Advertentie | |
|
![]() |
|
Cunego viel nogal tegen zeg en Menchov verliest weer een paar seconden op Evans...
Nu al ongeveer een minuut voordat we in Alpen en Pyreneën zitten. In het Hooggebergte hoeft Evans dan weer niet aan te vallen en zal hij overal meesluipen zoals we van hem gewend zijn. Het is aan Menchov, Valverde en Sastre/Sleck en wellicht Ricco om dus aan te gaan vallen. Wordt nog wel een mooie strijd hoop ik. En dan nog de tijdrit, Evans won op alle directe concurenten tijdens de eerste tijdrit... Wat mij betreft heeft Evans voorlopig de beste papieren
||
Citaat:
Clement: 'Ja, volgens mij heeft Thomas zijn trui behouden' Interviewer: 'ik hoor net vanuit Hilversum dat hij zijn trui kwijt is' Clement: 'O, dat is dan mooi kut, om het maar even op zijn Nederlands te zeggen' Hij deed goed mee gisteren een paar honderd meter op kop van het peleton, ben benieuwd of hij nog ergens gaat voor een ontsnapping of dat hij zich puur op de 2e tijdrit gaat richten.
|
Mooie rit gister! Ricco had aangekondigd deze etappe te winnen en flikt het ook nog. Hij zei ook Alpe d'Huez te winnen dus ik ben benieuwd! Vandaag mooi parcours, tijd voor de aanvallers, toch iets te zwaar voor de vlakke sprinters zou je denken hoewel het laatste deel is toch niet extreem lastig lijkt. Milram heeft niet echt de jongens die het gat in het laatste gedeelte dicht kunnen rijden, McEwen en Cavendish komen die berg niet over en Rabo zal zich niet opblazen voor Freire. Valverde, Kirchen en Ricco dan maar weer de grootste kanshebbers? Ik gok op een winnaar uit een aanval maar zal ivm de rondemaster mijn favorieten nog maar niet prijsgeven
![]()
|
Nu mag er toch niets veranderd meer worden... wie zijn jouw favorieten?
Ik verwacht dat Andy Schleck vandaag gaat winnen! Cunego kan ook gebrand zijn om zijn fout van gister te herstellen, die heb ik daarom ook gekozen... en de Tsjech Roman Kreuziger is goed bezig en ik verwacht dat hij ook een top 5 kan rijden. Verder favorieten voor de gele trui Evans, Kirchen en Riccó. De rest heb ik open gelaten... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Pfff, het is weer zover
Citaat:
Een oud ploegenoot van Lance, koren op de molen van de Fransen... Hij moet in ieder geval naar huis was zojuist in het tourjournaal, maar de rest van zijn ploeg voorlopig niet. Vorig jaar en ook dit jaar weer is gezegd dat bij een dopinggeval de hele ploeg naar huis moest.
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat er grote verschillen gaan ontstaan in het klassement vandaag, dat zie je zelden als de aankomst niet boven ligt. Er is ook geen goede groep weg voor een ontsnapping dus het gaat een rit worden voor Valverde, Kirchen of Riccó, denk ik, of een goede daler die van ver gaat.
|
![]() |
|
![]() |
Ricco
![]() Geweldig, de manier waarop hij de rit won. Morgen zullen de klassementsrenners (is Ricco er niet een?) zich toch wel eens mogen laten zien. Ben benieuwd hoe Evans de val verwerkt en wie nou echt de kopman van Caisse d'Epargne is. Profiel: http://www.cyclingnews.com/road/2008...tages/tour0810 |
![]() |
|
![]() |
Etappe van morgen ziet er erg leuk uit. Col de tourmalet is zeker een leuke en met een redelijk gevaarlijke afdaling en de aankomst bergop gaat natuurlijk helemaal voor spektakel zorgen. Ben heel benieuwd hoe de klassementrenners morgen gaan rijden.
Denk in ieder geval niet dat ze Ricco nog een keer zo makkelijk laten gaan (hoewel der geen houden aan is, als hij voluit bergop ga), maar dan zullen ze de volgende keer in de achtervolging toch wel wat georganiseerder gaan rijden. |
![]() |
|
![]() |
kijken jullie trouwens ook naar andere programma's rond de Tour? en zo ja welke?
ik vind de Avondetappe een beetje vervelend worden, het komt steeds zo over van "we hebben 10 filmpjes gemaakt en die móeten allemaal in dit programma, of het nu past of niet". En nog eens een herhaling van de etappe van die dag hoeft voor mij ook niet, mensen die overdag niet hebben kunnen kijken, kijken daarvoor maar naar het tourjournaal oid. |
![]() |
|
Avondetappe heeft al jaren een min of meer vast 'programma' wat weinig is aangepast. Zelf vond ik de uitzending van afgelopen zaterdag erg goed, maar dat komt ook door het verhaal van Kai Reus.
Voor en overlappend met de avondetappe is er een soortgelijk programma op één (VRT) en daar wil ik ook nog wel eens langszappen. Tourjournaal kijk ik niet, want de etappe heb ik toch al gezien en laatste nieuwtjes hoor je in de avondprogramma's wel.
|
![]() |
De aflevering met Kai Reus heb ik ook gezien, idd indrukwekkend door zijn verhaal maar ik zou dan veel liever een langer gesprek met hem zien (en de andere gast) dan al die flutfilmpjes er tussendoor
![]() als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens naar de belg kijken wat zij hebben ![]() |
![]() |
|
Zat ik er toch nog aardig bij met Efimkin, Kreuziger en Monfort gister!
Ricco leuke renner, grote bek en maakt het nog waar ook. Zal vandaag wel voor Piepoli gaan rijden, daar verwacht ik eigenlijk nog wel wat van vandaag! Wordt een mooie etappe en kan hem alleen via radio volgen, maar zo´n grote ramp is dat eigenlijk niet tegenwoordig ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kohl, wie is dat trouwens? ![]() |
![]() |
|
Ik heb vandaag echt hardop zitten vloeken voor de tv toen Menchov en Evans verstoppertje aan het spelen waren. Echt gruwelijk dat ze elkaar niets gunnen, maar tegelijk ook niet bij elkaar weg durven te rijden
![]() En dat is ook weer wat het wielrennen zo mooi maakt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik vind Evans een beetje het PSV van het wielrennen
-het is oersaai -degelijk -totaal niet aanvallend -maar wel efficient
|
Na 40 km lukte het Moerenhout, Arvesen, Vaugrenard, Wegmann, Velo, Moinard, Ballan, Pozzato, Botsjarov, Fofonov, Elmiger en Fedrigo om weg te springen.
Geen Dessel dus ![]()
||
En daar gaat Dueñas...
Citaat:
|
En daar gaat Ricco, wat een debiel
Ricardo Riccó van Saunier Duval is betrapt op het gebruik van epo. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe op zijn website. De Italiaanse renner won de zesde en de negende etappe in de Tour de France. Ook draagt hij als leiders van het bergklassement de bolletjestrui. Ricco is per direct uit de koers gehaald. Hiermee wordt de Tour de France opgeschrikt door het derde dopingschandaal. Eerder werden al Moisés Dueñas (Barloworld) en Manuel Beltrán van Liquigas op het gebruik van epo betrapt.
|
Ik begin erg een flashback van 1998 te krijgen. En dit zou de ultieme dopingvrije Tour worden
![]() Riccó is trouwens betrapt op 3e generatie synthetische doping, de 4e generatie is ook al bijna uitontwikkeld en die wordt verwcaht op de Spelen, is maar heel kort traceerbaar.
||
En daar gaat heel Saunier Duval...
Citaat:
|
![]() |
|
|