Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2006, 17:01
Shredder
Shredder is offline
Ik vind dat Orpheo wel enigzins gelijk heeft. Als hij heeft duidelijk gemaakt dat hij totaal geen kinderen wil en het gebeurd toch omdat zij haar anticonceptie niet bijhoudt dan is dat haar eigen schuld. Dan moet ze het maar opbiechten en dan geen seks tot het weer veilig is.
Persoonlijk zou ik aandringen op een abortus, zelf wil je helemaal geen kinderen en als het een ongeluk is komt het meestal dus ook niet gelegen en zit de vrouw er ook niet op te wachten.
Mocht ze dat niet willen, even laten vastleggen dat ik het kind niet als mijn eigen accepteer en dat ik er ook niet voor aansprakelijk wil worden gesteld. (Volgens mij hoef je dan ook geen allimentatie meer bij te dragen omdat je het niet erkent als je eigen kind)

Allicht zou ik dan wel hier en daar bijspringen als het nodig is en af en toe geld doneren als ze niet meer rondkomen, maar er wel voor zorgen dat ik geen extra aansprakelijkheid scoor omdat zij dat flikt.

(Dit heeft totaal niets te maken met de situatie van de TS, maar mt de hypotetische situatie van Orpheo!!)
Oud 03-09-2006, 17:08
Verwijderd
Ik vind trouwens echt dat we op moeten houden met de hypotetische discussies over het wel of niet houden van kinderen in een hypotetische situatie. Ik ben er zelf (een keer) op ingegaan, maar ik vind het stom worden. Iedereen verzint er zijn eigen ding op, en het verhaal word steeds groter. Als er zo nodig over gediscuscieerd (ofzo) moet worden, open dan een topic, maar hier heeft de TS niks aan.

Maar dat is dan mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:06
Shredder
Shredder is offline
Inderdaad, maar daarom heet het ook offtopic, omdat de TS er niets aan heeft.
Oud 03-09-2006, 18:12
Muchacha
Muchacha is offline
Als man ben je even verantwoordelijk voor een zwangerschap als een vrouw die haar anticonceptie juist slikt. Je weet dat het altijd kan zolang je seks hebt of niet duble dutcht...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:15
Bloem
Bloem is offline
Ik denk niet dat de TO geholpen is met een discussie over een hypothetische situatie die de hare niet is, en met de mening van mensen die vinden dat ze maar meteen een abortus moet laten plegen terwijl ze nog niet eens weet of ze wel of niet zwanger is en dat haar vraag ook helemaal niet was. Mocht men toch verder willen discusseren (op een normale manier) mag er wmb een nieuw topic over geopend worden, maar houd het hier maar bij adviezen waar de TO wél iets aan heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 07:33
Optima
Optima is offline
en is de test al gedaan? oh wacht, maandag, 8:33, beetje vroeg.
Oud 04-09-2006, 07:55
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ming-Xia schreef op 03-09-2006 @ 15:55 :
Het komt ook voor dat, ondanks het netjes volgen van de gebruiksaanwijzing, vrouwen zwanger kunnen raken (bijvoorbeeld door de pil te combineren met medicijngebruik). Dát bedoelt Chloe Siere, volgens mij, te zeggen. Ze is dus niet naïef bezig en heeft het niet over mensen die het Russisch roulette toepassen o.i.d.
Daarbij zijn er nog een paar genetische ziektes/afwijkingen/hoe je het ook noemen wilt, die ervoor kunnen zorgen dat je als je zorgvuldig de pil slikt, toch zwanger kan worden. Soort ongevoeligheid voor de pil. En nee, dat weet niet iedereen van zichzelf.
Oud 04-09-2006, 14:29
Verwijderd
Test al gedaan?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 09:58
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Ik heb gisteren de test gedaan...
En volgens de test is alles in orde, niet zwanger * zucht van opluchting*, ben wel nog altijd niet ongesteld maar ja, zo'n test is toch zeer betrouwbaar hé?
Alvast heel erg bedankt voor al de lieve reacties hoor!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 05-09-2006 @ 10:58 :
Ik heb gisteren de test gedaan...
En volgens de test is alles in orde, niet zwanger * zucht van opluchting*, ben wel nog altijd niet ongesteld maar ja, zo'n test is toch zeer betrouwbaar hé?
Alvast heel erg bedankt voor al de lieve reacties hoor!
Ha, stress de gekste! Ik sla soms stijl achterover van wat je geest met je lichaam kan doen.
Fijn en goed dat je nu de test gedaan hebt, wat een opluchting!
En zo'n test is zeker wel betrouwbaar. Mocht je nou volgende maand nog niet ongesteld worden dan zou ik even contact op nemen met je huisarts.

Fijn!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:07
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
hmm nu ben ik nog altijd niet ongesteld... zou nu bijna voor de tweede keer ongesteld moeten worden is dit nog normaal?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:09
juno
juno is offline
Nog een test.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:12
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
hoe betrouwbaar kan je eigenlijk zeggen dat zo'n test is?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:49
Nienna*
Nienna* is offline
Ik hoor regelmatig 99%. Eén keer niet ongesteld worden kan nog, maar voor de tweede keer is wel verdacht. Kun je niet eventjes naar de huisarts met ochtendurine? Wellicht heeft hij betrouwbaardere testen?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 19:13
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 02-09-2006 @ 11:39 :
De AH hebben ze niet in België , maar het Kruidvat wel, en daar verkopen ze ook van die testen (of iedere andere drogist/apotheek).
HEBBEN ZE GEEN ALBERT HEIJN IN BELGIË ???
Oud 10-09-2006, 19:18
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 10-09-2006 @ 19:12 :
hoe betrouwbaar kan je eigenlijk zeggen dat zo'n test is?
Ontopic, ongeveer net zoveel als de pil indien zij correct gebruikt wordt
Oud 10-09-2006, 20:42
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 10-09-2006 @ 20:13 :
HEBBEN ZE GEEN ALBERT HEIJN IN BELGIË ???
Eh nee....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 10-09-2006 @ 19:07 :
hmm nu ben ik nog altijd niet ongesteld... zou nu bijna voor de tweede keer ongesteld moeten worden is dit nog normaal?
Als je weer gewoon bent begonnen met de pil is het normaal dat je nu niet alsnog ongesteld wordt want dat houden die hormonen nu tegen. Je zegt ook dat je bijna ongesteld moet worden, dus helemaal ben je er nog niet? Wacht gewoon even af tot de dag dat je normaal ongesteld wordt. Mocht je in de volgende stopweek weer niet ongesteld worden dan kun je nog een test doen en/of contact opnemen met je huisarts. Maar dikke kans dat je gewoon het ritme dan weer oppakt hoor
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 02:05
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
mja neen ben gestopt met de pil, door die operatie had ik ze toch al heel tijdje niet meer kunnen pakken dus dan dacht ik van ik stop en begin opnieuw als mn regels beginnen ... Maar die komen dus niet
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 11:31
Lorelei
Lorelei is offline
Je zou het op stress kunnen gooien maar het duurt wel erg lang, zelfs voor stress :/
Oud 11-09-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 11-09-2006 @ 12:31 :
Je zou het op stress kunnen gooien maar het duurt wel erg lang, zelfs voor stress :/
Vergis je niet in wat stress met je lichaam kan doen. Het kan maanden uitblijven daardoor...

Je kan natuurlijk ook altijd even de huisarts bellen. Leg hem de situatie uit en ook van de test en vraag wat je nu het beste kan doen.
En belangrijk, hoe moeilijk ook, maak je vooral niet te druk want dat maakt het alleen maar erger.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 13:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 10-09-2006 @ 18:49 :
Ik hoor regelmatig 99%. Eén keer niet ongesteld worden kan nog, maar voor de tweede keer is wel verdacht. Kun je niet eventjes naar de huisarts met ochtendurine? Wellicht heeft hij betrouwbaardere testen?
De testen bij de huisarts zijn in principe even betrouwbaar. Maar gewoon even naar je huisarts gaan lijkt me niet verkeerd, hij kan je waarschijnlijk beter gerust stellen dan wij 'amateurs' op dit forum. Misschien heeft hij nog een ander onderzoek of oplossing.
Oud 13-09-2006, 15:33
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
Meteen vertellen wat je vermoed en wat er aan de hand is, k heb ook eens een vriendinnetje zwanger gehad en die had het een beetje aan de late kant verteld en dat neemt een hoop extra narigheid en zorgen met zich mee, en hoe langer je w8 hoe moeilijker het word....

heel veel succes in ieder geval
Oud 23-09-2006, 16:40
Dott
Dott is offline
wow, wat een gedoe allemaal zeg.
ik denk dat t gewoon stress is, of die medicijnen.. maar voor de zekerheid kun je nog een test doen, of ff langs gaan ben je huisarts
Reageren

Regels voor berichten