Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Pfff.. ![]() Citaat:
En waarvoor zou dat een argument zijn dan? ![]() Welke bewering hoort er dan bij dit argument? Citaat:
Goh je hebt je wel heel erg verdiept in mij hè? Dat valt te merken aan hoe jij over mij denkt te kunnen oordelen.. Citaat:
![]() Waar jij altijd al jouw geblaat vandaan haalt mag Joost weten, maar je kunt in het vervolg beter je mond dichthouden want je kent mij totaal niet. En ja deze reactie geeft vast al aan hoe ik ben enzow, maar dat boeit me nix! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar omdat je moeder waarschijnlijk ook een beetje zo is, is jeugdzorg er gelukkig nog. Sterkte (en probeer je best te doen om je een beetje te laten opvoeden; laat slagen wat in een gebroken gezin helaas zo vaak niet kan). Sterkte! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nouw ja.. heb dr eigenlijk geen woorden voor, maar dit vind ik echt belachelijk wat jij nu zegt.. Wie ben je wel niet om op puur de info die jij leest op een forum iemand egoïstisch, egocentrich en kortzichtig te noemen? Wat zegt dat wel niet over jou? Tis bijna net zo belachelijk als de zus van een jongen die me gister helemaal verrot scheldde omdat ik er verantwoordelijk voor zou zijn dat haar broertje te laat op zn werk zou komen (in België) omdat ik met em chatte s'avonds.. Nja... ik had altijd het idee dat jij toch aardig volwassen was, maar hieruit blijkt maar weer dat zelfs de geweldige abt van sion nog ontzettend veel moet leren |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
scheldde, schold.. je snapt me toch ![]() enneuh.. Dark Voice heeft toch wel erg gelijk.. Wanneer jij ergens geen echte reactie op weet, dan reageer je helemaal niet op wat er eigenlijk gezegd werd.. Heeft Dark Voice nog meer mensenkennis dan jij dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
-Desecrator
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben heel egoïstisch, egocentrisch en ook vooral heel erg kortzichtig. Dat is de conclusie die hij trekt uit dit kleine topic. Uit dit miniscule beetje informatie. En Abt, als je me met deze beschuldiging (die overigens totale nonsens is) zover de grond in wil trappen op dit forum (waarvan ik vrees dat het je 'jammergenoeg' toch niet lukt), dan ben je gigantisch ziek bezig. Want ik mag dan wel egoïstisch, egocentrisch en kortzichtig zijn, maar ik verlaag me tenminste niet tot jouw niveau; Respect is ver te zoeken en jouw verhaaltjes lopen over van arrogantie. Anyway, blijf jij maar lekker in de waan, zolang ik er maar geen last van heb.. Nog even een toevoeging: Voor als meneer het nog niet wist: IEDEREEN is egoïstisch, dat is geen zonde, dat is mens eigen. Maar ook hier zul je het wel niet mee eens zijn, dus eigenlijk is het nutteloos om dit hier neer te zetten.. *zucht* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en iedereen is idd egoïstisch.. om te beginnen is een kind 'nemen' egoïstisch.. en kijk maar hoeveel mensen kinderen hebben.. uiteindelijk doe je alles trouwens voor jezelf.. dusss |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is een kind nemen egoïstisch omdat jij dus even beslist of je iemand tot leven brengt. Ik heb er namelijk niet voor gekozen en toch moesten mijn pa en ma me zo nodig op de wereld zetten... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je doet het omdat jij een kind wil, en dus besluit jij dat.. Vaak no matter what.. Zoals ouders die een kind nemen ondanks dat dat kind ziek zou kunnen worden of iets dergelijks.. en iemand die heel jong is en nog niemand heeft kan wel al kinderen willen, das dus niet uit liefde voor een ander.. En zo zijn er ook alleenstaande moeders die naar de zaadbank gaan, is dus ook niet uit liefde voor een ander, maar puur omdat zij een kind wil.. Je neemt een kind omdat jij een kind wil hebben.. overigens is nemen niet het juiste woord, je krijgt een kind.. maar even in het verhaal.. Dat kind wordt door jou op de wereld gezet, soms terwijl je het kind niet eens iets te bieden hebt etc etc etc. daarom is het egoïstisch.. maar zoals dark voice ookal zegt.. egoïstisch is niet meteen slecht.. men is nu eenmaal zo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
is idd zo.. maar zoals Dminor zegt.. je neemt het in de zin van dat je zelf bepaalt wanneer.. dat neemt niet weg dat een kind altijd een geschenk is |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Belachelijk? Hoezo? Er bestaat ook nog zoiets als een "type." Op grond van de gegeven informatie, hoe schaars ook, kun je dan al een aardige deductie maken. Ik vrees voor degene die de topic heeft geopend, dat mijn deductie - al zal het niet zo snel worden toegegeven - niet helemaal onjuist is. En wel op de punten: a) liegen of waarheid achterhouden of onduidelijk laten, b) eigenmachtig gedrag dat in de ogen van een ouder haaks staat op de jeugdige leeftijd van 16 jaar. 3) Dat verhaal heb ik niet gelezen. 4) Geen mens is te oud om te leren. Helaas ben jij boos geworden. Dat was niet mijn bedoeling. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1) Ik wel 2) Belachelijk omdat je nooit een volledig beeld zal kunnen schetsen d.m.v. wat je op een forum leest. Je zal hier namelijk nooit positieve aspecten etc. lezen omdat hierover geen advies nodig is of dit geen discutabel onderwerp is. Daarom is het dus niet mogelijk puur op de info van hier een type te schetsen. Bovendien weet je niet de complete geschiedenis van wat er al is voorgevallen en dergelijke en kun jij dus met geen mogelijkheid bepalen of hierin zij heel onterecht bezig is of dat haar ouders dit zijn. Ouders zijn nu eenmaal geen goden, en maken ook fouten. Er bestaat dus een mogelijkheid dat de ouders van de topicstartster hierin fout zitten. Als er zou staan dat haar ouders haar slaan zou je wel zeggen dat de ouders fout zitten, ookal ken je hun verhaal niet. Omdat slaan algemeen bekend staat als slecht. Dit is nu niet het geval, het gaat hier om iets verbieden. Jij zal dus niet kunnen beoordelen of dat verbieden terecht is of niet en of de reactie van dark voice terecht is of niet.. Je kan haar karakter dus ook niet analyseren op maar halve feiten.. 3) Het verhaal is niet meer dan dat ik daar heb opgeschreven.. een zus die me verrot schold omdat haar broer s'avonds met mij chatte en daardoor zo laat naar bed ging dat ie te laat op zn werk kwam.. Ze vond het egoïstisch van mij 4) Klopt.. veel plezier dr mee dus.. want je lijkt nog altijd niets wijzer wat dit betreft |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb echt het idee alsof de Abt van mening is dat ouders het per definitie bij het goede eind hebben. Maar dit is dus echt niet zo. En als mijn ouders dingen gaan verbieden zonder reden, dan luister ik daar inderdaad niet naar.
Onder een domme reden versta ik iets als dit: "Waarom mag het dan niet?" "Daarom niet" / "Omdat ik dat zeg!" En waar staat trouwens dat ik lieg tegen mijn ouders? Ik luister niet, en dat is iets anders. Als ik niet luister en toch wegga naar mijn vriend, dan laat ik dat altijd weten, op wat voor manier dan ook. Ik heb geen reden om te liegen, omdat ik niets doe wat letterlijk verboden is. En er staat ook nergens dat ik de waarheid achterhoud. Ik laat ze gewoon duidelijk merken dat ik niet gehoorzaam als ze dingen (die een normaal iemand gewoon mag) gaan lopen verbieden op grond van domme argumenten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het gaat mij niet zozeer om het individu als om de groep. Ik denk dat de familieverhoudingen bij de topicstarter zozeer bemoielijkt zijn door wederzijds moeilijk gedrag, dat er geen goede uitweg meer is. Ouders hebben in deze maatschappij een bepaalde positie. De manier waarop de topicstarter met de moeder omgaat, is - los van het gedrag van de moeder - niet bevorderlijk voor een goede relatie met de moeder, noch (uiteindelijk) voor een goede relatie met de partner. Ouders kunnen wel degelijk fouten maken. Maar je kunt geen appels met peren vergelijken. In de case van de topic heeft de moeder gelijk. Dat ze dat om redenen van eerdere slechte ervaringen niet krijgt, is een andere zaak. 4) Ik weet niet of je gelijk hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dat jij in slaap bent gevallen, weten zij niet. In hun ogen ben je gewoon niet thuis gekomen. Denk je niet dat je zelf ook ontzettend ongerust zou zijn in zo'n geval? 3) Ondanks alles ben je "stiekem" toch gegaan. Hoe begrijpelijk ook, is dat een vorm van liegen. Je kunt oog in oog met je moeder staande, zeggen: "Het spijt me , maar ik ga, je houdt me niet tegen," of - wat jij doet - niets zeggen, en als het ware een uur later gewoon vertrekken 4) Waarom die houding van je moeder? Die moet ergens op gebaseerd zijn. Je wordt niet zomaar ziek van iemand. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Je tweede punt licht ik elders toe. Uit het zinnetje dat ik eruit heb gelicht, blijkt mijns inziens hoe verziekt de verhoudingen zijn. Met het oog op een gemakkelijkere houding van je moeder, moet je eerst investeren in de familieverhoudingen, hoe moeilijk dat ook zal gaan. Doe je dat niet, dan verknoei je je jeugd pas echt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En in het vervolg graag niet meer zo'n toontje. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou mijn moeder heeft het nooit goedgevonden dat ik een vriend had, en hierdoor heeft ze nooit de moeite genomen om mijn vriend te leren kennen. Ik vind dat zelf heel jammer, want als ze hem zou kennen zou ze misschien anders reageren. Maargoed, dit is weer een reden waarom ik alles tegen haar wil moet doen. Zij wil namelijk liever helemaal niet dat ik een vriend heb en maakt het me daarom zo moeilijk mogelijk om hem te zien. Zij wil hem namelijk ook eigenlijk helemaal niet in huis hebben. Nu wil zij niet dat ik daar elk weekend heen ga en daar heeft ze als argument voor dat ik dan nooit meer thuisben enzow, maar anderzijds mag mijn vriend ook niet bij mij blijven slapen. Dus eigenlijk haalt ze het zichzelf op de hals. Als zij mijn vriend toestemming zou geven om hier te blijven slapen zou ik ook niet 'altijd' wegzijn, en heeft ze me (waarschijnlijk) om het weekend thuis. Maargoed, ook daarvoor staat ze niet open. Verder heeft mijn jeugdige leeftijd er naar mijn idee weinig mee te maken. Waarom weet ik niet, maar ik doe eigenlijk alleen maar dingen die een ander kind al op z'n 14e doet (zoals een vriend hebben enzo). Maar mijn ouders vinden dat allemaal 'onnodig'. En dat is niet alleen zo als het om een vriendje gaat, maar ook als het bijvoorbeeld om uitgaan gaat. 2) Dat jij in slaap bent gevallen, weten zij niet. In hun ogen ben je gewoon niet thuis gekomen. Denk je niet dat je zelf ook ontzettend ongerust zou zijn in zo'n geval?[/quote][/b] Dat weten zij wel, want mijn vriend heeft mij toen hij wakker werd ook meteen wakker gemaakt en er direct voor gezorgd dat mijn ouders ingelicht werden. Het was toen kwart voor elf. Dit is in mijn ogen nog niet schokkend laat. Maar het feit was dat ik de laatste trein (die om half 12 reed) niet meer kon halen. Ik heb ze wel ingelicht, dus ook dat heb ik niet achtergehouden. Ik vind het dan echt onmenselijk om me af te rekenen op iets wat iedereen kan gebeuren, terwijl ze in mijn ogen al blij moeten zijn dat er iemand wakker is geworden en dat ik de moeite heb genomen om ze ervan op de hoogte te stellen. Citaat:
Ik ben ook niet stiekem gegaan. Ik had de hele week aangehoord dat ik niet moest verwachten dat ik hem 'weer' zou mogen zien enzo, en toen had ik al zoiets van "lul fijn verder", maar ik ben er toen verder niet op in gegaan omdat ik liever alles rustig hield. Op de dag dat ik dus wel vertrok, terwijl het niet mocht, heb ik het mijn moeder laten weten. Ik heb gezegd dat ik wegging, dat ze me niet tegen kon houden, dat ik naar mijn vriend ging en wanneer ik weer thuis zou komen. Ik laat haar echt niet in onrust zitten want dat vind ik niet nodig. Ik heb het niet stiekem gedaan, ik heb het haar verteld. En ze had me, als ze dat had gewild, nog bij mijn werk kunnen opwachten, want ik zou direct na mijn werk doorgaan. Ook dat heeft ze niet gedaan. Ik heb haar dus volop de kans gegeven om me tegen te spreken en om me tegen te houden. Stiekem kan ik dat niet noemen. Niets zeggen vind ik laf en gemeen, want ik gun het zelfs mijn moeder niet om 4 dagen in onzekerheid te zitten (ik zit zelf wel vaak genoeg in onzekerheid). Citaat:
1 - Dat ik hem te vaak zie 2 - Dat ik me teveel met hem bezighoud 3 - Dat ik teveel voor hem opgeef. 1) Hiermee bedoelt ze dus elk weekend. En je gaat mij niet vertellen dat dit teveel is. Misschien dat zij het teveel vindt dat ik elk weekend wegben, maar zoals ik net al zei: Zij laat het ook niet toe dat hij om het weekend hierheen kom, en als ze dat wel zou doen zou ze dat probleem al uit de wereld hebben geholpen. Ik vind niet dat zij van mij kan eisen dat ik mijn vriend zo weinig zie terwijl het wel mogelijk is. 2) Hier bedoelt ze mee dat ik vaak over hem praat. Ze vindt het belachelijk dat ik iemand zo belangrijk kan vinden. Ze zit te preken over dat ik te jong ben om te weten wat liefde is, en dat ik te jong ben om een vriend te hebben. En dat terwijl zíj op haar 14e haar eerste vriendje kreeg en nu is gescheiden met mijn pa (die was haar 4e vriendje). Dus het is niet zo dat zij echte liefde kent ofzow ... 3) Hieronder verstaat zij dat ik het hele weekend vrijhoud voor mijn vriend. Dat vindt ze stom want volgens haar doe ik zo mijn overige vrienden/vriendinnen (die ik toch al niet zo veel heb) tekort. Maargoed, alle mensen met wie ik omga wonen óf in Deventer, dus kan ik ze elke dag zien, óf aan de andere kant van Nederland, dus die zie ik toch 'next to never'. Dit vind ik dus onzin, want zoals ik al zei: ik kan de hele week nog met die andere mensen omgaan, en het is logisch dat ik het weekend vrijhoud omdat dat simpelweg de enige manier is om elkaar te kunnen zien (behalve in de vakantie) want hij moet werken en ik moet naar school. Hiermee bedoelt ze trouwens ook dat als ik ergens mee bezig ben (tekenen, schrijven, huiswerk, spelletje, whatever) en Tim belt mij bijvoorbeeld, dat ik dan stop met hetgeen waar ik mee bezig ben en met hem ga praten. Dit noem ik echter geen opofferen, dit noem ik tijd in elkaar steken. Zij ziet dit anders en in mijn ogen ziet zij dit fout. Misschien dat het nu iets duidelijker is voor je ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dankjewel voor het toegeven dat ouders fouten kunnen maken ![]() En als ze van die domme argumenten geven die ik zo weer van tafel af kan schuiven, dan kan ik ze op een gegeven moment ook niet meer serieus nemen. Mede doordat ze niet willen luisteren en koppig zijn, en doordat ze zelfs als ik gelijk heb (wat echt niet altijd zo is hoor) niet willen toegeven. Dan doen ze alsof ik achterlijk ben en ik laat me niet graag als een idioot behandelen. En zij hebben zelf ook het idee dat ze omdat ze mijn ouders zijn maar van alles mogen verbieden enzow, maar zelfs ouders hebben normale redenen nodig en die horen sowieso een voorbeeld te geven en dus niet met "Daarom niet!" aan te komen zetten, als ik om een reden vraag. Citaat:
Of ze nou mijn ouders zijn of niet, dat boeit me niet. Dat is alleen een kwestie van een wetenschappelijk iets dat is vastgelegd op papier, en dat kan me dus echt niet boeien. Het gaat me er gewoon om dat mijn ouders 'dom' zijn en dat het altijd botst, maar dat ze ook niet kunnen toegeven als ze fout zitten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nja.. van wat ik hier lees vind ik eigenlijk dat dark voice al heel veel moeite doet om hier met haar ouders over te kunnen praten, met andere oplossingen te komen enz enz.
Maar het lijkt erop dat vanuit haar ouders er geen andere oplossing is dan die vriend niet meer hebben. En hier vind ik geen redelijkheid uit blijken en dus vind ik niet dat de ouders hier per definitie gelijk hebben. Het is zeker zo dat het jammer zou zijn als de band tussen ouders en dochter helemaal verstoord worden door de relatie met haar vriend. Maar ik vind wel dat je als ouder op een gegeven moment moet inzien dat je beter zelf wat in kunt leveren zodat je gedeeltelijk je zin krijgt, en de dochter dit ook krijgt. Dit heet een compromis. Want ik vind niet dat het terecht is dat je puur omdat jij het kind bent en zij de ouders jij alles maar moet inleveren omdat zij niet willen wijken van hun standpunt, geen centimeter.. Ik zou dan hetzelfde doen als dark voice, protesteren, en laten merken dat ik niet accoord ga met hun beslissing en dat ze iets zullen moeten inleveren, en ik dat dan pas ook zal doen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() doet ze toch ook.. zit ze net uit te leggen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En voor de duidelijkheid - en dit is een algemene opmerking - in zo'n situatie moet je ook echt niets stiekem doen, want nogmaals, je verspeelt een heleboel credits daarmee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Duidelijk? Dan kun je wel later komen met een totaal ander verhaal, maar dan is het natuurlijk helemaal niet meer te volgen. Ik vind het wel vreemd dat op het moment dat ze wordt aangesproken op het feit dat ze dingen stiekem doet, het verhaal 'opeens' heel anders blijkt te zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan niet anders dan uitgaan van de informatie die zij geeft toch? Ze heeft gwoon later uitgelegd dat ze het woord niet zo bedoelde.. maar bedoelde dat ze zonder toestemming is gegaan, niet zonder het te vertellen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik geloof niet wat ik 'wil geloven', ik heb met deze hele situatie niks te maken. Ik geef gewoon een algemeen advies. Hoe het verder is gegaan maakt voor mij niks uit. En ja, ik vond het verhaal wat onduidelijk worden, want hoe ze het later omschreef was het juist allesbehalve stiekem - en dat vond ik wel vreemd. Maar als ze niet stiekem is geweest dan is ze niet stiekem geweest, dat weet ze zelf waarschijnlijk het beste. Pffffff ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hoeft niet zo te zuchten en steunen hoor.. Maar aangezien het in dit topic staat is het toch logisch als ik wat je zegt op dit topic betrek.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, ik hoop dat er nog een oplossing komt. Het is nooit leuk als er niet met je ouders te praten is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-07-2013 om 09:00. Reden: naam verwijderd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en stiekem gesrad is idd onverstandig, maar heir dus niet aan de orde |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou, omdat ik informatie krijg, en omdat ik het "type" kan zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
newayz.. Kga op vakantie.. iig heel veel sterkte hiermee.. Ik hoop dat het opgelost gaat worden nog ![]() kusje Laatst gewijzigd op 19-07-2013 om 09:01. Reden: naam verwijderd |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Muziek |
good charlotte Punk_Bitch | 56 | 13-01-2005 18:07 | |
Werk, Geld & Recht |
Ah ! Mijn ma verbiedt me op vakantie te gaan :( Hou 'm hard | 13 | 05-12-2003 17:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Liefde & Relatie |
Weglopen naar je lief... Soullar | 42 | 15-03-2002 19:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |