![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 20:32. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De verslaving kan ook zo erg zijn dat iemand zonder alcohol totaal dysfunctioneel wordt, die kan dus ook nooit afkicken. Dat is bij wiet niet zo. Wel kan je er natuurlijk een psychose van krijgen, maar de kans daarop is erg klein. @ backspace: Dat hangt ervanaf welk onderzoek je aanhangt. Er zijn vrij veel tegenstrijdige onderzoeken op het gebied van cannabisgebruik / thc gebruik. Het is wel zo dat misbruik nooit goed is, maar dat snapt iedereen wel denk ik. Persoonlijk interesseert het me niks, ik blow al meer dan een jaar niet meer, andere drugs doe ik ook niet. Afgezien van een biertje eens in de paar weken dan. En idd; " Dood ga je toch wel ". |
![]() |
||
Citaat:
@Coop; ik doelde daarmee eigenlijk meer op het hele neurosysteem en zn werking dat verstoord kan raken, zoals bijv bij het serotoninesyndroom. Naar ik weet zijn er bij de meeste (zoniet alle) middelen die op receptoren werken (vrijwel alle, lijkt me dus) neurotransmitters in het spel. Een al dan niet chronische verstoring van de balans van werking van een bepaalde groep receptoren kan leiden tot een serotoninesyndroomachtig probleem in dat gebied, en direct gekoppelde hersenfuncties. Het lijkt me lastig om bijvoorbeeld zo'n storing te veroorzaken met lsd, maar ik denk wel dat dat is wat ze uiteindelijk bedoelen met 'blijven hangen' of 'byebye brain', en niet zozeer dat je met een stuk dood vlees aan afgestorven cellen in je hoofd rondloopt ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
en nu niet meer zeiken |
![]() |
||
Citaat:
Op deze manier wordt je (door mij iig maar ik denk haast dat er meer mensen zijn) een stuk minder serieus genomen en zullen mensen veel sneller het idee krijgen dat jij hier de zoveelste anti drugs facist bent die ons hier ongegrond komt vertellen dat er hersencellen afsterven door blowen. Een opmerking als: "Het is gewoon waar en nu niet meer zeiken" draagt hier zeker aan bij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
as je stopt met blowen gaat dat weer over dus asl je stopt met rinken gaat je korsakoff niet meer over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat je hersencellen afsterven van blowen (want daar hebben we het immers over) is niet onomstotelijk bewezen en dus niet per definitie waar. Ok het moge als feit beschouwd worden dat je korte termijngeheugen bij veelvuldig gebruik naar de klote gaat maar of dit blijvend is is nog maar zeer de vraag (zie de genoemde voorbeelden ^^). Dit wil echter niet meteen zeggen dat er ook hersencellen afsterven. Dan kan je blijven beweren dat jij dat "weet" maar dan wil ik wel eens weten waar je dat dan precies op baseert? Het "ergens" gehoort hebben zegt natuurlijk helemaal niets. Ik heb ook "ergens" gehoord dat je van voor het zingen de kerk uit gaan niet zwanger kan worden maar het tegendeel is toch echt een feit. Ok mischien niet een hele goede vergelijking omdat ik het vergelijk met iets wat totaal niets met het onderwerp te maken heeft maar you get the point (mag ik hopen). Ik neem dit onderwerp inderdaad zeer serieus. Dit omdat het mij als vrij regelmatige blower best wel aangaat. Immers mocht het wel waar zijn dat er werkelijk hersencellen (onomkeerbaar) afsterven dan heb ik volgens mij best een probleem ![]()
||
![]() |
Citaat:
Noem me maar dom en/of laf enzo, maar ik ben weg. Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 21:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder sluit ik me bij onze Narie vriend aan. ^^ Hoewel ze waarschijnlijk géén idee heeft waar het op slaat. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||