Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2007, 16:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-03-2007 @ 16:47 :
Leuk hč, zo'n drogreden op basis van anekdotisch bewijs?

Vergelijk: Hitler heeft ooit eens een oud omaatje over straat geholpen. Hitler was dus een vriendelijk en behulpzaam man.
hij heeft een gewonde gered ttv WOI

Oud 12-03-2007, 16:02
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2007 @ 01:03 :
Ze staan op dit moment al op tien zetels volgens de peiling van gisteren.
Je weet even veel over de VVD als ik over entomologie. Kraam dus geen onzin uit.
Nu ja, ze verwerpen de principes van mensenrechten, gelijkberechting, vrijheid van meningsuiting, voorstander van de doodstraf voor vele misdrijven.. En alsof dat nog niet destructief genoeg was willen ze een ijzeren greep op de media 'om het fatsoen te waarborgen'.
Tja, ik ben voor vrijheid van meningsuiting enzo, maar ik geloof ook daadwerkelijk in het democratisch proces en de kracht van de argumenten voor die grondrechten.
Oud 12-03-2007, 16:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-03-2007 @ 10:34 :
@Joostje,

En wanneer zijn er schoolvakanties dan?
Tja, dat is natuurlijk enigzins problematisch maar me lijkt dat het handig is om dat landelijk te regelen zodat ouders zich dar ook op kunnen afstellen en dan kun je het best maar de meerderheidswil aannemen. Met daarnaast misschien een dag of twe die leerlingen vrijnemen als ze dat willen, bijvoorbeeld met hemelvaart en pasen enzo. (en dan hemelvaart en pasen als landelijke dag afschaffen. Dus: wat gevoeligheid voor de minderheden, maar over het algemeen dus wel centraal regelen.
Oud 12-03-2007, 17:12
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-03-2007 @ 16:47 :
Leuk hč, zo'n drogreden op basis van anekdotisch bewijs?

Vergelijk: Hitler heeft ooit eens een oud omaatje over straat geholpen. Hitler was dus een vriendelijk en behulpzaam man.
Godwin heeft altijd gelijk
Oud 12-03-2007, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 12-03-2007 @ 18:12 :
Godwin heeft altijd gelijk
Vervang Hitler door Moeder Teresa en het blijft een drogreden hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:47
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-03-2007 @ 18:14 :
Vervang Hitler door Moeder Teresa en het blijft een drogreden hoor.
Dan klopt je vergelijking niet meer, en ja ik weet dat het dan een drogreden blijft. Vond het alleen leuk dat Godwin's Law zelfs in dit topic opgaat.
Oud 12-03-2007, 20:36
Verwijderd
Iedereen is uiteraard bekend met het artikel 'Taliban op klompen', over de ideeën/opvattingen/uitspraken van de SGP.

Citaat:
R. Bogerd, SGP-fractievoorzitter in de Provinciale Staten van Flevoland en gemeentesecretaris van Urk: (...) "Mocht de SGP ooit regeren, dan schaffen we de democratie af". (...) . "Er is maar één God. Op een andere wijze kun je niet zalig worden. De Here Jezus zegt: "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven". Er is dus geen ruimte voor andere godsdiensten."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:43
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
eddie schreef op 12-03-2007 @ 21:36 :
Iedereen is uiteraard bekend met het artikel 'Taliban op klompen', over de ideeën/opvattingen/uitspraken van de SGP.
Weer een rede waarom ik Geloof minder fijn vind. Daarom wil ik het liever ook uit de politiek en uit het onderwijs. Op zich niet zo'n slecht idee.

CDA is een slap afhangsel van dit. Maar stel je voor dat we een Moslim partij krijgen. Op zich niet zo erg. Maar een radicale Moslim partij net zoals de SGP. Dat is niet goed!!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:44
Verwijderd
Waarom haal je nou ineens de islam erbij?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:46
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-03-2007 @ 21:44 :
Waarom haal je nou ineens de islam erbij?
Omdat de meeste islamische landen in een Dictatuur leven. Dus eigenlijk wel een voorbeeld wat geloof daar doet.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:50
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 12-03-2007 @ 21:46 :
Omdat de meeste islamische landen in een Dictatuur leven. Dus eigenlijk wel een voorbeeld wat geloof daar doet.
Bijna alle zijn niet democratisch gekozen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:53
Zafneth
Zafneth is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 12-03-2007 @ 21:43 :
Weer een rede waarom ik Geloof minder fijn vind. Daarom wil ik het liever ook uit de politiek en uit het onderwijs. Op zich niet zo'n slecht idee.

CDA is een slap afhangsel van dit. Maar stel je voor dat we een Moslim partij krijgen. Op zich niet zo erg. Maar een radicale Moslim partij net zoals de SGP. Dat is niet goed!!!
Waarom niet? Op die manier participeren orthodoxe moslims ook in het democratisch bestel.

Stuk beter dan bomrugzakjes maken in de moskee. Radicale moslims hebben evenveel recht om vertegenwoordigd te woorden als liberalen, boomknuffelaars of arbeiders.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:54
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Zafneth schreef op 12-03-2007 @ 21:53 :
Waarom niet? Op die manier participeren orthodoxe moslims ook in het democratisch bestel.

Stuk beter dan bomrugzakjes maken in de moskee. Radicale moslims hebben evenveel recht om vertegenwoordigd te woorden als liberalen, boomknuffelaars of arbeiders.
en wat gebeurd er als ze na zoveel jaar geen meerderheid krijgen... radicale Moslims zijn er fanatieker in dan radicale Christenen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:57
Zafneth
Zafneth is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 12-03-2007 @ 21:54 :
en wat gebeurd er als ze na zoveel jaar geen meerderheid krijgen... radicale Moslims zijn er fanatieker in dan radicale Christenen.
Misschien wel, maar die kans is klein. De kans dat de SP een absolute meerderheid behaalt is groter, en dat vooruitzicht vind ik nog net iets enger.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Zafneth schreef op 12-03-2007 @ 21:53 :
Sharia! Islamitische Wetgeving! Afschuwelijk! Verschikkelijk! Tsunami van Moslims! Aarrgghh!

Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 21:01
Zafneth
Zafneth is offline
Citaat:
eddie schreef op 12-03-2007 @ 21:57 :
Sharia! Islamitische Wetgeving! Afschuwelijk! Verschikkelijk! Tsunami van Moslims! Aarrgghh!

Niet alle moslims zijn daar voorstander van en moslims zijn bepaald nog geen absolute meerderheid in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Zafneth schreef op 12-03-2007 @ 22:01 :
Niet alle moslims zijn daar voorstander van en moslims zijn bepaald nog geen absolute meerderheid in Nederland.
Mijn post was sarcastisch bedoeld
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 21:03
Zafneth
Zafneth is offline
Citaat:
eddie schreef op 12-03-2007 @ 22:02 :
Mijn post was sarcastisch bedoeld
Oeps
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 21:04
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Zafneth schreef op 12-03-2007 @ 22:01 :
stel je voor. We zetten de grenzen nog verder open. Meer moslims. Moslims naar de politiek. Krijgen misschien met hulp van andere partijen een meerderheid in de kwestie "grenzen open". Nog meer Moslims. Ze krijgen een meerderheid. Totale Moslims overheersing!!!

natuurlijk slechts een voorspelling. Dit berust niet op feiten.

Laat ik het zo zeggen. Geloof kan je beter afschaffen in de politiek. De staat moet zo onpartijdig mogelijk zijn in de geloofskwestie. Maarjah dat heb ik al genoeg gezegt in dit topic
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 21:20
Magican
Magican is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 12-03-2007 @ 22:04 :
stel je voor. We zetten de grenzen nog verder open. Meer moslims. Moslims naar de politiek. Krijgen misschien met hulp van andere partijen een meerderheid in de kwestie "grenzen open". Nog meer Moslims. Ze krijgen een meerderheid. Totale Moslims overheersing!!!

natuurlijk slechts een voorspelling. Dit berust niet op feiten.

Laat ik het zo zeggen. Geloof kan je beter afschaffen in de politiek. De staat moet zo onpartijdig mogelijk zijn in de geloofskwestie. Maarjah dat heb ik al genoeg gezegt in dit topic

Ik heb even over je 'geloof hoort niet in de politiek' stelling nagedacht, en hoewel mijn onderbuik het niet erg vindt wanneer dat zou gebeuren, zegt mijn verstand dat geloof zelf niet erg is in de politiek. Het zijn de standpunten die 'erg' zijn.

En het het is 'ik heb gezegd'.

Laatst gewijzigd op 12-03-2007 om 21:23.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:10
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 12-03-2007 @ 21:54 :
In Nederland zijn er misschien een paar duizend radicale moslims, bij lange na niet genoeg voor één zetel in de Tweede Kamer. De meeste allochtonen en dus de meeste moslims stemmen PvdA. De gristenhonden van de SGP kunnen echter rekenen op de steun van 200.000 extremistische gristenen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 10:51
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-03-2007 @ 14:32 :
Als scholen leerlingen de ruimte geven hun geloof te kunnen blijven praktiseren...

Kinderen hebben nog helemaal geen geloof. Kinderen kunnen hier nog helemaal geen beslissing over nemen. Het enige wat we doen is kinderen brandmerken met een idiologie.

Stel je voor dat we kapitalistische scholen en communistische scholen hebben. Kinderen van kapitalistische ouders gaan per se naar een school waar de kinderen geleerd wordt dat het kapitalistische kinderen zijn en dat ze dus anders zijn dan communistische kinderen, en opgekeerd.

Iedereen zou dat idioot vinden. Iedereen zou vinden dat de kinderen beschadigd worden.

Stel je voor dat alle SP-leden hun kinderen naar speciale SP-scholen sturen waar ze geleerd worden dat het SP-kinderen zijn en hou ze voorbeeldige SP-leden kunnen worden.

Dit is duidelijk niet in het belang van het kind. En religie is een ideologie die veel verder rijkt dan een politieke of economische ideologie.

Als bijvoorbeeld het Christendom gelijk heeft ben ik als atheist een grotere bedreiging voor kinderen dan een pedofiel of zelfs als een kindermoordenaar. Mijn invloed op kinderen zal zijn dat ze eeuwig branden in de hel. Daar kan niemand anders tegen op.

En qua intergratie, tja dat is allicht een practisch voordeel. Maar het is veel principieeler. Kinderen hebben ook vrijheid van godsdienst. Lijkt me belangrijker dan de 'vrijheid' van ouders hun kinderen te hersenspoelen met hun eigen geloof met behulp van overheidsgeld en middelen.

En stop in een school maar een ruimte waar men kan bidden, mediteren, lezen, wat dan ook. Daar gaat het niet om. Het gaat om het brandmerken van kinderen met geloof. En dat is wat er gebeurd in het huidige systeem. En dat met overheidsgeld en dankzij de grondrecht. Erg slechte zaak dus. Zeker omdat partijen als de VVD zich realiseren dat dit eigenlijk principieel niet moet kunnen maar dat ze toch geen stelling tegen durven te nemen.

Het CDA weet immers hoe belangrijk het hersenspoelen van kinderen is voor het voortzetten van het geloof.

En alle ongelovigen branden eeuwig in de hel, dus iets dat nog belangrijker is dan dit is er eigenlijk niet.

Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 12:29
Verwijderd
@ Daevrem, ik weet niet of dit een reply naar mij gericht is. Zo ja, dan begrijp je me niet goed. Ik stelde namelijk dat indien scholen 'neutraal' zijn, kinderen de mogelijkheid geeft hun godsdienst te beoefenen (in bv een leeg lokaaltje) en niet doet aan feestdagen etc, maar kinderen er gewoon vrij voor geeft, ik voor afschaffing ben van bijzonder onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 12:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 12-03-2007 @ 11:43 :
Haha alsof hun partijstandpunten niet voorzichzelf spreken, VVD is gewoon een partij die erop gericht is ondernemers zo gemakkelijk mogelijk te maken en als dat ten koste gaat van een sociaal maatschappij hebben ze daar maling aan Het is niet voor niets dat zoveel VVDérs een bedrijf hebben, vooral de kamerleden over belangenverstrengeling gesproken
want een maatschappij zonder ondernemers is een goed idee ?
want ondernemerschap bevorderen is een slecht idee ? want een ondenemer is altijd een asociaal en heeft niks met de maatschappij ?

doet normaal.
Oud 13-03-2007, 12:54
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-03-2007 @ 13:42 :
want een maatschappij zonder ondernemers is een goed idee ?
want ondernemerschap bevorderen is een slecht idee ? want een ondenemer is altijd een asociaal en heeft niks met de maatschappij ?

doet normaal.
Een ondernemer is voortdurend uit op winst. Dus ja ondernemers zijn asociaal. Hiermee doel ik overigens niet op de mens achter de ondernemer trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 17:11
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-03-2007 @ 13:54 :
Een ondernemer is voortdurend uit op winst. Dus ja ondernemers zijn asociaal. Hiermee doel ik overigens niet op de mens achter de ondernemer trouwens.
Dus alle ondernemers zijn asociaal? Wat zullen we nou krijgen!?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 17:13
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 13-03-2007 @ 18:11 :
Dus alle ondernemers zijn asociaal? Wat zullen we nou krijgen!?
Het is niet aan de ondernemer om sociaal te zijn .
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 18:04
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-03-2007 @ 18:13 :
hah sommige ondernemers kunnen hastikke sociaal zijn. Ook al gaan ze voor de winst. Ik neem aan dat jij geen ondernemers kent?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 18:08
T_ID
T_ID is offline
Ik denk dat er een beetje een misverstand is opgetreden.

'Sociaal' (hetgeen uiteraard subjectief is) handelen is geen primaire drijfveer voor een ondernemer. Die drijfveer is voorzien in zijn levensonderhoud, eventueel extra geld verdienen omdat daar eigenlijk ook niks mis mee is en soms voor het genieten van het werk zelf. (yep, je hebt ze)

Al met al zegt het niks over hoe 'sociaal' iemand is.
Oud 13-03-2007, 18:21
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-03-2007 @ 18:13 :
neej SGP, CU zijn sociaal... sorry maar NEEJ
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 06:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-03-2007 @ 17:06 :
Tja, dat is natuurlijk enigzins problematisch maar me lijkt dat het handig is om dat landelijk te regelen zodat ouders zich dar ook op kunnen afstellen en dan kun je het best maar de meerderheidswil aannemen. Met daarnaast misschien een dag of twe die leerlingen vrijnemen als ze dat willen, bijvoorbeeld met hemelvaart en pasen enzo. (en dan hemelvaart en pasen als landelijke dag afschaffen. Dus: wat gevoeligheid voor de minderheden, maar over het algemeen dus wel centraal regelen.
Dus in een best wel christelijke omgeving, zal de leraar voor een klas van 5 personen staan, 3 atheisten, 2 moslims en 1 jood.

Lijkt me erm... niet rendabel.

Bovendien hebben joden veel feestdagen en moslims maar twee. Ook dat zou oneerlijk zijn voor de kids.
Oud 14-03-2007, 09:55
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 13-03-2007 @ 19:21 :
neej SGP, CU zijn sociaal... sorry maar NEEJ
er zijn toch echt partijen die in minder sociaal vind
Oud 14-03-2007, 10:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 14-03-2007 @ 10:55 :
er zijn toch echt partijen die in minder sociaal vind
Dat zal dan de NVU zijn en niets meer, gezien de standpunten, zeker van de SGP.
Oud 14-03-2007, 13:15
Joostje
Joostje is offline
Stel dat meer dan de helft van de nederlanders op een nog op te richten islamitisch extremistische partij wil stemmen, en die partij wordt verboden, denk je dat die moslims dan vredig thuis blijven zitten?

Hetzelfde geldt voor andere extremistische partijen, ofcourse.
Oud 14-03-2007, 13:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2007 @ 07:00 :
Dus in een best wel christelijke omgeving, zal de leraar voor een klas van 5 personen staan, 3 atheisten, 2 moslims en 1 jood.

Lijkt me erm... niet rendabel.

Bovendien hebben joden veel feestdagen en moslims maar twee. Ook dat zou oneerlijk zijn voor de kids.
Tja, dat is dan jammer. Vroeger hadden christenen ook veel meer feestdagen (allerheiligen, st Jozefsdag, Stmichielsgesteldag, De heilige dag dat Sint Eucharistarius van een vreemde pijp rookte en spontaan een visioen kreeg, enzovoort. De moderne maatschappij maakt het simpeleg onmogelijk om zoveel vrije dagen te hebben op grond van overtuiging van groepen.
Oud 19-03-2007, 20:22
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-03-2007 @ 15:47 :

dat ís juist discriminatie, mensen hun vrijheid verbieden.
hier ben ik het volledig mee eens.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 20:24
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-03-2007 @ 15:03 :
Haha, triest.

Ik ben ook voor afschaffen van het bijzonder onderwijs, maar niet omdat dat de integratie zou bevorderen ofzo, maar gewoon omdat religie gevaarlijk is en dus waar mogelijk uit de hoofden van kinderen moet blijven.
wie ben jij om dat te bepalen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 20:32
RepsaJ Neretgun
Citaat:
***ailá*** schreef op 19-03-2007 @ 21:24 :
wie ben jij om dat te bepalen?
Hij bepaald het niet, het is zijn mening.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 20:34
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 19-03-2007 @ 21:32 :
Hij bepaald het niet, het is zijn mening.
ja ok, maar je kunt het niet afschaffen omdat het *gevaarlijk* zou zijn
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 20:43
RepsaJ Neretgun
Citaat:
***ailá*** schreef op 19-03-2007 @ 21:34 :
ja ok, maar je kunt het niet afschaffen omdat het *gevaarlijk* zou zijn
En toch willen mensen kern-energie afschaffen omdat het *gevaarlijk* zou zijn.

Natuurlijk maar te zwijgen over de Hells Angels.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:00
Fides
Fides is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 19-03-2007 @ 21:43 :
Natuurlijk maar te zwijgen over de Hells Angels.
Die zijn niet alleen gevaarlijk, maar (mogelijk) ook nog crimineel. Dat is de reden dat ze afgeschaft zouden kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:06
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Fides schreef op 19-03-2007 @ 22:00 :
Die zijn niet alleen gevaarlijk, maar (mogelijk) ook nog crimineel. Dat is de reden dat ze afgeschaft zouden kunnen worden.
Of het is een moterclub die leuk met elkaar rijdt. En omdat er een paar zure pruimen tussen zitten...

Ojah ze zeiden dat Hells Angels racist waren moest ik helemaal lachen. Of jullie hebben natuurlijk niet de "leider" van de Hells Angels gezien
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:15
Fides
Fides is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 19-03-2007 @ 22:06 :
Of het is een moterclub die leuk met elkaar rijdt. En omdat er een paar zure pruimen tussen zitten...

Ojah ze zeiden dat Hells Angels racist waren moest ik helemaal lachen. Of jullie hebben natuurlijk niet de "leider" van de Hells Angels gezien
Blijkbaar zijn er genoeg verdenkingen om te vermoeden dat het geen gezellige motorclub is. 3 Vermoordde leden, drugslijnen naar Curacao en banden met Colombianen spreken niet echt in je voordeel.

Ik weet niet wie dat zei, maar de leider is Molukker, maar waar staat dat Molukkers niet racistisch kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:55
Verwijderd
Godsdienst (en ook andere overtuigingen) hoeven van mij niet langer door de staat gefinancierd worden. Onderwijs bijvoorbeeld.

Politieke partijen op godsdienstige grondslag heb ik echter geen bezwaar tegen. Ik probeer juist om godsdienst op gelijke voet te zien met andere ideologieën. Niet beter, niet slechter. Voor mij is de christelijke grondslag van bepaalde partijen dus niet anders dan het socialisme of het liberalisme, waar andere partijen zich op baseren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 06:24
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Fides schreef op 19-03-2007 @ 22:15 :
Blijkbaar zijn er genoeg verdenkingen om te vermoeden dat het geen gezellige motorclub is. 3 Vermoordde leden, drugslijnen naar Curacao en banden met Colombianen spreken niet echt in je voordeel.

Ik weet niet wie dat zei, maar de leider is Molukker, maar waar staat dat Molukkers niet racistisch kunnen zijn?
Maar daar hoefd niet heel de club aan mee te werken. Trouwens met racisme wordt er meestal blank vs zwart bedoelt. Denk maar aan de apartheid in Amerika zo'n 30 jaar geleden. Hun "leider" is een zwarte molukker. Maar toch zijn de meeste blank? Waarom zouden ze dan racistish zijn?

Citaat:
Politieke partijen op godsdienstige grondslag heb ik echter geen bezwaar tegen. Ik probeer juist om godsdienst op gelijke voet te zien met andere ideologieën. Niet beter, niet slechter. Voor mij is de christelijke grondslag van bepaalde partijen dus niet anders dan het socialisme of het liberalisme, waar andere partijen zich op baseren.
Wat is het standpunt van Christelijke ideologie? Volgens mij is het standpunt van de Christelijke ideologie zo snel mogelijk andere geloven weg duwen, en het eigen geloof een verplichting maken. Of in iedergeval zo is wel CU en SGP. CDA is een slap afhangsel.

Bij Liberalisme is dat een betere economie, socialisme is meer voor de verzorgingsstaat en conservatief is houden zoals het nu is of vroeger was.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 07:45
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 07:24 :

Wat is het standpunt van Christelijke ideologie? Volgens mij is het standpunt van de Christelijke ideologie zo snel mogelijk andere geloven weg duwen, en het eigen geloof een verplichting maken. Of in iedergeval zo is wel CU en SGP. CDA is een slap afhangsel.

Bij Liberalisme is dat een betere economie, socialisme is meer voor de verzorgingsstaat en conservatief is houden zoals het nu is of vroeger was.
Het punt is dat wij menen dat iedereen het recht heeft een politieke partij op te richten dan wel te steunen, ongeacht de standpunten van die partij.
Oud 20-03-2007, 09:35
Fides
Fides is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 07:24 :
Maar daar hoefd niet heel de club aan mee te werken. Trouwens met racisme wordt er meestal blank vs zwart bedoelt. Denk maar aan de apartheid in Amerika zo'n 30 jaar geleden. Hun "leider" is een zwarte molukker. Maar toch zijn de meeste blank? Waarom zouden ze dan racistish zijn?
Hoeft niet nee. Dat onderzoeken ze nu ongetwijfeld. Maar een groepering die formeel gezag niet erkent, waarbij bij clubhuiszoekingen een granaatwerper, twee handgranaten en twintig vuurwapens worden gevonden moet mijn inziens altijd worden verboden.

Vergeet niet dat Uneputty de enige allochtoon van Hells Angels Holland.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 16:10
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Fides schreef op 20-03-2007 @ 10:35 :
Hoeft niet nee. Dat onderzoeken ze nu ongetwijfeld. Maar een groepering die formeel gezag niet erkent, waarbij bij clubhuiszoekingen een granaatwerper, twee handgranaten en twintig vuurwapens worden gevonden moet mijn inziens altijd worden verboden.

Vergeet niet dat Uneputty de enige allochtoon van Hells Angels Holland.
Sommige Moslims plegen tereur aanslagen. Maar horen wel bij de "moslim gemeenschap". Maar die moeten we toch ook niet allemaal het land uitgooien. Zou een dolle boel worden!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 16:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 11-03-2007 @ 14:36 :
Ja maar ook is het probleem dat somige bijzondere scholen beter zijn dan openbare scholen en andersom. Ik ben onkerkelijk. Maar de bijzondere school was beter volgens mij ouders. Dus ik weet wel wat van het Christendom. Maar toen ik in groep 5 vertelde dat ik niet in God geloofde. Kreeg ik straf.... bah
Dat vind ik geen reden om scholen met een christelijke achtergrond te verbieden. Dat zijn wat mij betreft excessen. Zelf heb ik, hoewel noch ik noch m'n ouders gelovig zijn, zowel op een christelijke basisschool alsook op een chistelijke middelbare school gezeten. Persoonlijk vind ik dat alleen maar goed voor m'n ontwikkeling.

Wat betreft geloof in de politiek: ik vind het prima dat er christelijke partijen zijn, dat kun je ook gewoon niet verbieden want dat is juist ongrondwettelijk. Ik vind wel dat in de nederlandse politiek welke uitgedragen wordt door onze premier geen plaats is voor het geloof. Daarom vind ik het kwalijk dat Balkenende zich (min of meer) tegen het homohuwelijk uitspreekt, omdat hij fungeert als 'gezicht' van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:57
Politiker
Politiker is offline
Ehm... ik dacht dat Nederland zo'n tolerant volk was, er zijn veel vrijheden die andere landen niet hebben: zoals abortus, euthanasie, homo huwelijk, persvrijheid, meningsvrijheid, godsdienst vrijheid, de vrijheid om een politieke partij om te richten, en dan zou je de vrijheid van onderwijs afschaffen? Dat is dan toch een beetje intolerant, en inconsequent. Waarom zou deze vrijheid ontnomen moeten worden.

op internet kun je verslagen lezen van de inspectie van scholen. Ik heb er een paar doorgelezen van christelijke en reformatorische en derg. scholen. En dan kom tot de conclusie dat deze scholen gewoon erg goed uit de onderzoeken komen, en helemaal niet slechter zijn dan bijv. een openbare school. Dus ik zie het nut niet om deze scholen te verbieden. Een andere zaak zou zijn als deze scholen ver onder de maat presteren. Maar dat is naar mijn mening, n.a.v. het lezen van verschillende rapporten zeker niet het geval.
Reageren

Regels voor berichten