Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Onze schoolkrant wordt, naar ik geloof, door niemand gelezen, hoewel hij pas geleden vernieuwd is. Daarnaast snap ik niet wat er leuk hoort te zijn aan schoolkranten, maar goed, dat ben ik.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als hoofdredacteur ga ik in mijn stukken vooral naar het randje toe, niet van die halfzachte ikdurfniksteschrijvenwantdeschoolbetaaltdekrant. Gewoon durven, maar niet beledigen. Vaste stukken hebben ook wel wat. Mensen hebben ritme nodig. Eén van onze gebreken ![]() Uitspraken van leraren en leerlingen doen het meestal ook goed. Cartoons, vernieuwende dingen, meegaan met bestaande rages (ze zijn wel blij met sudoku's, geloof ik) Laat ze ook vooral denken dat ze iets te zeggen of te doen ehbben middels mogelijkheid tot ingezonden stukken etc. |
![]() |
|
Ik ben ook een paar jaar hoofdredacteur geweest van een schoolkrant met een slecht imago.
Daar kom je waarschijnlijk niet van af, sorry ![]() Wij hebben veel aan de lay-out gedaan, zijn van A4 naar A5 gegaan omdat het handzamer is, en aangezien ik iemand ben die zijn mond niet ten alle tijde kan houden zijn er ook wat pittige stukjes in gekomen. Er is 1 item wat bij ons tegenwoordig terugkeert zo vaak mogelijk, omdat het heel leuk werd gevonden. Wij hadden foto's van leraren gemaakt (natuurlijk in een zo maf mogelijke pose) waar dan commentaar bijgezet werd over hun kleding. En een cijfer... En natuurlijk een beetje leuk geschreven... Ik zal eens kijken of ik er nog eentje van heb... >> 3 zelfs. #1 #2 #3
Laatst gewijzigd op 08-01-2006 om 02:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Gelukkig zijn er ook nog hele actieve mensen. Schoolkrant grotendeels gevuld met dingen als: columns wistjedatjes verslagen en foto's van dingen die er zijn geweest culturele rubriek recensies horoscoop interviews Poëziehoek Wij hebben ook een verkiezing voor bv. miss and mister Teach (vorig jaar), miss and mister Fashion (dit jaar). En een persiflage op desperate housewives, desperate teachers, met leraren van onze school erin ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ajb, niets over BNers. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Om mensen echt aan het lezen te krijgen zou je eigenlijk een gewaagd artikel moeten plaatsen, maar je zult vast wel te maken hebben met censuur. Vernieuw de hele boel door te zorgen voor een nieuwe lay-out, nieuwe vaste rubrieken, zoek desnoods nieuwe redacteuren als dat nodig is. Wat maffe promotieacties doen het ook wel. Zo zijn wij dit jaar begonnen met een detectivevervolgverhaal dat zich bij ons op school afspeelt, en om dat een beetje te promoten hebben redacteuren zich verkleed in lange jassen met hoeden en donkere zonnebrillen en zijn ze klassen binnengevallen terwijl ze riepen: 'Hebben jullie iets gezien?' om dan vervolgens weer snel te vertrekken. Een paar dagen later verscheen daarvan een filmpje op onze site met daarna de boodschap dat er in de volgende schoolkrant er iets over verscheen. Beetje flauw misschien, maar het hielp wel, want een heleboel mensen die anders alleen de roddels lazen hebben toen de schoolkrant doorgespit op zoek naar wat er nou allemaal precies aan de hand was. Eigenlijk was het helemaal niet zo'n goed vervolgverhaal, maar het is wel veel gelezen. Zo'n soort actie is misschien een idee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hoe ziet jouw schoolkrant eruit? Elisa123 | 1 | 24-01-2014 16:49 | |
Verhalen & Gedichten |
schoolkrant in nood!!! muts8848 | 20 | 15-10-2004 12:28 | |
Verhalen & Gedichten |
ik schrijf een column voor de schoolkrant Tha#1ChiLL | 10 | 13-02-2004 19:04 | |
Algemene schoolzaken |
Schoolkrant.. Spila | 13 | 06-04-2003 13:11 | |
Algemene schoolzaken |
schoolkrant MH | 34 | 07-03-2003 20:13 | |
Algemene schoolzaken |
Redacties schoolkranten gezocht Jon | 15 | 10-11-2002 21:19 |