| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
In het laatste hoofdstuk maakt van Tongeren veelvuldig gebruik van de woorden Daad en Dader. Op een gegeven ogenblik zegt hij dat om de dader te vergeven je de dader los moet koppelen van de daad, maar dan kun je toch helemaal niet meer spreken van een daad en een dader? Wat ik trouwens ook een achterlijke bewering vind is dat hij zegt dat het onmenselijk is om iemand niet te kunnen vergeven als de dader oprecht berouw toont. Hallo?
|
|
||
|
Citaat:
Een doel lijkt alleen te bestaan bij gratie van de bedoeler, en is in die zin subjectief. Iedereen heeft namelijk een ander doel. Echter, doordat toch iedereen een doel heeft, verwijst dat naar het bestaan van een objectief doel. Een zogenaamd 'gezocht' doel. Dat doel bestaat dus objectief van de zoekers. Iedereen die dat doel zoekt, (bedoeld wordt gewoon de doelen die iedereen heeft) heeft een bepaalde interpretaties van dat doel. Het gezochte doel is dus objectief, de verschillende interpretaties (die voor ons gewoon verschillende doelen lijken) zijn subjectief.
|
|
||
|
Citaat:
)
|
|
||
|
Citaat:
voorwaarden aan vergeving zijn berouw, boete en nog iets ![]() en vergeving is paradoxaal, onverdiende vergeving is niet mogelijk (je wilt een dader zien boeten!) en verdiende vergeving is eigenlijk geen vergeving meer. vergeving is eigenlijk een theologale deugd. maar hopelijk kan iemand anders nog wat meer erover zeggen |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
erg slecht, en t slaat nergens op. in afrika zullen ze daar bijv heel anders over denken ![]() of heb je t over je eigen samenvatting? want die heb ik nog niet ontvangen
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ben het overigens totaal met je eens. Net zoals 'er zijn verschillende doelen, maar je kan je vergissen'. oid
|
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() Maar het is inderdaad echt een superleraar Lessen zijn altijd leuk en hij doet echt alles om te helpen !Maar wat vriendschap betreft, dat hebben we vandaag nog besproken. Neem bijvoorbeeld Titanic. Hij offert zich voor haar op, dat is wel het ultieme voorbeeld van vriendschap toch Of anders Harry Potter. Daar draait alles om vriendschap om het goede karakter. (en als je dat niet kunt onthouden...'Bassie en Adriaan, dat zijn de beste vrienden' )
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
Geen idee of je de film gezien hebt, maar ik vind 'm wel een hip voorbeeld |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar hij ging best aardig, sowieso wel genoeg voor de 3,6 die ik minimaal moest hebben. Vast niet genoeg voor de 7,6 die ik wil, maar ik ga verder niet exact nakijken, daar raak ik vast depressief van. Nu geschiedenis
|
|
|
|
||
|
Citaat:
nouja, jezus pfffff, nou ben ik teleurgesteld hahahaen idd, geschiedenis! |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik praat altijd veel te veel bij filosofietentamens, dus bij het examen ook. Echt alles toelichten en heel duidelijk m'n redenering aangeven in stappen en constant mezelf in twijfel trekken. Ergens dwaalde ik af en toen schreef ik per ongeluk een half kantje over iets wat er helemaal niet toe deed. Omdat iets wat ik daarvoor zei in principe discutabel was, dus vond ik dat ik moest uitleggen wat ik dan precies bedoelde en wat de andere optie was, alleen werd de uitleg van de andere optie een beetje te lang. Op het einde schreef ik maar net als van Tongeren "maar dit is compleet niet relevant". ![]() De meeste mensen bij ons hadden ook tussen de 5 en de 7 kantjes. |
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Deugdenethiek Fosca | 13 | 13-03-2007 13:06 | |
| HAVO |
Filosofie Uice | 15 | 20-06-2005 18:43 | |
| Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |