 21:35
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Leukste tour in tijden.
Oud 23-07-2006, 22:39
PV
PV is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 23-07-2006 @ 22:35 :
Leukste tour in tijden.
idd
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 23:18
HybridTheory
HybridTheory is offline
leukste tour die ik in mijn (jonge ) leven gezien heb. Jammer dat Pereiro het weggaf, maar Landis heeft het verdiend!

Zal ff afkicken worden....
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 09:40
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 23-07-2006 @ 18:39 :
Ik weet niet of je het weet, maar de laatste jaren is het een ongeschreven regel dat er op de slotdag in Parijs niet meer wordt gestreden voor het algemeen klassement. Op deze dag hebben alle renners vrede met hun positie en feliciteren de man in het geel. De strijd is gestreden en er wordt feest gevierd.
ja ik weet wel dat het een ongeschreven regel is, maar feit blijft wel dat een gekke regel is. Als bij een voetbalwedstrijd het 1-0 staat, dan gaat de achterstaande partij echt tot de laatste minuut door om gelijk te maken hoor, en als je een marathon loopt, mag je toch ook tot de laatste meter nog iemand inhalen.
Oud 24-07-2006, 12:11
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
kalinho schreef op 24-07-2006 @ 10:40 :
ja ik weet wel dat het een ongeschreven regel is, maar feit blijft wel dat een gekke regel is. Als bij een voetbalwedstrijd het 1-0 staat, dan gaat de achterstaande partij echt tot de laatste minuut door om gelijk te maken hoor, en als je een marathon loopt, mag je toch ook tot de laatste meter nog iemand inhalen.
Ik denk dat je de rest van je carrière met de nek wordt aangekeken als je 100 km voor de streep demarreert, terwijl Landis net z'n eerste champagne heeft ingeschonken. Die laatste dag gaat om de eer van de ritoverwinning. Ploegen weten dat het klassement daarvóór gemaakt wordt.

Anyway, zo is het elk jaar en inmiddels zou het voor de meesten toch zo vreemd niet meer hoeven zijn.
Oud 24-07-2006, 13:51
Escapism
Escapism is offline
strijdlustigste renner, wat een troostprijs zeg.
Oud 24-07-2006, 21:21
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-07-2006 @ 13:11 :
Ik denk dat je de rest van je carrière met de nek wordt aangekeken als je 100 km voor de streep demarreert, terwijl Landis net z'n eerste champagne heeft ingeschonken. Die laatste dag gaat om de eer van de ritoverwinning. Ploegen weten dat het klassement daarvóór gemaakt wordt.

Anyway, zo is het elk jaar en inmiddels zou het voor de meesten toch zo vreemd niet meer hoeven zijn.
kijk als hjet volgend seizoen nec-vitesse 1-0 staat, en Fred Benson schiet nog vrolijk in de 94e minuut de 1-1 binnen, wordt hij ook door heel NEC met de neck aangekeken, maar dat zal m verder een zorg zijn
Oud 24-07-2006, 21:25
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
kalinho schreef op 24-07-2006 @ 22:21 :
kijk als hjet volgend seizoen nec-vitesse 1-0 staat, en Fred Benson schiet nog vrolijk in de 94e minuut de 1-1 binnen, wordt hij ook door heel NEC met de neck aangekeken, maar dat zal m verder een zorg zijn
Maar bij voetbal ligt het anders dan bij wielrennen. Diegene die in de laatste etappe aanvalt zal waarschijnlijk niet vaak meer in een ontsnapping mee zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 21:56
McDuck
McDuck is offline
Iedereen stelt zich er gewoon op in dat vrijdag de laatste etappe is en dat er dan zaterdag nog een tijdrit is. Officieel is zondag de laatste etappe, maar alle renners weten dat de laatste etappe gewoon vrijdag is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 23:07
kalinho
kalinho is offline
tis en blijft, naar mijn mening, debiel. Een marathon duurt ook 42 km en een beetje, en geen 40 km. Een voetbalwedstijd duurt ook 90 minuten en een beetje en geen 87 minuten. Dus een wedstrijd over 21 etappes, heeft dan ook gewoon 21 etappes en geen 20
Je zou toch raar gekeken hebben wanneer met het afgelopen WK een ploeg al na 85 minuten begon te feesten binnen de lijnen terwijl ze nogeen minuutof 7-8 moesten
Oud 24-07-2006, 23:56
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
kalinho schreef op 25-07-2006 @ 00:07 :
tis en blijft, naar mijn mening, debiel. Een marathon duurt ook 42 km en een beetje, en geen 40 km. Een voetbalwedstijd duurt ook 90 minuten en een beetje en geen 87 minuten. Dus een wedstrijd over 21 etappes, heeft dan ook gewoon 21 etappes en geen 20
Je zou toch raar gekeken hebben wanneer met het afgelopen WK een ploeg al na 85 minuten begon te feesten binnen de lijnen terwijl ze nogeen minuutof 7-8 moesten
dat is echt appels met peren vergelijken. Bovendien wordt er wel degelijk nog om de etappewinst gereden. Waarom spelen (voetbal)teams een bal terug na een blessurebehandeling? Dat is ook geen regel maar je doet het gewoon. Ongeschreven wetten in sport die er al zijn vanaf het ontstaan ervan. Het klassement in de Tour duurt meestal maar zo'n 10 dagen, je 'klaagt' ook niet dat er geen klassementsrenners zijn die de eerste week aanvallen.
Oud 25-07-2006, 09:48
Sandersss
Sandersss is offline
Mennonieten heet het, geloof ik. Opgericht door een Nederlander, Menno genaamd.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 10:02
Fides
Fides is offline
Van mij mogen ze de parcours de eerste week eigenlijk wel wat zwaarder maken, als je langs kleinere gebergten komt als de Ardennen en de Vogezen, neem daar dan ook wat flinke cols van mee. Deze Tour had geloof ik maar 5 bergetappes, dat mogen er van mij wel 8/9 worden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 10:04
Fides
Fides is offline
Waarom maken ze eigenlijk de laatste etappe niet de tijdrit, komen alle renners 1 voor 1 Parijs in. Hoeven ze voor de aandacht niet voor het peloton uit te gaan rijden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 10:15
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Denkie schreef op 25-07-2006 @ 10:04 :
Inderdaad, vooral als je weet dat hij uit een familie komt die nogal streng gelovig is (geen televisie, radio e.d. en zelfs wielrennen is taboe)... gisteren (maandag) was zijn moeder op televisie en ze had voor het eerst tv gekeken om haar zoon te volgen, wel bij de buren want zelf hadden ze er geen...
prachtig dat zo'n jonge toch zijn ambitie nastreefd

ik ben even de naam kwijt van die "geloofsgemeenschap", misschien dat iemand anders het nog weet en/of gezien heeft
ik heb het gisteravond gezien. Die ma vond dat het waarmaken van de ambitie van Floyd te wijten was aan God.
Oud 25-07-2006, 12:01
Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
Citaat:
Fides schreef op 25-07-2006 @ 11:04 :
Waarom maken ze eigenlijk de laatste etappe niet de tijdrit, komen alle renners 1 voor 1 Parijs in. Hoeven ze voor de aandacht niet voor het peloton uit te gaan rijden.
de traditie van het hele peloton dat de Champs Elysees op rijdt moet je niet verbreken. Dat zou zonde zijn.
Oud 25-07-2006, 12:05
Xavi Hernández
Citaat:
tja, maar dat wordt ie sowieso, voetbal is wat dat betreft nogal wat anders dan wielrennen. In het voetbal sta je altijd tegenover elkaar, nooit helpen 2 ploegen elkaar (normaal gesproken). Afspraken zoals die in het wielrennen gemaakt worden zijn er niet en daarom is het niet erg dat je met de ne(c)k wordt aangekeken in het voetbal. je moet het toch zelf doen.
Oud 25-07-2006, 12:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ten eerste was het Remco van der Schaaf, ten tweede wordt Fred Benson altijd al met de nek aangekeken, ten derde zijn voetbal en wielrennen niet met elkaar te vergelijken. Bij wielrennen ben je verschrikkelijk afhankelijk van je mederenners. Als jij wegrijdt in de zegerit, word je het jaar daarop laatste, daar zorgen ze wel voor. Sterker nog, ik vraag me af of er één ploeg is die je er nog bij zou willen hebben.

Daarnaast is de kans verschrikkelijk klein dat je het redt. Als je vóór de Champs Elysees wegrijdt, word je afgemaakt door het peleton en óp de Champs Elysees krijg je die minuut er nooit afgereden. Daar gaat het gewoon te hard voor.
Oud 25-07-2006, 13:04
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 25-07-2006 @ 13:01 :
de traditie van het hele peloton dat de Champs Elysees op rijdt moet je niet verbreken. Dat zou zonde zijn.
in het verleden zijn er wel degelijk tijdritten geweest als afsluitende etappes. denk maar aan lemond en vignon.
Oud 27-07-2006, 15:24
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Tourwinnaar Landis betrapt op doping

Uitgegeven: 27 juli 2006 16:12
Laatst gewijzigd: 27 juli 2006 16:20
AMSTERDAM - Tourwinnaar Floyd Landis heeft tijdens de Ronde van Frankrijk positief getest op het verboden middel testosteron. Dat heeft zijn ploeg Phonak donderdag bevestigd.

Volgens een mededeling van zijn team is bij de Amerikaanse wielrenner een te hoge concentratie van testosteron/epitestosteron aangetroffen. De vondst werd gedaan na de zeventiende etappe, die Landis won.

Oud 27-07-2006, 15:32
Verwijderd
Ik kijk er niet van op.
Ik heb ook jaren actief gewielrend, waarom moeten jochies van mijn leeftijd die iets beter presteerden al in een zuurstoftent slapen?

Dat is waanzin, en van de zuurstoftent gaat het naar de epo.
Het dopinggebruik is eerder regel dan uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 15:41
Xavi Hernández
da's niet zo mooi. De Tour wordt nu helemaal niet meer serieus genomen. Eerst mogen een paar renners niet starten en nu dit. Ook flink lullig voor Pereiro, als hij nu de overwinning op zn naam geschreven krijgt, zal het toch een vervelend smaakje met zich meebrengen.
Had het al verwacht na die etappe-overwinning. Ten eerste kan geen normaal mens na een grote inzinking 10 minuten pakken in de etappe daarna en ten tweede zag ik zijn reactie na de overwinning: totaal geen blijdschap. Alleen agressie. Dat is vaak een teken, dat heb ik bij het zwemmen of hardlopen ook vaak genoeg gezien. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de tijdrit-overwinning van Honchar zegt dat genoeg.
Jammer voor het wielrennen.
Oud 27-07-2006, 15:53
Verwijderd
@polonaise!

Vooral omdat ik de Tour in de VS heb gevolgd en de laatste week alleen maar naar Landis-verafgoding kon kijken. In plaats van het algemeen klassement lieten ze het lijstje met Amerikaanse renners zien en hoeveel achterstand Pereiro en Sastre op Landis hadden bij de vorige tijdrit.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 16:34
Escapism
Escapism is offline
toch wel schokkend. en teleurstellend.
maarja, nog even de contra-expertise afwachten.
Oud 27-07-2006, 16:35
Escapism
Escapism is offline
ben wel benieuwd of we de ouders van landis wéér op tv krijgen
Oud 27-07-2006, 16:47
Verwijderd
Dit had ik wel verwacht.
En vind het ook wel goed zo dat Landis niet meer de winnaar is, in mijn ogen heeft hij het nooit verdient om de Tour te winnen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 17:01
Sandersss
Sandersss is offline
Ben benieuwd wat dit teweeg brengt in Amerika
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 17:43
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Escapism schreef op 27-07-2006 @ 17:35 :
ben wel benieuwd of we de ouders van landis wéér op tv krijgen
en of ze het dan nog steeds aan God wijten of dat ze, zodra het fout gaat, FLoyd zelf de schuld geven
Oud 27-07-2006, 17:46
Hakuna
Hakuna is offline
Die plotseling voorsprong van 5,42 minuten in de laatste etappe is wel héél erg verdacht, terwijl hij in een eerdere (berg)etappe al halverwege van de weg werd afgehaald, omdat hij aangaf dat het toch te zwaar was.

Blijf zelf van mening dat hij toch niks gebruikt heeft, maarja heb ook gelezen dat topwielrennen zonder doping anno 2006 haast niet meer mogelijk is, gezien de prestaties die neergezet moeten worden!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:04
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-07-2006 @ 18:46 :
Die plotseling voorsprong van 5,42 minuten in de laatste etappe is wel héél erg verdacht, terwijl hij in een eerdere (berg)etappe al halverwege van de weg werd afgehaald, omdat hij aangaf dat het toch te zwaar was.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=789648&c=45
Oud 27-07-2006, 18:15
Supersuri
Supersuri is offline
Yanks zijn niet te vertrouwen. Die zullen nooit is iets eerlijk doen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:19
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 27-07-2006 @ 19:15 :
Lance Armstrong werd ook eens beschuldigd van doping gebruik, omdat hij medicijnen moest gebruiken voor (nabehandeling) van zijn kanker, maar hij heeft wel altijd meegewerkt aan alle doping onderzoeken, en die testen waren altijd negatief!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:34
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
ik ben
hij is
Oud 27-07-2006, 18:40
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
kalinho schreef op 27-07-2006 @ 19:34 :
ik ben
hij is
zij zijn ??
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:52
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 27-07-2006 @ 19:40 :
zij zijn ??
lamaar :') _O-
Oud 27-07-2006, 18:53
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Tenslotte waren Basso, Ullrich, Heras, Lotz, davids 3 jaar geleden, de complete festinaploeg, allemaal Amerikanen
Oud 27-07-2006, 18:53
Fides
Fides is offline
Wordt Landis bij uitsluiting ook uit alle etappe's geschrapt?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 19:10
Escapism
Escapism is offline
geen idee. maar ik kan me niet voorstellen dat ze dan ook nog es alle bonificatieseconden die landis bij elkaar gefietst heeft opnieuw gaan verdelen?
Oud 27-07-2006, 19:11
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
kalinho schreef op 27-07-2006 @ 19:53 :
Tenslotte waren Basso, Ullrich, Heras, Lotz, davids 3 jaar geleden, de complete festinaploeg, allemaal Amerikanen
hoho, bij basso en ullrich is er nog steeds totaal geen bewijs he.
Oud 27-07-2006, 19:15
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Escapism schreef op 27-07-2006 @ 20:11 :
hoho, bij basso en ullrich is er nog steeds totaal geen bewijs he.
Bij Landis ook nog niet. Ja een iets te hoog testosteron gehalte, maar Ullrich en Basso zijn ook niet OPEENS uit de Tour gezet, daar hebben de ploegen ook wel even over moeten nadenken eer ze hun kopmannen op straat zetten.
Oud 27-07-2006, 19:39
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
kalinho schreef op 27-07-2006 @ 19:53 :
Dat alle Amerikanen niet te vertrouwen zijn, betekend niet dat alle mensen die niet te vertrouwen zijn Amerikanen zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 19:50
McDuck
McDuck is offline
Belachelijk als dit waar is
Waar ben ik dan verdomme drie weken lang elke dag naar aan het kijken?! En wie zegt dat Pereiro niet ook doping heeft gebruikt?
Hetzelfde gebeurde al met Heras in de Vuelta vorig jaar. Belachelijk. Dit is zeker geen goede reclame voor de Tour.

Verder wil ik ook nog even zeggen dat niet iedereen al te hypocriet moet worden met testen als 'ik dacht het al', want vóór dit bekend werd heb ik in dit topic niemand over doping horen praten. Landis was weer de held, het was fantastisch dat hij zo goed had gereden, die ene etappe. Hij zou het verdienen om te Tour te winnen. Ik heb nergens het woord doping gelezen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 20:02
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
McDuck schreef op 27-07-2006 @ 20:50 :
Belachelijk als dit waar is
Waar ben ik dan verdomme drie weken lang elke dag naar aan het kijken?! En wie zegt dat Pereiro niet ook doping heeft gebruikt?
Hetzelfde gebeurde al met Heras in de Vuelta vorig jaar. Belachelijk. Dit is zeker geen goede reclame voor de Tour.

Verder wil ik ook nog even zeggen dat niet iedereen al te hypocriet moet worden met testen als 'ik dacht het al', want vóór dit bekend werd heb ik in dit topic niemand over doping horen praten. Landis was weer de held, het was fantastisch dat hij zo goed had gereden, die ene etappe. Hij zou het verdienen om te Tour te winnen. Ik heb nergens het woord doping gelezen
Ja sorry ik vond het niet nodig dit topic te bekijken voor dit nieuws. Tour de dope was trouwens een betere titel geweest dan tour de france
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 20:43
Fides
Fides is offline
Ze moeten dopinggebruik gewoon straffen met een eeuwige globale schorsing, misschien dat je doping dat kan uitbannen uit het wielrennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten