Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2008, 12:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
Brood uit de vriezer halen en dan gewoon smeren/beleggen, nacht in de koelkast laten liggen en je hebt de dag er na super lekker vers brood .
Oud 12-01-2008, 15:49
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
bij de kruidvat zijn ze vaak in de aanbieding .
Haha wat toevallig.
Vandaag heb ik wat pakken sultana indd ingeslagen bij de Kruidvat
Oud 14-01-2008, 12:31
lrs
lrs is offline
20kg rijst halen bij de toko voor 15 euro, rijstballen van maken en verder niets anders eten.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 11:13
blurred
blurred is offline
Het probleem met voor meerdere dagen in één keer koken vind ik dat het zo saai is. Drie keer per week dezelfde pasta eten gaat vervelen.

De grootste kosten zijn inderdaad dingen als tussendoortjes, koekjes, sap en vooral broodjes en koffie in de kantine. Zelf smeren is wat meer werk, maar echt stukken goedkoper.

Ook kun je van dingen die je anders in de kantine zou kopen, zelf een voorraadje inslaan. Zo kocht een vriendin van me gisteren een klein zakje autodrop in de kantine voor 1,25, terwijl een grote zak in de supermarkt volgens net zo duur of goedkoper is.
Oud 17-01-2008, 13:16
Breg
Breg is offline
Citaat:
Ook kun je van dingen die je anders in de kantine zou kopen, zelf een voorraadje inslaan. Zo kocht een vriendin van me gisteren een klein zakje autodrop in de kantine voor 1,25, terwijl een grote zak in de supermarkt volgens net zo duur of goedkoper is.
He zelfde geldt voor andere typische tussendoortjes als fruit en de eeder genoemde muesli-repen. Voor wat je in kantine aan 2 stuks fruit uitgeeft kan je in de supenmarkt meestal een hele zak/tros kopen. Muesli-repen zijn vaak ook iets van 70 cent terwijl je voor het dubbele in de supermarkt 6 repen koopt.

Verder: probeer eerst het goedkoopste, en als dat niet bevalt ga dan over op duurdere producten. Met andere woorden; probeer eerst alles bij Aldi/Lidl/huismerken, en als daarvan producten niet bevallen kan je altijd overstappen op duurdere merken. Ik doe altijd mijn boodschappen eerst bij Lidl en de dingen die ze daar niet hebben haal ik daarna bij de gewone super. Want weet dat als ik meteen naar de gewone supermarkt ga ik uit luiheid al mijn dingen daar koop zodat ik daarna niet meer naar Lidl hoef, maar op die manier wel meer geld uitgeef.
Oud 18-01-2008, 20:19
Verwijderd
Tegenwoordig heb ik een Wajong-uitkering, wat best wel een relaxed bedrag per maand is, dus bespaar ik niet op eten.

Wat ik bijvoorbeeld deed toen ik nog van m'n stufi rond moest komen was kliekjes bewaren en dan eens per week van de kliekjes samen met aardappels aardappelsoep maken. Heel veel verschillende soorten groenten kun je daar door doen.

Overigens kun je soep ook als je het niet invriest prima een paar dagen laten staan. De smaak trekt dan wat meer in zeg maar. Wordt het alleen maar lekkerder van.

Laatst gewijzigd op 18-01-2008 om 20:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten