Ik heb die week ook een aantal afleveringen meegekregen en vind het inderdaad erg interessant. Zag het ook al langer geleden op tv. Ik ben er ook wel voor mijzelf mee bezig geweest (thuiswonend dus internet/huur/eten word betaald zolang ik thuis woon):
- Deed niks met mijn spaarrekening. Maar nu gaat AL mijn geld daarheen (750 euro p.m.), 30 euro uitgezonderd welke ik per week besteed aan alles wat ik wil en nodig heb: uitgaan, kleding, n de stad eten, bios wat dan ook. Het MOET uiteraard niet op, dus wat overblijft op zondag gaat weer af van de komende week (dus weer extra geld op de spaarrekening).
- Vaste kosten als verzekering/telefoon/school boek ik meteen terug van mijn spaarrekening. Qua foon probeer ik uberhaupt te minderen. Ik wacht tot msn (zit er dagelijks wel even), of stuur mailtjes...is " gratis". Hiermee gaat mn maandelijkse rekening van boven de 100, nu rond de 70 zitten. Nog steeds TE veel in mijn ogen, maar het is ook kwestie van gewenning en work in Progress.
- Thuis mijn kledingkast uitgemest. Wat weg kan naar een goed doel, wat ik een tijdje niet meer draag maar mooi is richting de was en "recente" kleding gesorteerd/opgevouwen. Geen enkele beha aangetroffen

, maar wel zo'n 20 t-shirts. En ik maar mekkeren (tegen mijzelf) omdat ik er maar 3 van draag omdat ik bij een new shirt een ander shirt achter in de kast dump. Mam heeft alles netjes gewassen en alles oogt als new en ben verliefd op al mn kleding. Heb deze week wel 2 nieuwe broeken (had er 2 en nu dus 4) gekocht en trui en sjaal, en dan is mn garderobe voor de komende maanden meer dan voldoende. Gekocht met een "meevallertje"
- Ook op bios heb ik bespaard. Bij bios zelf drinken en wat lekkers meenemen van de supermarkt in mn schoudertas, inplaats van het daar te kopen...Scheelt al snel meer dan 50% kosten.
- Verder drink ik geen druppel alcohol meer TIJDENS het uitgaan, uitgezonderd een biertje of wijntje op een terrasje ongeveer 1 a 2 x per 2 week. Ik ga vrij regelmatig en best veel uit in een discotheek in de stad (al niet meer dan 1 x per week maar toch) en waar ik eerst alcohol kocht omdat ik dacht dat ik zonder niet lol had, koop ik nu cola

Afgelopen maand besteedde ik op deze manier elke week zo'n 7,50 tegen in de 20 euro of nog VEEL meer voor ik hier op lette. En zelfs met cola vermaak ik me zelfs nog meer, en ben ik niet meer van de dansvloer weg te krijgen

En heb de dagen daarop VEEL MEER energie!!!
- Als ik mij doodverveel duik ik niet het winkelcentrum met vriend of vriendin maar ga ik op visite of krijg ik iemand op visite en gaan we al liggend op bed praten, lachen, huilen en dat is gratis. Of ik ga naar de sportschool (hier heb ik onbeperkte abbo op) en besteed ik dus geen EXTRA geld in winkels aan onzin en miskopen.
Nahjah en meer kan ik zo 1,2,3 niet bedenken. En nou ja ik kan ook NIET uitgaan, NIET naar de bios, NIET naar de sportschool maar thuistrainen en wat dan ook nog meer. Maargoed ik wil wel een beetje een in mijn ogen normaal en leuk leven leiden
Maar heb nu in 6 week gewoon 800 euro gespaard/over terwijl ik anders rond de 0 euro cirkelde in de plus/int rood