![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Nog even één opmerking: In je reactie op Sarah stel je dat ieder recht heeft op jouw mening en dat je niemand wou discrimineren. Dat je er, om wat voor reden dan ook, moeite mee hebt, dat een 25-jarige man een relatie heeft met iemand van 16 vind ik op zich niet zo bezwaarlijk, maar als je onomwonden durft te stellen dat zo'n relatie naar pedofilie neigt, en dat hij blijkbaar zijn toevlucht meent te moeten nemen tot jongere meisjes omdat hij niemand van zijn leeftijd zou kunnen krijgen, vind ik dat toch tamelijk discriminerend, ook al bedoel je het dan misschien niet zo.
|||
Citaat:
Als de vriend van ongeveer dezelfde leeftijd is, dan zitten ze allebei nog ongeveer op hetzelfde denkniveau en zullen ze elkaar niet een deel van de ontwikkeling ontnemen. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van mij mag de TS doen wat 'ie niet laten kan. Verder zou ik ook gewoon proberen binnen te komen, a la "oeps zij is 'r ID vergeten maar ik heb mijn rijbewijs wel bij me" als ze al iets vragen, want als ze zien dat je 25 bent gaan ze waarschijnlijk niet echt moeilijk doen over haar omdat ze aannemen dat ze meerderjarig is. En zo wel, tja, dan word je ook niet direct de gevangenis in gestuurd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De leeftijden die beschouwd worden als onderdeel van de adolescentie verschillen per cultuur. In de Verenigde Staten beschouwt men adolescentie als beginnend rond 13 jaar en het duurt tot ongeveer 24 jaar. De World Health Organization (WHO) daarentegen definieert adolescentie als de periode van iemands leven tussen de 10 en 20 jaar. De Dikke Van Dale hanteert de periode van 15 tot 20 jaar als definitie.Bron
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 16:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder OT: Ik weet het niet helemaal zeker, 16 jarigen mogen er niet in maar zou kunnen dat ze onder begeleiding van een volwassene wel mogen, maar dat weet ik dus niet. Ik zou zeggen vraag bij de organisatie of dat mag, zo nee heb je je antwoord, zo ja ben je gelukkig met je antwoord ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wie is er ooit volledig ontwikkeld? Ik ben nu anders dan op mijn 16e, maar ik voel me net zo min 'af' als toen. En ik was toen net zo goed in staat om mijn vriendjes te kiezen als nu (hoewel ik die van 25 vies en oud vond ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Denk eens wat breder. Jij bent misschien groot gebracht met het idee dat 25 jarigen niet samen kunnen gaan met 16 jarigen. Dat wil niet zeggen dat dit in werkelijkheid zo 'sick' is, zoals jij het in gedachte hebt. Ontopic: Je kunt een poging wagen om binnen te komen. Ze vragen niet structureel naar ID bij de ingang. Mochten ze je tegen houden ben je wel je entree geld kwijt, want bij de kaartverkoop letten ze niet op leeftijd.
||
Citaat:
Natuurlijk is dat in elke situatie weer anders en kan het ook vast wel goed gaan, maar zo heb ik het ervaren, dus ik vind dat Shredder wel een punt heeft. @Daburnd: Je zegt dat je geen meiden van rond je eigen leeftijd wil omdat je nog niet toe bent aan 'huisje boompje beestje' en een gezinnetje starten. Dat komt op mij over als een smoes om de reacties op het leeftijdsverschil goed te praten. Echt LANG niet iedereen van in de 20 wil dat. Ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die daar ook maar aan denkt. En hiermee is het niet mijn bedoeling om te oordelen over de relatie tussen jullie, ik ken de situatie niet. Maar om toch nog maar even ontopic te komen: Ik vind dat een meisje van 16 niet thuis hoort op de kamasutra beurs, ookal gedraagt ze zich ouder of ziet ze er ouder uit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() @ G.T.C. Het gaat niet om de fancy vwo opleiding, het gaat om het feit dat jongeren van 16 jaar nog niet volledig ontwikkeld zijn. Daarbij komt mijn mening, dat ik vindt dat die jongeren zichzelf moeten ontwikkelen, zonder een vriend(in) in de 20 die ze makkelijk kan beïnvloeden, zoals Amma uitlegt. Conclusie in mijn verhaal, de volwassene had dit zelf ook in kunnen zien dat ie naar alle waarschijnlijkheid de ontwikkeling van het kind belemmert. En ja, er zijn wel eens uitzonderingen, maar die zijn er echt maar weinig. Als een volwassene iets begint met een jongere dan blijft deze volwassene in mijn ogen nog altijd een profiteur, van die jongere, die beter moet weten.
||
Citaat:
@ arPos Nee ik ben er idd nog nooit geweest, maar ik zeg dus nog maar een keer die leeftijdsgrens is er niet voor niks. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat er mensen zijn die het allemaal maar normaal vinden, er zijn landen in deze wereld waar je als 25 jarige een GROOT probleem hebt als je met een 16 jarige gaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alsof 16 jarige massaal met barbies spelen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Het is trouwens wel mogelijk om de kaarten bij de beurs zelf te kopen, dus je bent niet per se je entreegeld kwijt als je niet toegelaten wordt. Citaat:
Maar toch vind ik dat je er nog wel twee jaar mee kunt wachten, als ze achttien is heeft ze nog de rest van haar hele leven de tijd om erheen te gaan zonder risico dat ze niet binnengelaten wordt. Wat vinden haar ouders er eigenlijk van als ze naar zo'n beurs zou gaan?
||
Citaat:
En dat de meeste 16 jarige niet meer met barbie's spelen weet ik echt wel, maar dat is nog steeds geen reden om zo'n meisje mee te nemen naar de kamasutrabeurs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|