Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2008, 12:21
Volk
Volk is offline
Citaat:
Maar ik heb ook vrienden die als ik vrijgezel zou zijn, wel iets zouden proberen maar mijn relatie + mijn vriend respecteren en dat nu niet doen.. daarin moet mijn vriend mij dus kunnen vertrouwen, wat hij gelukkig doet.
Maar uit het verhaal van de TS maak ik gewoon niet op dat de jongen in kwestie zijn vriendin nu ook weer zal proberen te zoenen?
hier ben ik het mee eens. Ik blijf ook bij jongens slapen ook al heb ik een vriend. Dit deed ik voordat ik een vriend had gewoon om vriendschappelijke redenen en nu nog steeds.

Citaat:
jij verdient je vriendin helemaal niet.

Wat een gekke mensen hier, als iedereen zo was dan hadden er veel mensen een hekel aan me omdat ik met hun vriendinnen wat ging doen, maar ja, die vertrouwen hun vriendin wel. Stel ik zou wat proberen, dan zou het meisje me nooit meer willen zien. Dus laat die Job zich vooral in zijn eigen voet schieten, als je je vriendin toch vertrouwt zoals je beweert (wat ik zeer betwijfel).
qft.
Bovendien probeerde die gast haar anderhalf jaar geleden te zoenen. Waar maak je je druk om?! Laat ze lekker naar de bios gaan als ze willen, vertrouw haar gewoon. Ik neem aan de je vriendin niet dom is? Die job weet dat ze een relatie heeft en als hij enig respect heeft voor haar dan dus ook voor jullie relatie. Heeft hij geen respect voor haar dan zal zij het waarschijnlijk ook niet prettig vinden in zijn nabijheid te zijn. Je hebt je mening over die jongen al klaarstaan nog voordat je hem kent. Vind je dit zelf ook niet raar? Bovendien is het niet zo dat ze elke dag smsen maar gewoon af en toe.

Ik vind jou dus heel jaloers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2008, 12:57
Inanis
Inanis is offline
Citaat:

Wat een gekke mensen hier, als iedereen zo was dan hadden er veel mensen een hekel aan me omdat ik met hun vriendinnen wat ging doen, maar ja, die vertrouwen hun vriendin wel. Stel ik zou wat proberen, dan zou het meisje me nooit meer willen zien. Dus laat die Job zich vooral in zijn eigen voet schieten, als je je vriendin toch vertrouwt zoals je beweert (wat ik zeer betwijfel).
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Oud 02-05-2008, 13:51
Verwijderd
Wat mij altijd erg geholpen heeft om me over jaloerse gevoelens heen te zetten, is dat die gevoelens gaan uiten naar mijn vriend toe over hem en een ander meisje mij in mijn eentje zet tegenover hen met zijn tweetjes. Ik maak van hun een "team" en zet mijzelf er tegenover, zeg maar..

Ik probeer het nu altijd te zien als ik en mijn vriend die met zijn tweetjes staan en de ander die daar in zijn of haar eentje tegenover staat en wij staan dus altijd sterker

Nou ja, die redenatie helpt mij al klinkt het eigenlijk nogal stom.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 17:34
Nienna*
Nienna* is offline
@ Dusjcrib, weet je wat ik denk, dat als je jaloers bent je jezelf niet kunt zien als jij met je vriend tegen die ander. Want meestal gaat vriendje er een beetje op in of vindt hij haar aardig of wat dan ook, waardoor je die jaloezie krijgt. Daardoor lukte het mij in het verleden echt niet om die twee apart van elkaar te zien, om mijn vriend met mij te zien en haar er tegenover, juist omdat hij haar echt een aardige en leuke meid vond en ik daarin alles wat ik dacht, bevestigd zag.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 21:42
Verwijderd
Nou ja, ik ben echt weleens jaloers hoor.. ik ben ook maar een mens. Het gevoel krijg ik gewoon, alleen vind ik dat altijd mijn probleem en niet dat van mijn vriend en ga ik hem daar dus ook niet mee opzadelen. Ja, ik praat er rustig met hem over en probeer dingen te begrijpen en dat kan ook gewoon met mijn vriend, maar verder hou ik het bij mezelf en krijg ik het altijd weggeredeneerd met bovenstaande redenatie eigenlijk. Ik voel het, ik praat er heel rustig met hem over maar maak duidelijk dat hij van mij alle ruimte krijgt, daarmee voelen wij voor mij als een team en staat zij altijd alleen daar tegenover. Kom op, hij mag een andere vrouw wel aardig, leuk, lief en aantrekkelijk vinden.. dat is toch alleen maar menselijk. Zolang hij zijn grenzen kent en gewoon lekker bij mij blijft

Maar kom op zeg, als IK zo nodig jaloers ben dan hoeft HIJ daar iets toch niet om te laten? Hij weet waar de grenzen liggen, hij weet hoe ver hij kan gaan, nou.. ik vertrouw erop dat hij zich daaraan houdt en dan is er toch geen enkel kwaad in als hij een ander meisje graag mag of daarmee afspreekt of haar een eventueel verkeerd idee geeft? Hij en ik weten toch hoe het zit?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 16:07
DaStar
DaStar is offline
Citaat:

Waarom denk je dat ik een topic open dan... Ik probeer geen discussie te winnen, ik probeer er gewoon achter te komen of mn gedrag wel rechtvaardig was en zoniet, te verbeteren. Verder heb ik een uitstekende relatie dus kom niet aan met 'jij verdient je vriendin niet'.

Citaat:
hier ben ik het mee eens. Ik blijf ook bij jongens slapen ook al heb ik een vriend. Dit deed ik voordat ik een vriend had gewoon om vriendschappelijke redenen en nu nog steeds.
Dat is het probleem toch ook niet bij mij... Mijn vriendin is al meerdere keren bij een andere jongen blijven slapen, af en toe na het stappen en ook eens toen iemand een week alleen thuis was.
Het gaat mij specifiek om déze jongen.
Citaat:
qft.
Bovendien probeerde die gast haar anderhalf jaar geleden te zoenen. Waar maak je je druk om?! Laat ze lekker naar de bios gaan als ze willen, vertrouw haar gewoon. Ik neem aan de je vriendin niet dom is? Die job weet dat ze een relatie heeft en als hij enig respect heeft voor haar dan dus ook voor jullie relatie. Heeft hij geen respect voor haar dan zal zij het waarschijnlijk ook niet prettig vinden in zijn nabijheid te zijn. Je hebt je mening over die jongen al klaarstaan nog voordat je hem kent. Vind je dit zelf ook niet raar? Bovendien is het niet zo dat ze elke dag smsen maar gewoon af en toe.

Ik vind jou dus heel jaloers.
Dat hij geen respect voor relaties heeft is al langer bekend, want de vorige keer dat hij haar probeerde te zoenen had ze ook een vriend.. En blijkbaar vond ze het toch prettig in zijn nabijheid te zijn.

En verder. Meerdere mensen komen aan met het dat ik mn vriendin maar gewoon moet vertrouwen, en dat DOE ik dus ook heb ik meerdere keren gezegd. Het ging me erom of dit soort dingen gewoon moreel gezien 'door de beugel kunnen'.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 21:57
Verwijderd
Iedereen blijft het hebben over die keer dat hij haar heeft proberen te zoenen, inclusief de TS maar allereerst is dit anderhalf jaar geleden (lijkt me nogal een oude koe) en bovendien heeft zij dit toen GEWEIGERD. Alle reden toch JUIST om je er nu niet druk om te maken? :/

Respect wat er niet was, kan er wel komen. In jouw plaats zou ik vragen om hem in dat weekend te ontmoeten, zodat je weet wie het is en je mening kunt baseren op een directe kennismaking en geen horen zeggen. In het begin had ik wat moeite met de ex van mijn vriend, doordat ik niet het idee had dat ze enige moeite deed mij te leren kennen. Ik heb zelf actie ondernomen door haar te gaan leren kennen, een keer een cadeautje voor haar gekocht omdat het me echt iets voor haar leek en op deze manier is er vanuit haar vanzelf interesse gekomen voor mij. Inmiddels doet ze heel leuk tegen me en ziet ze als ze met mijn vriend afspreekt mij er ook graag bij. Probeer hem te leren kennen, laat zien wie je bent en dat jij van je vriendin houdt en wat hij zou verkloten als hij zich daarin mengt etc.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 00:47
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Iedereen blijft het hebben over die keer dat hij haar heeft proberen te zoenen, inclusief de TS maar allereerst is dit anderhalf jaar geleden (lijkt me nogal een oude koe) en bovendien heeft zij dit toen GEWEIGERD. Alle reden toch JUIST om je er nu niet druk om te maken? :/

Respect wat er niet was, kan er wel komen. In jouw plaats zou ik vragen om hem in dat weekend te ontmoeten, zodat je weet wie het is en je mening kunt baseren op een directe kennismaking en geen horen zeggen. In het begin had ik wat moeite met de ex van mijn vriend, doordat ik niet het idee had dat ze enige moeite deed mij te leren kennen. Ik heb zelf actie ondernomen door haar te gaan leren kennen, een keer een cadeautje voor haar gekocht omdat het me echt iets voor haar leek en op deze manier is er vanuit haar vanzelf interesse gekomen voor mij. Inmiddels doet ze heel leuk tegen me en ziet ze als ze met mijn vriend afspreekt mij er ook graag bij. Probeer hem te leren kennen, laat zien wie je bent en dat jij van je vriendin houdt en wat hij zou verkloten als hij zich daarin mengt etc.

en als hij je niet kan uitstaan, dan is er duidelijk reden om je zorgen te maken...
Oud 05-05-2008, 08:50
Verwijderd
Citaat:
en als hij je niet kan uitstaan, dan is er duidelijk reden om je zorgen te maken...
Mwah, je kunt elkaar natuurlijk ook gewoon niet mogen..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 13:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Als het kalf verdronken is, dempt men de put

Ik heb een spreekwoordenboek, dus als we zo gaan beginnen win ik toch
Oud 19-05-2008, 02:26
Hardcore_MF
Hardcore_MF is offline
is vast niks ergs
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 07:53
Verwijderd
@ Topic,

Ik vind gewoon dat je helemaal gelijk heb. Moet je dan ineens haar gang laten gaan? want als je er van zegt, omdat je ergens bang voor bent, is het ook over?
Dan respecteert ze je mening niet en houdt ze geen rekening met je.

Ik vind het frapant dat jij die jongen nog nooit heb gezien, maar wel toch wilt ze er bij slapen.

Ik vind, naar mijn mening, kan vragen of zij hem eerst met jou wil ontmoeten. Lijkt mij best logisch? voordat ze er bij gaat slapen. Hoe kan jij nu ineens vertrouwen in hebben? Ook hoe goed je vriendin vertrouwd, dit valt gewoon niet te vertrouwen.

@ Volk, als je het eerder gedaan hebt, voor de relatie, is het gewoon wat anders! een hele andere situatie
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 09:48
remy476
remy476 is offline
Omg ik snap echt jullie reacties niet...ik heb de meeste gelezen. Als mijn vriendin zoiets zou gaan doen dan zou ik me wel achter mij oren gaan krabben. Ik wil dat ook niet. Je gaat toch niet bij een andere jongen slapen terwijl je een relatie hebt. Ik vind dat TS gelijk heeft. als je een beetje respect hebt voor je vriend dan doe je zoiets niet. punt uit. Zeker als die jongen ook nog gevoelens voor haar heeft. dit is vragen om stress ook al vertrouw je haar.
Oud 01-06-2008, 19:38
zotj
zotj is offline
Ik versta je reactie ergens wel...de ene persoon heeft daar meer last van dan de andere toch kan het zijn dat ze die smsjes alleen vriendschappelijk heeft gespaard!om haar terug te herinneren aan een mooie tijd met een gwoon goede viend!want ze heeft ook mooie tijden gehad voor ze met je samen was...en nu kan het nog dat ze die heeft zonder jou met gewoon goede vrienden!!als je haar zeker niet wil evrliezen praat met haar zeg gewoon dat het sterker is dan jezelf!!als jullie relatie sterk genoeg is gaan jullie er samen wel uitkomen!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 06:28
Doelwit
Doelwit is offline
dit meen je gewoon niet.

als ik al die reacties lees. dan (groot deel) vrouwen zeggen : Euhm ja als je haar vertrouw dan moet je het laten, blablabla Als je echt in haar geloof en hij woont ver dan ja hij moet blijven slapen !!!!!!!! ik bedoel Aub zeg

ik vraag me af of jullie het zelfde gingen reageren als het jullie vriend was die zei " ja euh die babe ga komen a week bij ons logeren , en ja zij probeerde me een keer te kussen en ja als ik geen vriendin had ging ik haar ook wel kussen"

jongen je heb alle reden om jaloers te zijn. erger nog je kan verwachten dat ze het niet doet.

vind het heel van de dames hier , of de meeste toch zeggen "euh( ja ) moet da vertrouwen. ik bedoel heeft gewoon weg niets met vertrouwen te maken, maar me waardes en normen. zo iets doe je niet als je een lief heb, hoe open je relatie ook maar is."

Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 07:57.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 07:37
Verwijderd
Pfoe, dat was best lastig om te lezen..

maar voor mezelf sprekend heeft mijn vriend ook gewoon nog bij vriendinnen geslapen waar in het verleden weleens wat mee gebeurd was, bij zijn ex gelogeerd in hetzelfde bed etc. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, want hij wil toch alleen maar mij ^^ Dus wat mij betreft, ben ik niet hypocriet dat ik het wel zou moeten mogen en hij niet. Ik vertrouw hem dus
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 13:48
DaStar
DaStar is offline
@Doelwit, eerlijk gezegd had ik de reacties ook wel wat anders verwacht.. En als ik het 'probleem' aan mn vrienden voorleg krijg ik gelijkwaardige reacties als die van jou. Ik dacht eigenlijk dat het kwam omdat een aardig groot deel van dit forum 'alternatief' is en er wellicht wat andere normen en waarden op na houden.
Ik bedoel, ik ken zelf ook mensen die elk jaar weer naar lowlands ed gaan en binnen die groepen is het toch gebruikelijker om elke week weer ergens anders te slapen etc..

@Dusjcrib, ik heb respect voor zoveel vertrouwen voor je vriend. Maar vind je dan niet dat het ten minste overdreven is om samen met je ex in één bed te slapen??? Ik bedoel dat is toch nergens voor nodig? Zelfs met een tweesnijdend zwaard ertussen vind ik het nog onzin. Geliefden slapen met elkaar in een bed en twee goeie vrienden niet. Hoe zeer je hem ook vertrouwd.
(Wat was er precies lastig trouwens?)

Algemene toevoeging: helemaal onder contact tussen hen kom ik niet uit, want mijn vriendin gaat deze vakantie gewoon weer met haar ouders mee naar de camping waar ze "Job" heeft leren kennen en het zit met nou eenmaal niet lekker ik kan er niks aan doen haha.. Waarom zou die vorige keer wel een move maken en dit jaar niet? De situatie is hetzelfde imho..

Laatst gewijzigd op 14-06-2008 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 14:20
Verwijderd
Citaat:
@Doelwit, eerlijk gezegd had ik de reacties ook wel wat anders verwacht.. En als ik het 'probleem' aan mn vrienden voorleg krijg ik gelijkwaardige reacties als die van jou. Ik dacht eigenlijk dat het kwam omdat een aardig groot deel van dit forum 'alternatief' is en er wellicht wat andere normen en waarden op na houden.
Ik bedoel, ik ken zelf ook mensen die elk jaar weer naar lowlands ed gaan en binnen die groepen is het toch gebruikelijker om elke week weer ergens anders te slapen etc..

@Dusjcrib, ik heb respect voor zoveel vertrouwen voor je vriend. Maar vind je dan niet dat het ten minste overdreven is om samen met je ex in één bed te slapen??? Ik bedoel dat is toch nergens voor nodig? Zelfs met een tweesnijdend zwaard ertussen vind ik het nog onzin. Geliefden slapen met elkaar in een bed en twee goeie vrienden niet. Hoe zeer je hem ook vertrouwd.
(Wat was er precies lastig trouwens?)

Algemene toevoeging: helemaal onder contact tussen hen kom ik niet uit, want mijn vriendin gaat deze vakantie gewoon weer met haar ouders mee naar de camping waar ze "Job" heeft leren kennen en het zit met nou eenmaal niet lekker ik kan er niks aan doen haha.. Waarom zou die vorige keer wel een move maken en dit jaar niet? De situatie is hetzelfde imho..
Ik vond de reactie van Doelwit wat lastig te lezen, onsamenhangende zinsbouw en dergelijke.. maar ben eruit gekomen

Mja, het logeerbed was een te korte bank.. ik vond het onzin om hem rottig te laten slapen. Hij had wel zijn eigen slaapzak bij zich hoor, dus ze lagen niet onder dezelfde deken of iets dergelijks.

Ik vond samen in één bed slapen met mijn vriend ook heel speciaal en echt voor ons, maar die momenten dat wij samen liggen worden niet minder speciaal wanneer hij af en toe bij een ander logeert.

Overigens heb ik niet het idee dat ik er echt andere normen en waarden op na hou omdat ik "alternatiever" zou zijn. Ik zou mezelf niet echt met alternatief omschrijven. Anyways.. ik vertrouw mijn vriend gewoon. En dat ligt echt aan hem, want in vorige relaties was ik een stuk jaloerser moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 17:21
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Geliefden slapen met elkaar in een bed en twee goeie vrienden niet
Ik slaap best met vrienden in 1 bed Alleen niet zo innig als met mijn vriend.
Oud 14-06-2008, 19:34
Hulk
Hulk is offline
Waarom slaap je met vrienden in 1 bed als ik vragen mag?
Oud 14-06-2008, 21:35
Verwijderd
Waarom niet? Wat is er nu zo enorm rampzalig aan? Je -slaapt-.. juist één van de weinige momenten op een dag die je -niet- bewust meemaakt. Lijkt me dat naast elkaar slapen over het algemeen onschuldiger is dan samen dronken worden, samen dansen, samen op vakantie gaan etc. en dat zijn dingen die wel alom geaccepteerd zijn..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 22:55
miekmuis
miekmuis is offline
Het ligt maar net aan je persoonlijke normen en waarden en aan je relatie of dat wel of niet kan. Ik zou in mijn huidige relatie niet bij een andere jongen in bed slapen. Mijn vriend zou dat absoluut niet willen en ik zie weinig reden om het dan toch te doen. Sowieso logeer ik niet snel bij een vriend, maar voornamelijk omdat daar ook gewoon weinig reden toe is. Andersom zou ik het van mijn vriend ook niet bepaald waarderen als hij bij een vriendin in bed slaapt. Maar dat is hoe wij er samen over denken. Het is dus ook maar net wat jullie hier samen over afspreken, maar dat is nou net wat bij jullie dus een beetje misloopt. Jullie zijn het niet eens over waar de grens ligt. Praat daar eens rustig met haar over en probeer een compromis te vinden waar jullie beide vrede mee kunnen hebben.
Oud 14-06-2008, 23:10
Volk
Volk is offline
Citaat:
Met z'n twee in bed is nog altijd fijner dan dat er iemand op de bank moet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 23:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat mag je vragen

omdat dat meestal de beste slaapplek is als mensen geen logeer mogelijkheden hebben maar wel een 2-persoonsbed
omdat het gezelliger is, gezellig kletsen tot je in slaap valt
's morgens direct kunnen vertellen wat je gedroomd hebt en dan nog 5x in slaap vallen voor je eruit gaan
nog even tv kijken voordat je er écht uit moet.

Oh ja, liever zo dan op een matje er naast/in een andere kamer.
Oud 15-06-2008, 06:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik slaap wel met vriendinnen in een (tweepersoons)bed Met mannen zou ik het wat vreemder vinden, al heb ik het wel ooit gedaan (hotelkamer, twee bedden aan elkaar, eigen dekbed), omdat dat nou eenmaal zo uitkwam, maar daar zag ik zelf het probleem niet van in.
Ik heb niet echt hele close mannelijke vrienden, dus ik zou ook niet snel met vrienden in een bed gaan liggen
Oud 15-06-2008, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Ik slaap wel met vriendinnen in een (tweepersoons)bed Met mannen zou ik het wat vreemder vinden, al heb ik het wel ooit gedaan (hotelkamer, twee bedden aan elkaar, eigen dekbed), omdat dat nou eenmaal zo uitkwam, maar daar zag ik zelf het probleem niet van in.
Ik heb niet echt hele close mannelijke vrienden, dus ik zou ook niet snel met vrienden in een bed gaan liggen
Hm, met mijn vrienden zou het prima kunnen, maar voorwaarde is inderdaad wel dat er absoluut geen spanning tussen ons is. Als zoals bij de TS hij mij zou hebben willen zoenen (en, meer nog, ik meegedaan zou hebben als ik vrijgezel was), dan zou ik het wél onprettig vinden denk ik, want dan wordt het ongemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 11:45
Hulk
Hulk is offline
Ik zou het iig echt niet trekken. Mijn vriendin gaat volgende week ook bij een vriend slapen om eerst te stappen daar maar dan is het toch apart om er daarna bij in bed te stappen!!
Oud 15-06-2008, 11:57
Qimm
Qimm is offline
Tja, dat heeft denk ik ook te maken met je referentiekader. Maar als er inderdaad een seksulele spanning zou zijn is het wel ... ongemakkelijker. Maar anders, lekker boeiend.
Oud 15-06-2008, 20:39
Volk
Volk is offline
Citaat:
Hm, met mijn vrienden zou het prima kunnen, maar voorwaarde is inderdaad wel dat er absoluut geen spanning tussen ons is. Als zoals bij de TS hij mij zou hebben willen zoenen (en, meer nog, ik meegedaan zou hebben als ik vrijgezel was), dan zou ik het wél onprettig vinden denk ik, want dan wordt het ongemakkelijker.
Ik zou hier minder moeite mee hebben omdat het al zo lang geleden is gebeurd. Maar het hang allemaal gewoon van de personen af en hun relatie zoals al eerder is gezegd.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 22:49
Poeperd
Poeperd is offline
Ik denk dat je dit soort dingen vooral binnen je relatie moet afspreken. We kunnen hier wel leuk met zn allen onze mening lopen verkondigen, maar er is hier geen 'goed' of 'fout'. Het gaat erom wat jullie samen hierover hebben afgesproken en wat jullie allebei kunnen accepteren e.d.

Ik zou het bijvoorbeeld van mijn vriend ook niet goedvinden (in dit specifieke geval, maar ook in andere gevallen) en hij andersom ook niet. Het kan ook goed dat je je hier geen zorgen om zou maken; ook prima. Maar ik denk wel dat je met elkaars gevoelens rekening moet houden.

Jaloersheid is vaak niet rationeel, maar dat maakt het nog niet makkelijk om deze gevoelens te negeren of te overkomen. En je vriendin mag best weten dat je dit soort gevoelens hebt. Zeker als dit een langdurige relatie wordt/is moet je hier echt met elkaar afspraken over maken. Anders voel jij je steeds rot omdat zij bij iemand anders is, dan voelt zij zich weer rot omdat ze weet dat jij je rot voelt en dan voel jij je weer rot omdat zij zich inhoudt vanwege jou... En dan kom je dus in die cirkel terecht.

Dus; afspraken maken, haar laten weten hoe je hierover voelt etc. Maw, zoals altijd; praten.
Oud 16-06-2008, 16:57
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik vind het ook kunnen om tijdens een relatie bij mensen van het andere geslacht te blijven slapen. Bijna al mn vrienden zijn mannen, en ik ben er heel erg close mee, zou het nogal onzin vinden als mijn vriendje opeens dat soort zaken ging verbieden. Dan zou het erg snel over zijn...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je dit soort dingen vooral binnen je relatie moet afspreken. We kunnen hier wel leuk met zn allen onze mening lopen verkondigen, maar er is hier geen 'goed' of 'fout'. Het gaat erom wat jullie samen hierover hebben afgesproken en wat jullie allebei kunnen accepteren e.d.

Ik zou het bijvoorbeeld van mijn vriend ook niet goedvinden (in dit specifieke geval, maar ook in andere gevallen) en hij andersom ook niet. Het kan ook goed dat je je hier geen zorgen om zou maken; ook prima. Maar ik denk wel dat je met elkaars gevoelens rekening moet houden.

Jaloersheid is vaak niet rationeel, maar dat maakt het nog niet makkelijk om deze gevoelens te negeren of te overkomen. En je vriendin mag best weten dat je dit soort gevoelens hebt. Zeker als dit een langdurige relatie wordt/is moet je hier echt met elkaar afspraken over maken. Anders voel jij je steeds rot omdat zij bij iemand anders is, dan voelt zij zich weer rot omdat ze weet dat jij je rot voelt en dan voel jij je weer rot omdat zij zich inhoudt vanwege jou... En dan kom je dus in die cirkel terecht.

Dus; afspraken maken, haar laten weten hoe je hierover voelt etc. Maw, zoals altijd; praten.
Ik neem al mijn voorgaande woorden terug en sluit me hierbij aan, helemaal gelijk heb je natuurlijk! Als iets blijkt uit dit topic, is het dat iedereen andere grenzen heeft.. dat je in een relatie samen dezelfde grens hanteert, is dan het belangrijkste.. ongeacht wat een stel forummers van die grens vindt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 18:24
DaStar
DaStar is offline
Ik moet zeggen dat de woorden van 'Poeperd' tot nu toe inderdaad de meest behulpzame zijn... Ik vroeg in eerste instantie wel of mijn jaloezie gerechtvaardigd was ofniet, maar dat helpt mij niet van mn jaloerse gevoelens af. Maar er zijn toch andere kleine dingetjes waar niks aan te doen valt en waar ik maar mee zal moeten leven .
Ik kan er bijvoorbeeld slecht tegen als ik er aan denk dat ze al een verleden met andere jongens. Ik ga me daar dan automatisch aan spiegelen. Zo had ik ongeveer berekend dat mn vriendin met haar vorige vriend na ongeveer *zolang* seks had.. Ik werd toen behoorlijk paranoia toen ik bedacht dat het voor ons al bijna zolang duurde en dan haal ik me dingen in mn hoofd van 'waarom hij toen al en wij nog niet!'. Ik word zelf gek van die gevoelens en zou er het liefst af willen en gewoon overal vrede mee hebben..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 19:15
Poeperd
Poeperd is offline

Ik doe mn best
Oud 16-06-2008, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat de woorden van 'Poeperd' tot nu toe inderdaad de meest behulpzame zijn... Ik vroeg in eerste instantie wel of mijn jaloezie gerechtvaardigd was ofniet, maar dat helpt mij niet van mn jaloerse gevoelens af. Maar er zijn toch andere kleine dingetjes waar niks aan te doen valt en waar ik maar mee zal moeten leven .
Ik kan er bijvoorbeeld slecht tegen als ik er aan denk dat ze al een verleden met andere jongens. Ik ga me daar dan automatisch aan spiegelen. Zo had ik ongeveer berekend dat mn vriendin met haar vorige vriend na ongeveer *zolang* seks had.. Ik werd toen behoorlijk paranoia toen ik bedacht dat het voor ons al bijna zolang duurde en dan haal ik me dingen in mn hoofd van 'waarom hij toen al en wij nog niet!'. Ik word zelf gek van die gevoelens en zou er het liefst af willen en gewoon overal vrede mee hebben..
Mja ik ben het er mee eens dat je natuurlijk met z'n tweeën die grenzen moet stellen, maar naar andere mensen kijken kan wel helpen bij het relativeren. Als je allebei een andere mening hebt, kan het handig zijn om je eens te verplaatsen in die ander en te begrijpen waarom die iets geen probleem vindt of juist helemaal niet fijn..

En dat spiegelen, tja, dat zul je toch wel echt los moeten laten, want zij kan natuurlijk niet haar verleden uitwissen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 15:35
remy476
remy476 is offline
idd het verleden moet je los kunnen laten, als hebben veel mensen daar moeite mee.

Verder moet ze zich eens in jouw situatie zetten.
Oud 19-06-2008, 12:21
Isnogood
Isnogood is offline
[QUOTE=Dusjcrib;27475398]Iedereen blijft het hebben over die keer dat hij haar heeft proberen te zoenen, inclusief de TS maar allereerst is dit anderhalf jaar geleden (lijkt me nogal een oude koe) en bovendien heeft zij dit toen GEWEIGERD. Alle reden toch JUIST om je er nu niet druk om te maken? :/ QUOTE]

maar eigenlijk wilde ze het wel, alleen had ze relatie.. en nu wilde ze weer afspreken nohhhhhh het is net hogere wiskunde joh..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 15:34
remy476
remy476 is offline
Citaat:
maar eigenlijk wilde ze het wel, alleen had ze relatie.. en nu wilde ze weer afspreken nohhhhhh het is net hogere wiskunde joh..
qft
Oud 19-06-2008, 16:12
Verwijderd
Ja 'eigenlijk wilde ze wel alleen had ze een relatie', wat zegt dat nou? Als ik geen relatie heb wil ik ook wel met jongens zoenen, maar dat maakt hen nog niet bijzonder, alleen maar aantrekkelijk Ik val echt niet plotseling in katzwijm als ik met zo'n knul op een kamer zou slapen hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 18:19
Verwijderd
Precies. Als ik vrijgezel was, zou ik uiteraard ook met bepaalde jongens zoenen met wie ik dat nu niet doe doordat ik een relatie heb. Dat is toch JUIST wat trouw betekent? Je gaat me niet vertellen dat jij zodra je een relatie hebt, plotseling geen enkel vrouwelijk persoon meer spreekt waar je, als je vrijgezel geweest was, best wat mee had willen doen? Het punt is dat je het niet doet..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 08:58
DaStar
DaStar is offline
Het gaat er toch om dat als je een relatie hebt je andere mensen niet zou moeten begeren... Ik zou me niet echt makkelijk voelen bij het idee als mijn vriendin bij allerlei jongens die ze spreekt heeft "het is dat ik een relatie heb, want anders...". In zekere zin vind ik verlangen naar iemand ook een vorm van vreemdgaan. Ik bedoel ik ga ook niet elke dag porno kijken, terwijl dat niks met vreemdgaan te maken heeft.

Als je gewoon een goede relatie hebt spelen dat soort gedachtes van "ik zou hem best willen zoenen" niet eens op. Zoals zij het zei klonk het echt van ik vond hem vet leuk maar het kon nou eenmaal niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 11:14
Verwijderd
Denk je echt dat mensen die, dankzij hun goede relatie, al twintig jaar samen nooit de gedachte "ik zou hem/haar best willen zoenen" hebben gehad? Het niet doen, laat zien dat je een goede relatie hebt.. niet het niet denken.

Maar goed, ik snap best dat je er moeite mee hebt en dat je gedachtes door blijven malen totdat de conclusie altijd hetzelfde is, namelijk.. eigenlijk wil ze die jongen keihard en spreekt ze met hem af zodat ze lekker vreemd kan gaan. Of niet dan?

Maar wat wil je nu verder nog? Er is al duidelijk gezegd dat iedereen andere grenzen heeft en dat een goede relatie betekent dat je wat betreft die grenzen op één lijn kunt gaan zitten. Je kunt dan nu wel door blijven gaan over dat wat zij heeft gedaan anderhalf jaar geleden toch echt wel verschrikkelijk fout was en dat wat zij nu doet/wil dus onbehoorlijk is.. maar daar zul je toch echt met haar en niet met ons over moeten praten, want hoe je het ook went of keert, ik zou in jouw positie geen probleem hebben. Jij hebt dat probleem echter wel, dus zul jij dat toch echt op moeten gaan lossen.. (al kun je moeilijk willen dat iemand bepaalde gedachten niet meer heeft, want dan zul je nooit kunnen controleren).
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Het gaat er toch om dat als je een relatie hebt je andere mensen niet zou moeten begeren... Ik zou me niet echt makkelijk voelen bij het idee als mijn vriendin bij allerlei jongens die ze spreekt heeft "het is dat ik een relatie heb, want anders...". In zekere zin vind ik verlangen naar iemand ook een vorm van vreemdgaan. Ik bedoel ik ga ook niet elke dag porno kijken, terwijl dat niks met vreemdgaan te maken heeft.

Als je gewoon een goede relatie hebt spelen dat soort gedachtes van "ik zou hem best willen zoenen" niet eens op. Zoals zij het zei klonk het echt van ik vond hem vet leuk maar het kon nou eenmaal niet.
Dat is erg naief, hoor, want iedereen vindt andere mensen aantrekkelijk, of je nou een relatie hebt of niet. Bij goede relaties heb je óók af en toe de gedachte "ik zou hem best willen zoenen" of "het is dat ik een relatie heb, maar anders". Wat het een goede relatie maakt, is het feit dat jij die relatie zo waardeert dat je het niet op ht spel zou zetten voor iemand die toevallig ook aantrekkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 16:33
***ailá***
***ailá*** is offline
ik zou niet willen dat mijn vriend bij een ander meisje in bed zou gaan slapen, ookal is er geen spanning. Dat vind ik niet respectvol tegen mij. Maar als hij bij haar of ergens anders wil logeren, prima. Ik vertrouw hem. Eerst zoudie zelfs bij zn ex gaan logeren Uiteindelijk heb ik daar een stokje voor gestoken, maar dat was omdat het compleet niet botert tussen ons en ik dan dus niet *inzie* waarom ik haar een gunst zou moeten doen door geen problemen te maken als zij wil dat hij bij dr slaapt. Het kon hem ook niet zoveel schelen, anders had ik er misschien nog wel even over nagedacht, als hij het erg graag wou.
Oud 20-06-2008, 18:25
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Denk je echt dat mensen die, dankzij hun goede relatie, al twintig jaar samen nooit de gedachte "ik zou hem/haar best willen zoenen" hebben gehad? Het niet doen, laat zien dat je een goede relatie hebt.. niet het niet denken.

Maar goed, ik snap best dat je er moeite mee hebt en dat je gedachtes door blijven malen totdat de conclusie altijd hetzelfde is, namelijk.. eigenlijk wil ze die jongen keihard en spreekt ze met hem af zodat ze lekker vreemd kan gaan. Of niet dan?

Maar wat wil je nu verder nog? Er is al duidelijk gezegd dat iedereen andere grenzen heeft en dat een goede relatie betekent dat je wat betreft die grenzen op één lijn kunt gaan zitten. Je kunt dan nu wel door blijven gaan over dat wat zij heeft gedaan anderhalf jaar geleden toch echt wel verschrikkelijk fout was en dat wat zij nu doet/wil dus onbehoorlijk is.. maar daar zul je toch echt met haar en niet met ons over moeten praten, want hoe je het ook went of keert, ik zou in jouw positie geen probleem hebben. Jij hebt dat probleem echter wel, dus zul jij dat toch echt op moeten gaan lossen.. (al kun je moeilijk willen dat iemand bepaalde gedachten niet meer heeft, want dan zul je nooit kunnen controleren).
Nou ik heb die gedachtes anders nog niet gehad. Ik denk hoogstens wat een mooie vrouw oid, maar ik heb er absoluut geen fantasietjes bij. Ik zou het echt verraad van mezelf vinden als ik dat zou doen. Mijn vriendin is eigenlijk hetzelfde trouwens. Laatst waren we American Pie aan het kijken, en dan vind ze het ook niet fijn als ik op al die blote tieten aan het geilen zou zijn.

En als je het topic doorgenomen had had je gelezen dat ik helemaal niet bang ben dat ze vreemd zou gaan en dat ik haar 100% vertrouw, maar dat het mij meer om de morelen ging in de zin van:

-Waarom zóu je het doen?? Als ze lelijk was geweest had die jongen nooit met haar willen afspreken.

En je overdrijft al je uitspraken bovendien, ik heb helemaal niet gezegd dat ze verschrikkelijk fout zat (in feite zei ik "Dit verhaal heb ik uiteraard geen moeite mee"). Ik vond het alléén onnodig dat die jongen bij haar bleef slapen, zelfs al is het op een logeerkamer of wat dan ook, gewoon uit principe.

Je zegt trouwens dat ik een probleem heb... Dit probleem is in feite allang verleden tijd, want ze heeft afgezien van het afspreken met die jongen.

En wat ik verder wil? Ik was in feite allang uitgepraat maar als er mensen zijn die reageren geef ik gewoon weer netjes een reactie terug
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Nou ik heb die gedachtes anders nog niet gehad. Ik denk hoogstens wat een mooie vrouw oid, maar ik heb er absoluut geen fantasietjes bij. Ik zou het echt verraad van mezelf vinden als ik dat zou doen. Mijn vriendin is eigenlijk hetzelfde trouwens. Laatst waren we American Pie aan het kijken, en dan vind ze het ook niet fijn als ik op al die blote tieten aan het geilen zou zijn.
Als je wilt dat deze relatie standhoudt, zou ik maar gauw dat droombeeld los proberen te laten. Anders kan ik je beloven dat je in een gigantisch diep gat gaat vallen op het moment dat jij wél een keer iemand anders echt aantrekkelijk/interessant vindt, of andersom.

Verder ben ik het met je eens dat je partner dat heus niet hoeft te weten, behalve misschien als je echt verliefd bent (en zelfs dan niet, als je niet van plan bent je partner te verlaten, want dan doet het ws. alleen maar pijn).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 09:28
Verwijderd
Ik was inderdaad heel bewust aan het overdrijven, omdat ik jouw redenaties onlogisch vind..

Het punt is allang gemaakt dat iedereen zijn/haar eigen grenzen mag hebben. Nou, als jullie grenzen gezamenlijk al liggen bij het niet meer aantrekkelijk mogen vinden van een ander, dan is dat helemaal goed.

Het is alleen te hopen dat die grenzen te handhaven zijn, om de redenen die Morgan zegt. Ik zou in dat geval bang zijn dat als jij of je vriendin iemand dan eens toch per ongeluk aantrekkelijk vind, diegene direct denkt dat hij/zij de relatie dan maar moet verbreken omdat hij/zij in feite is "vreemdgegaan" in jouw beleving. Zou zonde zijn van een mooie relatie.. nou ja, tenzij jij dat dus echt onvergeeflijk gedrag vindt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 11:51
Verwijderd
Tja, ik kan me de topic starter goed indenken, het feit is wel dat zij met een ''andere jongen'' weg is. Die weet dat zij al een vriendje heeft. Ik zou dan niet gaan afspreken met het desbetreffende meisje zolang ik haar vriend nog niet heb leren kennen.

Het is nu eenmaal zo dat een lichaam reageert op dingen, als ze ook maar een klein beetje opgewonden raakt en die jongen doet een handeling(ze kunnen een glaasje te veel op hebben of whatever)dan weet je het nooit....'T'hoeftallemaal niet, maar het idee dat je meisje(denk dat het anders om nog zwaarder zou wegen naar een meisje toe) met een andere jongen weg is.... Tja, verbieden kun je het niet echt, maar het zou me niet lekker zitten als ik de jongen totaal niet ken.

Ja voor hoever dit nog van toepassing is weet ik niet, maar wilde ff mijn mening geven.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 13:31
remy476
remy476 is offline
ik vind dat sommige hier er nog te makkelijk erover denken. tuurlijk kiekt iedereen naar anderen, zonder daar iets mee te doen. Dat hoort naar mijn mening ook zo. IN DIT GEVAL vind ik dat wat anders, nu gaat ze naar die jongen toe en blijft daar slapen. Als mijn vriendin dat zou doen zou ik het uitmaken.
Oud 22-06-2008, 20:38
JustADreamer
JustADreamer is offline
Dat hij haar ooit heeft proberen te zoenen is lang geleden, daar is ze niet op ingegaan, en daarmee moet het klaar zijn. Als zij gewoon aan hem heeft duidelijk gemaakt dat ze vriendschappelijk met hem wil omgaan, en dat hij verder niets moet verwachten, dan zou ik er geen probleem in zien dat hij bij haar slaapt, gezien de afstand.

Ook een bioscoopje kan mijns inziens geen kwaad, er zijn meer mensen die gewoon film kijken in de bioscoop dan mensen die daar andere dingen doen hoor. Je moet gewoon echt het idee loslaten dat hij haar heeft geprobeerd te zoenen, ooit, lang geleden, voor jij wat met haar had. Ténzij er nú nog reden is om het niet te vertrouwen. Die smsjes dat zegt niets, ik zeg tegen een vriend van mij die in Nijmegen woont ook wel eens dat ik van hem hou, vriendschappelijk gezien, en dat ik hem mis en zo, maar ik hoef echt geen relatie met hem!

Ik snap wel dat je je zo voelt hoor, ik zou het andersom ook niet leuk vinden als er een andere meid bij m'n vriend bleef slapen. Ik zou er denk ik een gesprek over beginnen, haar laten weten dat je er mee zit, dat je zeker wil zijn dat ze apart slapen, en dat hij geen kans krijgt om actie te ondernemen bij haar. Áls hij dat al van plan zou zijn, that is. Gewoon communiceren, zonder haar te claimen!
Reageren

Regels voor berichten