Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2007, 11:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 10-03-2007 @ 10:09 :
Ik meen dat die uiteindelijk ook stopgezet is.
Ja dat dacht ik eigenlijk ook wel Maar ik heb hem toch zien hangen.
Oud 12-03-2007, 09:57
juno
juno is offline
Als deze campagne op een andere manier dan door het bloot in de foto's de plank volledig misgeslagen had, was hij naar alle waarschijnlijkheid gewoon doorgegaan.

Wat het CDA dwarszit is niet het feit dát de campagne niet goed was, (want dat zijn ze nooit, namelijk) maar dat de campagne niet goed was omdát er bloot in de foto's voorkwam.

En dat laatste is nou precies wat mij dwarszit. Bloot is nog steeds taboe in CDA kringen, en daarom mag de rest van het land het ook niet zien. Dat vind ik nou morele dwingelandij.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 10:13
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
juno schreef op 12-03-2007 @ 10:57 :
Als deze campagne op een andere manier dan door het bloot in de foto's de plank volledig misgeslagen had, was hij naar alle waarschijnlijkheid gewoon doorgegaan.

Wat het CDA dwarszit is niet het feit dát de campagne niet goed was, (want dat zijn ze nooit, namelijk) maar dat de campagne niet goed was omdát er bloot in de foto's voorkwam.

En dat laatste is nou precies wat mij dwarszit. Bloot is nog steeds taboe in CDA kringen, en daarom mag de rest van het land het ook niet zien. Dat vind ik nou morele dwingelandij.
ik heb dat de minister zelf nog niet horen zeggen, alleen via via via.
Oud 12-03-2007, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 12:56 :
En terecht wat een goedkope rotzooi zeg. Het valt me weer op dat men altijd op vrij goedkope manieren jongeren proberen te interesseren. Alsof je door alleen met bloot er tegenaan te gooien jongeren trekt. De posters hebben een sterk erotisch lading en schieten wat dat betreft hun doel voorbij.

Dit lijkt me serieus subject en moet dan ook als zodanig behandeld worden. Verder is censuur te voorbarig want naar ik het heb begrepen was het een investering en mogen ze die stop zetten als het resultaat ze niet bevalt.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 13:26
juno
juno is offline
Het was een poging om dit onderwerp UIT de serieuze en daarom jammer genoeg min of meer onbespreekbare hoek te halen. Ik vind dat een alleszins toe te juichen initiatief.

Ga maar na. Ga jij op een avond tegenover je vriendje zitten en zeg je: "lieverd, er is iets heel belangrijks waar we het toch eens over moeten hebben. Hoe sta jij tegenover orgaandonatie?"

Nee natuurlijk niet. Dat doet geen hond. De meeste mensen hebben het er bij voorkeur liever niet over, want het is meteen weer zo serieus en daar gaat je leuke avond.

Deze campagne beoogde het onderwrp "normaal" te maken. Iets wat er ook bij hoort. Iets waar je het met je nieuwe liefde ook over hebt. Net zoiets als over of jullie later kinderen willen of niet.

Maar goed, dat mag blijkbaar niet. Het taboe moet blijkbaar in stand blijven.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 13:28
Zafneth
Zafneth is offline
Citaat:
juno schreef op 12-03-2007 @ 14:26 :

Deze campagne beoogde het onderwrp "normaal" te maken. Iets wat er ook bij hoort. Iets waar je het met je nieuwe liefde ook over hebt. Net zoiets als over of jullie later kinderen willen of niet.

Niemand hier die betwist dat het taboe doorbroken moeten worden, alleen worden er vraagtekens gesteld bij de manier waarop gebeuren moet.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 13:37
juno
juno is offline
Nou, kom maar op met suggesties over hoe het dan wel moet, zou ik alle tegenstanders van deze campagne willen uitdagen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 14:40
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
juno schreef op 12-03-2007 @ 14:37 :
Nou, kom maar op met suggesties over hoe het dan wel moet, zou ik alle tegenstanders van deze campagne willen uitdagen.

Sjongejonge, waar slaat dit nou weer op?
Oud 12-03-2007, 18:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 12-03-2007 @ 14:26 :
Het was een poging om dit onderwerp UIT de serieuze en daarom jammer genoeg min of meer onbespreekbare hoek te halen. Ik vind dat een alleszins toe te juichen initiatief.
Zoals ik al had uitgelegd, is het een vorm van debilisering naar de doelgroep toe. Ik had het toegejuicht als het een volwassen campagne was geworden.

Citaat:
Ga maar na. Ga jij op een avond tegenover je vriendje zitten en zeg je: "lieverd, er is iets heel belangrijks waar we het toch eens over moeten hebben. Hoe sta jij tegenover orgaandonatie?"

Nee natuurlijk niet. Dat doet geen hond. De meeste mensen hebben het er bij voorkeur liever niet over, want het is meteen weer zo serieus en daar gaat je leuke avond.
En als je een poster ziet, ga je het er wél meteen over hebben? En dan is het opeens geen serieus gesprek meer en heb je nog wel een leuke avond?

Citaat:
Maar de campagne vestigt niet de aandacht op orgaandonatie. Zoals meerderen al aangaven: het doet denken aan een lingeriereclame of reclame voor V&D of C&A. Niemand dus die de tekst onder de posters gaat lezen.

Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten