Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 20:19
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
girl18 schreef:

sorry hoor het was maar als een grapje bedoelt hoor.. ik zeg toch niet dat je een debiel bent omdat je de leeftijdverschil niet goed vind.. ik zou het in elk geval niet boeien wat een paar mensen van internet vinden van me leeftijdverschil met me vriend

ik 18 hij 20 is niet echt veel maar toch. hehe..
Okee, maar in dit geval vraagt hij zelf om wat die paar mensen van internet ervan vinden, dus kennelijk interesseert het hem wel. Niemand hier dringt ongevraagd zijn mening op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 22:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Okee, maar in dit geval vraagt hij zelf om wat die paar mensen van internet ervan vinden, dus kennelijk interesseert het hem wel. Niemand hier dringt ongevraagd zijn mening op.
Ik ben blij dat iemand me voor is geweest met reageren op de laag-bij-de-grondse reactie van die girl. Wat me opvalt, is dat men het jou niet kwalijk neemt.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:40
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Ik ben blij dat iemand me voor is geweest met reageren op de laag-bij-de-grondse reactie van die girl. Wat me opvalt, is dat men het jou niet kwalijk neemt.
Dat moest er nog bij komen. Ik had het idioot gevonden als ze het jou wel kwalijk hadden genomen, het was toch ook een heel onvolwassen reactie van haar! Als je daar al niks meer van mag zeggen dan wordt het wel een erg treurige boel.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:42
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

Dat moest er nog bij komen. Ik had het idioot gevonden als ze het jou wel kwalijk hadden genomen, het was toch ook een heel onvolwassen reactie van haar! Als je daar al niks meer van mag zeggen dan wordt het wel een erg treurige boel.
Mijn ervaring leert dat als ík het had gezegd, men had uitgeroepen dat je hier alles mag zeggen. Weet je nog die topic waarin ik vloeken bestreed?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:44
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Mijn ervaring leert dat als ík het had gezegd, men had uitgeroepen dat je hier alles mag zeggen. Weet je nog die topic waarin ik vloeken bestreed?
Nee, die ken ik niet, ik ga 'm eens opzoeken (ik ben hier nog niet zo lang).
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:53
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

Nee, die ken ik niet, ik ga 'm eens opzoeken (ik ben hier nog niet zo lang).
Nee, dan kan het niet meer, want die topic is verwijderd. Men maakte zich er zo kwaad over dat ik stelselmatig met allerlei argumenten (rationele en emotionele) tegen het vloeken in bleef gaan, dat men mij van flamen beschuldigde. Wat ik in werkelijkheid deed, was: het vloeken bestrijden.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:55
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Nee, dan kan het niet meer, want die topic is verwijderd. Men maakte zich er zo kwaad over dat ik stelselmatig met allerlei argumenten (rationele en emotionele) tegen het vloeken in bleef gaan, dat men mij van flamen beschuldigde. Wat ik in werkelijkheid deed, was: het vloeken bestrijden.
Oh, vandaar. Ik kon ook al niet echt iets vinden waarvan ik dacht dat het was wat je bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 22:25
Icey
Icey is offline
Citaat:
moenbase schreef:
is zo vervelend dat die meisjes nogal wispelturig zijn.

Dag 1) ik ben hardstikke verliefd!!!! kom laten we verkeren.
Dag 2) ik ben niet meer verliefd, het is uit.

:/
Oh ja?
Heb ik anders geen last van.
Ik weet wat ik wil.
Oud 05-08-2002, 00:00
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
nare man schreef:
20 en 15 kan prima, mits jij niet te groot geschapen bent.

Als je een serieuze relatie wilt, dan zou ík er persoonlijk vanaf zien, maar misschien ben jij er wel één die ervan houdt om een beetje de leraar uit te hangen
wat een heerlijke reactie

[topic gepraat]

als jij denkt niet aangeklaagt te worden, ga je gang.
Oud 05-08-2002, 00:01
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Icey schreef:

Oh ja?
Heb ik anders geen last van.
Ik weet wat ik wil.
n stevig potje sex ? (het is net alsof k het over een lekker middagje monopoly'en heb wat een lol)
Oud 05-08-2002, 16:27
PardonMe
PardonMe is offline
ik vind het wel kunnen..
ikzelf ben 16 en mijn vriend 20.
(over een maand +/- mogen we er allebei weer een jaartje bijtellen.. maar goed)

toen we voor het eerst kusten was ik ook nog 15..
Oud 05-08-2002, 16:30
cerys
cerys is offline
ik ben nu 15 mijn vriend 20 we hebben bijna een jaar verkering en t gaat super (zelfs al zit er 60 km afstand tussen ons)
dus t kan goed gaan
Oud 05-08-2002, 20:48
de abt van sion
Kijk maar naar Charles en Diana. Dat is ook niet echt goed gegaan, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:01
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Kijk maar naar Charles en Diana. Dat is ook niet echt goed gegaan, nietwaar?
Als we typisch abt's regels gaan toepassen dan moet je:

*ten eerste, max. 2 jaar (of maanden?) verschil hebben om verkering aan te kunnen.

*ten tweede, mag je ook slechts max. 2 cm (of milimeter? ) verschil hebben qua lengte.

*ten derde, als je problemen hebt moet je het zelf oplossen, want anders kan je jezelf zelf niet sterk houden in de relatie en zou daarmee dus finaal de fout in kunnen gaan.

Oftewel 5 jaar is geen probleem en het zou best lukken. Tenminste als je de je totaal géén aandacht besteed aan die regeltjes.

Voor meer info kan je gerust vragen stellen aan Abbeke.
Oud 05-08-2002, 23:00
de abt van sion
Citaat:
Darkened Sky schreef:

Als we typisch abt's regels gaan toepassen dan moet je:

1) *ten eerste, max. 2 jaar (of maanden?) verschil hebben om verkering aan te kunnen.

2) *ten tweede, mag je ook slechts max. 2 cm (of milimeter? ) verschil hebben qua lengte.

3) *ten derde, als je problemen hebt moet je het zelf oplossen, want anders kan je jezelf zelf niet sterk houden in de relatie en zou daarmee dus finaal de fout in kunnen gaan.

Heel goed onthouden!
1) Maximaal 2 jaar, gerekend vanaf je 18e of liever: je 21e.
2) Maximaal 2 cm.
3) De wereld zou er heel wat beter uitzien als er niet zoveel mensen waren die zich (lichamelijk of geestelijk) door anderen moesten laten ondersteunen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:04
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Heel goed onthouden!
1) Maximaal 2 jaar, gerekend vanaf je 18e of liever: je 21e.
2) Maximaal 2 cm.
3) De wereld zou er heel wat beter uitzien als er niet zoveel mensen waren die zich (lichamelijk of geestelijk) door anderen moesten laten ondersteunen.
Haha, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt, zeg. Ik zou mijn vriend in Madurodam uit moeten zoeken als hij maar twee centimeter langer mag zijn. En 2 jaar ouder heb ik me ook niet aan gehouden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 08:46
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

Haha, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt, zeg. Ik zou mijn vriend in Madurodam uit moeten zoeken als hij maar twee centimeter langer mag zijn. En 2 jaar ouder heb ik me ook niet aan gehouden.
Oei! Schande!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 09:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Oei! Schande!
Tja die 2 cm is erg lastig... Hoe kom je daar eigenlijk bij? Eigen wijsheid? Ervaring kan het niet zijn...
Oud 06-08-2002, 09:51
Verwijderd
ff voor de statistieken, het kan extremer; een vriendin van mij is 17 en heeft iets met een vent van 38
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 10:55
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ff voor de statistieken, het kan extremer; een vriendin van mij is 17 en heeft iets met een vent van 38
oei , ik wil abt's reactie nu wel zien
Oud 06-08-2002, 12:35
Kamilla
Kamilla is offline
Toen ik wat met mijn vriend kreeg was ik 15 en hij 20. Ik ben inmiddels 16 en mijn vriend is net 21 en we hebben nu bijna 9 maanden wat met elkaar..het gaat supergoed en ik vergeet vaak het leeftijdsverschil...Ik ben wel wat volwassener voor mijn leeftijd (zeggen ze) en heb niet egt veel last gehad van 'een pubertijd'! En trouwens...als ik over een paar jaar 20 ben en hij 25 is er nix raars meer aan...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:13
de abt van sion
Citaat:
Darkened Sky schreef:

oei , ik wil abt's reactie nu wel zien
Ik ook. Maar ik reageer hier nu niet op, want ik ben nog niet zo lang geleden verbannen om mijn reactie op een soortgelijk geval. Met somebody special en die verderfelijke (wellicht verzonnen) it is I le clerc, weet je nog? Nou, wat ik toen zei, is in mijn ogen in dit geval onverminderd van kracht.

Maar omdat dit forum een goede afspiegeling is van de maatschappij, mag je hier maar heel weinig zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:11
BELLEKE
BELLEKE is offline
tuurlijk, ik vind het kunnen als jullie allebei van elkaar houden natuurlijk.... maar verplicht haar tot niets en heb geduld als zij dat wilt
x
Oud 08-08-2002, 03:05
Verwijderd
Ik heb 6 maanden met een gozer van 21 gehad toen ik zelf 15 was. Dat was m'n langste relatie die ik tot dan toe heb gehad, dus moet lukken...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 21:13
ShiningStar
ShiningStar is offline
Niet zeuren

Liefde kent geen leeftijd!
(of het moet erg extreem zijn natuurlijk .... )

Maar 20 en 15 kan maaaaaaaakkelijk !!

kus
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 13:21
Cato328
Cato328 is offline
ik ben 15, m'n vriend 20, gaat prima
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 19:54
de abt van sion
Citaat:
Cato328 schreef:
ik ben 15, m'n vriend 20, gaat prima
Nu nog wel, maar wacht maar...

Ik geef je "relatie" nog drie maanden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:17
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

lekker pessimistisch..

Ik ben 16 en mijn vriend 20 (over een maand zijn we allebei weer een jaartje ouder btw) hoelang geef je ons nog...??
(we gaan nu een half jaar..)
Oud 10-08-2002, 23:18
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

De Abt: Meester, Waarzegger en Relatiedeskundige...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:13
foogy
foogy is offline
liefde kent geen leeftijd!!!
ik ben 20 hij is 29

go for it en enjoy it, maar verwaarloos niet de vrienschap met haar broer
Oud 11-08-2002, 11:26
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Mijn vriend is 21 en ik 17. Dus in jou geval zou ik dan 16 moeten zijn. Ik denk: Als jij denkt dat het lukt, en zij ook, en jullie zien beiden geen problemen, dan komt het wel goed! ( in iedergeval het proberen waard dan )
Oud 10-09-2002, 15:10
General Fault
General Fault is offline
Nou nu 8weken verder, is het uit! zomaar, meningsverschillen zegt ze, pppffff alsof die 7weken nix waren voor haar. bah zeg, van de ene dag op de andere was het over...nooit meer een vriendin die 5jaar jonger is voor mij...

ben nog wel bevriend met haar broer hoor, maar ik hoef daar voorlopig niet thuis te komen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:49
notorious ikke
notorious ikke is offline
gaat heus wel lukken als jullie het allebei graag willen...
ik ben 16 en mijn vriend is ook 20...hijs egt zuperlief en ik denk dat het voorlopig nog best lang zal duren voordat dat over is...

ik zou zegguh ga der voor suc 6
Oud 10-09-2002, 15:49
Janicha
Janicha is offline
Hoezo nooit meer een vriendin van 5 jaar jonger??
Ligt het aan haar leeftijd dan??
Tja...sorry hoor, maar ik vind het een beetje rare reactie!

maar goed..dat is ook wel logisch Nu het net uit is. Heel veel sterkte he!!! *knuffel*
Oud 10-09-2002, 15:56
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
General Fault schreef:
Nou nu 8weken verder, is het uit! zomaar, meningsverschillen zegt ze, pppffff alsof die 7weken nix waren voor haar. bah zeg, van de ene dag op de andere was het over...nooit meer een vriendin die 5jaar jonger is voor mij...

ben nog wel bevriend met haar broer hoor, maar ik hoef daar voorlopig niet thuis te komen.
ajjjj heeft de abt toch gelijk gehad..
jammer dat wel..
Maarja, misschien dat de leeftijd jullie dus toch in de weg stond..
Haar visie op dingen zal heel anders geweest zijn dan de jouwe en ik denk dat het niet altijd even makkelijk is om je in te leven in een meisje van 15.. en andersom ook.

Tja denk dat lang niet alle meisjes van 15 klaar zijn voor een langere relatie, net zoals jouw ex dus... denken er vaak nog makkelijker over. dan iemand van jouw leeftijd..

Hopelijk ben je er binnenkort overheen een kun jij weer 'verder'.
Oud 10-09-2002, 16:04
lieve
lieve is offline
Hey General,

15 en 20! Tja, dat is wreed hé die leeftijdsverschillen! Ik kan daar van meespreken!
Ikzelf word in oktober 17 en mijn vriend in december 25! Wij hebben dus ook een serieus leeftijsverschil! We zijn nu ondertussen 2 weken samen en hebben al enkele spannende momenten achter de rug!
Hij wou wel dat ik eerst met mijn ouders zou praten, voordat we ook effectief een relatie aangingen! Dus praat over dit alles eerst goed!
Jullie hebbe nu ook wel al het voordeel dat je elkaar al 2 jaar kent! Ik heb hem nog maar een goede 2 maanden geleden leren kennen!
Hij heeft de reactie van "pedo" (=pedofiel)al gehad, maar dat is een eerste reactie van mensen, en van "is hij nie te oud voor jou?", of "is ze niet te jong voor jou?"! Maar daar moet je je leren overzetten! Wij trekken ons daar niets van aan! En als er iets op ons maag ligt, praten we er meestal ook direct over! Want jij kan anders reageren op ietske dan de zij! En dat is wel ietske dat je ook moet doen, rekening houden met de ander!

En op seksueel gebied heb ik het wel goed! Ik wil nog wa wachten om te vrijen! Hij is 24 dus ik dacht dat hij wel wat zou pushen! Maar hij zegt dat hij kan wachten tot ik zover ben! We zijn dan ook nog maar 2 weken samen,... dan zou ik het zeker nog niet doen!

In elk geval,
ik zou zeggen ... Waag jullie kans! Op liefde staat toch geen leeftijd!?

Greetz Lieve
Oud 10-09-2002, 16:19
casey
casey is offline
De enige twee die weten of dat werkt zijn jullie zelf!!Het is niet aan ons om te oordelen of het kan! De meeste zijn geneigd het niet te doen, maar ik ken een bevriend stel die veel meer schelen (toen ze begonnen was zij 14 en hij 23) en nu zijn ze al 5.5 jaar samen! Het kan dus zeer zeker. Geef het gewoon een kans en laat je door de anderen niks wijsmaken.

Oud 10-09-2002, 21:15
General Fault
General Fault is offline
doed, i gave her a change! maar er was dus iets wat ze tegen me had moeten zeggen, over praten, en dat heeft ze niet gedaan...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 10:56
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
mijn vriend was 20 en ik 15 heb toen een jaar en twee maanden een relatie met hem gehad.
En nu heb ik met een jongen van net 22 en ben ik bijna 17 en dat gaat perfect, het verschilt gewoon per mens.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 23:15
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
mijn vriend was 20 en ik 15 heb toen een jaar en twee maanden een relatie met hem gehad.
En nu heb ik met een jongen van net 22 en ben ik bijna 17 en dat gaat perfect, het verschilt gewoon per mens.
Mijn lieve mooie nichtje is ook bijna 17 en heeft met een jongen van 22. In het begin schrok ik wel een beetje, maar het gaat hartstikke goed tussen hun 2!

Ik vind leeftijdsverschil dus best wel kunnen, het gaat om wat er van binnen zit..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 09:47
Verwijderd
Een nichtje van mij wat zelf 18 is scheen ook iets te hebben met een kerel van 24. Daar was ik natuurlijk ook niet blij mee, tot bleek dat het een lieve goedzak was die je bij een eerste indruk niet ouder dan 19 zou schatten
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 15:24
Tactic
Tactic is offline
Ach ik ben 22 en heb met een meisje van 16... kan allemaal best. Als je elkaar maar respecteert en geen misbruik ervan maakt.

Always be the perfect gentlemen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 15:51
Tactic
Tactic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Zij 16, ik 22 (bijna 23) en 5 maanden and still going strong. We zijn nog lang niet op elkaar uitgekeken. We doen ook rustig aan, vandaar
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 16:21
Esmée
Esmée is offline
Ik heb toen ik 15 was ook heel kort iets met iemand van 20 gehad. Ging prima. Ligt er ook maar net aan hoe die persoon qua gedrag is, qua geestelijke ontwikkeling zeg maar, soms heb je mensen van 20 die overkomen als 17 of zo. Was bij hem ook zo.
Heb echter pas geleden een jongen van 22 afgewezen.. omdat ik die echt te oud vond. Scheelt tevens 5 jaar, maar hij was in alle opzichten gewoon te oud.. hoewel het verder prima klikte en zo.
Dus let niet op de cijfertjes, maar ga op je gevoel af (een een stukkie verstand )
Oud 12-09-2002, 18:36
Angel Dust
Angel Dust is offline
Citaat:
General Fault schreef:
ik ken haar al 2jaar, das een voordeel lijkt me, ze is 1.80 lang, ik 1.85. dus ze ziet er ouder uit enzo. ze is lief etc. en het zusje van een vriend van me...
ow en ze is heel lief en mooi, en ze vind mij heeeeel leuk enzo, ik haar ook.

wat is jullie mening hierover? heb effe gesearch maar niets nutigs gevonden.

graag niet flamen enzo.
Het lijkt me een beetje overdreven, ik zou de relatie zelf nooit doorzetten met jou leeftijd, omdat zij op een heel ander levenservarings nivo is dan jij. Dat lijkt me niet echt handig in diepgaande gesprekken enzo. Maar ja mocht het echt super lopen, moet je het niet laten afhangen van wat andere er van vinden maar zelf beslissen.

greetzzz Angel Dust
Oud 13-09-2002, 17:10
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een nichtje van mij wat zelf 18 is scheen ook iets te hebben met een kerel van 24. Daar was ik natuurlijk ook niet blij mee, tot bleek dat het een lieve goedzak was die je bij een eerste indruk niet ouder dan 19 zou schatten

18 en 24 is ook geen groot verschil duhh vooral niet als je met zo'n babyface type te maken hebt
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
miss_virus schreef:
18 en 24 is ook geen groot verschil duhh vooral niet als je met zo'n babyface type te maken hebt
Ik vind het anders best groot. Ik zou er niet aan moeten denken op m'n 24e iets met een meisje van 18 te hebben. Dan is het mooi 21-22-23, niet jonger.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 17:18
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
nare man schreef:

waar maak jij je druk om? vond jij dat niet leuk dat is strange het is toch ook niet jouw kontvriend ofwel

Laatst gewijzigd op 13-09-2002 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 17:26
DJken
DJken is offline
Ik ben 22.... zij 15... we verschillen 7 jaar... en we hebben al een relatie van 1 jaar en 2 maand.. en nog geen enkel probleem gehad... dusja

groeten DJken
Oud 14-09-2002, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:
Opzich zou het wel kunnen maar ik vind 15 en 20 een beetje kiele kiele qua leeftijd
Een vriendin van mij was 15 toen ze met haar vriend kreeg. Die was 22.
Het kán.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten