|
|
Bekijk resultaten poll: Rook je? | |||
Ja, ik ben niet van plan om te stoppen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
55 | 20.15% |
Ja, ik ben van plan om te stoppen |
23 | 8.42% |
Nee, nooit gedaan ook |
164 | 60.07% |
Nee, ik ben gestopt |
31 | 11.36% |
Aantal stemmers: 273. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Soms word er ook een voorstel gedaan om de beslissing bij de eigenaar te laten. Maar dan gaat iedereen naar de clubs waar je mag roken, nadelig voor de clubs waar je niet mag roken. Zou zelf dan ook gewoon naar de rokersclubs gaan omdat daar mijn vrienden zouden zijn. Enige manier is om het in de hele horeca af te schaffen. Sommige beweren ook dat de inkomsten van de horeca naar beneden zouden gaan maar dit is ook niet waar. Als ik me niet vergis is in Italie de omzet juist gestegen na het afschaffen van roken in de horeca. En trouwens fijn dat je er weer wat beter tegen kan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Of je lichaam kan er niet meer zonder....
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar dan toch weer een keer een sigaretje opsteken, dan is het toch wel weer super lekker, dan koop je weer een pakje sigaretten en dan begin je weer lekker overnieuw ![]() Maar eigenlijk zit ik op dit moment ook helemaal niet te denken om volledig te stoppen met roken. Meer dat ik niet meer dagelijks rook, gewoon zo nu en dan eens (laten we zeggen 1 avondje een paar sigaretten in 2 weken ofzo) Laatst gewijzigd op 15-04-2007 om 19:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En zoals ik zei je gaat toch wel naar de rokerskroegen omdat daar je vrienden zitten. En in dit geval lijkt me niet echt de meeste stemmen gelden. Want dan heb je waarschijnlijk wel gelijk en blijft er gewoon gerookt worden in kroegen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom zou je per se moeten roken? Onderzoek heeft overigens aangetoond dat roken in slecht geventileerde ruimtes (kroegen, auto met gesloten ramen, etc) het aantal schadelijke fijnstofdeeltjes dermate hoog is dat je er zelfs acuut stoflongen van kunt krijgen. Sterker nog: niet rokende mensen die vroeger met witte asbest werkten hebben statistisch gezien een even grote kans op longkanker als mensen die rookten en niet werden blootgesteld aan asbest tijdens het werk. Leuk he? ![]() Iedereen weet dat roken longkanker veroorzaakt. En dan kan je wel roepen dat je sowieso een hoop zooi binnenkrijgt (uitlaatgassen, asbest dat nog steeds door stad en land dwarrelt, overige fijnstof, etc), maar het idee is juist dat je het allemaal bij elkaar moet optellen om te zien waar je aan toe bent. En ik heb dan zoiets van dat ik het risico het liefst verklein. Vanuit de overheid is het ook logisch om tot een rookverbod te komen, want al die mensen die nu ziek zijn erdoor kosten echt vreselijk veel geld. En dat terwijl het gewoon voorkomen kan worden. Mensen die roken zijn gewoon dom ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(ik rook zelf overigens niet)
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Die idioten die 'bewust' een keuze maken die slecht is voor hun eigen gezondheid en die van anderen, die zijn dom! ![]() Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 12:36. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand kan een IQ van 180 hebben en de meest domme beslissingen maken. Diegene is dan nog steeds dom in mijn ogen. Ik heb het nooit over intellectuele vermogen gehad.. ![]() Laatst gewijzigd op 22-04-2007 om 09:05. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar roken als je zwanger bent hoeft geen gevolgen te hebben voor je baby. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is volgens mij wel degelijk het geval hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gevolgen Wat zijn nu precies de gevolgen voor je baby als je toch rookt tijdens je zwangerschap? We zetten de feiten voor je op een rijtje: * Lager gewicht Als je rookt is het gemiddelde gewicht van je ongeboren baby op ieder moment van je zwangerschap lager dan wanneer je niet rookt. Ook het geboortegewicht van je baby is gemiddeld 200 gram lager dan normaal. Een te laag geboortegewicht (minder dan 2500 gram) komt bovendien twee keer zo vaak voor bij baby’s van moeders die roken als bij niet-rokende moeders. Het is bekend dat de kans op ziekte en sterfte bij deze baby’s groter is dan bij baby’s met een normaal geboortegewicht. * Groeiachterstand De foetus groeit trager wanneer je rookt. Daardoor zijn baby’s van moeders die roken bij de geboorte kleiner dan andere baby's en hebben ze een kleinere borst- en schouderomtrek. Kleinere baby’s zijn kwetsbaarder dan normaal en kunnen tijdens, maar ook na de bevalling minder hebben. Ook na hun geboorte blijven deze kinderen gemiddeld nog jaren achter in de groei. Overigens heeft het hoofdje van deze kindjes vaak wel een normale grootte. Daardoor is de bevalling van deze kindjes niet makkelijker dan wanneer je niet rookt. * Vroeggeboorte De kans dat je baby te vroeg wordt geboren, is aanmerkelijk groter dan normaal. Een te vroeg geboren baby is erg kwetsbaar, omdat nog niet alle organen zijn volgroeid en het lichaam te weinig antistoffen heeft kunnen aanmaken. Dit kan betekenen dat je baby na zijn geboorte nog enige tijd in een couveuse door moet brengen. Uit onderzoek is bovendien gebleken dat baby’s die vijf of meer weken te vroeg worden geboren, een aanmerkelijke lichamelijke en sociale achterstand op kunnen lopen in verhouding tot voldragen kinderen. * Gevoeligheid voor aandoeningen Je baby wordt extra gevoelig voor aandoeningen aan de luchtwegen wanneer je rookt tijdens en na je zwangerschap. Deze kinderen hebben dan ook vaker en meer last van verkoudheid, middenoorontsteking, bronchitis en longontsteking. Dat kan weer andere schadelijk gevolgen hebben. Zo kan je kind door een herhaalde oorontsteking een gehoorbeschadiging oplopen. * Wiegendood Roken verdubbelt het risico van een wiegendood. Dit geldt met name wanneer er na de geboorte nog gerookt wordt in de omgeving van de baby. Maar ook wanneer er tijdens je zwangerschap veel wordt gerookt in de ruimten waar je baby straks zal zijn, wordt de kans dat je baby plotseling overlijdt aanmerkelijk groter. Het risico is het grootst wanneer er wordt gerookt in de ruimten waarin de baby slaapt. * Borstvoeding De schadelijke stoffen uit een sigaret komen via het bloed van de moeder terecht in de borstvoeding. Hierdoor krijgt het kind, ook wanneer je na de geboorte gestopt bent met roken, tijdens het drinken deze stoffen binnen. Roken beïnvloedt ook de smaak van de voeding. Voor je kindje smaakt je melk minder lekker wanneer je rookt. Bovendien heeft roken een slechte invloed op de aanmaak van moedermelk. Je maakt minder melk aan dan een moeder die niet rookt, je melk is minder voedzaam en je hebt een minder goede toeschietreflex. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vanochtend werd ik wel een beetje gek... Saaie hoorcolleges, dan heb je in de pauze toch echt zin om te roken.. Maar nu ben ik gewoon opdrachten, ik denk er nu eigenlijk geeneens echt aan. Maar ik ben wel van plan nu echt door te zetten om niet meer te roken, ipv na 2 weken weer beginnen in in mn oude ritme terugvallen. Maar ik denk dat het nu ook beter gaat, de afgelopen weken had ik al veel minder gerookt dan normaal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laat je niet gekmaken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Lifestyle |
roken shiningstars | 225 | 05-07-2004 13:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Rook je en ben je daar blij mee? Verwijderd | 98 | 28-12-2003 21:57 | |
Drugs & Alcohol |
Poll: Wierrook tegen Wiet/rook geur Miracle | 11 | 20-08-2003 13:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 | |
Seksualiteit |
[POLL] After sex Evil creature | 36 | 31-05-2003 11:22 |