Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ik wil de eerste zijn:

Laat eens wat horen meis!!!!1 1
nee ik laat mijn muziek hier niet meer zien. toen ik dat laatst deed op dit forum met een redelijk normaal nummer wat nou niet echt bagger was ofzo gingen mensen me toch een beetje lichtelijk zwaar afkraken nja, de houding van veel mensen (niet iedereen dus) is erg negatief hier. ik vind commentaar niet erg, maar ik heb het idee dat de mensen op scholieren.com een beetje doordraaien soms komt waarschijnlijk door al die hormonen die door de puberlichaampjes heenstromen haha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2008, 16:52
Verwijderd
Citaat:
jup. dit was mijn eerste forum hier, en wilde dat het over iets moeilijks en "engs" ging dus, missie geslaagd.
ps: ik ga nu ff bij eigen muziek een topic aanmaken. kunnen jullie mij horen (als je wilt natuurlijk!)
topic verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 17:05
Verwijderd
Meid, de reacties op jouw muziek waren commentaar waar je om vroeg. Eerlijkheid. Dus ga de boel niet verdraaien alsof iedereen loopt te zeiken op je muziek.
Je vraagt om commentaar maar kan niet tegen commentaar.
Vraag er dan niet om.

Laatst gewijzigd op 03-03-2008 om 17:09. Reden: schelden is godslastering
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Meid, de reacties op jouw muziek waren commentaar waar je om vroeg. Eerlijkheid. Dus ga de boel niet verdraaien alsof iedereen loopt te zeiken op je muziek.
Je vraagt om commentaar maar kan niet tegen commentaar.
Vraag er dan niet om.
de commentaar had een veelal negatievere content dan dat hij is onder wildvreemde mensen waar ik voor optreed of zangleraren/gitaarleraren.
het is makkelijker om dingen tegen/over mensen te zeggen over het internet.
maar laten we het hier nu niet meer over hebben, muziektopics zul je van mij toch niet meer zien...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 18:08
Magican
Magican is offline
Misschien wilden die mensen je niet kwetsen.
Oud 03-03-2008, 20:09
botulismf
botulismf is offline
Exact, als je iemand persoonlijk kent dan zul je dat sowieso wel een heel stuk subtieler formuleren. Maar in die zin is het commentaar hier juist een stuk eerlijker dan van mensen die je voor je hebt, omdat niemand hier een blad voor de mond neemt. Dat kan best zeer doen, maar toch zit er heel veel nuttigs in het commentaar wat je hebt gekregen op je topics met eigen muziek en eigen dichtwerk. En hoe sterker je hier overkomt alsof je je eigen werk goed vind, hoe sterker mensen je gaan proberen in te laten zien dat ze het niet zo bijzonder vinden. Wat uiteindelijk voor je eigen bestwil is.

Want als je je hele leven alleen maar te horen krijgt dat alles wat je doet zo goed en mooi is, dan ga je dat vanzelf geloven. Kijk bijvoorbeeld naar de trieste gevallen in de voorrondes van idols, die zichzelf ontzettend voor lul zetten omdat ze serieus denken dat ze zo goed kunnen zingen; dat denken ze omdat ze dat altijd maar gehoord hebben van vrienden en familie, maar in feite bakken ze er maar weinig van. Bij jou is het gelukkig lang niet zo erg, maar als je er voor kiest om alleen naar het positieve commentaar te luisteren en het negatieve commentaar af te doen als gezeik van verbitterde mensen oid, dan ga je ook steeds meer die kant op. En dat doe je nu: 'Oh jee, de mensen hier zijn negatief en dat is eigenlijk best kwetsend, laat ik dan maar nooit meer mijn muziek hier posten'.
Oud 03-03-2008, 20:53
Jochemska
Jochemska is offline
Citaat:
Exact, als je iemand persoonlijk kent dan zul je dat sowieso wel een heel stuk subtieler formuleren. Maar in die zin is het commentaar hier juist een stuk eerlijker dan van mensen die je voor je hebt, omdat niemand hier een blad voor de mond neemt. Dat kan best zeer doen, maar toch zit er heel veel nuttigs in het commentaar wat je hebt gekregen op je topics met eigen muziek en eigen dichtwerk. En hoe sterker je hier overkomt alsof je je eigen werk goed vind, hoe sterker mensen je gaan proberen in te laten zien dat ze het niet zo bijzonder vinden. Wat uiteindelijk voor je eigen bestwil is.

Want als je je hele leven alleen maar te horen krijgt dat alles wat je doet zo goed en mooi is, dan ga je dat vanzelf geloven. Kijk bijvoorbeeld naar de trieste gevallen in de voorrondes van idols, die zichzelf ontzettend voor lul zetten omdat ze serieus denken dat ze zo goed kunnen zingen; dat denken ze omdat ze dat altijd maar gehoord hebben van vrienden en familie, maar in feite bakken ze er maar weinig van. Bij jou is het gelukkig lang niet zo erg, maar als je er voor kiest om alleen naar het positieve commentaar te luisteren en het negatieve commentaar af te doen als gezeik van verbitterde mensen oid, dan ga je ook steeds meer die kant op. En dat doe je nu: 'Oh jee, de mensen hier zijn negatief en dat is eigenlijk best kwetsend, laat ik dan maar nooit meer mijn muziek hier posten'.
qft

Zo wordt ik met mijn foto's keihard de grond in gestampt op een bepaald forum, terwijl andere mensen ze altijd mooi vinden. Maar gewoon oefenen oefenen oefenen, en dan zul je zien dat de kritieken milder worden.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Misschien wilden die mensen je niet kwetsen.
zo kwam het helaas wel op mij over
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 10:12
Verwijderd
Citaat:

ja je hebt gelijk. voor mij is het altijd moeilijk geweest om in mijzelf te geloven, daarom is het voor mij superkut om te horen van mensen dat mijn stem "wel redelijk" is, of dat mijn akkoorden "heel simpel zijn". ik heb het idee dat die commentaren mij niet hielpen en dat zij mij alleen maar onzekerder maakten.
ik heb vandaag een optreden en volgende week opnames in een studio en ik doe alles om mijn dromen te volgen, soms heb ik het idee dat mensen op zo'n blog, die mij niet kennen, mij gewoon niet willen steunen. dat snap ik ook, want ze kennen mij niet. ik ben gewoon erg vatbaar voor commentaar en op het internet weet je nooit of je het serieus moet nemen of niet, wie weet kan diegene aan de andere kant van het net nog geen eens een noot spelen.
nja, ik hoop dat jullie het begrijpen.
ps: dit topic ging eigenlijk helemaal niet over dit onderwerp hea
xx
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 10:13
Verwijderd
Citaat:
qft

Zo wordt ik met mijn foto's keihard de grond in gestampt op een bepaald forum, terwijl andere mensen ze altijd mooi vinden. Maar gewoon oefenen oefenen oefenen, en dan zul je zien dat de kritieken milder worden.
qft it is.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 11:41
Verwijderd
Citaat:
ja je hebt gelijk. voor mij is het altijd moeilijk geweest om in mijzelf te geloven, daarom is het voor mij superkut om te horen van mensen dat mijn stem "wel redelijk" is, of dat mijn akkoorden "heel simpel zijn". ik heb het idee dat die commentaren mij niet hielpen en dat zij mij alleen maar onzekerder maakten.
ik heb vandaag een optreden en volgende week opnames in een studio en ik doe alles om mijn dromen te volgen, soms heb ik het idee dat mensen op zo'n blog, die mij niet kennen, mij gewoon niet willen steunen. dat snap ik ook, want ze kennen mij niet. ik ben gewoon erg vatbaar voor commentaar en op het internet weet je nooit of je het serieus moet nemen of niet, wie weet kan diegene aan de andere kant van het net nog geen eens een noot spelen.
nja, ik hoop dat jullie het begrijpen.
xx
Dan moet je maar eens een wat dikkere huid kweken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 13:32
Magican
Magican is offline
Citaat:
xx
Jij bent degene die begint over je eigen muziek in een topic die gaat over supernummers hoor.
Oud 05-03-2008, 08:17
EggeD
EggeD is offline
Over akkoordenschema's gesproken.. ik ben vaak meer van drones, dat maakt een nummer van velvet underground of neu! goed.
Oud 13-03-2008, 19:39
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
De formule voor hét supernummer bestaat natuurlijk niet. Er is volgens mij toch absoluut een aantal factoren die bijdragen aan het succes van een nummer, ongeacht hoe het verder is.
Ten eerste een aantal voor de hand liggende zaken, zoals een goede/mooie stem (als die van toepassing is) en de instrumenten moeten in harmonie met elkaar zijn.
Verder denk ik dat de liedjes die populair worden zowel herkenbaar als vernieuwend moeten zijn. Er moeten zowel elementen in zitten van muziek die de luisteraar al kent, als iets vernieuwend dat het nummer afwijkend maakt.
Wat ook een belangrijke rol speelt, is wat er rond het nummer speelt. Alleen het nummer speelt maar een rol in de populariteit. Verder gaat het ook om wie het nummer gemaakt heeft; de persoon achter het nummer. Als het een sprekende persoon is, die men graag als voorbeeld ziet, zal zijn of haar muziek ondanks geen erg hoogstaande kwaliteit misschien toch makkelijk de top 40 en dergelijke aanvoeren.
Nog een belangrijke factor is het kuddegedrag van alle mensen. Als een bepaalde artiest eenmaal bekend en gewild is, zijn andere mensen geneigd zich daarbij aan te sluiten. Een gemeenschappelijke muzieksmaak heeft als gevolg dat je erover kan praten. In zekere zin is het toevallig welke artiest wel populair wordt en welke niet, omdat er maar een x aantal artiesten populair kan zijn, tegelijk.

Ik denk ook dat het begrip 'supernummer' geherdefinieerd moet worden. Vroeger was het zo dat (vrijwel) iedereen naar een klein aandeel aan mainstreammuziek luisterde. Tegenwoordig, door de mogelijkheid muziek te downloaden/bestellen die te weinig wordt geluisterd om overal ter wereld verkochten te worden, wordt het aandeel 'sidestream' muziek veel groter. Daarmee wordt een het 'supernummer' veel gevarieerder, omdat er minder sprake is van een gemiddelde muzieksmaak.

Amen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 18:30
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
met bovenstaande ben ik het nauwelijks tot geheel niet eens.
Oud 14-03-2008, 22:20
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Vertel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten