Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 16:54
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-08-2006 @ 17:33 :
jij vindt het van 'goede normen en waarden' getuigen om iemand die je niet kent 'te sick' te noemen omdat het meisje van wie hij houdt toevallig jonger is dan hij, terwijl hij niet eens naar je mening vroeg?
Iedereen heeft recht op mijn mening en ik wou niemand discrimineren.
Oud 12-08-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
daburnd schreef op 12-08-2006 @ 16:13 :
vooral mijn ma vind ook dat ik nog moet genieten van de "jeugd"
Oud 12-08-2006, 17:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 17:53 :
Ik doelde juist op het psychische aspect van opgroeien. Pubers zijn over het algemeen erg onzeker over wat voor houding ze moeten hebben tegenover het leven en proberen wat. En met name meisjes van die leeftijd zijn vaak emotioneel onzeker over zichzelf. Naar mijn mening is het dus zaak dat zij zichzelf kunnen ontwikkelen zonder invloed van een volwassene.
Hoewel dat theoretisch gezien goed klinkt is dat praktisch gezien niet realiseerbaar. Volwassenen hebben altijd een bepaalde invloed op de manier waarop iemand in de puberteit zich ontwikkelt. Als jij er voor pleit dat pubers zich zonder invloed van een volwassene dienen te ontwikkelen, zou je ze van volwassenen moeten isoleren, maar ik neem aan dat je het er mee eens bent dat zoiets nooit gerealiseerd kan worden, tenzij je alle pubers als het ware in een kamp zou stoppen dat nooit door volwassenen wordt bezocht. Ook jij komt dageloijks met volwassenen in contact, al was het alleen maar met je ouders, en ook zij oefenen, ieder in een verschillende mate, een bepaalde invloed op jou uit. Je neemt dus altijd iets van een bepaalde invloed van een volwassene in je eigen ontwikkeling mee.

Citaat:
Echt niet stom bedoeld, maar het feit dat je nog nooit een relatie hebt gehad is datgene wat net het verschil maakt. Voordat ik mijn huidige vriendin had, dacht ik altijd makkelijk over dit soort dingen, het deed me niets als er bijv. op het nieuws kwam dat er een verkrachter o.i.d. was opgepakt. Maar sinds dat ik mijn vriendin heb en het echt serieus is tussen ons is dat allemaal, bij mij tenminste, veranderd.
Ik denk niet dat mijn denkwijze anders zou zijn geweest als ik wel een relatie zou hebben.

Nog even één opmerking: In je reactie op Sarah stel je dat ieder recht heeft op jouw mening en dat je niemand wou discrimineren. Dat je er, om wat voor reden dan ook, moeite mee hebt, dat een 25-jarige man een relatie heeft met iemand van 16 vind ik op zich niet zo bezwaarlijk, maar als je onomwonden durft te stellen dat zo'n relatie naar pedofilie neigt, en dat hij blijkbaar zijn toevlucht meent te moeten nemen tot jongere meisjes omdat hij niemand van zijn leeftijd zou kunnen krijgen, vind ik dat toch tamelijk discriminerend, ook al bedoel je het dan misschien niet zo.
Oud 12-08-2006, 17:32
Nona
Nona is offline
Ik ga maar es wat posts verwijderen.

Voor de duidelijkheid: van pedofilie is psychologisch gezien pas sprake als een volwassene een seksuele relatie heeft met een kind zonder secundaire geslachtskenmerken; een zestienjarige valt daar niet onder.
(En ja, voorkeur hebben etc. kan ook bij pedofilie lalala)

Lief zijn, niet flamen.
Oud 12-08-2006, 17:32
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 12-08-2006 @ 18:20 :
Hoewel dat theoretisch gezien goed klinkt is dat praktisch gezien niet realiseerbaar. Volwassenen hebben altijd een bepaalde invloed op de manier waarop iemand in de puberteit zich ontwikkelt. Als jij er voor pleit dat pubers zich zonder invloed van een volwassene dienen te ontwikkelen, zou je ze van volwassenen moeten isoleren, maar ik neem aan dat je het er mee eens bent dat zoiets nooit gerealiseerd kan worden, tenzij je alle pubers als het ware in een kamp zou stoppen dat nooit door volwassenen wordt bezocht. Ook jij komt dageloijks met volwassenen in contact, al was het alleen maar met je ouders, en ook zij oefenen, ieder in een verschillende mate, een bepaalde invloed op jou uit. Je neemt dus altijd iets van een bepaalde invloed van een volwassene in je eigen ontwikkeling mee.
Ik zeg ook niet dat jongeren totaal geïsoleerd moeten worden en niet in contact moeten komen met volwassenen. Wat ik bedoelde is dat het beter is voor de jongere in kwestie dat deze zichzelf kan ontwikkelen, op haar eigen manier. Niet dat ze totaal niet in contact mag komen met volwassenen. Maar als ze een vriend heeft, zoals in dit geval, met een significant leeftijdsverschil zal er op hem geleund worden door haar en hem problemen worden voorgelegd. Omdat hij al volwassen is en al een totaal andere kijk op dingen heeft neemt hij zo een bepaalde ontwikkelingsweg van het meisje weg om zelf tot dezelfde conclusies te kunnen komen.
Als de vriend van ongeveer dezelfde leeftijd is, dan zitten ze allebei nog ongeveer op hetzelfde denkniveau en zullen ze elkaar niet een deel van de ontwikkeling ontnemen.

Citaat:
mathfreak schreef op 12-08-2006 @ 18:20 :Ik denk niet dat mijn denkwijze anders zou zijn geweest als ik wel een relatie zou hebben.

Nog even één opmerking: In je reactie op Sarah stel je dat ieder recht heeft op jouw mening en dat je niemand wou discrimineren. Dat je er, om wat voor reden dan ook, moeite mee hebt, dat een 25-jarige man een relatie heeft met iemand van 16 vind ik op zich niet zo bezwaarlijk, maar als je onomwonden durft te stellen dat zo'n relatie naar pedofilie neigt, en dat hij blijkbaar zijn toevlucht meent te moeten nemen tot jongere meisjes omdat hij niemand van zijn leeftijd zou kunnen krijgen, vind ik dat toch tamelijk discriminerend, ook al bedoel je het dan misschien niet zo. [/B]
Mijn verontschuldigingen tegenover iedereen die zich aangevallen voelt doordat ik wat snel met té harde woorden overkwam. Ik moet er niet aan denken dat mijn vriendin verkracht zou worden, vandaar dat ik nogal snel fel in de verdediging schiet als ik dit soort dingen tegenkom. Sorry voor mijn impulsieve overtrokken reactie.
Oud 12-08-2006, 18:02
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 16:00 :

Het vak biologie is je zeker voorbij geschoten op school of niet?
Ehm nee, ik studeer psychologie en ik heb genoeg gelezen over fases in de ontwikkeling van mensen. Vandaar dat ik vroeg waar jij je info vandaan haalt, want t strookt niet echt met wat ik geleerd heb.
Oud 12-08-2006, 18:08
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 12-08-2006 @ 19:02 :
Ehm nee, ik studeer psychologie en ik heb genoeg gelezen over fases in de ontwikkeling van mensen. Vandaar dat ik vroeg waar jij je info vandaan haalt, want t strookt niet echt met wat ik geleerd heb.
Wat strookt er niet dan? Dat mensen van 16 jaar nog niet volledig ontwikkeld zijn?
Oud 12-08-2006, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 11:02 :
Oke, mijn laatste post in deze topic ter verduidelijking van de walgingsfactor betreffende dit idee.

A. Een kind van 16 hoort niet thuis op de Kama Sutra-beurs.
B. Jullie leeftijdsverschil, dit neigt naar pedofilie.
C. Houdt zij echt van jou of is dit een grap?
D. Kon je niemand van je eigen leeftijd krijgen?
E. Zie B, it makes me sick.
F. Zie al het voorgaande, it makes me even sicker.
G. Profiteer je niet gewoon van een 16 jarige?
H. Jullie moeten het ook zelf weten wat jullie doen, maar verwachtte je hier nou een serieuze reactie op? Er zullen maar weinig mensen zijn op dit forum die vinden dat dit oke is.
Ik vind het grappig dat je haar een kind noemt, terwijl je zelf maar een jaar ouder bent.

Van mij mag de TS doen wat 'ie niet laten kan. Verder zou ik ook gewoon proberen binnen te komen, a la "oeps zij is 'r ID vergeten maar ik heb mijn rijbewijs wel bij me" als ze al iets vragen, want als ze zien dat je 25 bent gaan ze waarschijnlijk niet echt moeilijk doen over haar omdat ze aannemen dat ze meerderjarig is. En zo wel, tja, dan word je ook niet direct de gevangenis in gestuurd. Dus boeiend.
Oud 12-08-2006, 18:15
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 19:08 :
Wat strookt er niet dan? Dat mensen van 16 jaar nog niet volledig ontwikkeld zijn?
Dat de meeste mensen van die leeftijd al een vrij vast zelfbeeld hebben en weten wie en hoe ze zijn.
Oud 12-08-2006, 18:47
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-08-2006 @ 19:10 :
Ik vind het grappig dat je haar een kind noemt, terwijl je zelf maar een jaar ouder bent.
Ik zeg toch niet dat ik niet meer in de categorie kind val
Oud 12-08-2006, 18:54
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 12-08-2006 @ 19:15 :
Dat de meeste mensen van die leeftijd al een vrij vast zelfbeeld hebben en weten wie en hoe ze zijn.
Adolescentie is de overgang in de ontwikkeling tussen de jeugd en volledige volwassenheid, hetgeen een periode representeert waarin een persoon biologisch, maar niet emotioneel volgroeid is.

