Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2007, 16:44
Mooneh
Mooneh is offline
Wie heeft wel eens een blunder in de keuken gemaakt?
Hopelijk ben ik niet de enige die af en toe vergeet na te denken. Dus, wat moet je vooral níet doen?
TS begint: Ja... Ik wilde aardappeltjes in een koekenpan bakken, en in het recept stond dat je er ook een klein beetje water bij kon doen. Afijn, vuur op zijn hoogst, olie in de pan, en toen een scheut water er bij. Vlam in de pan!
Oud 02-07-2007, 16:50
ekki
ekki is offline
Uit zo'n grote weckpot een beetje zout in de pan gooien.

Ik schoot uit, hoppa, halve pot zout in het water .
Oud 02-07-2007, 16:55
dennis018
dennis018 is offline
Gaan telephoneren met een vriendin die je 2 maanden niet gezien/gesproken heb terwijl je tostis aan het maken bent
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 16:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Boter wat sneller zacht willen laten worden, dus metalen botervloot de magnetron in kapotte magnetron.

Plastic verpakking van eten vlakbij gasfornuis leggen, wat resulteert in enorme stank/vlam.
Oud 02-07-2007, 17:00
Poepkind
Poepkind is offline
lachen zeg!
Als je gewend bent om elektrisch te koken, bij een gas fornuis de houten snijplank naast het pitje leggen. Snijplank zwartgeblakerd
Oud 02-07-2007, 17:11
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Tomatensoep maken, moest iets erg pittigs doorheen (weet nieteens meer wat ) recept beetje verkeerd gelezen, deed er twee eetlepels in ipv twee theelepels

resultaat; lekker pittig soepje
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 17:12
AlopiA
AlopiA is offline
Mijn moeder maakte vandaag een kaassouffé en vergat de kaas erbij te doen
Oud 02-07-2007, 17:20
Verwijderd
Met je hoofd boven een pan met spetterende olijfolie gaan hangen.
(Ging nét goed )
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 18:05
Verwijderd
Willen roerbakken voor twee mensen in een koekenpan die voor een persoon wel groot genoeg is, maar voor meer bij lange na niet.
Heb nu toch maar een grotere erbij gekocht.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 18:52
Verwijderd
vergeten dat je aan het koken bent en daar achter komen als de kookwekker gaat

de oven voorverwarmen met de pannen en plastic mengschaal er nog in, die daar normaal worden opgeslagen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 19:00
Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 02-07-2007 @ 18:12 :
Mijn moeder maakte vandaag een kaassouffé en vergat de kaas erbij te doen
;D:;;:;:
Oud 02-07-2007, 19:00
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
DJ Inpossible schreef op 02-07-2007 @ 18:11 :
Tomatensoep maken, moest iets erg pittigs doorheen (weet nieteens meer wat ) recept beetje verkeerd gelezen, deed er twee eetlepels in ipv twee theelepels resultaat; lekker pittig soepje
In die categorie: brownies bakken en 8 dl toevoegen terwijl het 8 cl water had moeten zijn. Resulteerde in waterig beslag wat hele taaie brownies opleverde
Oud 02-07-2007, 19:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sherco schreef op 02-07-2007 @ 20:00 :
In die categorie: brownies bakken en 8 dl toevoegen terwijl het 8 cl water had moeten zijn. Resulteerde in waterig beslag wat hele taaie brownies opleverde
Dat heeft mijn vriend wel eens gedaan met quiche-mix, die was niet meer te redden toen

Wat je ook niet moet doen: macaroni koken met een praatgrage vriend. We stonden zo lang te kletsen dat er echt geen druppel water meer in de pan zat en nu heb ik een pan met aan de binnenkant zo'n elleboog-macaroni-figuurtjes motief
Oud 02-07-2007, 21:36
Bloem
Bloem is offline
Het snoer van de mixer op een hete kookplaat leggen, doorgebrand snoer en kortsluiting. Plastic bakjes en hete kookplaten zijn ook geen fijne combinatie, dat stinkt!

Onder vlees zitten vaak van die "maandverbandjes" maar omdat ik geen vlees meer eet had ik daar niet aan gedacht. Gehakt bakt duidelijk niet als er papier tussen het vlees en de pan zit.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 21:44
Verwijderd
Rijst, na het koken, gaar willen laten worden met al het water nog in de pan; geen succes.

Vergeten dat water eerst moet koken voordat de macaroni erbij moet. Laat ik zeggen dat we er maar ballen van gemaakt hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 22:14
PV
PV is offline
van je moeder horen dat je melk en eieren bij elkaar kunt gooien om een soort 'pannenkoek' te maken. dus vervolgens mik je 0,25 liter melk in een pan met twee eieren, gevolg: onsmakelijke witte drab met een oranje tintje. het had dus maar een scheutje melk moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 22:14
Ann
Ann is offline
Een plastic ijsbak na het koken en eten op de elektrische kookplaat leggen die nog heet is en het pas een paar minuten later doorhebben... Gesmolten ijs en de bak zat vast.
Oud 02-07-2007, 23:20
capibara
capibara is offline
Per ongeluk ijzerwaar in de magnetron stoppen.
Oud 03-07-2007, 07:04
Verwijderd
Ik heb geleerd te koken op keramische kookplaat, en toen ging ik op kamers en had ik gas. De eerste week brandde álles aan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 07:10
Miracle
Miracle is offline
Boterhammen willen roosteren onder de grill, op een gloeiend heet rooster. In no time waren de hele boterhammen verbrand. (Stinken!!! )
Oud 03-07-2007, 08:10
Henkje
Henkje is offline
een broodrooster op zn kant leggen...
fikte best goed
Oud 03-07-2007, 08:35
Verwijderd
vergeten zout toe te voegen aan brood deeg. -_-;
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 09:25
Reem
Reem is offline
Een brandluchtje ruiken, je bedenken dat die olie in die met deksel afgesloten pan nu wel genoeg verhit is, het deksel optillen om het vlees erbij te doen, een vlam zien, van schrik het deksel er weer opgooien en de pan van de kookplaat halen. Resultaat: afbladderende schroeiplek in het aanrechtblad.
Oud 03-07-2007, 10:27
Stefanie
Stefanie is offline
De pannenlap te dicht bij het vuur houden, waardoor het vlam vat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 13:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
De (oude) oven bij mijn ouders werkt niet meer zo goed (bijvoorbeeld de verlichting). Ik dacht dat ik de oven uitgezet had, bleek dat ik de grill aangezet had... Resultaat na een kwartier: stinkend, verkoold bakpapier op de bakplaat...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2007, 14:05
Verwijderd
Koffie maken met zo'n trechterding met een filter erin en dan met je arm de boel omgooien zodat er koffiedrab op je koelkast, tussen de koelkast en je klerenkast, in de randjes van beide kasten, op de grond, onder de plank die op de koelkast ligt, op je foto's die op je kast en koelkast geplakt zitten en op jezelf zit. Rotklus om weer (enigszins) schoon te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 15:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 03-07-2007 @ 11:27 :
De pannenlap te dicht bij het vuur houden, waardoor het vlam vat.
Haha, dat had ik ook een keer. Ik aan iedereen vragen waarom het nou zo stonk, was dat dus de pannenlap. Gelukkig branden die dingen niet zo snel.
Oud 03-07-2007, 15:32
coopergirl
coopergirl is offline
Laat geen spullen op je combi-magnetron staan wanneer je deze gebruikt. Het begon te smeulen

Verder kan ik niet rechtstreeks uit een pak of pot strooien (bijv. vermicelli.. Dan schiet ik grandioos uit)

Niet het gasfornuis schoonmaken tijdens het koken. Zo spoot ik eens uit een sproeiflacon een hele scheut schoonmaakmiddel in mijn champignonsoep i.p.v. ernaast op het fornuis.
Oud 03-07-2007, 15:41
ekki
ekki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-07-2007 @ 16:32 :
Laat geen spullen op je combi-magnetron staan wanneer je deze gebruikt. Het begon te smeulen
Bij ons staat het afdruiprekje erop. Is niet zoveel aan de hand.
Oud 03-07-2007, 15:56
Jolt
Jolt is offline
Wel niet met koken wel met afwassen, telefoneren en ineens plons
dag dag telefoon.

Toch verzekerd dus kreeg hem toch terug
Oud 03-07-2007, 20:09
Verwijderd
Kokend water in een schaal van glas doen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 21:01
Verwijderd
Spaghettie in een pan schuin/rechtopzetten en je dan even omdraaien. Toen ik terugkwam waren de spaghettie's die uitstaken warm geworden, naar beneden gaan hangen en in de fik gevlogen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 08:15
Sushii
Sushii is offline
eerst een broodje afbakken in een combimagnetron op de oven stand en vervolgens doperwten verwarmen in een plastic bakje (bakje totaal weggesmolten).

en een vlam in de (frituur)pan proberen te blussen met water is ook echt
Oud 04-07-2007, 10:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
DJ Inpossible schreef op 02-07-2007 @ 18:11 :
Tomatensoep maken, moest iets erg pittigs doorheen (weet nieteens meer wat ) recept beetje verkeerd gelezen, deed er twee eetlepels in ipv twee theelepels

resultaat; lekker pittig soepje
Dit heb ik ook gedaan, maar dan met zout bij slagroomsoesje. Omg die waren smerig

En ook wel eens aardappeltjes gebakken zonder boter. Of een te kleine pan op een grote vlam zetten. Resultaat: handgreep gesmolten.
Oud 04-07-2007, 11:03
Verwijderd
We hadden een nieuwe combi-magnetron en ik ging er broodjes in bakken. Netjes voorverwarmd, ik toetste de tijd in, maar deed het verkeerd, dus drukte op 'stop' en toetste de tijd nogmaals in. Jaa, en toen ging de magnetron dus aan in plaats van de oven... Na 10 minuutjes zijn broodjes echt door-en-door zwart. Bah
Maar de oven was ontmaagd

Of een keer een cake in die oven willen bakken; op het gewone rooster gezet ipv op het draaide rooster. Dus aan de achterkant was hij zwart en aan de voorkant nog helemaal rauw Rot oven

Of een soort börek maken, waar citroenschil door heen moest. In plaats daarvan gooide ik er een soort gesuikerde citroen door. Veel te zoet en bah
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:12
Verwijderd
Aardappels koken in een bodempje water zoals je je moeder altijd hebt zien doen, maar geen deksel erop. Resultaat aardappels die voor de helft gaar waren en voor de helft rauw. Toen heeft mijn mama alle aardappels maar omgedraaid en nog een tijdje gekookt in een bodempje water

Rijst afgieten nadat het 8 minuten gekookt heeft zoals op de verpakking staat zonder te proeven. Resultaat rijst waar nog flink op gekauwd moet worden

Komkommer snijden op de plank waar je net kipfilet op hebt gesneden Gelukkig kwam mijn mama er net op tijd achter.

Gisteren heeft mijn vriend yoghurt door de aardappelpuree gedaan onder het mom van er is geen melk en yoghurt lijkt wel een beetje op creme fraiche. Aardappelpuree met creme fraiche is lekker dus met yoghurt is het vast ook lekker. Resultaat zure aardappelpuree en dat is niet lekker

Een liter water koken op een keramisch fornuis, na een kwartier kookte het eindelijk
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
je magnetron/oven combi nog niet snappen kan idd flink ranzig eten opleveren
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 03-07-2007 @ 21:09 :
Kokend water in een schaal van glas doen.
Of in een theeglas . Ik was ooit ergens op bezoek en kreeg toen vanuit de waterkoker heet water voor mijn thee in een theeglas. Pats! klonk het, maar er was niks te zien, tot ik het glas aan het oor optilde... de bodem bleef liggen .

Oja, toen ik een jaar of tien was, wilde ik een keer eieren koken. Ik wist op hoeveel minuten ik de kookwekker moest zetten, maar wist niet dat dat pas inging op het moment dat het water kookte... Het eerste ei wat opengemaakt werd, veroorzaakte dan ook een rommeltje. De rest heeft mijn vader toen nog maar een tijdje gekookt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:27
Verwijderd
Ik ben altijd als de dood voor glas en kokend water; ik hou 't altijd even onder de warme kraan zodat het niet kan schrikken
Ik heb een heel ielig theepotje van glas, dat voelt echt alsof het zo kan knappen, maar 't is nog nooit gebeurd, gelukkig

M'n man voerde een keer een recept uit waarin stond dat je 2 teentjes knoflook moest toevoegen. Hij wist niet wat teentjes waren en gooide er dus twee knollen knoflook bij
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:51
***ailá***
***ailá*** is offline
Ik wou de aardappels afgieten, haalde het deksel eraf en schrok me wild van de hete stoom die in mn gezicht sloeg. Gevolg: pan laten vallen op mijn teen --> brandwond + aardappels over de vloer
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 12:10
Sushii
Sushii is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 04-07-2007 @ 12:19 :
je magnetron/oven combi nog niet snappen kan idd flink ranzig eten opleveren
heeft niets te maken met niet snappen alleen met niet nadenken
Oud 04-07-2007, 19:47
IcedEarth
IcedEarth is offline
ehm... ik doe ook altijd kokend water in een glas om thee te zetten, altijd + dagelijks en nooit een "pats" gehoord ?
of nou meestal laat ik het eventjes trekken in een theepot, maar 's ochtends als ik toch maar tijd heb voor een glas thee niet.

en ja de klassiekers als shit die in de fik vliegt zoals pannenlappen te dicht bij het fornuis.
En ml als dl lezen. En uitschieten met cayennepeper, afbakbrood in de combi oven en dan per ongeluk de grill of de magnetron aanzetten. Of pizza uit de oven halen en op de kop opde grond laten vallen. (of vergeten er uit te halen). In een wazige bui een keer een tosti in het broodrooster gepropt en die ging er bijna niet uit, en alle kaas was onderin gevallen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:57
Iduna
Iduna is offline
Tijdens het afgieten de deksel per ongeluk loslaten waardoor je eten in de gootsteen ligt. (Je kunt ook een vergiet pakken of een zeef. )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 17:39
GeleBloem
GeleBloem is offline
Als kind deed ik altijd bitterkoekjes in de magnetron, paar tellen. Warmer en zachter, vond ik toen lekker. Gisteren dacht ik: ik probeer het nog eens. Had niet door dat de magnetron op 800w stond en toen stond het hele huis blauw door drie bitterkoekjes.
Oud 05-07-2007, 19:07
koelieboelie
koelieboelie is offline
de frituurpan onder de afzuigkap zetten op de elektrische kookplaat, en dan ipv de frituurpan de kookplaat aanzetten had m,n moeder gedaan, frituurpan was gesmolten
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 19:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Karamel proberen te koken (nou ja suiker + water koken en dan hopen dat het karamel wordt) en ondertussen avondeten koken + telefoneren. De suiker werd keihard (ws vuur te laag? iemand die 't weet? ) en zat vast aan mijn mama's dure pan. En een taart zat er niet meer in.
Oud 05-07-2007, 20:53
ekki
ekki is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-07-2007 @ 20:36 :
Karamel proberen te koken (nou ja suiker + water koken en dan hopen dat het karamel wordt) en ondertussen avondeten koken + telefoneren. De suiker werd keihard (ws vuur te laag? iemand die 't weet? ) en zat vast aan mijn mama's dure pan. En een taart zat er niet meer in.

Soda gebruiken! Dat helpt echt goed (geen garanties ).
Oud 05-07-2007, 22:09
Ann
Ann is offline
Een handdoek in de magnetron stoppen en de tijd te lang zetten. We hadden geen kruik in huis en we deden het wel vaker met handdoeken. Ik wist niet hoelang ze erin moesten en was dus iets te enthousiast met de tijd. En toen vatte de handdoek vlam dus.
Oud 05-07-2007, 22:14
Sasbeest
Sasbeest is offline
Cakebeslag mixen en de mixer nét boven/klein beetje in het beslag houden. Dan heb je een spetterschilderij op de muur...
Oud 06-07-2007, 05:52
Verwijderd
Magnetrondeksel op je pizza doen en dan in de oven (mijn ouders hebben en combimagnetron en mijn zusje heeft zo twee keer in vier weken een pizza 'geseald')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten