Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2008, 14:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Foutje zullen we maar zeggen hé Gatara.
lol
Oud 31-01-2008, 21:06
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ik denk dat meer NEderlanders Nijntje hebben gelezen dan de Koran. Zeggen dat de Koran fascistisch is is een feitelijke vaststelling. Om dhr. Schaapherder te parafraseren, de Koran moet zelf maar aangifte gaan doen voordat er een rechtzaak moet komen.
Heden ten dage doen Hitler, Mussolini, Goebels, fascisme en nazisme dienst als beschrijvingen van onbehaaglijke én ondefinieerbare gevoelens, die men vroegah nog kenbaar maakte met religieuze symbolen. Vooral de ondefinieerbaarheid en daarmee de oncontroleerbaarheid leidt tot de populariteit van deze woorden, die desondanks toch een zware lading blijken te hebben. Onterecht, uiteraard. En een product van overheidsindoctrinatie, die al heel vroeg op de basisschool begint:
Meester:"De 2e WO was heel verschrikkelijk, ZES miljoen joden zijn door de nazi's vermoord".
Klas: Ooooooeehhhhh
Meester:"Jah jongens, die Duitsers waren verschrikkelijk, alles wat niet blank, blond, en blauwogig was, werd in de pan gehakt.
Klas: *stil*
Pientere leerling: "Ja maar meester, Hitler zag er ook niet uit als een Arieër, hoe kan dat nou? En waarom gooiden de Amerikanen nou twee atoombommen op Japan?"
Leraar: " Jah jongen, eh, *ff wandelen*, eh, in een oorlog gebeuren nu eenmaal verschrikkelijke dingen"
Gedachte domme leerlingen: " Oorlog is slecht en Nazi's zijn nog slechter!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 22:17
Joostje
Joostje is offline
In de eerste plaats zei Wilders "fascistisch", niet nazistisch. Ik ben het met je eens dat het als scheldwoord gebruikt kan worden, maar dat neemt niet weg dat het ook met een heldere definitie kan worden gebruikt (bijvoorbeeld, een arts zegt kanker is iets anders dan iemand die een ander uitscheld voor kankermongool).
Wilders valt de islam aan op grond dat ze onderdrukkend is, en in die zin is fascistisch een goed woord.
Oud 01-02-2008, 00:15
Verwijderd
Maar Wilders slaat de plank natuurlijk wel finaal mis door tegelijkertijd te claimen dat het christendom níet onderdrukkend en "fascistisch" is, terwijl iedereen weet dat de islam en het christendom zo goed als identiek zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 09:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Heden ten dage doen Hitler, Mussolini, Goebels, fascisme en nazisme dienst als beschrijvingen van onbehaaglijke én ondefinieerbare gevoelens, die men vroegah nog kenbaar maakte met religieuze symbolen. Vooral de ondefinieerbaarheid en daarmee de oncontroleerbaarheid leidt tot de populariteit van deze woorden, die desondanks toch een zware lading blijken te hebben. Onterecht, uiteraard. En een product van overheidsindoctrinatie, die al heel vroeg op de basisschool begint:
Meester:"De 2e WO was heel verschrikkelijk, ZES miljoen joden zijn door de nazi's vermoord".
Klas: Ooooooeehhhhh
Meester:"Jah jongens, die Duitsers waren verschrikkelijk, alles wat niet blank, blond, en blauwogig was, werd in de pan gehakt.
Klas: *stil*
Pientere leerling: "Ja maar meester, Hitler zag er ook niet uit als een Arieër, hoe kan dat nou? En waarom gooiden de Amerikanen nou twee atoombommen op Japan?"
Leraar: " Jah jongen, eh, *ff wandelen*, eh, in een oorlog gebeuren nu eenmaal verschrikkelijke dingen"
Gedachte domme leerlingen: " Oorlog is slecht en Nazi's zijn nog slechter!
Jee, ik weet niet waar jij les hebt gekregen?