De leeftijden die beschouwd worden als onderdeel van de adolescentie verschillen per cultuur. In de Verenigde Staten beschouwt men adolescentie als beginnend rond 13 jaar en het duurt tot ongeveer 24 jaar. De World Health Organization (WHO) daarentegen definieert adolescentie als de periode van iemands leven tussen de 10 en 20 jaar. De Dikke Van Dale hanteert de periode van 15 tot 20 jaar als definitie.Bron
Oud 12-08-2006, 19:29
Verwijderd
Zeik alsjeblieft niet zo door over die leeftijd. TS is 25, zijn vriendin 16, en er zijn kennelijk mensen die die twee gegevens koppelen aan een conclusie 'dat kan niet! sick! pedofiel!' dat is echt grote onzin. Meisjes van 16 zijn er in verschillende categorieën, net zoals jongens van 25 er in verschillende categorieën zijn (sommige zijn echt mannen, anderen meer jongens bijvoorbeeld). Je hebt meisjes van 16 die ontzettend naïef zijn, en kinderlijk. Maar er zijn net zo goed meisjes die volwassener zijn dan de gemiddelde 20-jarige, of 25-jarige.
Laat TS en zijn vriendin lekker zelf bepalen of het verschil te groot is.

(En ja; ik ben toch een vrij goed levend bewijs dat het goed kan gaan; op mijn 15de ontmoette ik iemand die toen bijna 25 was. Nu, 6 jaar later, wonen we ruim 4 jaar samen en zijn we getrouwd. 't Is nooit een ongelijke relatie geweest, we zitten niet in extreem verschillende milieus (ja; hij werkt, ik studeer, maar we doen dat allebei aan een universiteit), het niveau is hetzelfde... Geen enkel probleem, nooit geweest. En er is ook nooit een situatie geweest waarin hij een soort van macht over me had of z'n pik achterna rende. Dat zijn echt de meest bekrompen gedachten ooit )
Oud 12-08-2006, 20:02
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 19:54 :
...
Jezus wat ben jij bekrompen zeg Hier kan ik dus helemaal niet tegen. Je hebt gewoon 16 en 16, de een is op emotioneel vlak best ver, de ander nog helemaal niet. Dit verschild zo erg.
Oud 13-08-2006, 00:41
De Dood
De Dood is offline
Oud 13-08-2006, 00:45
Verwijderd
te-ring
Oud 13-08-2006, 00:46
Optima
Optima is offline
offtopic: toen ik 16 was wilde ik ook wel een lekkere vent van 25.

ontopic: ga niet naar de kama sutra beurs. Erg saaie boel, en seks wordt zo gebagatelliseerd dat er daarna geen ene ruk meer aan is. Ga er naartoe als jullie de 40 gepaseerd zijn en jong en hip willen doen
Oud 13-08-2006, 01:32
havana
havana is offline
Jullie keuren het hier wel allemaal lekker goed dat leeftijdsverschil maar wat zouden jullie doen als je zusje van 16 in 1x thuis komt met een vent van 25?
Als zij er echt gelukkig mee is ok maar ik zal nooit met die kerel aan 1 tafel gaan zitten gewoon omdat ik het niet aan zou kunnen zien. En het compleet tegen mijn gevoel in zou gaan.

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 01:41.
Oud 13-08-2006, 01:51
Verwijderd
if age = <18 then goto exit
Oud 13-08-2006, 01:58
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 19:47 :
Ik zeg toch niet dat ik niet meer in de categorie kind val
Ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt
Oud 13-08-2006, 04:37
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 19:54 :
Adolescentie is de overgang in de ontwikkeling tussen de jeugd en volledige volwassenheid, hetgeen een periode representeert waarin een persoon biologisch, maar niet emotioneel volgroeid is.

De leeftijden die beschouwd worden als onderdeel van de adolescentie verschillen per cultuur. In de Verenigde Staten beschouwt men adolescentie als beginnend rond 13 jaar en het duurt tot ongeveer 24 jaar. De World Health Organization (WHO) daarentegen definieert adolescentie als de periode van iemands leven tussen de 10 en 20 jaar. De Dikke Van Dale hanteert de periode van 15 tot 20 jaar als definitie.Bron
Woordenboekdefenities van adolescentie doen me helemaal niks, wetenschappelijke feiten wil ik zien knulletje.
Oud 13-08-2006, 09:09
Verwijderd
Ik ben het met Optima eens!

Trouwens, je weet mijn mening al

En ja, ze controleren streng. *Spreekt uit ervaring*

Wat ik wel dom vind is dat inderdaad iedereen hier ongevraagd zijn mening gaat rondspuien over jullie leeftijdsverschil.
Terwijl je vraag daar niet omging. Erg irri. Tis blijkbaar lastig voor sommige mensen ontopic te blijven.
Oud 13-08-2006, 12:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 18:32 :
Ik zeg ook niet dat jongeren totaal geïsoleerd moeten worden en niet in contact moeten komen met volwassenen. Wat ik bedoelde is dat het beter is voor de jongere in kwestie dat deze zichzelf kan ontwikkelen, op haar eigen manier. Niet dat ze totaal niet in contact mag komen met volwassenen.
Dan nog is het niet mogelijk dat iemand in de puberteit zich zonder invloed van een volwassene zou kunnen ontwikkelen. Je komt dan altijd met volwassenen in contact, en de ene volwassene zal toch meer invloed op de ontwikkeling uitoefenen dan de andere. Het idee dat iemand zich in de puberteit zonder invloed van een volwassene zou kunnen ontwikkelen is en blijft dan ook een fictie.

Citaat:
Maar als ze een vriend heeft, zoals in dit geval, met een significant leeftijdsverschil zal er op hem geleund worden door haar en hem problemen worden voorgelegd. Omdat hij al volwassen is en al een totaal andere kijk op dingen heeft neemt hij zo een bepaalde ontwikkelingsweg van het meisje weg om zelf tot dezelfde conclusies te kunnen komen.
Aangezien je niets van hem of zijn vriendin afweet kun je dat niet zonder meer concluderen.

Citaat:
Als de vriend van ongeveer dezelfde leeftijd is, dan zitten ze allebei nog ongeveer op hetzelfde denkniveau en zullen ze elkaar niet een deel van de ontwikkeling ontnemen.
Je ziet één ding over het hoofd. De ontwikkeling die door bepaalde bronnen wordt vermeld is gebaseerd op een gemiddelde, en er zijn altijd afwijkingen ten opzichte van dat gemiddelde, hoe gering misschien ook. Je gaat er blijkbaar van uit dat zijn vriendin qua ontwikkeling ook in dat gemiddelde valt, maar dat hoeft helemaal niet. Iemand die lichamelijk nog niet volwassen is kan best al een denkniveau van een volwassene hebben of omgekeerd.
Oud 13-08-2006, 14:04
Lucky Me
Lucky Me is offline
Citaat:
Zazana85 schreef op 13-08-2006 @ 10:09 :
Ik ben het met Optima eens!

Trouwens, je weet mijn mening al

En ja, ze controleren streng. *Spreekt uit ervaring*

Wat ik wel dom vind is dat inderdaad iedereen hier ongevraagd zijn mening gaat rondspuien over jullie leeftijdsverschil.
Terwijl je vraag daar niet omging. Erg irri. Tis blijkbaar lastig voor sommige mensen ontopic te blijven.
9 jaar is gewoon ook te veel
Oud 13-08-2006, 14:51
juno
juno is offline
Pfff. Ze kan het beter met iemand van 25 doen die al wel goed kan vrijen, dan met een prematuur ejaculerend onervaren knulletje van zestien. Waarom zouje met zo;n stuntel genoegen nemen als je ook iets goeds kunt krijgen?
Oud 13-08-2006, 14:52
xDisciplex A.D.
xDisciplex A.D. is offline
grappig dat mannetjes als shredder achter internet een grote muil hebben, maar wanneer je ze uiteindelijk in het echt confronteerd met de uitspraken die ze doen meestal heel erg stil zijn.

kerel je praat veel maar zegt te weinig.
Oud 13-08-2006, 16:37
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 11:02 :
Oke, mijn laatste post in deze topic ter verduidelijking van de walgingsfactor betreffende dit idee.

A. Een kind van 16 hoort niet thuis op de Kama Sutra-beurs.
B. Jullie leeftijdsverschil, dit neigt naar pedofilie.
C. Houdt zij echt van jou of is dit een grap?
D. Kon je niemand van je eigen leeftijd krijgen?
E. Zie B, it makes me sick.
F. Zie al het voorgaande, it makes me even sicker.
G. Profiteer je niet gewoon van een 16 jarige?
H. Jullie moeten het ook zelf weten wat jullie doen, maar verwachtte je hier nou een serieuze reactie op? Er zullen maar weinig mensen zijn op dit forum die vinden dat dit oke is.
wtf, mijn vriend is 25 en ik 18, scheelt maar 2 jaar met zijn vriendin.. whats yer problem

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 16:43.
Oud 13-08-2006, 16:43
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Optima schreef op 13-08-2006 @ 01:46 :
offtopic: toen ik 16 was wilde ik ook wel een lekkere vent van 25.
hahaha
Oud 13-08-2006, 17:33
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 13-08-2006 @ 05:37 :
Woordenboekdefenities van adolescentie doen me helemaal niks, wetenschappelijke feiten wil ik zien knulletje.
Nee, jij vroeg waar ik die uitspraken vandaan had. Omdat ik niet al mijn biologie boeken in ga scannen om die te posten, neem ik een bron van internet. Van jouw kant zien we ook geen wetenschappelijke feiten
Oud 13-08-2006, 17:40
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-08-2006 @ 13:03 :
Dan nog is het niet mogelijk dat iemand in de puberteit zich zonder invloed van een volwassene zou kunnen ontwikkelen. Je komt dan altijd met volwassenen in contact, en de ene volwassene zal toch meer invloed op de ontwikkeling uitoefenen dan de andere. Het idee dat iemand zich in de puberteit zonder invloed van een volwassene zou kunnen ontwikkelen is en blijft dan ook een fictie.
Je begrijpt me hier verkeerd, het gaat erom dat een vriend veel meer invloed heeft op zijn vriendin dan een 'normale' volwassene. Het is nu eenmaal zo dat als je ouder wordt en je meer levenservaring krijgt je anders over dingen gaat denken en tot andere inzichten komt. Als hij dan met zijn verdere denkwijze dingen verteld aan zijn vriendin of zijn mening geeft, kan hij zo die ontwikkelingsstap bij zijn vriendin ontnemen.

Citaat:
mathfreak schreef op 13-08-2006 @ 13:03 :
Je ziet één ding over het hoofd. De ontwikkeling die door bepaalde bronnen wordt vermeld is gebaseerd op een gemiddelde, en er zijn altijd afwijkingen ten opzichte van dat gemiddelde, hoe gering misschien ook. Je gaat er blijkbaar van uit dat zijn vriendin qua ontwikkeling ook in dat gemiddelde valt, maar dat hoeft helemaal niet. Iemand die lichamelijk nog niet volwassen is kan best al een denkniveau van een volwassene hebben of omgekeerd.
We zijn geen psychologen, dus kunnen we deze situatie inderdaad niet juist analyseren. Hoe dan ook, als de vriend het denkvermogen heeft van een puber en de puber het denkvermogen van een volwassene of de puber zijn eigen denkvermogen. Zou het dan wel nog ooit goedkomen? Dan blijft er alsnog een achterstand voor de volwassene op den duur.
Oud 13-08-2006, 17:41
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
xDisciplex A.D. schreef op 13-08-2006 @ 15:52 :
grappig dat mannetjes als shredder achter internet een grote muil hebben, maar wanneer je ze uiteindelijk in het echt confronteerd met de uitspraken die ze doen meestal heel erg stil zijn.

kerel je praat veel maar zegt te weinig.
Typisch dat mannetjes als xDisciplex A.D., hun opleiding verbergen omdat hier waarschijnlijk niets voorstellends te melden is en vervolgens nul bijdragen aan de discussiewaarde van de topic en het dan op de man gaan spelen. Oeps, sorry, nou speel ik ook op de man
Oud 13-08-2006, 17:44
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Crimson schreef op 13-08-2006 @ 17:37 :
wtf, mijn vriend is 25 en ik 18, scheelt maar 2 jaar met zijn vriendin.. whats yer problem
Dat je op je 16e nog niet volledig ontwikkeld bent, jij bent al 18, bent al vrijwel helemaal ontwikkeld en kunt duidelijk grenzen stellen, dat kun je hierboven allemaal terug lezen. Ik zeg niet dat het fout moet lopen in hun relatie, naar mijn mening is het gewoon fout geweest om als volwassene iets met een jongere van 16 te beginnen.
Oud 13-08-2006, 17:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
juno schreef op 12-08-2006 @ 13:47 :
Vanaf zestien jaar is iemand wettelijk gezien volwassen genoeg om zelf te beslissen met wie hij of zij sexuele omgang heeft. Het is niet eens meer een klachtdelict om als meerderjarige sex te hebben met iemand van die leeftijd.

Vanaf zestien jaar mag je ook in medisch opzicht over je eigen lichaam beschikken. (zie de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst) Je ouders hebben het recht dan niet meer om je te dwingen tot iets om of iets te verbieden. Je mag een abortus ondergaan als je dat wilt of je mag een levensreddende beenmergtranspantatie weigeren als je dat niet wilt.

En dan zou je niet mogen beslissen over wie je vriendje is?
Kleine correctie: Vanaf 12 in medisch opzicht beschikking over eigen lichaam, vanaf 16 seksueel verantwoordelijk voor jezelf.

Verder OT: Ik weet het niet helemaal zeker, 16 jarigen mogen er niet in maar zou kunnen dat ze onder begeleiding van een volwassene wel mogen, maar dat weet ik dus niet. Ik zou zeggen vraag bij de organisatie of dat mag, zo nee heb je je antwoord, zo ja ben je gelukkig met je antwoord
Oud 13-08-2006, 17:54
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Shredder schreef op 13-08-2006 @ 18:44 :
Dat je op je 16e nog niet volledig ontwikkeld bent, jij bent al 18, bent al vrijwel helemaal ontwikkeld en kunt duidelijk grenzen stellen, dat kun je hierboven allemaal terug lezen. Ik zeg niet dat het fout moet lopen in hun relatie, naar mijn mening is het gewoon fout geweest om als volwassene iets met een jongere van 16 te beginnen.
Ik voel me net zo als ik toen ik 16 was, al weet ik dat ik hiermee mezelf beledig..
Oud 13-08-2006, 17:58
AngelLena
AngelLena is offline
Zullen we de leeftijdsdiscussie verder hierbij maar even staken? We hebben er allemaal een mening over, de 1 vindt het allemaal prima als ze maar gelukkig zijn, de ander vindt het niet kunnen, allemaal heel leuk en aardig, maar daar gaat het topic al niet over en is al veel te ver doorgegaan nu. Leeftijdsdiscussie over relaties horen op L&R. Ik dank u vriendelijk.
Oud 13-08-2006, 19:17
Vice
Vice is offline
Om maar even ontopic te gaan (Dus over het feit of ze wel of niet naar binnen mag), ik denk niet dat dat kind naar binnen komt. Helemaal nu legitimatie verplicht is. Gewoon nog 2 jaar wachten.
Oud 13-08-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 19:08 :
Want mensen van 25 zijn helemaal af en veranderen nooit meer?

Wie is er ooit volledig ontwikkeld? Ik ben nu anders dan op mijn 16e, maar ik voel me net zo min 'af' als toen. En ik was toen net zo goed in staat om mijn vriendjes te kiezen als nu (hoewel ik die van 25 vies en oud vond ).
Oud 14-08-2006, 02:38
Jefferson
Jefferson is offline
Een kind van 16 heeft absoluut niks te zoeken op de kamasutrabeurs!! en ook niet omdat ze 1.80 meter lang is en volwassener overkomt dan ze daadwerkelijk is,
Leeftijdsgrenzen zijn er niet voor niks, en het verontrust mij dat jij als 25 jarige "man" dat zelf niet begrijpt.
Ok ik weet dat de meeste van ons regelmatig leeftijdsgrenzen gebroken hebben met sigaretten, alcohol, soft-drugs of wat dan ook, maar een 16 jarige meenemen naar een beurs waar het wordt aangemoedigd om sex te hebben zou zelfs ik me nooit in me hersens halen.
Al die dingen heeft ze nog tijd zat voor als ze "volwassen" is, zo'n meisje moet nu nog aan hele andere dingen denken.

En tsja over jullie leeftijdsverschil.... laat ik me mond maar houden.

Laatst gewijzigd op 14-08-2006 om 02:41.
Oud 14-08-2006, 05:47
arPos
arPos is offline
is de algemene leeftijd hier niet een stukje hoger dan 16?

verder doe wat je niet laten kunt ze mogen haar weigeren punt daar valt niet over te discussieren
Oud 14-08-2006, 05:48
arPos
arPos is offline
Citaat:
Jefferson schreef op 14-08-2006 @ 03:38 :
Een kind van 16 heeft absoluut niks te zoeken op de kamasutrabeurs!! en ook niet omdat ze 1.80 meter lang is en volwassener overkomt dan ze daadwerkelijk is,
Leeftijdsgrenzen zijn er niet voor niks, en het verontrust mij dat jij als 25 jarige "man" dat zelf niet begrijpt.
Ok ik weet dat de meeste van ons regelmatig leeftijdsgrenzen gebroken hebben met sigaretten, alcohol, soft-drugs of wat dan ook, maar een 16 jarige meenemen naar een beurs waar het wordt aangemoedigd om sex te hebben zou zelfs ik me nooit in me hersens halen.
Al die dingen heeft ze nog tijd zat voor als ze "volwassen" is, zo'n meisje moet nu nog aan hele andere dingen denken.

En tsja over jullie leeftijdsverschil.... laat ik me mond maar houden.
sorry maar om deze onzin post moest ik enorm lachen

Citaat:
naar een beurs waar het wordt aangemoedigd om sex te hebben
je bent er zeker nog nooit geweest
Oud 14-08-2006, 09:52
Verwijderd
Edit: flames zijn niet toegestaan.

Laatst gewijzigd op 15-08-2006 om 10:18.
Oud 14-08-2006, 11:10
Estar
Estar is offline
Citaat:
Jefferson schreef op 14-08-2006 @ 03:38 :
om sex te hebben zou zelfs ik me nooit in me hersens halen.

Onder welke steen kom jij vandaan?
Oud 14-08-2006, 11:11
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Shredder schreef op 13-08-2006 @ 18:41 :
Typisch dat mannetjes als xDisciplex A.D., hun opleiding verbergen omdat hier waarschijnlijk niets voorstellends te melden is en vervolgens nul bijdragen aan de discussiewaarde van de topic en het dan op de man gaan spelen. Oeps, sorry, nou speel ik ook op de man
Shredder, het leven werkt niet altijd zoals jij het in de boeken leert op je fancy VWO opleiding.

Denk eens wat breder. Jij bent misschien groot gebracht met het idee dat 25 jarigen niet samen kunnen gaan met 16 jarigen. Dat wil niet zeggen dat dit in werkelijkheid zo 'sick' is, zoals jij het in gedachte hebt.

Ontopic:
Je kunt een poging wagen om binnen te komen. Ze vragen niet structureel naar ID bij de ingang. Mochten ze je tegen houden ben je wel je entree geld kwijt, want bij de kaartverkoop letten ze niet op leeftijd.
Oud 14-08-2006, 11:18
Amma
Amma is offline
Citaat:
Ik doelde juist op het psychische aspect van opgroeien. Pubers zijn over het algemeen erg onzeker over wat voor houding ze moeten hebben tegenover het leven en proberen wat. En met name meisjes van die leeftijd zijn vaak emotioneel onzeker over zichzelf. Naar mijn mening is het dus zaak dat zij zichzelf kunnen ontwikkelen zonder invloed van een volwassene.
Daar zit wel wat in. Ik heb van m'n 16e tot 19e een 'relatie' met iemand gehad van 7 jaar ouder. Doordat ik onzeker was en niet wilde falen geloofde ik hem en nam alles van hem aan. Daardoor wist hij me op heel veel gebieden te manipuleren en beinvloeden. Dat besefte ik pas veel later, met als resultaat wrokgevoelens die ik nog steeds heb.
Natuurlijk is dat in elke situatie weer anders en kan het ook vast wel goed gaan, maar zo heb ik het ervaren, dus ik vind dat Shredder wel een punt heeft.

@Daburnd: Je zegt dat je geen meiden van rond je eigen leeftijd wil omdat je nog niet toe bent aan 'huisje boompje beestje' en een gezinnetje starten. Dat komt op mij over als een smoes om de reacties op het leeftijdsverschil goed te praten. Echt LANG niet iedereen van in de 20 wil dat. Ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die daar ook maar aan denkt. En hiermee is het niet mijn bedoeling om te oordelen over de relatie tussen jullie, ik ken de situatie niet.
Maar om toch nog maar even ontopic te komen: Ik vind dat een meisje van 16 niet thuis hoort op de kamasutra beurs, ookal gedraagt ze zich ouder of ziet ze er ouder uit.
Oud 14-08-2006, 11:27
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Amma schreef op 14-08-2006 @ 12:18 :
Daar zit wel wat in. Ik heb van m'n 16e tot 19e een 'relatie' met iemand gehad van 7 jaar ouder. Doordat ik onzeker was en niet wilde falen geloofde ik hem en nam alles van hem aan. Daardoor wist hij me op heel veel gebieden te manipuleren en beinvloeden. Dat besefte ik pas veel later, met als resultaat wrokgevoelens die ik nog steeds heb.
Natuurlijk is dat in elke situatie weer anders en kan het ook vast wel goed gaan, maar zo heb ik het ervaren, dus ik vind dat Shredder wel een punt heeft.
Kijk, dit is dus precies waar ik op doelde. Eindelijk iemand die het begrijpt.

@ G.T.C. Het gaat niet om de fancy vwo opleiding, het gaat om het feit dat jongeren van 16 jaar nog niet volledig ontwikkeld zijn.
Daarbij komt mijn mening, dat ik vindt dat die jongeren zichzelf moeten ontwikkelen, zonder een vriend(in) in de 20 die ze makkelijk kan beïnvloeden, zoals Amma uitlegt.
Conclusie in mijn verhaal, de volwassene had dit zelf ook in kunnen zien dat ie naar alle waarschijnlijkheid de ontwikkeling van het kind belemmert. En ja, er zijn wel eens uitzonderingen, maar die zijn er echt maar weinig. Als een volwassene iets begint met een jongere dan blijft deze volwassene in mijn ogen nog altijd een profiteur, van die jongere, die beter moet weten.
Oud 14-08-2006, 11:34
Sherco
Sherco is offline
OT: ik denk niet dat je daar binnen gaat komen met haar.

On Shredder: als het ging om een meisje van 25 en een jongen van 16, zou je het dan wel goedkeuren? Aangezien je grootste commentaar steeds is dat hij "achter zijn pik aanloopt" en dat zij emotioneel afhankelijk is...
Oud 14-08-2006, 11:39
Jefferson
Jefferson is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-08-2006 @ 12:10 :
Onder welke steen kom jij vandaan?
Als je me wilt quoten prima, maar begin wel aan het begin van de zin en niet ergens in het midden!!

@ arPos Nee ik ben er idd nog nooit geweest, maar ik zeg dus nog maar een keer die leeftijdsgrens is er niet voor niks.

Ik kan werkelijk niet begrijpen dat er mensen zijn die het allemaal maar normaal vinden, er zijn landen in deze wereld waar je als 25 jarige een GROOT probleem hebt als je met een 16 jarige gaat.
Oud 14-08-2006, 11:49
Estar
Estar is offline
Citaat:
Jefferson schreef op 14-08-2006 @ 12:39 :
Als je me wilt quoten prima, maar begin wel aan het begin van de zin en niet ergens in het midden!!

@ arPos Nee ik ben er idd nog nooit geweest, maar ik zeg dus nog maar een keer die leeftijdsgrens is er niet voor niks.

Ik kan werkelijk niet begrijpen dat er mensen zijn die het allemaal maar normaal vinden, er zijn landen in deze wereld waar je als 25 jarige een GROOT probleem hebt als je met een 16 jarige gaat.
Ik quote je op een punt waarbij ik je helemaal belachelijk vind worden.

Alsof 16 jarige massaal met barbies spelen
Oud 14-08-2006, 11:53
deurbel
deurbel is offline
Citaat:
zoals?

Het is trouwens wel mogelijk om de kaarten bij de beurs zelf te kopen, dus je bent niet per se je entreegeld kwijt als je niet toegelaten wordt.

Citaat:
De entreeprijs voor KamaSutrA bedraagt € 17,50 per persoon voor de hele dag. U kunt de entreebewijzen kopen bij de kassa van het beurscomplex.
bron: http://www.kamasutrabeurs.nl/index.p...llen/index.php

Maar toch vind ik dat je er nog wel twee jaar mee kunt wachten, als ze achttien is heeft ze nog de rest van haar hele leven de tijd om erheen te gaan zonder risico dat ze niet binnengelaten wordt. Wat vinden haar ouders er eigenlijk van als ze naar zo'n beurs zou gaan?
Oud 14-08-2006, 11:54
Jefferson
Jefferson is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-08-2006 @ 12:49 :
Ik quote je op een punt waarbij ik je helemaal belachelijk vind worden.

Alsof 16 jarige massaal met barbies spelen
Nee dat doe je niet, je begint je me te quoten midden in een zin waardoor het lijkt of ik wat anders zei.

En dat de meeste 16 jarige niet meer met barbie's spelen weet ik echt wel, maar dat is nog steeds geen reden om zo'n meisje mee te nemen naar de kamasutrabeurs.
Oud 14-08-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:

Daar wonen we dus niet.
Topic gesloten

Regels voor berichten