Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2007, 10:44
Verwijderd
brandbare pannenlappen te dicht bij het vuur is ook een goeie.. *sniff* wat ruikt hier toch zo raar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2007, 12:29
ekki
ekki is offline
Aan de ene kant van je elektrisch fornuis (rotdingen zijn dat trouwens!!) een pan neerzetten met water dat gekookt moet, het pitje daarnaast gewoon de perssinaasappels laten liggen. Het maakt namelijk niet uit als er vlak naast het dingetje dat warm wordt iets ligt, anders dan bij gas.
MAARRRR bij gas (wat ik gewend was) zie je tenminste wel meteen welk dingetje je aan zet en bij elektrisch koken duurt dat even. Gevolg: gebakken sinaasappel, ingebrand sinaasappelnetje, geen warm water en hard schrobben .
Oud 06-07-2007, 23:33
Lyne
Lyne is offline
Maiskolfen koken zonder water, de friteuse aanzetten en vervolgens vergeten dat ie aanstond (héél heet frituurvet) en een hele hete glazen overschaal willen afkoelen in heel koud water (ik schrok me dood en het glas ook).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 01:49
Verwijderd
Oven op de stand 'snel voorverwarmen' zetten, pizza erin, en vergeten dat je die stand nóóit moet gebruiken om gerechten te verwarmen. Resultaat: een keiharde zwarte plaat.

Of vet dat op je keramische kookplaat is gemorst (op zich niet zo erg) laten inbakken. Dat krijg je écht bijna niet meer schoon, als je er daarna drie of vier keer op kookt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 10:47
Flijn
Flijn is offline
Pizza in de oven doen, inclusief schuimplastic-achtige onderkant van de verpakking...
Rijst afgieten als je moe bent.

O en laatst maakte ik een salade, alles erop en eraan, zet 'm even op de tafelrand... natuurlijk zwaai ik mijn hand er precies tegenaan. Resultaat: 3 m2 salade, inclusief saus, over mij vloerbedekking
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 13:51
Verwijderd
Mijn overgrootmoeder was zo'n vrouw die niemand in 'haar' keuken toe laat. Dus toen mijn oma 1 dag terug was van haar huwelijksreis, moest ze opeens een maaltijd klaarmaken terwijl ze het zelfs nog nooit had zien gebeuren. Dat ze de aardappels moest schillen kon ze zelf ook wel bedenken, maar dat er water bij moest voor het koken, daar had ze geen idee van. Gevolg: zwartgeblakerde aardappelprut.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 13:50
Dith
Dith is offline
Heeft niet zozeer met koken te maken maar mijn vader wilde het gasfornuis schoonmaken terwijl mijn moeder een pitje op klein had gezet en was vergeten 'm uit te doen met als gevolg dat mijn vader een compleet verbrande hand had en zijn vingerafdrukken nog steeds op het pitje staan.
Oud 08-07-2007, 15:50
De Dood
De Dood is offline
Space cake maken en van tevoren alle wiet al opgerookt, waardoor ik ook geen zin meer had om een normale cake te bakken
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-07-2007 @ 20:32 :
Dat heeft mijn vriend wel eens gedaan met quiche-mix, die was niet meer te redden toen
Och ja, dat heeft mijn voormalig huisgenootje ook wel eens gedaan. Maar het staat er wel heel raar op. Ik maakte zaterdag alweer bijna die fout. Hallo, 1.5 dl water... da's bijna niks
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 09:18
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ekki schreef op 05-07-2007 @ 21:53 :
Soda gebruiken! Dat helpt echt goed (geen garanties ).
Ik dacht eerst echt dat je bedoelde dat ik soda door mn karamel moest doen

Maar goed, de pan is ondertussen weer schoon.
Oud 09-07-2007, 09:27
Verwijderd
Boter te lang onafgedekt in de magnetron verwarmen. Dat ontploft.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 14:15
ekki
ekki is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 09-07-2007 @ 10:18 :
Ik dacht eerst echt dat je bedoelde dat ik soda door mn karamel moest doen

Maar goed, de pan is ondertussen weer schoon.
Helpt vast ook, maar lijkt me minder geschikt om te eten .
Oud 09-07-2007, 17:08
PV
PV is offline
2 min geleden; een schaal met daarin een lepel onder de kraan willen afspoelen. Kraan voluit open met de straal precies op de lepel. Gevolg: aanrecht en kleren zeiknat.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 17:10
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 09-07-2007 @ 18:08 :
2 min geleden; een schaal met daarin een lepel onder de kraan willen afspoelen. Kraan voluit open met de straal precies op de lepel. Gevolg: aanrecht en kleren zeiknat.
Dat doe ik ongeveer 1x per week.

Verder: laat nooit twintig minuten aardappelen onbeheerd koken in een pan zonder deksel. Al het water was verdampt, hele pan zwart, maar de aardappelen waren wonder boven wonder wel gaar. Wat een schrobwerk was dat.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 09-07-2007 @ 18:10 :
Dat doe ik ongeveer 1x per week.

Verder: laat nooit twintig minuten aardappelen onbeheerd koken in een pan zonder deksel. Al het water was verdampt, hele pan zwart, maar de aardappelen waren wonder boven wonder wel gaar. Wat een schrobwerk was dat.
Doe hetzelfde ook niet met bloemkool (en deksel). Samen koken is reuze gezellig, maar het is minder prettig als er daarna meer zwart dan wit in de pan zit.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 16:28
Miracle
Miracle is offline
Met de ovenwant de (hete) grill aanraken. Die was meteen zwart.
Oud 10-07-2007, 16:37
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-07-2007 @ 06:52 :
Magnetrondeksel op je pizza doen en dan in de oven (mijn ouders hebben en combimagnetron en mijn zusje heeft zo twee keer in vier weken een pizza 'geseald')
Daar heb ik nog een foto van

Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 16:38
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 10-07-2007 @ 17:37 :

[afbeelding]
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:09
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 10-07-2007 @ 17:37 :

[afbeelding]
LOOOOLLL !!! leipe foto
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 20:00
knir
knir is offline
ik heb net rijst gegeten die 2 maand over datum is. zou dat heel erg uitmaken? heb nog geen buikpijn gesignaleerd
Oud 10-07-2007, 20:36
plotzkin
plotzkin is offline
Pfff, volgens mij is rijst eeuwig houdbaar zolang er maar geen vocht bij komt. Weet dit overigens niet helemaal zeker. De indruk die ik heb is dat er een uiterste houdbaarheid op staat omdat dit wettelijk verplicht is oid
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 23:09
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
plotzkin schreef op 10-07-2007 @ 21:36 :
Pfff, volgens mij is rijst eeuwig houdbaar zolang er maar geen vocht bij komt. Weet dit overigens niet helemaal zeker. De indruk die ik heb is dat er een uiterste houdbaarheid op staat omdat dit wettelijk verplicht is oid

Er staat ook tenminste, dus minimaal tot die datum. Wat je daarna met het product doet moet je zelf weten. Klaargemaakte rijst (kant-en-klaar) zou ik niet meer opeten na twee maanden, maar gewone droge rijst kan makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 10:26
RainDrops
RainDrops is offline
Sowieso kook je rijst lang genoeg om bacterieen enzo te doden.

Ik maak meestal stomme fouten, maar dat lost zich van zelf op. Voeg bij de inhoud van het blikje ook 1/3e van de inhoud in water. Ik deed 3 keer de inhoud in water, maar als je het lang genoeg door laat koken en een beetje afgiet komt het wel goed.
Oud 16-07-2007, 21:21
RainDrops
RainDrops is offline
Vanochtend wilden we gekookte eieren eten, maar we hadden geen geduld dus gingen we vast ontbijten. Toen ik later thuis kwam bedacht ik me dat de eieren nog op stonden (dat was 4 uur later)
Oud 16-07-2007, 21:37
Verwijderd
Citaat:
RainDrops schreef op 16-07-2007 @ 22:21 :
Vanochtend wilden we gekookte eieren eten, maar we hadden geen geduld dus gingen we vast ontbijten. Toen ik later thuis kwam bedacht ik me dat de eieren nog op stonden (dat was 4 uur later)
bodem van het pannetje eruitgesmolten?

we hebben weleens gehad dat de bodem van de ketel eruit droop toen die opgepakt werd.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 22:26
RainDrops
RainDrops is offline
Citaat:
red5 schreef op 16-07-2007 @ 22:37 :
bodem van het pannetje eruitgesmolten?

we hebben weleens gehad dat de bodem van de ketel eruit droop toen die opgepakt werd.
Nee want de deksel zat er op, dus het was niet eens drooggekookt en de eieren hebben we vanavond gebruikt voor een salade, ze waren hard maar niet groen ofzo.
Oud 16-07-2007, 22:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met je vingers per ongeluk tegen het hete verwarmingselement van de oven aankomen (als het roodgloeiend ziet) is ook niet aan te raden, je vel valt dan als wit poeder van je vinger af
Oud 16-07-2007, 22:29
RainDrops
RainDrops is offline
plasticschalen tegen de frituur zetten en de frituur tegen het fornuis. Dan smelt alles.
Oud 16-07-2007, 22:53
dennis018
dennis018 is offline
denken dat papier geen hitte doorgeeft en een hete bakplaat oppakken

Ja was sochtends vroeg ....
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 22:53
RainDrops
RainDrops is offline
denken dat een natte ovenhandschoen beter is dan geen handschoen (Water wordt super heet)
Oud 26-07-2007, 14:43
vedetje
vedetje is offline
brooddeeg in de microgolf proberen te bakken

schoot het in brand, de microgolf ziet nu een beetje geelig
Oud 26-07-2007, 14:58
koelieboelie
koelieboelie is offline
een pakje blue band in de microgolf doen om het zachter te maken het werd één groot knetter-feest met die folie
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 16:47
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 26-07-2007 @ 15:58 :
een pakje blue band in de microgolf doen om het zachter te maken het werd één groot knetter-feest met die folie
het kan wel, heb het zelf ook een paar keer gedaan.. alleen moet je steeds korte lage temperatuur ''sessies'' doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten