Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2007, 12:41
Verwijderd
Citaat:
_Lembasbread_# schreef op 16-02-2007 @ 20:02 :
Ik ben ook druk opzoek, wel leuke dingen, maar om NU al te beginnen met huren.. noowp...
Ik ga in Amersfoort studeren en zag dat ze daar die gi-ga-go-geweldige spaceboxen hebben..helaas ben ik daar natuurlijk weer te laat veur.. Maar ik had nog een vraagje, hoe is het op kamers wat logees betreft?? ik heb namelijk best wat mensen die zo nu en dan langs willen droppen.. zowiezo mn vriend..
Lastig? Gezeur ermee? zou t graag willen horen
Bij ons geen punt. Zou het ook onzin vinden om daar problemen mee te hebben - je wilt toch allemaal regelmatig bezoek/logees kunnen hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2007, 15:47
kadesh
kadesh is offline
In Groningen bij woningcorporatie IN, en ik sta voor aankomend collegejaar ingeschreven bij SSH in Utrecht... Bij woningcorporaties krijg je iig veel goedkopere kamers dan bij een particulier.
Oud 25-02-2007, 23:28
_Lembasbread_#
_Lembasbread_# is offline
Citaat:
PV schreef op 17-02-2007 @ 11:59 :
Als je zo aan elkaar geplakt zit kun je beter gaan samenwonen, of 2 kamers huren in eenzelfde studentenhuis.
Jah, maar hij woont in Pijnacker, en werkt 6 dagen in de week in delfgauw... dus hij zou dan alleen zaterdag op zondag bij mij zijn en zondag avond weer weg...
en dat om het weekend... dus... dan heeft huren voor hem niet heel veel zin
Oud 26-02-2007, 11:08
Dzjun
Dzjun is offline
via mijn studentenvereniging
(aangezien deze meer dan 110 huizen heeft in de hele stad)
Ik woon met 20 superlieve meiden samen in een enorm grachtenpand
Oud 28-02-2007, 11:54
Verwijderd
Citaat:
kadesh schreef op 19-02-2007 @ 16:47 :
In Groningen bij woningcorporatie IN, en ik sta voor aankomend collegejaar ingeschreven bij SSH in Utrecht... Bij woningcorporaties krijg je iig veel goedkopere kamers dan bij een particulier.
Dat is niet altijd zo, hoewel de kans bij een particulier wel groter is dat je wordt genaaid.
Voor mijn kamer van IN (20m²) betaalde ik €330,- inclusief, voor mijn huidige kamer (18m²) bij een particulier betaal ik €220,- inclusief.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:46
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Tuinkabouter9 schreef op 08-02-2007 @ 19:55 :
Ik heb nu net een kamer gevonden in Maastricht.

Heb me anderhalve week geleden ingeschreven op kamernet.nl
Daarvoor heb ik één kamer bezocht via marktplaats, maar bij deze ben ik helaas niet uitgekozen.

Het nadeel -vind ik- bij kamernet.nl is dat je gratis kunt inschrijven, maar moet betalen om te kunnen reageren.

Ik heb voor 10x reageren gekozen, op 5 kamers gereageerd.
De eerste die ik bezocht heb toen ben ik uitgekozen en daar ga ik komende week de sleutel ophalen. De andere 3 kamers waar ik mocht komen kijken heb ik toen netjes laten weten dat ik niet meer kwam kijken. Dat werd over het algemeen ook wel als prettig beschouwd.

Of je de kamer krijgt is een kwestie van geluk en of de mensen die er al wonen jou als 'potentiele' huisgenoot kunnen aanvaarden. Want zij kiezen meestal wie er komt wonen en wie niet.

Succes iedereen met zoeken
hoeveel kost dat reageren op kamernet dan?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:48
Miracle
Miracle is offline
Je kunt je bij Kamernet.nl gratis aanmelden
Kamernet.nl berekent geen bemiddelingskosten/courtage
Kamernet.nl houdt je gratis per e-mail op de hoogte van het laatste kameraanbod
Het reageren op kamers kost € 9,95 voor 10 reacties of € 12,95 voor 20 reacties, of € 15,95 voor 30 reacties.
Het plaatsen van een oproep kost € 7,95 per maand (€ 9,95 voor een urgente oproep).
Oud 01-03-2007, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 28-02-2007 @ 12:54 :
Dat is niet altijd zo, hoewel de kans bij een particulier wel groter is dat je wordt genaaid.
Voor mijn kamer van IN (20m²) betaalde ik €330,- inclusief, voor mijn huidige kamer (18m²) bij een particulier betaal ik €220,- inclusief.
Ik zou waarschijnlijk nog niet eens reageren op een kamer van 18m2 voor € 220, ik zou er dan automatisch van uit gaan dat het nep is.

OT: ik heb inmiddels een kamer in Zeist, via de SSHU.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 17:01
MB
MB is offline
speurders.nl
Oud 03-03-2007, 18:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Is het aan te raden je in te schrijven bij SHH Utrecht? Ik hoop daar te gaan studeren (BMW) en in de loop van het 1e studiejaar op kamers te gaan. Het hoeft niet per direct, omdat de reistijd opzich nog wel te doen is, maar ik wil het liefst toch wel het huis uit.

Maar inschrijven kost E27,50. Is dat het waarde in hoe gemakkelijk je een kamer kan krijgen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:13
Verwijderd
Uhm tja, toen ik me inschreef (juli vorig jaar) bij de SSHU moest je inderdaad € 27,50 betalen en een wachtlijst kiezen. Omdat ik toch wel zo snel mogelijk een kamer wilde heb ik de kortste wachtlijst gekozen van het Warandecomplex in Zeist, dat was maar zo'n 7 maanden (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Ina Boudier-Bakkerlaan in Utrecht, daar stond 18 maanden bij ). Nou goed, ik heb dat dus afgewacht, mocht eind januari gaan hospiteren en ik heb nu dus een kamer in Zeist.

Maar de SSHU heeft nog maar twee weken geleden ofzo haar hele systeem omgegooid en concreet betekent dat dat er geen wachtlijsten meer zijn. De mensen met de 10 vroegste inschrijfnummers mogen gaan hospiteren. Dit houdt in dat als je nu inschrijft en je morgen gaat reageren op bijvoorbeeld het IBB-complex of Tuindorp-West, je geen enkele kans maakt omdat er wel mensen gaan reageren die langer zijn ingeschreven dan jij. Dit geldt in mindere mate ook wel voor de Warande, maar je hebt daar wel een grotere kans op een kamer omdat dat complex nu eenmaal wel minder populair is. Het probleem met de Warande is alleen dat de SSHU het op termijn een complex alleen voor buitenlandse uitwisselingsstudenten wil maken, waardoor die mogelijkheid dus afvalt.

Verder heb ik niet heel verstand van het nieuwe systeem, maar die € 27,50 is het zeker waard, zolang je er maar rekening houdt dat het wel even kan duren voordat je een kamer hebt die jij echt leuk vind. Anders moet je toch naar iets particuliers gaan kijken.

Laatst gewijzigd op 03-03-2007 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, maar ik wil helemaal niet in Zeist ofzo. Een half uur verder en ik ben thuis.

Is het dan zonde van je geld als je je nu gaat inschrijven, of maak je nog wel kans als je nu een kamer zoekt voor september/oktober/november?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:19
Verwijderd
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee om in Zeist te wonen, maar dat is persoonlijk hè.

Het is helemaal niet zonde van je geld, ik bedoel, je inschrijving blijft gewoon staan hoor. Alleen weet ik niet of je heel veel kans maakt om al een kamer in september te hebben in Utrecht via de SSHU als je je nu inschrijft. Kamers zijn schaars.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2007 @ 19:19 :
Alleen weet ik niet of je heel veel kans maakt om al een kamer in september te hebben in Utrecht via de SSHU als je je nu inschrijft. Kamers zijn schaars.
Als ze niet meer met wachtlijsten werken hoeft tijd niets uit te maken...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-03-2007 @ 19:22 :
Maar wel hoe lang je bent inschreven. Dus als er heel veel mensen zijn die heel lang zijn inschreven, maak jij als 'broekkie' dus geen kans. Of zie ik het verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-03-2007 @ 19:22 :
Jawel, want de tien mensen die zich het vroegst hebben ingeschreven mogen gaan hospiteren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:25
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-03-2007 @ 19:23 :
Maar wel hoe lang je bent inschreven. Dus als er heel veel mensen zijn die heel lang zijn inschreven, maak jij als 'broekkie' dus geen kans. Of zie ik het verkeerd?
Ja, daar komt het wel op neer. Dit geldt ook voor tijdelijke kamers, daar hoef je niet voor te hospiteren, maar ze worden toegewezen aan de persoon met het vroegste inschrijfnummer.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:25
Verwijderd
Ah, zo. Idd reageren op een kamer die verder niemand wil dan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2007 @ 19:25 :
Ja, daar komt het wel op neer. Dit geldt ook voor tijdelijke kamers, daar hoef je niet voor te hospiteren, maar ze worden toegewezen aan de persoon met het vroegste inschrijfnummer.
Ik ga het wel even overleggen met m'n ouders wat zij ervan vinden. Kamernet werkt vast ook wel, maar daar reageren vast zoveel mensen op een kamer dat je weinig kans maakt als je met z'n 30'en moet gaan hospiteren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:29
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-03-2007 @ 19:26 :
Ik ga het wel even overleggen met m'n ouders wat zij ervan vinden. Kamernet werkt vast ook wel, maar daar reageren vast zoveel mensen op een kamer dat je weinig kans maakt als je met z'n 30'en moet gaan hospiteren.
klopt, heb ik ook een paar keer gedaan maar er kwamen dan 15 mensen ofzo en allemaal tegelijk, zodat je echt je best moet doen om die bewoners uberhaupt te spreken. Dus ik heb ook een kamer gekregen via de sshu uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-03-2007 @ 19:25 :
Ah, zo. Idd reageren op een kamer die verder niemand wil dan.
Zoals op de Warande, huhuhu. Maar goed, aangezien ze niet in Zeist wil wonen en de Warande sowieso geen lang leven meer beschoren is als nl-studentencomplex... volgens mij is Lunetten het 'minst populaire' SSHU-complex in Utrecht zelf. Maar dat is nog best ver van het centrum en van de Uithof volgens mij ook. De Uithof is maar 10 à 15 minuten fietsen vanaf de Warande *reclame maakt* alleen voert die route wel over een smal en vooral donker weggetje, dus als je een meisje bent kan ik het me wel voorstellen dat je liever in Utrecht zelf woont.

Met kamernet kun je hele mooie kamers vinden volgens mij, maar je moet wel geluk hebben dat je wordt uitgekozen uit inderdaaad soms wel de 20 of de 30 ja.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2007 @ 19:30 :
Zoals op de Warande, huhuhu. Maar goed, aangezien ze niet in Zeist wil wonen en de Warande sowieso geen lang leven meer beschoren is als nl-studentencomplex... volgens mij is Lunetten het 'minst populaire' SSHU-complex in Utrecht zelf. Maar dat is nog best ver van het centrum en van de Uithof volgens mij ook. De Uithof is maar 10 à 15 minuten fietsen vanaf de Warande *reclame maakt* alleen voert die route wel over een smal en vooral donker weggetje, dus als je een meisje bent kan ik het me wel voorstellen dat je liever in Utrecht zelf woont.

Met kamernet kun je hele mooie kamers vinden volgens mij, maar je moet wel geluk hebben dat je wordt uitgekozen uit inderdaaad soms wel de 20 of de 30 ja.
Haha en ouders vinden smalle, donkere weggetjes voor lieve 'kleine' meisjes ook niet zo leuk. Omdat m'n ouders toch sponsoren maakt de prijs van de kamer niet zo superveel uit (niet te gortig natuurlijk), dus wat duurdere kamers via kamernet, waar waarschijnlijk wat minder mensen op reageren, zijn misschien niet zo'n groot probleem. Maar hm.

Dank je voor de tips, trouwens, en je ervaringsverhaal enzo! Zo ben ik even een stukje wijzer.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-03-2007 @ 19:42 :
Haha en ouders vinden smalle, donkere weggetjes voor lieve 'kleine' meisjes ook niet zo leuk. Omdat m'n ouders toch sponsoren maakt de prijs van de kamer niet zo superveel uit (niet te gortig natuurlijk), dus wat duurdere kamers via kamernet, waar waarschijnlijk wat minder mensen op reageren, zijn misschien niet zo'n groot probleem. Maar hm.

Dank je voor de tips, trouwens, en je ervaringsverhaal enzo! Zo ben ik even een stukje wijzer.
Nou ja, ervaringsverhaal. Ik heb me destijds maar een beetje voor de show ingeschreven, het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling op kamers te gaan en ik was ervan overtuigd dat nooit iemand mij zou uitkiezen. Volgens mij ben ik uitgekozen uit een stuk of zes mensen ofzo, dat is toch wel heel wat anders dan 20 of zelfs 30. Kamers via de SSHU zijn trouwens goedkoop, en internet zit bij de huurprijs inbegrepen. Had ik al vermeld dat dat heel snel internet is?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 21:46
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2007 @ 19:13 :
in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Ina Boudier-Bakkerlaan in Utrecht,
Omg jij smiecht.

En om maar ontopic te blijven, ik heb een kamer via via maar nu probeer ik via via aan een andere te komen en ook via de IN.
Oud 03-03-2007, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 03-03-2007 @ 22:46 :
Omg jij smiecht.

En om maar ontopic te blijven, ik heb een kamer via via maar nu probeer ik via via aan een andere te komen en ook via de IN.
Offtopic: Hey, ik bedoelde er niets mee hoor! Alleen was/is IBB nu eenmaal het complex met de langste wachttijden, omdat het vlakbij het centrum ligt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 12:58
igfy
igfy is offline
Ik heb iets meer dan 18 punten bij de IN, denken jullie dat dat genoeg is voor een kamer van 20 vierkante meter? (woon al in groningen, dus heb geen voorrang)
Oud 05-03-2007, 00:08
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
igfy schreef op 04-03-2007 @ 13:58 :
Ik heb iets meer dan 18 punten bij de IN, denken jullie dat dat genoeg is voor een kamer van 20 vierkante meter? (woon al in groningen, dus heb geen voorrang)
Die zijn meestal zelfstandig toch?

Waarom reageer je niet gewoon op een kamer die je leuk lijkt?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 07:33
Verwijderd
Citaat:
igfy schreef op 04-03-2007 @ 13:58 :
(woon al in groningen, dus heb geen voorrang)
daar doen ze bij de IN sowieso niet echt aan...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 12:19
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik woon wel bij de IBB, dus via de sshu, maar ik deed mee met een project: met vrienden op kamers. Nu zit ik dus met drie vriendinnen in één "huisje".
Oud 05-03-2007, 15:11
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
stefano schreef op 05-03-2007 @ 08:33 :
daar doen ze bij de IN sowieso niet echt aan...
Jawel, ze hebben het ingedeeld in Rayon A en Rayon B.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 15:33
light fighter
light fighter is offline
ja maar met voorrang zit je dan in zo'n selwerd flat. Dan liever geen voorrang
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 15:40
Verwijderd
Haha, precies, dat is de voorrang, nou dan maar geen voorrang hoor
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 16:54
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
stefano schreef op 05-03-2007 @ 16:40 :
Haha, precies, dat is de voorrang, nou dan maar geen voorrang hoor
Die voorrang hoefde ik dus ook niet nee

Ik mag woensdag contract tekenen, heb 14 maanden ingeschreven gestaan.

Het is wel in Beijum, dus wat verder van het centrum, maar ik heb liever een grote en schone kamer waarbij ik de voorzieningen maar met 1 persoon hoef te delen en het winkelcentrum vlakbij is dan een klein kamertje in een vieze studentenflat waarbij ik keuken en douche met 10 mensen moet delen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 17:01
Moustache
Moustache is offline
Ik kon in t studentenhuis waar mn nicht ook woont
Via vrienden/familie/kennisen etc. werkt vaak het best.
Oud 06-03-2007, 01:44
igfy
igfy is offline
Ik had dus gereageerd bij de IN op een best grote kamer, maar wel dat je de voorzieningen met 5 moest delen. Nou ik ben dus 23e geworden. heb niet echt hoop...
Oud 06-03-2007, 12:30
Verwijderd
Op zich zijn die kamers aan de Goeman Borgesiuslaan ook veel voor een persoon en die zijn ook niet al te duur. Alleen ligt dat wel in focking Helpman, dus moet je best ver fietsen naar het centrum...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 15:52
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 06-03-2007 @ 13:30 :
Op zich zijn die kamers aan de Goeman Borgesiuslaan ook veel voor een persoon en die zijn ook niet al te duur. Alleen ligt dat wel in focking Helpman, dus moet je best ver fietsen naar het centrum...
10 minuten?

Mweh, ik zit aan de Nieuwe Boteringe
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 18:30
Verwijderd
Ik fiets niet zo hard
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 14:10
igfy
igfy is offline
tja, heb ik ook nog eens elke dag op zernike college, dsu dat is niet fijn. Maar als ik op een onzelfstandige kamer nog maar 23e word, dan heb ik helemaal geen hoop op een zelfstandige kamer.
Oud 07-03-2007, 14:17
Verwijderd
Dan was dat zeker wel een kamer dicht bij/in het centrum?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 00:40
igfy
igfy is offline
oosterparkwijk, valt op zich wel mee dus. Maar ik heb nou toch best wel hard een kamer nodig, en alle kamers die ik verder kan vinden zijn of te klein of veel te duur (meeste rond 400)
Oud 09-03-2007, 21:44
Tink*
Tink* is offline
Hmm en via via lukt niet?

Ik ga nu verhuizen! Ik heb een andere kamer aangeboden gekregen, ook via via.
Oud 09-03-2007, 23:04
igfy
igfy is offline
via via krijg ik kamers van rond de 14m2 aangeboden en dat wil ik echt niet.....
Oud 10-03-2007, 10:21
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2007 @ 19:48 :
Had ik al vermeld dat dat heel snel internet is?
O dat internet <3 Ik zit nu sinds kort in een stadspand en het duurt echt onwijs lang voor ik een film ofzo binnen heb. Nooit gedacht dat ik het internet een soort van zou missen.

@Duivelaartje: ik zou me gewoon inschrijven. Hoeveel is 27,50 nou? Voor 10 euro meer sta je ook gelijk bij woningnet ingeschreven. Als je in Utrecht wil blijven, raad ik je dat sowieso aan te doen. En met dat nieuwe systeem kun je ook echt geluk hebben als er een keer weinig mensen met lange wachttijd reageren. Zo heeft een oud-huisgenootje met haar inschrijfnummer uit 2005 een kamer op de Voorstraat bemachtigd.

Ontopic:
eerste kamer: via SJHU bij een hospita
tweede kamer: Warande via SSHU (toen nog 13 maanden wachttijd). Vier huisgenoten, heel saai.
Derde kamer: Tuindorp ook via SSHU (25 maanden wachttijd...). Negen huisgenoten, onwijs leuk en gezellig.
Vierde, en huidige kamer, ook via SSHU in een prachtig oud herenhuis. Tien huisgenootjes.

Zo.
Reageren

Regels voor berichten