Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2006, 16:29
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Oud 20-07-2006, 16:31
vreselijke fout
vreselijke fout is offline

Leuke foto

Laat hem svp voor zichzelf rijden
Oud 20-07-2006, 16:38
Estella
Estella is offline
Whahaha, cool!!!

Goed gereden trouwens, vandaag!!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 16:44
Estella
Estella is offline
enneh....Landis is echt niet meer normaal!!! Wat een etappe zeg!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:13
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 20-07-2006 @ 17:31 :
[afbeelding]

Leuke foto

Idd, laat die Menchov maar zwoegen voor Boogie

Eigenlijk precies hetzelfde wat Rasmussen gister deed, alleen voor een klassementrenner is het natuurlijk wel wat anders.

Met wielerprono ga ik nu wel lekker, 'k sta nu 83 in het algemeen klassement
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:26
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Boogerd goed, en tjsa, als je zulke luxe helpers heb als Rasmussen en Boogerd heb je wel eens kans een mindere dag te hebben
Oud 20-07-2006, 18:44
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 20-07-2006 @ 17:31 :

Boogert in dienst is prima, hij is al vaak genoeg ten onder gegaan aan de druk van kopman zijn
en hij staat gewoon in de top 15 hoor, denk dat we de komende jaren een resultaat als dit wel kunnen vergeten voor de rabo ploeg

Ik moet zeggen dat landis na wat hij vandaag heeft gedaan een verdient tourwinnaar zal zijn, alleen sastre zou ik ook nog verdient vinden, de rest heeft laten zien niet in staat te zijn deze tour te winnen(ik ben ook voor menchov, maar als je naar deze tour kijkt zou het natuurlijk compleet onverdient zijn)

maar als het zo blijft hoe het er nu naar uit ziet hebben we voor het eerst in jaren weer een keer 4 truien bij mensen die ze verdienen(er vanuit gaan(ik weet het, niet slim in deze tour ) dat landis of sastre deze tour wint)

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 20-07-2006 @ 19:44 :

maar als het zo blijft hoe het er nu naar uit ziet hebben we voor het eerst in jaren weer een keer 4 truien bij mensen die ze verdienen
wie heeft de afgelopen jaar dan een trui onterecht gewonnen? ik neem aan dat ze er allemaal hard genoeg voor werken
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:24
baas
baas is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 20-07-2006 @ 19:44 :

maar als het zo blijft hoe het er nu naar uit ziet hebben we voor het eerst in jaren weer een keer 4 truien bij mensen die ze verdienen(er vanuit gaan(ik weet het, niet slim in deze tour ) dat landis of sastre deze tour wint)
Hoezo dan? Hebben we de afgelopen jaren dan geen trui-winnaars gehad die ze verdienden?? In mijn ogen is het eigenlijk altijd verdiend als je een trui wint, je hebt nl. gewoon het beste resultaat gehad.
Oud 20-07-2006, 19:32
McDuck
McDuck is offline
Misschien dat Boonen vorig jaar eigenlijk de beste sprinter was en dat hij dus de trui had verdiend en niet Hushovd?

Maarja de Tour uitrijden hoort er ook bij, dus in principe heeft Hushovd het dan wel verdiend. Maar in principe was Boonen de sterste sprinter vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 20:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 20-07-2006 @ 17:29 :
Een smiley in de openingspost mag niet.

Ontopic:
Man man, wát een etappe weer! Wat een vette, spannende, krankzinnige Tour is dit! Wat Landis vandaag heeft gedaan is, zeker na de dag van gister, ongelooflijk knap! Helemaal vanuit het peloton naar de kopgroep en dan nog iedereen eraf rijden, de hele dag alleen aan kop rijden terwijl je gister nog door het ijs zakte, fantastisch gewoon. Even dacht ik dat Sastre ook nog eens het geel zou afpakken, maar hij daalde heel slecht waardoor Pereiro nog net genoeg overhield.

De top 3 binnen 30 seconden en de mannen daarachter ook nog niet zo ver er van af, de verschillen zijn miniem, prachtig gewoon. Dat wordt smullen zaterdag... of misschien ook wel morgen in een etappe waarin je het niet verwacht? Ik durf niets meer te zeggen deze Tour. Ook al was-ie van tevoren onthoofd, deze spanning maakt het meer dan goed! De tijdrit zal waarschijnlijk wel beslissend worden en dan ga ik toch voor Landis. Buiten gisteren is hij ook gewoon de sterkste deze Tour. Maar van de andere kant: niet te hard roepen, want in deze Tour kan álles gebeuren!

Boogerd had weer goede benen trouwens. Misschien zit er nog een top 10 plaats in? Alhoewel, we weten dat-ie slecht in tijdrijden is... dus dat wordt moeilijk.
Oud 20-07-2006, 20:14
Escapism
Escapism is offline
gister noemde ik Landis nog kleurloos, maar vandaag was ie dat duidelijk niet.
Oud 20-07-2006, 20:36
peaceflower
peaceflower is offline
LANDIS

Dit had ik nooit durven dromen, hoe geweldig was dit! Ik heb de hele middag zitten springen voor de tv

Wat een renner, wat een karakter. Is dit ooit vertoond in een Tour? De ene dag op de laatste col je gele trui verspelen en naar de elfde plek zakken in het klassement, en de dag erop enorm terugslaan met zo'n legendarische solo.. en de concurrenten daarmee verrassen. Landis verdient het om de Tour te winnen. Wow, wat was dit genieten vanmiddag, wat heeft Landis super gereden.
Oud 20-07-2006, 21:26
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
landis ongelofelijk sterk. vond het echt mooi, zelfs na de post van peaceflower kan ik niet ontkennen dat het geweldig was.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 22:22
Escapism
Escapism is offline
nee, ik kan er nu ook zeker vrede mee hebben als ie de tour wint. dat was eergister wel anders.
Oud 20-07-2006, 22:47
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
amai eerst vond ik dat landis het niet verdiende om de tour te winnen omdat hij niet in de aanval ging (wel meegaan) maar na vandaag jongens wat was me dat
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 22:59
Verwijderd
Samen met Sastre duidelijk de sterkste man van de Tour. Zolang het maar één van hun of Pereiro (gewoon omdat hij zich zo kranig blijft weren en omwille van de verrassing) vind ik het best.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 23:08
peaceflower
peaceflower is offline
Wow, ik vind het zo leuk te zien dat Landis met zijn indrukwekkende rit vandaag nu veel meer sympathie heeft gekregen.. hij verdient het

Maar ik durf gewoon nog niet te vroeg te juichen Er kan echt nog van alles gebeuren en Landis heeft het geel nog niet.. ik ben bang dat we morgen een Klöden of een Menchov gaan krijgen die wellicht net zo'n stunt willen uithalen
Oud 20-07-2006, 23:17
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ja ik verwacht morgen echt een allesofniets poging van jongens als Evans, Menchov, Klöden etc. Kan me vorig jaar ook herrineren dat het op een van de laatste etappes, op een op het oog vrij simpel klimmetje helemaal los barste. Maar toen had je nog good old Vinokourov (wat zal hij balen deze Tour) waarvan je zeker wist dat hij het zou proberen..
Oud 21-07-2006, 09:52
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 21-07-2006 @ 00:17 :
Ja ik verwacht morgen echt een allesofniets poging van jongens als Evans, Menchov, Klöden etc. Kan me vorig jaar ook herrineren dat het op een van de laatste etappes, op een op het oog vrij simpel klimmetje helemaal los barste. Maar toen had je nog good old Vinokourov (wat zal hij balen deze Tour) waarvan je zeker wist dat hij het zou proberen..
Landis en Rasmussen hebben al bewezen dat het kan. Iedereen heeft wel door dat het peloton geen machine is met een leider zoals vorig jaar. Dus je hebt misschien eerder kans van slagen dit jaar. En dat heeft iedereen wel door. Alleen vandaag zitten er toch ook stukken vlak in de etappe en op die stukken kunnen de mannen van Landis vast wel tempo maken. Of anders Jens Voigt en Frank Schleck wel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:17
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik hoop dat de 2e rang nog een aanval gaat openen op de gele trui vandaag!
Oud 21-07-2006, 10:53
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
McDuck schreef op 21-07-2006 @ 10:52 :
Landis en Rasmussen hebben al bewezen dat het kan. Iedereen heeft wel door dat het peloton geen machine is met een leider zoals vorig jaar. Dus je hebt misschien eerder kans van slagen dit jaar. En dat heeft iedereen wel door. Alleen vandaag zitten er toch ook stukken vlak in de etappe en op die stukken kunnen de mannen van Landis vast wel tempo maken. Of anders Jens Voigt en Frank Schleck wel.
en misschien helpen de (overgebleven) sprintersploegen ook wel een handje.
Oud 21-07-2006, 11:10
Escapism
Escapism is offline
McEwen heeft geen concurrentie meer van Freire voor de groene trui:

http://www.nu.nl/news/784270/45/Frei...naar_huis.html
Oud 21-07-2006, 11:31
Fides
Fides is offline
Jammer. Ik hoop vandaag op een verrassingsaanval van Menchov/Kloden/Evans.

Jammer dat er voor Boogie net geen top 10 plaats zal inzitten met de tijdrit voor de boeg.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:44
Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
beetje gare etappe vandaag, maar was te verwachten. Niemand kon eigenlijk aanvallen, ik denk dat vandaag een veredelde rustdag was voor de meeste renners.
Oud 21-07-2006, 17:54
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 21-07-2006 @ 18:44 :
beetje gare etappe vandaag, maar was te verwachten. Niemand kon eigenlijk aanvallen, ik denk dat vandaag een veredelde rustdag was voor de meeste renners.
jah wel mooie sprint vanuit koppossitie, heb wel zin in morgen, ik denk dat landis (toch nog verdient) gaat winnen maar ik zou het wel een stunt vinden als pereiro wint, nadat ie al een half uur heeft achtergestaan
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:07
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 21-07-2006 @ 18:54 :
jah wel mooie sprint vanuit koppossitie, heb wel zin in morgen, ik denk dat landis (toch nog verdient) gaat winnen maar ik zou het wel een stunt vinden als pereiro wint, nadat ie al een half uur heeft achtergestaan
Ja en vlak Pereiro nog niet uit he. Hij heeft een aardige tijdrit in de benen en god weet wat de gele trui om de schouders van zo iemand doet op zo'n moment. En er is ook niemand die weet hoe het met de benen van Landis gaat na zo'n super ontsnapping. Het zou een mooie stunt zijn als Pereiro zou winnen. Hij mag elf seconden verliezen op Saste en 29 op Landis.

Stel nu dat Pereiro 35 seconden verliest.. Krijgen we dan toch nog stijd op de Champs-ELysées?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:12
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
McDuck schreef op 21-07-2006 @ 19:07 :

Stel nu dat Pereiro 35 seconden verliest.. Krijgen we dan toch nog stijd op de Champs-ELysées?
ik hoop het echt strijd tot het laatste moment
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 20:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 21-07-2006 @ 00:08 :

Maar ik durf gewoon nog niet te vroeg te juichen Er kan echt nog van alles gebeuren en Landis heeft het geel nog niet.. ik ben bang dat we morgen een Klöden of een Menchov gaan krijgen die wellicht net zo'n stunt willen uithalen
Ik dacht dat ik het niet meer zou zeggen, maar landis verdient het een stuk meer dan die 2
als je een tour(of elke andere rit of ronde) wilt winnen moet je gewoon laten zien dat je sterker bent dan de rest, en landis is samen met sastre gewoon sterker dan de rest.
En zelf jij als landis fan moet toegeven dat hij de tour na gister een stuk meer heeft verdient

wel grappig trouwens dat mensen ineens vandaag een aanval op de gele trui verwachten, zelfs renners als miller of dekker(en daarvoor renners als tafi) zouden in hun top dagen dat niet gekund hebben

Citaat:
je mag niets uitsluiten, maar dat gaat toch wel erg ver
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 20:52
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 20-07-2006 @ 20:09 :
wie heeft de afgelopen jaar dan een trui onterecht gewonnen? ik neem aan dat ze er allemaal hard genoeg voor werken
Iedereen die aan de start staat van de tour heeft er hard voor gewerkt
Maar in mijn ogen hoort de groene trui bij een ras sprinter, de bollen bij een berggeit, de witte trui bij een topper met potentie en het geel bij de beste van het peleton. En ik weet dat ik vaak genoeg op zondag zip heb zitten kijken naar iemand die toch niet helemaal verdient een trui aantrok

ik hoop trouwens dat de robo's een beetje hun best doen morgen in de tijdrit, dan kunnen ze nog 3e worden in het ploegen klassement(al gun ik het ag2r toch ook wel na wat ze hebben laten zien deze tour )

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 20:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 21-07-2006 @ 18:44 :
Is vaak genoeg zo geweest de laatste vrijdag van de Tour. Het gebergte is net voorbij en nog een tijdrit voor de boeg, altijd zo'n "grijze tussendag" vind ik.

Citaat:
McDuck schreef op 21-07-2006 @ 19:07 :
Waarom niet? Ook al worden er altijd in het begin van de etappe mooie plaatjes geschoten en wordt er genoten, waarom zouden ze het niet tot de laatste dag spannend maken? Het gaat om de gele trui, de eerste plaats in het belangrijkste wielerevenement van het jaar, dus waarom zou je dan niet gaan aanvallen als het nog kan he.
Oud 21-07-2006, 20:56
Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
zoals vorig jaar met de groene...
Oud 21-07-2006, 21:37
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 21-07-2006 @ 21:55 :
Is vaak genoeg zo geweest de laatste vrijdag van de Tour. Het gebergte is net voorbij en nog een tijdrit voor de boeg, altijd zo'n "grijze tussendag" vind ik.

Waarom niet? Ook al worden er altijd in het begin van de etappe mooie plaatjes geschoten en wordt er genoten, waarom zouden ze het niet tot de laatste dag spannend maken? Het gaat om de gele trui, de eerste plaats in het belangrijkste wielerevenement van het jaar, dus waarom zou je dan niet gaan aanvallen als het nog kan he.
ik vraag me af of het een foto-maak aanloop wordt, als het verscil echt maar een paar seconden is.
Oud 21-07-2006, 23:10
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 21-07-2006 @ 21:56 :
zoals vorig jaar met de groene...
Het puntenklassement wordt wel vaker in Parijs nog beslist. Dat de gele trui in Parijs nog op het spel staat is echter uniek.. dat is nog niet zo vaak gebeurd.

Morgen de allesbeslissende tijdrit. Veruit de meeste mensen denken nu dat Landis gaat winnen, sommigen hopen nog op een stuntje van Pereiro. Ik hoor bijna niemand praten over Sastre. Gek, want ook Sastre is heel dicht bij het winnen van de Tour!
In ieder geval wordt het razendspannend, maar ik hoop dat Floyd het hele zootje aan flarden rijdt
Oud 22-07-2006, 10:07
Freddy Krueger
Freddy Krueger is offline
Vandaag de tijdrit
Ik hoop dat Sastre en Pereiro boven zich zelf uitsteken....

En het blijkt dat ik er niet zo ver naast zat met m'n voorspelling op 2 juli jl.

Caros Sastre gaat het doen ! Gaat zeker top vijf rijden, samen met Landis, Menchov, Valverde en Evans...

Vooral over Sastre waren sommigen het hier totaal niet eens Maargoed, uiteindelijk behalve de uitgevallen Valverde eindigen ze hoogstwaarschijnlijk alle vier in de top 6..
Niet slecht toch

Laatst gewijzigd op 22-07-2006 om 10:11.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 12:38
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
ik vind die val van Valverde toch wel spijtig , hij zou volgens mij ook hoog geindigd zijn. denk ook dat je Sastre niet mag onderschatten hoor. wat is er nog zeker zie maar Rasmussen vorig jaar in de laatste tijdrit, kan Landis ook overkomen (kijkt naar zijn voorwiel en kan zo mss zijn bocht verkeerd inschatten

Laatst gewijzigd op 22-07-2006 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 13:11
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Onderschat de tijdritcapaciteiten van Sastre en Pereiro niet, ze hebben zich mooi in de underdogrol gespeeld. Maar het zijn toch echt goede tijdrijders. (Evenals Evans, waar je helemaal niks over hoort, maar die doet dan ook niet echt nog mee voor geel)
Oud 22-07-2006, 15:18
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
amai cunego (die is normaal niet zo goed in tijdrijden) fothen gaat er maar weinig aan kunnen doen vrees ik voor hem. en ik zou toch maar oppassen voor die spanjaarden
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 17:10
peaceflower
peaceflower is offline
Floyd heeft gedaan wat ie moest doen. Goeie tijdrit gereden, hij heeft de gele trui terug en gaat morgen de Tour winnen. Het is formidabel

En wat een succes voor T-Mobile. Met de tijdritoverwinning van Honchar hebben ze nu drie ritten gewonnen en met deze tijdrit zien ze Klöden dan ook nog het podium opklimmen. Ten koste van Sastre, die van 2 naar 4 zakt in het klassement. En Pereiro moet dan zijn geel afstaan, hij handhaaft zich mooi als tweede deze Tour.
Oud 22-07-2006, 18:16
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
ik vind het heel schoon voor Pereiro dat hij 2de is geworden
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 19:43
McDuck
McDuck is offline
Ik ben blij voor Landis, hij heeft het echt verdiend. Super Tour gereden uiteindelijk. Voor Pereiro ben ik ook heel blij, hij is echt een waardig verliezer. Toch nog tweede geworden, echt een goed resultaat.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 20:30
name.no
name.no is offline
Ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik nu blij ben dat Landis wint of niet Is dr eigenlijk een reden voor waarom er dit jaar geen ploegen-tijdrit was?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 20:44
kalinho
kalinho is offline
omdat het te saai was
Oud 23-07-2006, 11:29
kalinho
kalinho is offline
hopen dat Pereiro vanmiddag nog wegspringt, en dan PHONAK massale valpartij ofzo
Oud 23-07-2006, 12:19
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
name.no schreef op 22-07-2006 @ 21:30 :
Ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik nu blij ben dat Landis wint of niet Is dr eigenlijk een reden voor waarom er dit jaar geen ploegen-tijdrit was?
Vraag ik me ook af. Ze zouden één individuele tijdrit moeten doen van 50-60 kilometer, één ploegentijdrit van dezelfde afstand en een proloog van één kilometer. Dat lijkt me het eerlijkst verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 12:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
kalinho schreef op 23-07-2006 @ 12:29 :
hopen dat Pereiro vanmiddag nog wegspringt, en dan PHONAK massale valpartij ofzo
Hopen ja
Oud 23-07-2006, 16:45
kalinho
kalinho is offline
tziet er niet naar uit. Maar iks nap niet dat hij het niet tenminste probeerde, als je maar een minuut staat, dan gaje toch fietsen als een gek. Ondertussen hoop je op een schuivert van Landis, en je pakt nog mooi ff het geel
Oud 23-07-2006, 17:38
Escapism
Escapism is offline
mja, dat is gewoon 'not done'. sowieso een minuut pakken op de champs elysees terwijl het peleton met 600 over de stenen dendert. ik geef het je te doen.
Oud 23-07-2006, 17:39
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
kalinho schreef op 23-07-2006 @ 17:45 :
tziet er niet naar uit. Maar iks nap niet dat hij het niet tenminste probeerde, als je maar een minuut staat, dan gaje toch fietsen als een gek. Ondertussen hoop je op een schuivert van Landis, en je pakt nog mooi ff het geel
Ik weet niet of je het weet, maar de laatste jaren is het een ongeschreven regel dat er op de slotdag in Parijs niet meer wordt gestreden voor het algemeen klassement. Op deze dag hebben alle renners vrede met hun positie en feliciteren de man in het geel. De strijd is gestreden en er wordt feest gevierd.
Oud 23-07-2006, 18:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Landis was buiten die ene dag op La Toussuire gewoon de beste deze Tour, dus ik heb wel vrede met deze winnaar. Er werd wel wat kritiek op hem geleverd door zijn verdedigend rijden op Alpe d'Huez en door Pereiro zomaar een half uur laten wegrijden, maar gezien zijn goede tijdritten, de fantastische overwinning in Morzine, en buiten de dag op La Toussuire na altijd met de beste meekunnen, is het wel een goede winnaar.

Bij de tijdrit vond ik Klöden zeer positief opvallen. Hij kon goed tijdrijden, maar van alle klassementsrenner was hij wel het beste zaterdag, waardoor hij toch nog naar het podium reed. Dit ten koste van Sastre, die mijns inziens wat tegenviel.

Vandaag had ik geen moment het gevoel dat Pereiro of zo iets ging proberen. Het is gewoon een standaard laatste etappe geworden. Toen ze de laatste bocht ingingen gokte ik hardop: "Hushovd of Zabel" en een van de twee werd het ook nog. McEwen kwam te vroeg op kop.

De Tour begon met een zware tegenvaller met de Fuentes-zaak maar toch is-ie heel mooi geworden. Gelukkig maar...
Reageren

Regels voor berichten