Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2006, 10:35
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-08-2006 @ 11:06 :
Juist. En er zijn nog een aantal groepen die ook een verhoogd risico hebben om bepaalde erfelijke ziektes over te dragen.

Deels ben ik het wel met je eens, maar deels ook niet. Ik snap dat mensen gaan steigeren bij broer/zus-relaties, maar ik snap níét dat mensen bij neef/nicht relaties gaan roepen dat het incest en inteelt is. Tussen deze twee vormen zit m.i. toch wel een hemelsbreed verschil!

Verder is de kans op erfelijke afwijkingen groter, maar te overzien: 1 - 3%, en bovendien: je bent er nog altijd zelf bij als je kinderen wilt. Dus je kunt wel roepen dat het verwerpelijk, smerig en incestueus is, maar van de wet mag het, dus wat mij betreft oordeel ik er dan verder ook niet over. Dat noemen wij tolerantie. Zo ben ík opgevoed.
Helemaal mee eens. Bij broer en zus-relaties kan ik me weinig voorstellen, maar dat je aangetrokken wordt tot je neef of nicht, ja. Een neef van mij is iets ouder dan ik, ziet er leuk uit, is ontzettend aardig en woont bovendien aan de andere kant van het land, waardoor ik hem bijna niet zie. Ik heb bij hem daardoor veel minder een "neef-gevoel" dan bij de neven die dichterbij wonen en die ik zeker 3x in de maand zie bij de omaatjes of op feesten. Tussen die verre neef en mij is er ook al wel eens iets voorgevallen, gewoon omdat we elkaar wel leuk vonden, goed met elkaar overweg konden en veel minder een wij-zijn-neef-en-nicht-dus-het-kan-niet-gevoel hadden. Ik heb er geen moment spijt van gehad, het was toen gewoon leuk en meer niet.
Oud 21-08-2006, 15:36
Iduna
Iduna is offline
Niet gek dat je verliefd wordt op een familielid, ik neem aan dat ie knap is of zelfs aardig. Maar ziet hij jou wel zitten, dan?

Niks voor mij iig, ik weet niet eens of ik leuke neven heb, ik ken ze niet goed. Maar het lijkt me ook wel gek om bij een familiefeest als stel te komen. 'Oh, leuk, heb je je neef meegenomen!'
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 19:26
miss_filosoof
miss_filosoof is offline
OMG, wat zou je je ouders, en zijn ouders wel niet aandoen als je een relatie met m begon? En jezelf? Ik denk dat jullie huwelijk voor de rest van jullie leven een veelbesproken onderwerp zal zijn, en daar zullen waarschijnlijk ruzie en problemen uit voort komen. Tenzij je een ontzettend joviale, gezellige familie hebt waar alles kan en mag, maar die vind je niet veel meer tegenwoordig.

tip: Regel desnoods een blinddate op i-net. Maar je nééf. Dat kan écht niet! Maarja, doe wat je niet laten kan..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:31
Verwijderd
Neef of niet, denk niet dat dat een issue hoeft te zijn. Het is geen beperking, zelfs niet voor de voortplanting (alsof je daar nu al aan zou moeten denken)

Misschien vindt je familie het niet tof, dat is een mogelijke consequentie.

Het meest waarschijnlijke gevolg is wel dat je gewoon een fantastisch leuke relatie krijgt, of een afwijzing
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 19:34
boney_1991
boney_1991 is offline
hey, als je hem leuk vind vraag dan niet advies op dit forum.. ga er dan voor
maar denk aan de consequenties die je erbij krijgt of kan krijgen...
kinderen nemen is dan geen goed idee
maar als je daarmee niet zit
SCHIJT aan dit forum en hun adviezen doe wat j wilt
SCHIJT aan je familie hoe die erover dneken of de rest
en vertel het hem gewoon
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 13:58
Magican
Magican is offline
haha
Oud 01-09-2006, 17:52
borboleta
borboleta is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 18-08-2006 @ 00:47 :
neef en nicht vrijen licht

Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 01:14
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 18-08-2006 @ 00:47 :
neef en nicht vrijen licht
ik ken alleen de versie; neef en nicht, vrijt allicht
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 13:23
Teres
Teres is offline
Citaat:
boney_1991 schreef op 30-08-2006 @ 20:34 :
hey, als je hem leuk vind vraag dan niet advies op dit forum.. ga er dan voor
vertel het hem gewoon
Pff vind ik ook hoor. Aan erfelijke aandoeningen zit je allicht nog niet te denken, en als jullie ermee kunnen leven dat jullie familie mss raar gaat doen.. Waarom niet dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten