![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kun je ook wel zeggen dat alles wat wij doen natuurlijk is want wij zijn ook natuur, maar dat is dan weer het meest uitgekauwde argument binnen de menswetenschappen. Dus als je voor het gemak gewoon de meest gangbare definites van natuurlijk hanteert, dan kun je stellen dat 'natuurlijke selectie' een selectieproces is op basis van bepaalde eigenschappen, zij het een lange nek, een dikke pens of een flink stel hersenen. (Let op, ik zeg niet eens dat het een positieve selectie moet zijn, dus de negatieve kant op, macht aan de zwakken, kan ook.) Anticonceptie is in die zin niet natuurlijk. Niet eens alleen omdat het ons eigen zou 'moeten' zijn om ons te willen voortplanten, maar vooral omdat de (prik)pil, spiraaltjes, sterilisatie etc, zoiets zie je niet in de natuur. Voor het zingen de kerk uit kan nog net maar daar hoef je niet veel voorlichting voor te hebben en condooms zijn twijfelgevallen omdat ze niet aan bomen groeien, maar rubber wel in de natuur voorkomt. Geen latex overigens, dus mja, 't zit net op de grens. Welaan, als jij dus beweert dat er een natuurlijke selectie aan de gang is, de negatieve kant op, door (gebrek aan voorlichting over) anticonceptie, dan is dat een tegenspraak, omdat een natuurlijke selectie door middel van iets onnatuurlijks geen natuurlijke selectie meer is maar kunstmatige. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als jij me vervolgens voor blah oid uitmaakt, vind ik best, i don't care, maar probeer gewoon leuk mee te doen ipv iemand lekker de grond in te stampen niet iedereen is even goed in argumenten formuleren, ik ben er zelfs vrij slecht in, maar als het door het agressieve debateergedrag van anderen niet lukt om een punt te maken, omdat het mij niet lukt me niet vast te laten lullen en daardoor te voorzichtig of whatever ga formuleren, dan vind ik dat kut. en jammer. en blah ik vind zelf btw dat alles wat niks met mensen van doen heeft natuur is, jammer genoeg is daar weinig van over, vandaar dat ik op zoek ben naar nieuwe definities, aangezien de menselijke zogenaamde beschaving de natuur zo graag ontstijgt |
![]() |
||
Citaat:
![]() (mijn subtiele manier om duidelijk te maken dat een beroep op wat 'natuurlijk' is zelden tot nooit een bruikbaar argument kan leveren ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() das denk ik een hele nieuwe discussie... (maar ik ben het natuurlijk niet met je eens) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Neem een hapje francium zou ik zeggen :'). Kunstmatig geproduceerde stoffen zijn over het algemeen minder giftig (de stoffen die je over het algemeen aantreft in en rond huizen), terwijl het overgrote gedeelte van wat je buiten vind rond bomen struiken en andere planten, vrij giftig kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-01-2007 om 17:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou deze vorm van evolutie slecht zijn als ze consequent wordt toegepast? Uiteindelijk gaan "we" de minder goede exemplaren er ook uitfilteren. |
![]() |
||
Citaat:
Als we toch overleven maakt het niet uit of de dikker of dommer worden, het zou zelfs positief te noemen zijn, omdat meer mensen moeilijker uitsterven betekend.
||
Citaat:
![]() Denk maar aan parasieten, epidemieën e.d. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jaaa het gaat doe goeie kant op
||
Citaat:
De evolutie staat niet stil en is nooit gestopt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
soort van... eerder dat domme, onopgeleide en religieuze veel kinderen krijgen en mensen die de wereld begrijpen niet |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd