Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Rook je?
Ja, ik ben niet van plan om te stoppen 55 20.15%
Ja, ik ben van plan om te stoppen 23 8.42%
Nee, nooit gedaan ook 164 60.07%
Nee, ik ben gestopt 31 11.36%
Aantal stemmers: 273. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2007, 18:57
Balance
Balance is offline
Ik rook niet, nooit gedaan en nooit geprobeerd.

Over de rookbeleid-discussie:
Ik heb vroeger wel enorm veel last gehad van rokers. Een avond in de rook moest ik standaard bekopen met de volgende dag ziek zijn. En op de avond zelf werd ik vaak benauwd, duizelig en ik ben ook een keer flauw gevallen.

Tegenwoordig kan ik er gek genoeg tegen, ik werk zelfs in de horeca. Ik zou rookvrije horeca best fijn vinden voor de mensen die last hebben van wat ik vroeger had, maar anderzijds zie ik ook binnen ons eigen bedrijf wat een enorme verandering dat teweeg zal brengen. Horeca met een rokersgedeelte en een niet-rokersgedeelte (dit hebben wij zelf ook) lijkt me daarom nog het best. Niet alleen voor bedrijven en de gezondheid, maar ook voor het respect tussen rokers en niet-rokers onderling.
Oud 11-04-2007, 20:27
Peacefully
Peacefully is offline
ja ik rook en ik ben niet van plan om te stoppen
Oud 11-04-2007, 22:43
1986M
1986M is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-04-2007 @ 19:57 :
[B], maar anderzijds zie ik ook binnen ons eigen bedrijf wat een enorme verandering dat teweeg zal brengen.
Het went wel hoor. Wat denk je van New York waar je geen sigaret binnen 50m van een gebouw mag opsteken.(hier ben ik dan ook niet voor hoor, gewoon buiten roken moet mogelijk zijn). Deze horeca gelegenheden daar hebben nu echt geen last van mensen die wegblijven ofzo.
Soms word er ook een voorstel gedaan om de beslissing bij de eigenaar te laten. Maar dan gaat iedereen naar de clubs waar je mag roken, nadelig voor de clubs waar je niet mag roken. Zou zelf dan ook gewoon naar de rokersclubs gaan omdat daar mijn vrienden zouden zijn.
Enige manier is om het in de hele horeca af te schaffen.
Sommige beweren ook dat de inkomsten van de horeca naar beneden zouden gaan maar dit is ook niet waar. Als ik me niet vergis is in Italie de omzet juist gestegen na het afschaffen van roken in de horeca.

En trouwens fijn dat je er weer wat beter tegen kan
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 23:01
Skilly
Skilly is offline
Nee ik rook niet en ik zal het ook nooit doen aangezien me lichaam dat niet toelaat. Ik heb Astma vandaar.
Oud 11-04-2007, 23:03
Carla16^^
Carla16^^ is offline
Citaat:
Skilly schreef op 12-04-2007 @ 00:01 :
Nee ik rook niet en ik zal het ook nooit doen aangezien me lichaam dat niet toelaat. Ik heb Astma vandaar.
ik vind dat heel goed van je skilly en ik ben eigenlijks zelf wel een kettingroker maar tis gewoon lekker
Oud 12-04-2007, 17:51
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Carla16^^ schreef op 12-04-2007 @ 00:03 :
ik vind dat heel goed van je skilly en ik ben eigenlijks zelf wel een kettingroker maar tis gewoon lekker

Of je lichaam kan er niet meer zonder....
Oud 12-04-2007, 20:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik rook uiteraard niet en heb het ook nooit geprobeerd. Ik vind het nogal een sneue gewoonte.
Oud 13-04-2007, 19:23
DemyJulia
DemyJulia is offline
ja ik rook. soms.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 19:29
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
Naojan schreef op 10-04-2007 @ 14:53 :
ja ik rook en ik wil ooit stoppen.
ik weet niet hoe ik mezelf dat ooit zie doen.
een sigaret is een verlengstuk van mijn hand geworden ofzo
maar het is gewoon vies en ik stink naar rook, evenals mijn huis en alles om me heen
Naja ik zie het mezelf wel doen stoppen Ik ben al een paar keer een tijdje (paar weken) gestopt.
Maar dan toch weer een keer een sigaretje opsteken, dan is het toch wel weer super lekker, dan koop je weer een pakje sigaretten en dan begin je weer lekker overnieuw

Maar eigenlijk zit ik op dit moment ook helemaal niet te denken om volledig te stoppen met roken.
Meer dat ik niet meer dagelijks rook, gewoon zo nu en dan eens (laten we zeggen 1 avondje een paar sigaretten in 2 weken ofzo)

Laatst gewijzigd op 15-04-2007 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 09:40
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik heb gerookt maar ben gestopt
Ik heb 7 jaar gerookt waarvan de laatste 5 jaar veel te veel.
Toen ik en mijn vriendje gingen samenwonen en we zagen wat we (allebei kettingrokers) aan roken kwijt waren elke maand hebben we besloten allebei te stoppen. We waren niet van plan zoveel geld in de fik te steken.
Nu zijn we 4 weken gestopt en ik kan niet zeggen dat ik het erg moeilijk vind. Het zijn die momenten; eten in een restaurant, als je ergens op moet wachten, s'morgens vroeg.
Ik voel me na 4 weken al fitter en gezonder. Gek is dat.
Eigenlijk wil ik niet meer dat er in ons huis gerookt wordt maar ik vind dat zo hypocriet in één keer. Maar ik denk dat die regel over een tijdje wel in gaat.
Oud 18-04-2007, 15:16
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
1986M schreef op 11-04-2007 @ 23:43 :
Soms word er ook een voorstel gedaan om de beslissing bij de eigenaar te laten. Maar dan gaat iedereen naar de clubs waar je mag roken, nadelig voor de clubs waar je niet mag roken. Zou zelf dan ook gewoon naar de rokersclubs gaan omdat daar mijn vrienden zouden zijn.
Enige manier is om het in de hele horeca af te schaffen.
Sommige beweren ook dat de inkomsten van de horeca naar beneden zouden gaan maar dit is ook niet waar. Als ik me niet vergis is in Italie de omzet juist gestegen na het afschaffen van roken in de horeca.

En trouwens fijn dat je er weer wat beter tegen kan
Ik vind het allemaal wat tegenstrijdig hoor. Er bestaan nu ook al rookvrije kroegen, maar toch gaat iedereen massaal naar de plaatsen waar wel gerookt mag worden. Wat zegt dat dan over wat het merendeel van de bevolking wil? Ik ben het er mee eens dat er rookvrije kroegen moeten zijn, zodat ook horecapersoneel er voor kan kiezen of ze wel of niet in de rook willen staan. En dus klanten kunnen kiezen of ze wel of niet naar een bepaalde kroeg gaan. Maar gezien het percentage klanten wat rookt en gezien het percentage mensen wat vind dat er rokerige kroegen moeten blijven bestaan vind ik het onzin als dat vanuit de wet wordt verboden.
Oud 18-04-2007, 17:03
1986M
1986M is offline
Citaat:
Roxy schreef op 18-04-2007 @ 16:16 :
Ik vind het allemaal wat tegenstrijdig hoor. Er bestaan nu ook al rookvrije kroegen, maar toch gaat iedereen massaal naar de plaatsen waar wel gerookt mag worden. Wat zegt dat dan over wat het merendeel van de bevolking wil? Ik ben het er mee eens dat er rookvrije kroegen moeten zijn, zodat ook horecapersoneel er voor kan kiezen of ze wel of niet in de rook willen staan. En dus klanten kunnen kiezen of ze wel of niet naar een bepaalde kroeg gaan. Maar gezien het percentage klanten wat rookt en gezien het percentage mensen wat vind dat er rokerige kroegen moeten blijven bestaan vind ik het onzin als dat vanuit de wet wordt verboden.
Het is rekening houden met, en preventie. Hoeveel rookvrije krogen zijn er denk je? Mischien zelfs minder als 1%(zo uit mijn hoofd ken ik er eigenlijk geeneen). Denk je dat het horeca personeel veel te kiezen heeft dan. Iedereen gaat uiteindelijk toch voor het geld.
En zoals ik zei je gaat toch wel naar de rokerskroegen omdat daar je vrienden zitten.
En in dit geval lijkt me niet echt de meeste stemmen gelden. Want dan heb je waarschijnlijk wel gelijk en blijft er gewoon gerookt worden in kroegen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 14:58
Behoorlijk
Behoorlijk is offline
Ja, ik ben niet van plan om te stoppen
Oud 21-04-2007, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 18-04-2007 @ 16:16 :
Maar gezien het percentage klanten wat rookt en gezien het percentage mensen wat vind dat er rokerige kroegen moeten blijven bestaan vind ik het onzin als dat vanuit de wet wordt verboden.
Tsja, ik vind het eerder een bewijs dat mensen gewoon niet zo goed weten wat goed voor ze is

Waarom zou je per se moeten roken?

Onderzoek heeft overigens aangetoond dat roken in slecht geventileerde ruimtes (kroegen, auto met gesloten ramen, etc) het aantal schadelijke fijnstofdeeltjes dermate hoog is dat je er zelfs acuut stoflongen van kunt krijgen. Sterker nog: niet rokende mensen die vroeger met witte asbest werkten hebben statistisch gezien een even grote kans op longkanker als mensen die rookten en niet werden blootgesteld aan asbest tijdens het werk.

Leuk he?

Iedereen weet dat roken longkanker veroorzaakt. En dan kan je wel roepen dat je sowieso een hoop zooi binnenkrijgt (uitlaatgassen, asbest dat nog steeds door stad en land dwarrelt, overige fijnstof, etc), maar het idee is juist dat je het allemaal bij elkaar moet optellen om te zien waar je aan toe bent.

En ik heb dan zoiets van dat ik het risico het liefst verklein. Vanuit de overheid is het ook logisch om tot een rookverbod te komen, want al die mensen die nu ziek zijn erdoor kosten echt vreselijk veel geld. En dat terwijl het gewoon voorkomen kan worden.

Mensen die roken zijn gewoon dom
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 11:49
Little Sister
Little Sister is offline
Citaat:
******** schreef op 21-04-2007 @ 08:52 :
.

Mensen die roken zijn gewoon dom
Wat een onzin, hoezo dom? Als mensen die roken er bewust voor kiezen het risico op een verkort leven en alle gezondheidsrisico'ste accepteren, laat ze lekker. Dat is niet dom, dat is een keuze. Dom is als ze roken en ervan uitgaan dat het niks met hun gezondheid doet..

(ik rook zelf overigens niet)
Oud 21-04-2007, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Little Sister schreef op 21-04-2007 @ 12:49 :
Wat een onzin, hoezo dom? Als mensen die roken er bewust voor kiezen het risico op een verkort leven en alle gezondheidsrisico'ste accepteren, laat ze lekker. Dat is niet dom, dat is een keuze.
Pfff, dus jij bent ervan overtuigd dat zolang een keuze 'bewust' is, dat deze niet dom is?

Citaat:
Dom is als ze roken en ervan uitgaan dat het niks met hun gezondheid doet..
Dat is juist niet dom, dat is onwetend. Mensen die vroeger met asbest werkten vind ik niet dom.. die wisten gewoon niet beter.

Die idioten die 'bewust' een keuze maken die slecht is voor hun eigen gezondheid en die van anderen, die zijn dom!

Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 14:47
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
******** schreef op 21-04-2007 @ 13:34 :
Dat is juist niet dom, dat is onwetend. Mensen die vroeger met asbest werkten vind ik niet dom.. die wisten gewoon niet beter.
Little Sister had het toch ook helemaal niet over die mensen de met asbest werkten? Ze had het over mensen die roken en denken dat ze toch niet ziek worden.
Oud 21-04-2007, 19:03
Little Sister
Little Sister is offline
Citaat:
******** schreef op 21-04-2007 @ 13:34 :

Die idioten die 'bewust' een keuze maken die slecht is voor hun eigen gezondheid en die van anderen, die zijn dom!
Waarom? Je kan iemands intellectuele vermogens toch niet afhangen van hun wil om zo oud mogelijk te worden, of zo gezond mogelijk te leven. Wat een onzin
Oud 21-04-2007, 22:20
Verwijderd
Nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Little Sister schreef op 21-04-2007 @ 20:03 :
Waarom? Je kan iemands intellectuele vermogens toch niet afhangen van hun wil om zo oud mogelijk te worden, of zo gezond mogelijk te leven. Wat een onzin
Intellect is iets anders dan slim of dom.

Iemand kan een IQ van 180 hebben en de meest domme beslissingen maken. Diegene is dan nog steeds dom in mijn ogen.

Ik heb het nooit over intellectuele vermogen gehad..

Laatst gewijzigd op 22-04-2007 om 09:05.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 09:23
@Moon
@Moon is offline
Nee, nooit gedaan ook.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 13:56
remy476
remy476 is offline
ik rook al een jaar. het is begonnen met alleen uitgaan, maar nu rook ik dus ook gewoon als ik buiten sta met vrienden. Thuis rook ik niet, me ouders weten wel dat ik rook.

Ik wilde een tijdje geleden stoppen maar mijn toemalige vriendin rookte ook en dat maakte het er niet gemakkelijk op.
Nu is het uit, dat betekent dus dat ik weer veel met mijn vrienden omga, en helaas....daar rookt iedereen (op eentje na) van.

ik ga vrijdag op vakantie en ben van plan om daarna definitief te gaan stoppen.
Oud 22-04-2007, 19:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
Little Sister schreef op 21-04-2007 @ 12:49 :
Wat een onzin, hoezo dom? Als mensen die roken er bewust voor kiezen het risico op een verkort leven en alle gezondheidsrisico'ste accepteren, laat ze lekker. Dat is niet dom, dat is een keuze. Dom is als ze roken en ervan uitgaan dat het niks met hun gezondheid doet..

(ik rook zelf overigens niet)
Je zou dan alleen kunnen afvragen waarom iemand bewust voor een ongezonde levensstijl kiest. Als het goed is, is de eerste sigaret die je rookt ook niet lekker. Teminste, als je lichaam goed functioneert.
Oud 30-04-2007, 12:20
dopydope
dopydope is offline
dingen die mensen lekker vinden vinden zijn vaak niet goed voor de gezondheid (hangt natuurlijk van je smaak en levensstijl af.)

zo zijn er veel mensen die van een biertje genieten zonder in de stress te schieten over het feit dat het vergif is voor je hersenen. frietsaus bij de patat zouden ook niet veel mensen gezond noemen.

plus wat ik zelf als argument gebruik is dat de jaren die eraf gaan zijn de jaren waarin je oud en verknipt bent. ik verw8 van mezelf niet dat ik oud zal worden. ik ben nu 17, en ik rook ongeveer anderhalf pakje lucky strike per dag. met int weekend nog eens een half pakje daar boven op.

ik heb wel eens geprobeert te stoppen en dat was hel. een week lang niet roken, ent is me gelukt. ik was chagarijnig, had koppijn, misselijk, kon eten niet binnenhouden, en was trillerig. ik heb die week amper lessen gevolgd.

het was een test, want ik wou weten of ik kon stoppen zonder motivatie. want de volgende x dat ik pernament ga stoppen heb ik wel motivatie, namelijk wanneer ik kinderen krijg.

waar veel niet rokers zich in vergissen is dat roken ook positieve effecten heeft. de meeste anti rokers staren zich suf naar de negatieve dingen en kunnen zich niet voorstellen waarom iemand zon trage vorm van zelfmoord op zichzelf zou toepassen. beter een quick drop and a sudden stop..

(ik kan het niet erg met feiten onderbouwen omdat ik die al weer vergeten ben.) maar roken werkt stimulerend en concentratie verhogend. verder geeft het een fijn ontspannen gevoel en werkt het ook prima als ijsbreker. iemand die tijdens een verhit gesprek een sigaretje opsteekt, laat daarmee zien dat hij zich tot het gesprek beperkt. (dat is wel anders als iemand in je gezicht staat te schreeuwen.

ik ben het ermee eens dat de mensheid vele malen beter af was zonder tabak. maar dat geld wel voor meer dingen. het is er nou eenmaal, en iedereen moet van zichzelf de keuze maken of ze eraan mee willen doen of niet.
Oud 30-04-2007, 21:22
Verwijderd
Ja ik rook en ben niet van plan te stoppen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:23
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
mag ik es vragen wrm dat die mensen niet willen stoppen?
Oud 30-04-2007, 21:26
Verwijderd
Waarom wel?

( niet-rokers sterven ook, you know)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:38
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 09-04-2007 @ 08:01 :
Ik heb nog nooit in m'n leven een sigaret gerookt
Dat, maar ik steek af en toe wel een jointje op
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 23:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
Raise schreef op 30-04-2007 @ 22:26 :
Waarom wel?

( niet-rokers sterven ook, you know)
Sommige mensen stoppen met roken als ze graag kinderen willen. In mijn ogen wel een goede reden.
Oud 01-05-2007, 07:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
******** schreef op 21-04-2007 @ 08:52 :
want al die mensen die nu ziek zijn erdoor kosten echt vreselijk veel geld. En dat terwijl het gewoon voorkomen kan worden.
Rokers betalen hun eigen ziektenkosten door de belachelijk hoge accijns die op sigaretten zit.
Oud 01-05-2007, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 01-05-2007 @ 00:59 :
Sommige mensen stoppen met roken als ze graag kinderen willen. In mijn ogen wel een goede reden.
Ja oke. Wel een goede reden, goed punt.

Maar roken als je zwanger bent hoeft geen gevolgen te hebben voor je baby.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 09:29
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Nee, nooit gedaan ook: 62.32%

Verstandige mensen hier
Oud 02-05-2007, 17:19
1986M
1986M is offline
Citaat:
Raise schreef op 01-05-2007 @ 22:18 :

Waar heb je dit vandaan??

Dit is volgens mij wel degelijk het geval hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 19:53
M@rco
M@rco is offline
Het hóeft natuurlijk niet, de kans is alleen aanwezig.
Oud 02-05-2007, 20:03
1986M
1986M is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-05-2007 @ 20:53 :
Het hóeft natuurlijk niet, de kans is alleen aanwezig.
Nee, maar wil je dit risico nemen? Iemand die zwanger is en alcahol drinkt, rookt, drugs gebruikt heft er geen last van te krijgen. Maar de kans is wel heel groot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 06:03
Verwijderd
Citaat:
Mahonie schreef op 08-04-2007 @ 23:26 :
Nee, nooit gedaan ook
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 07:05
Verwijderd
Citaat:

Nee inderdaad Het kind is dan alvast gewend aan passief roken, wel zo handig als je ze meeneemt naar de McDonalds.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 08:46
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ja oke. Wel een goede reden, goed punt.

Het hoeft ook geen gevolgen te hebben voor je eigen gezondheid, maar de kans dat je ziek wordt is wel aannemelijk groter dan wanneer je niet rookt. Dat je jezelf dat aan wil doen, prima. Dat je je baby dat aan wilt doen vind ik echt enorm dom.

Gevolgen
Wat zijn nu precies de gevolgen voor je baby als je toch rookt tijdens je zwangerschap? We zetten de feiten voor je op een rijtje:

* Lager gewicht

Als je rookt is het gemiddelde gewicht van je ongeboren baby op ieder moment van je zwangerschap lager dan wanneer je niet rookt. Ook het geboortegewicht van je baby is gemiddeld 200 gram lager dan normaal. Een te laag geboortegewicht (minder dan 2500 gram) komt bovendien twee keer zo vaak voor bij baby’s van moeders die roken als bij niet-rokende moeders. Het is bekend dat de kans op ziekte en sterfte bij deze baby’s groter is dan bij baby’s met een normaal geboortegewicht.

* Groeiachterstand

De foetus groeit trager wanneer je rookt. Daardoor zijn baby’s van moeders die roken bij de geboorte kleiner dan andere baby's en hebben ze een kleinere borst- en schouderomtrek. Kleinere baby’s zijn kwetsbaarder dan normaal en kunnen tijdens, maar ook na de bevalling minder hebben. Ook na hun geboorte blijven deze kinderen gemiddeld nog jaren achter in de groei. Overigens heeft het hoofdje van deze kindjes vaak wel een normale grootte. Daardoor is de bevalling van deze kindjes niet makkelijker dan wanneer je niet rookt.

* Vroeggeboorte

De kans dat je baby te vroeg wordt geboren, is aanmerkelijk groter dan normaal. Een te vroeg geboren baby is erg kwetsbaar, omdat nog niet alle organen zijn volgroeid en het lichaam te weinig antistoffen heeft kunnen aanmaken. Dit kan betekenen dat je baby na zijn geboorte nog enige tijd in een couveuse door moet brengen. Uit onderzoek is bovendien gebleken dat baby’s die vijf of meer weken te vroeg worden geboren, een aanmerkelijke lichamelijke en sociale achterstand op kunnen lopen in verhouding tot voldragen kinderen.

* Gevoeligheid voor aandoeningen

Je baby wordt extra gevoelig voor aandoeningen aan de luchtwegen wanneer je rookt tijdens en na je zwangerschap. Deze kinderen hebben dan ook vaker en meer last van verkoudheid, middenoorontsteking, bronchitis en longontsteking. Dat kan weer andere schadelijk gevolgen hebben. Zo kan je kind door een herhaalde oorontsteking een gehoorbeschadiging oplopen.

* Wiegendood

Roken verdubbelt het risico van een wiegendood. Dit geldt met name wanneer er na de geboorte nog gerookt wordt in de omgeving van de baby. Maar ook wanneer er tijdens je zwangerschap veel wordt gerookt in de ruimten waar je baby straks zal zijn, wordt de kans dat je baby plotseling overlijdt aanmerkelijk groter. Het risico is het grootst wanneer er wordt gerookt in de ruimten waarin de baby slaapt.

* Borstvoeding

De schadelijke stoffen uit een sigaret komen via het bloed van de moeder terecht in de borstvoeding. Hierdoor krijgt het kind, ook wanneer je na de geboorte gestopt bent met roken, tijdens het drinken deze stoffen binnen. Roken beïnvloedt ook de smaak van de voeding. Voor je kindje smaakt je melk minder lekker wanneer je rookt. Bovendien heeft roken een slechte invloed op de aanmaak van moedermelk. Je maakt minder melk aan dan een moeder die niet rookt, je melk is minder voedzaam en je hebt een minder goede toeschietreflex.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 10:49
dopydope
dopydope is offline
nice... gek dat de paus niet zo fel is tegen roken als een abortus.

ik vind eigenlijk dat roken tijdens de zwangerschap niet eens een kwestie zou moeten zijn. het idee zou niet mogen bestaan.

ik vind eigenlijk dat wanneer twee (of meer of minder, maakt niet uit) mensen een kind willen, ze in zekere zin een plicht hebben om het zo gezond mogelijk op de wereld te zetten.
Oud 07-05-2007, 12:23
chilloh
chilloh is offline
helaas wel, wiler echt mee stoppen maar het lukt maar niet
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:39
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
ik ben zaterdag ochtend gestopt.

we zullen zien wat er van komt maar ik zie het positief in.
Oud 08-05-2007, 13:46
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 07-05-2007 @ 15:39 :
ik ben zaterdag ochtend gestopt.

we zullen zien wat er van komt maar ik zie het positief in.
Gisteravond gestopt..
Vanochtend werd ik wel een beetje gek... Saaie hoorcolleges, dan heb je in de pauze toch echt zin om te roken..
Maar nu ben ik gewoon opdrachten, ik denk er nu eigenlijk geeneens echt aan.
Maar ik ben wel van plan nu echt door te zetten om niet meer te roken, ipv na 2 weken weer beginnen in in mn oude ritme terugvallen.
Maar ik denk dat het nu ook beter gaat, de afgelopen weken had ik al veel minder gerookt dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 15:45
Verwijderd
Nee, ik heb nog nooit gerookt. Maar als ik bij anderen ben die wel roken (vriendje, pa soms) heb ik wel sterk de neiging het eens te proberen. Maar ik doe het niet want ik ben te bang dat ik het lekker vind.

Het lijkt me trouwens ook zo hoerig om ermee te moeten stoppen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 18:40
NoDoubt
NoDoubt is offline
ik rook alleen met uitgaan en verder nooit
en ik ben eigenlijk niet echt van plan om te stoppen met af en toe een sigaret roken in het weekend/uitgaan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 18:54
Jochemska
Jochemska is offline
Ik rook niet, nooit gedaan. natuurlijk wel 'meeroken' tijdens het uitgaan, daar heb ik meestal niet echt last van.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 21:51
stylewyse
stylewyse is offline
Ja ik rook: niet van plan te stoppen:

Was ooit gestopt, Maar het leven heeft de humor me elke keer een verassing te geven waar ik niet op zit te wachten, waardoor ik zo gestressed wordt dat ik weer begin.....

Dus stop ik nu niet meer, dan komen er geen verassingen meer, en sterf ik gewoon 15 jaar eerder dan zonder roken, dubbele winst
Oud 09-05-2007, 16:54
1986M
1986M is offline
Citaat:
stylewyse schreef op 08-05-2007 @ 22:51 :

Maar het leven heeft de humor me elke keer een verassing te geven waar ik niet op zit te wachten, waardoor ik zo gestressed wordt dat ik weer begin.....
Jammer dat je niet kan stoppen. Maar wel een mooie uitspraak
Laat je niet gekmaken
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 20:28
Music Junky
Music Junky is offline
Nee, ik rook niet en heb het ook nooit gedaan. Ook nooit een hijs genomen =)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 18:15
Felicity
Felicity is offline
Citaat:
Music Junky schreef op 10-05-2007 @ 21:28 :
Nee, ik rook niet en heb het ook nooit gedaan. Ook nooit een hijs genomen =)
... en niet van plan er ooit mee te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 21:19
Lieved
Lieved is offline
Ik rook en ben niet van plan om te gaan stoppen

Regels voor berichten