ten eerste zijn niet alle joden niet-blond met bruine ogen en ten tweede werd niet iedere niet-blonde met bruine ogen de pan in gehakt.
Oud 01-02-2008, 09:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Maar Wilders slaat de plank natuurlijk wel finaal mis door tegelijkertijd te claimen dat het christendom níet onderdrukkend en "fascistisch" is, terwijl iedereen weet dat de islam en het christendom zo goed als identiek zijn.
Ik heb die claim gemist,.. ? Waar en wanneer heeft hij dat gezegd?
Oud 01-02-2008, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik niet meer, maar je hoort het 'm vast nog wel zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 12:20
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
...terwijl iedereen weet dat de islam en het christendom zo goed als identiek zijn.
'Wist iedereen dat maar.'
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Jee, ik weet niet waar jij les hebt gekregen?

ten eerste zijn niet alle joden niet-blond met bruine ogen en ten tweede werd niet iedere niet-blonde met bruine ogen de pan in gehakt.

Inderdaad, waar heeft 'Love & Peace' lesgekregen.

Mja Wilders, we zullen wel zien wat er van die aanklacht gaat komen etc etc.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 18:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hij heeft dat niet met zoveel woorden gezegd, maar desalniettemin is het natuurlijk ronduit vaag om de ene godsdienst grotendeel terecht uit te maken voor onderdrukkend, en over de anderen waar dat hetzelfde laken een pak is, helemaal niets te zeggen.

Kijk, kwam Wilders met een statement als "De islam is, net als conservatieve delen van andere religies, onderdrukkend", dan was daar geen speld tussen te krijgen geweest.

Het is die hypocrisie van blinde aanval op de ene identiteit en blind zijn voor de fouten van de andere identiteit die Wilders tot een parvenu maken.
Oud 04-02-2008, 08:31
Joostje
Joostje is offline
De aanklacht is te lezen op de website van Bonaparte. Pientere reactie heeft die Joost daar op de aanklacht!

http://forum.asdvbonaparte.nl/viewto...=841&start=105
Oud 08-02-2008, 21:24
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Hahaha, identiek. Stand-up comedy in Irak zou je niet misstaan. Het Christendom is ooit onderdrukkend geweest, maar de laatste restjes daarvan zijn wegge-ebd tijdens de ontzuiling van de jaren '60. Tegenwoordig gaat het Christendom erg met zijn tijd mee. Het is namelijk stervend, dus ze zullen zich populair moeten maken. Op het feit na dat de paus zichzelf uitspreekt tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen is het oude fascisme van het Christendom uitgestorven.

Over Spong: in principe heeft zionist Wilders (nog) niets strafbaars gezegd, dus hij kan op dit moment onmogelijk veroordeeld worden. Als die man raast en tiert, roepen de moslims net zo hard om zijn bloed, dus wat dat betreft heft dat elkaar wel op.

De overeenkomsten die jij bedoelt zijn puur theoretisch, en uit zich vooral in boeken en geschriften. In de praktijk slaat je post op poep.

Laatst gewijzigd op 08-02-2008 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 23:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het Christendom is ooit onderdrukkend geweest, maar de laatste restjes daarvan zijn wegge-ebd tijdens de ontzuiling van de jaren '60.
Loop een weekje door Bunschoten, Staphorst, Nijkerk etc, en durf dat daarna nog eens te beweren...
Citaat:
Tegenwoordig gaat het Christendom erg met zijn tijd mee. Het is namelijk stervend
Hoezeer ik het als overtuigd atheïst ook anders zou willen zien is het christendom met een slordige 2 miljard aanhangers nog steeds de grootste godsdienst ter wereld. En men kan zich in tegenstelling tot de islam of hindoeisme daarvoor niet eens beroepen op het 'fokken als konijnen'-mechanisme.
Citaat:
zionist Wilders
Je begrijpt hopelijk wel dat niemand je serieus kan nemen als je met dit soort belachelijke termen gaat strooien?

Lees je in om in de toekomst een dergelijke afgang te voorkomen zou ik voorstellen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme
Oud 09-02-2008, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, identiek. Stand-up comedy in Irak zou je niet misstaan. Het Christendom is ooit onderdrukkend geweest, maar de laatste restjes daarvan zijn wegge-ebd tijdens de ontzuiling van de jaren '60. Tegenwoordig gaat het Christendom erg met zijn tijd mee. Het is namelijk stervend, dus ze zullen zich populair moeten maken. Op het feit na dat de paus zichzelf uitspreekt tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen is het oude fascisme van het Christendom uitgestorven.
Onzin, het christendom is, dankzij een snelle opkomst in China en andere delen van Azië juist aan het groeien. En zoals T_ID al stelt, het is wereldwijd nog altijd de grootste religie.

Citaat:
De overeenkomsten die jij bedoelt zijn puur theoretisch, en uit zich vooral in boeken en geschriften. In de praktijk slaat je post op poep.
Nee. De gemiddelde moslim is, net zoals de gemiddelde christen, iemand die in de praktijk erg weinig doet met zijn geloof. Beide religies kunnen en worden misbruikt voor geopolitieke en sociale doeleinden. Zonder fundamentalistisch gristentuig, geen George W. Bush, en zonder Bush (hoogstwaarschijnlijk) geen oorlogen in Irak en Afghanistan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 19:26
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Loop een weekje door Bunschoten, Staphorst, Nijkerk etc, en durf dat daarna nog eens te beweren...
En hoe groot zijn die plaatsen?

Citaat:
Hoezeer ik het als overtuigd atheïst ook anders zou willen zien is het christendom met een slordige 2 miljard aanhangers nog steeds de grootste godsdienst ter wereld. En men kan zich in tegenstelling tot de islam of hindoeisme daarvoor niet eens beroepen op het 'fokken als konijnen'-mechanisme.
Wat ik bedoelde was puur gericht op Nederland zelf. Hoeveel Christenen er in Amerika rondlopen laat ik voor het gemak even buiten beschouwing. Hoeveel mensen van onder de veertig zijn in Nederland nog Christen? Als de babyboomers dood zijn is dit land bijna Christenvrij.

Citaat:
Je begrijpt hopelijk wel dat niemand je serieus kan nemen als je met dit soort belachelijke termen gaat strooien?

Lees je in om in de toekomst een dergelijke afgang te voorkomen zou ik voorstellen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme
Dat is wel het laatste wat je mij hoeft uit te leggen. Deze opmerking zie ik dan ook als een gebrek aan jouw kant.

Citaat:
Onzin, het christendom is, dankzij een snelle opkomst in China en andere delen van Azië juist aan het groeien. En zoals T_ID al stelt, het is wereldwijd nog altijd de grootste religie.
Er zijn 65 miljoen Christenen in China, op een bevolking van 1,3 miljard. Dat is vijf procent.

Citaat:
Nee. De gemiddelde moslim is, net zoals de gemiddelde christen, iemand die in de praktijk erg weinig doet met zijn geloof. Beide religies kunnen en worden misbruikt voor geopolitieke en sociale doeleinden. Zonder fundamentalistisch gristentuig, geen George W. Bush, en zonder Bush (hoogstwaarschijnlijk) geen oorlogen in Irak en Afghanistan.
Ja, want Christenen willen oorlog in Afghanistan. Alsof Christenen er ook maar iets beter van worden. De enige die hier zijn voordeel uit kan trekken is Israël. De volgende keer als je Mossad-agenten ziet dansen op als Amerikaanse wolkenkrabbers instorten, moet je de juiste conclusies trekken.

Dat het fanatisme van moslims is opgelaaid door de bezetting van westerse troepen in hun landen, ben ik met je eens.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Er zijn 65 miljoen Christenen in China, op een bevolking van 1,3 miljard. Dat is vijf procent.
Officiële cijfers zijn er niet, maar recente bronnen spreken van 400 miljoen.
Citaat:
Ja, want Christenen willen oorlog in Afghanistan. Alsof Christenen er ook maar iets beter van worden. De enige die hier zijn voordeel uit kan trekken is Israël. De volgende keer als je Mossad-agenten ziet dansen op als Amerikaanse wolkenkrabbers instorten, moet je de juiste conclusies trekken.

Dat het fanatisme van moslims is opgelaaid door de bezetting van westerse troepen in hun landen, ben ik met je eens.
De christenen willen wellicht niet de oorlogen in Irak en Afhanistan (hoewel een groot deel er alsnog voorstander van is), maar ze zijn er wel indirect voor verantwoordelijk door Bush in het Witte Huis te plaatsen. Het christendom is dus zeker verantwoordelijk voor meer doden dan de islam, ook recentelijk. Daar doen jouw zionistische fantasieën verder niets aan af.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 21:44
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Officiële cijfers zijn er niet, maar recente bronnen spreken van 400 miljoen.
Kom maar op met die bronnen. Ik zag gister het leed dat het slechte weer heeft veroorzaakt waardoor de treinen niet rijden. Duizenden, tienduizenden mensen op tochtige perrons. Niks bidden, geen kruisjes. Gewoon goddeloos vooruit staren.

Citaat:
De christenen willen wellicht niet de oorlogen in Irak en Afhanistan (hoewel een groot deel er alsnog voorstander van is), maar ze zijn er wel indirect voor verantwoordelijk door Bush in het Witte Huis te plaatsen. Het christendom is dus zeker verantwoordelijk voor meer doden dan de islam, ook recentelijk. Daar doen jouw zionistische fantasieën verder niets aan af.
Dus omdat Christenen een president gekozen hebben, die later een idiote oorlog in het oosten heeft ontketend, zijn de meeste Christenen voorstander van een oorlog in Irak? Dus wanneer Balkenende morgen zegt: "Kom, we gaan eens oorlog voeren met Namibië", dan is de overwegend Christelijke bevolking van Nederland een voorstander?

Bush is een loopjongen voor AIPAC, de joodse lobby in Amerika. Zij hebben hem groot gemaakt en zij zijn de personen achter zijn beleid. Bush is maar een marionet, Israël heeft de touwtjes in handen, en zij zijn verantwoordelijk voor 9/11, zodat ze een "legitieme" reden hadden om de raketten te richten op hun vijandige buren.

Recentelijk heeft diezelfde AIPAC laten doorschemeren niet van Barack Obama gecharmeerd te zijn. Hij zal dus géén president worden, let op mijn woorden.

Terug naar Wilders, want daar gaat deze draad immers over. Ik ben een tegenstander van Geert Wilders, die de overheid zo klein mogelijk wil houden (bescherming van leven en bezit) en ons op die manier uit wil leveren aan de vrijemarkteconomie. We weten allemaal wat voor irritatie dat gaat meebrengen, kijk maar naar de geprivatiseerde zorg en bijvoorbeeld de NS. Ook wil hij uit de EU, maar wel aangesloten blijven bij de NAVO. Met andere woorden: de oorlogen van Amerika en Israël uitvechten.

Zijn standpunten over moslims (waar ik dan weer wel achter sta) zijn NIETS vergeleken bij wat hij het Nederlandse volk wil aandoen op de langere termijn. Ik denk dat hij dáárvoor eens aangeklaagd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Kom maar op met die bronnen.
Ik zeg net dat er geen officiële cijfers zijn.
Citaat:
Dus omdat Christenen een president gekozen hebben, die later een idiote oorlog in het oosten heeft ontketend, zijn de meeste Christenen voorstander van een oorlog in Irak? Dus wanneer Balkenende morgen zegt: "Kom, we gaan eens oorlog voeren met Namibië", dan is de overwegend Christelijke bevolking van Nederland een voorstander?
Nee, wat ik zeg is slechts dat zonder christendom Bush niet aan de macht gekomen zou zijn.
Citaat:
Bush is een loopjongen voor AIPAC, de joodse lobby in Amerika. Zij hebben hem groot gemaakt en zij zijn de personen achter zijn beleid. Bush is maar een marionet, Israël heeft de touwtjes in handen, en zij zijn verantwoordelijk voor 9/11, zodat ze een "legitieme" reden hadden om de raketten te richten op hun vijandige buren.

Recentelijk heeft diezelfde AIPAC laten doorschemeren niet van Barack Obama gecharmeerd te zijn. Hij zal dus géén president worden, let op mijn woorden.
Hahaha.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 21:52
Mobius
Mobius is offline
Een snelle, verstandige vlucht.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:10
Verwijderd
Je punt?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:11
Mobius
Mobius is offline
Dat is je allang duidelijk, vrind.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Dat is je allang duidelijk, vrind.
Nee, want dan zou ik er niet naar vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:19
Mobius
Mobius is offline
Mijn punt is, waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Mijn punt is, waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Dat is zeker waar, maar wat wil je daarmee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:39
Mobius
Mobius is offline
Dat jouw stelling dat Christendom praktisch hetzelfde is als Islam, ongegrond is. Christenen houden hun kerken hier, niet daar. De tijd van onderdrukking is over, al heel lang.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De tijd van onderdrukking is over, al heel lang.
Wat een onzin. Het eerste dat dit gristelijke kabinet deed was hun beloftes op dat gebied verbreken en morrelen aan de abortuswetgeving. Ze liepen niet al te hard om discriminatie van homoseksuelen op de Antillen, nota bene een Nederlands gebiedsdeel dat zich stomweg aan de wet dient te houden, op de vingers te tikken. Heck, men poogt in het kabinet zelfs het omzeilen van de opgedrongen zondagsrust met behulp van de regeling voor touristische gebieden tegen te gaan.

De christelijke onderdrukking begint na jaren weer te komen, en zal zelfs voet aan de grond krijgen wanneer mensen dom CDA, PVDA, CU of erger blijven stemmen.

Kijk, zet je dat zelfde ploegje tussen VVD en D66 neer, dan komt er van religieuze onderdrukking en betutteling niets terecht..

Laatst gewijzigd op 09-02-2008 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Dat jouw stelling dat Christendom praktisch hetzelfde is als Islam, ongegrond is. Christenen houden hun kerken hier, niet daar. De tijd van onderdrukking is over, al heel lang.
Dat is dus onzin. In de VS is de positie van atheïsten vergelijkbaar met die van joden in Europa in de jaren '30.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 23:05
Mobius
Mobius is offline
Ik heb het over Nederland. Wat er in Amerika gebeurt interesseert me niets.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 23:07
Verwijderd
Citaat:
In Nederland zijn er nauwelijks praktiserende christenen, maar wat dat betreft heeft Nederland wel een uitzonderingspositie. In bijvoorbeeld Polen of Italië hoef je niet ver te zoeken voor de negatieve impact van de gristenen aldaar.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 23:08
Mobius
Mobius is offline
Met die eerste zin zeg je het. Polen of Italië zal me een worst wezen, hier gebeurt het.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Met die eerste zin zeg je het. Polen of Italië zal me een worst wezen, hier gebeurt het.
Ja, wat is je punt? Dat doet niets af aan wat ik zeg, er zijn ook plaatsen die tradioneel islamitisch zijn, maar waar men relatief weinig met het geloof doet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 23:48
Joostje
Joostje is offline
Kampen, Staphorst, etc.
Oud 10-02-2008, 10:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je had het over de dagelijkse praktijk van de aanhangers van een religie, waarin je beweerde dat het christendom geen onderdrukking voortbrengt, en de islam wel. Dat is geen geografische begrenzing, maar een begrenzing aan de hand van de religie.

En daarin constateren dat christenen in Nederland én buitenland wel degelijk andere mensen onderdrukken, net als islamieten dat doen.

Het is zeker terecht om die religies daarom te bekritiseren, maar de een wel en de ander niet wat jij hier deed is een onhoudbare positie.
Oud 10-02-2008, 11:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Over Spong: in principe heeft zionist Wilders (nog) niets strafbaars gezegd, dus hij kan op dit moment onmogelijk veroordeeld worden.
Lijkt me niet van belang in dit verhaal of Wilders zionistische sympathieen heeft.

On-topic: Spong wilt het gooien op het religieuze aspect. En een aanval op deze grond heeft wel enige houvast. Ik betwijfel echter of hem dit zal lukken.
Oud 10-02-2008, 11:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
]
Ja, want Christenen willen oorlog in Afghanistan. Alsof Christenen er ook maar iets beter van worden. De enige die hier zijn voordeel uit kan trekken is Israël.
"Islamic web sites and newspapers have supplied their own form of rebuttal to the Pontiff’s statement. They proudly, some contend shamelessly, wave the sword and promise the end of all infidels, people of the cross and the Zionists."

http://amilimani.com/

fyi, people of the cross = christenen.
Oud 23-02-2008, 18:47
Mobius
Mobius is offline
Dus? Weleens priesters of de paus uitspraken horen doen over het binnenvallen van Islamlanden?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 18:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dus? Weleens priesters of de paus uitspraken horen doen over het binnenvallen van Islamlanden?
wat probeer je te zeggen?
Oud 23-02-2008, 19:11
Mobius
Mobius is offline
Dat je redenering op stront slaat.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 19:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Uhm, ja, eigenlijk wel.
Oud 24-02-2008, 09:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Lijkt me niet van belang in dit verhaal of Wilders zionistische sympathieen heeft.

On-topic: Spong wilt het gooien op het religieuze aspect. En een aanval op deze grond heeft wel enige houvast. Ik betwijfel echter of hem dit zal lukken.
Jawel. Wilders wil de moslims en de christenen tegen elkaar opstoken ,zoat de joden Nederland kunne n overnemen.
Oud 24-02-2008, 10:42
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Uhm, ja, eigenlijk wel.
Bullshit.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 10:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bullshit.
Ja, ontken de werkelijkheid maar weer. Dergelijke priesters zijn er in elke religie.

Een van de meest recente voorbeelden is natuurlijk die Servische priester op het journaal die druk bezig was met oorlogshitserij tegen Kosovo.
Oud 24-02-2008, 13:40
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ja, ontken de werkelijkheid maar weer. Dergelijke priesters zijn er in elke religie.

Een van de meest recente voorbeelden is natuurlijk die Servische priester op het journaal die druk bezig was met oorlogshitserij tegen Kosovo.
Het enige wat die priester deed was het gebeden uitspreken, ik weet niet wat jij onder "ophitsen" verstaat. En hou nou op met die misselijkmakende opmerkingen, cultuurmarxist.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 13:49
Joostje
Joostje is offline
hoho, volgens marx is de cultuurondergeschikt aan materiele voorwaarden - religie is da haast geen zelfstandige macht.
Oud 24-02-2008, 13:56
Il_Principe
Il_Principe is offline
Citaat:
Russisch patriarch, tijdens de oorlog in Tjetsjenie: hij zegende iedere met het water van Moskou en zei dat ze pas na de totale overwinning op moslims terug moesten komen, ik heb die beelden zelf gezien op ORT, een russische staatstelevisie
Oud 24-02-2008, 16:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het enige wat die priester deed was het gebeden uitspreken
Uit welke psalm komt "Kosovo is een integraal deel van Servië, niemand kan dat van ons weghalen" dan precies?
Oud 24-02-2008, 17:02
Mobius
Mobius is offline
Moet jij niet in de Kosovo thread zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 17:52
Pirustae
Pirustae is offline
Citaat:
Moet jij niet in de Kosovo thread zijn?
Hij greep het Kosovo-voorbeeld alleen aan om te laten zien dat Christenen ook niet de heiligste zijn....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 15:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Russisch patriarch, tijdens de oorlog in Tjetsjenie: hij zegende iedere met het water van Moskou en zei dat ze pas na de totale overwinning op moslims terug moesten komen, ik heb die beelden zelf gezien op ORT, een russische staatstelevisie
Fijn, maar wat heeft dat met marxisme te maken?
Reageren

Regels voor berichten