Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2008, 15:52
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Als het maar loopt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2008, 18:41
Armoed
Armoed is offline
- Blond of brunette
interessant om te weten is dat de meeste mannen voor blond gaan omdat de pigment in de haren duidt op jeugdigheid, dus in het algemeen zullen er meer mannen zijn die op blond vallen

- Donker of lichte ogen
ook interessant om te weten is dat blauw de favoriete kleur is, de reden hiervoor is ook evolutionair - je pupillen verwijden als je blij bent, zo kon iemand zien of iemand echt blij met die persoon was en/of de ander vreemdging

- Bleke of gebruinde huid
een gebruinde huid is een indicator van gezondheid

- Klein of lang
lang zijn is een indicator van gezondheid, maar mannen kiezen vaker voor klein omdat dit de rolpatronen van een paleo man-vrouw relatie benadrukt

- Redelijk behaarde benen/armen, of onder de vette puisten
voorkeur

- Onder de vette puisten, of een dik lichaam
voorkeur

- Dik en onbehaard, of redelijk behaarde benen/armen maar slank en mooi figuur
voorkeur

- Bijdehand of verstandig
kan niet nuanceren en mijn voorkeur dus niet bepalen --> geen keuze

- Serieus of overal een grap van maken
het beste is natuurlijk op z'n tijd serieus en op z'n tijd overal een grap van maken, maar als ik per se tussen de twee uitersten moet kiezen is het dit

- Intelligent en lelijk, of bloedmooi maar zo dom als een koe
intelligente gesprekken kan ik ook met anderen voeren, neuken daarentegen...

- Bloedmooi innerlijk + gezicht en een lelijk lichaam, of een topuiterlijk met een kutinnerlijk
allebei een no-go, dus niet gekozen

- Iemand die stinkt, maar er verzorgd uiziet, of iemand die er onverzorgd uitziet maar goed ruikt
no-go

- Iemand die van zich af bijt, of een onwijs lief persoon
van je afbijten is niet nodig bij mij

- Down under: alles weg, of een streepje
alles weg trickt ons in het denken dat we een jong meisje pakken en dat is evolutionair gezien beter dan een wat oudere

- Op het hoofd: lang of kort haar
indicator van gezondheid

- Eigen ietwat aparte stijl, of liever een meeloper
interesseert me niet

- Precies dezelfde interesses als jou, of juist wat verschillend
als ik dan toch moet kiezen

- Ouder of jonger dan jij
als ik dan toch moet kiezen, maar maakt me over het algemeen weinig uit

- Dommer of slimmer dan jij
kan me moeilijk voorstellen dat een meisje van mijn leeftijd slimmer dan mij is, dus mocht het toch gebeuren denk ik dat het heel veel verwarring teweeg zou brengen

- Mooi maar superonzeker, of lelijk maar zelfverzekerd
voorkeur
Oud 28-08-2008, 19:05
Verwijderd
Citaat:
- Blond of brunette
interessant om te weten is dat de meeste mannen voor blond gaan omdat de pigment in de haren duidt op jeugdigheid, dus in het algemeen zullen er meer mannen zijn die op blond vallen

- Donker of lichte ogen
ook interessant om te weten is dat blauw de favoriete kleur is, de reden hiervoor is ook evolutionair - je pupillen verwijden als je blij bent, zo kon iemand zien of iemand echt blij met die persoon was en/of de ander vreemdging
Bron?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 19:11
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
kan me moeilijk voorstellen dat een meisje van mijn leeftijd slimmer dan mij is, dus mocht het toch gebeuren denk ik dat het heel veel verwarring teweeg zou brengen
Wat zitten hier toch voor mensen
Oud 28-08-2008, 19:56
IdentifyMe
IdentifyMe is offline
*blond
*donker
*gebruind; liefst niet extreem
*lang
*behaard
*behaard
*voornamelijk verstandig
*voornamelijk serieus
*bloedmooi en dom
*topuiterlijk en kutinnerlijk
*stinkend doch goedverzorgd
*afbijtster
*alles weg
*lang
*appart
*verschillend
*jonger
*slimmer
*mooi doch onzeker
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 20:51
Labster
Labster is offline
beetje zwart/wit topic
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 21:48
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Bron?
rolleyes

Citaat:
Long before TV—in 15th- and 16th- century Italy, and possibly two millennia ago—women were dying their hair blond. A recent study shows that in Iran, where exposure to Western media and culture is limited, women are actually more concerned with their body image, and want to lose more weight, than their American counterparts. It is difficult to ascribe the preferences and desires of women in 15th-century Italy and 21st-century Iran to socialization by media.

Women's desire to look like Barbie—young with small waist, large breasts, long blond hair, and blue eyes—is a direct, realistic, and sensible response to the desire of men to mate with women who look like her. There is evolutionary logic behind each of these features.

Men prefer young women in part because they tend to be healthier than older women. One accurate indicator of health is physical attractiveness; another is hair. Healthy women have lustrous, shiny hair, whereas the hair of sickly people loses its luster. Because hair grows slowly, shoulder-length hair reveals several years of a woman's health status.

Men also have a universal preference for women with a low waist-to-hip ratio. They are healthier and more fertile than other women; they have an easier time conceiving a child and do so at earlier ages because they have larger amounts of essential reproductive hormones. Thus men are unconsciously seeking healthier and more fertile women when they seek women with small waists.

Until very recently, it was a mystery to evolutionary psychology why men prefer women with large breasts, since the size of a woman's breasts has no relationship to her ability to lactate. But Harvard anthropologist Frank Marlowe contends that larger, and hence heavier, breasts sag more conspicuously with age than do smaller breasts. Thus they make it easier for men to judge a woman's age (and her reproductive value) by sight—suggesting why men find women with large breasts more attractive.

Alternatively, men may prefer women with large breasts for the same reason they prefer women with small waists. A new study of Polish women shows that women with large breasts and tight waists have the greatest fecundity, indicated by their levels of two reproductive hormones (estradiol and progesterone).

Blond hair is unique in that it changes dramatically with age. Typically, young girls with light blond hair become women with brown hair. Thus, men who prefer to mate with blond women are unconsciously attempting to mate with younger (and hence, on average, healthier and more fecund) women. It is no coincidence that blond hair evolved in Scandinavia and northern Europe, probably as an alternative means for women to advertise their youth, as their bodies were concealed under heavy clothing.

Women with blue eyes should not be any different from those with green or brown eyes. Yet preference for blue eyes seems both universal and undeniable—in males as well as females. One explanation is that the human pupil dilates when an individual is exposed to something that she likes. For instance, the pupils of women and infants (but not men) spontaneously dilate when they see babies. Pupil dilation is an honest indicator of interest and attraction. And the size of the pupil is easiest to determine in blue eyes. Blue-eyed people are considered attractive as potential mates because it is easiest to determine whether they are interested in us or not.

The irony is that none of the above is true any longer. Through face-lifts, wigs, liposuction, surgical breast augmentation, hair dye, and color contact lenses, any woman, regardless of age, can have many of the key features that define ideal female beauty. And men fall for them. Men can cognitively understand that many blond women with firm, large breasts are not actually 15 years old, but they still find them attractive because their evolved psychological mechanisms are fooled by modern inventions that did not exist in the ancestral environment.
Oud 28-08-2008, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Who cares anyway? Ik ben ook roodharig in wat de mensen op zo'n forum al dan niet denken over mijn haarkleur, kan mij gestolen worden. Ik heb er irl nog nooit negatieve reactie's op gehad. (Ok. Een. Van een oppervlakkige, rare meid met teveel eigendunk die me vroeg: 'waarom heb jij eigenlijk rood haar? Ik vind dat helemaal niet mooi. Als ik jou was, zou ik ze zwart verven.')
Alsof er op een forum ooit iemand zegt dat rood haar lelijk is Ik heb dat werkelijk nog nóóit gehoord, iedereen is altijd lyrisch over rood haar (of gewoon /notcare). Maar sowieso, hoe kan een haarkleur lelijk zijn? Behalve dan als het geverfd is en niet bij het huidtype past of uitgroeit, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 22:23
Verwijderd
Dat is geen bron, dat is een stuk tekst.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 08:35
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Alsof er op een forum ooit iemand zegt dat rood haar lelijk is Ik heb dat werkelijk nog nóóit gehoord, iedereen is altijd lyrisch over rood haar (of gewoon /notcare). Maar sowieso, hoe kan een haarkleur lelijk zijn? Behalve dan als het geverfd is en niet bij het huidtype past of uitgroeit, natuurlijk.
Rood haar kan prachtig zijn, gingers daarentegen:

my speech is entitled ginger kids, children with red hair, light skin, and freckles. we've all seen them, on the playground, at the store, walking on the streets. they creep us out make us feel sick to our stomach. i'm talking of course about ginger kids. ginger kids are born with a disease which causes very light skin, red hair, and freckles. this disease is called gingervitis and it occurs because ginger kids have no souls. kids who have gingervitis cannot be cured.

Eric Cartman
Oud 29-08-2008, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je gelijk in, maar het valt me op dat de laatste tijd op het forum steeds meer door 'nieuwe' forummers word geroepen 'Ik zie hier geen mensen die op rood haar vallen omgomgomg wat ergggggggg'. Bij wijze van spreken. En daar begin ik me op te ergeren. Daarom gaf ik ook aan dat ik het hebben van rood haar meestal alleen maar in je voordeel werkt. Dus. Misschien dat dat verkeerd overkwam ofzo, maar daarom reageerde ik daar op.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 12:31
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Dat is geen bron, dat is een stuk tekst.
Kun je niet genoeg brainpower summonen om google te gebruiken?

Het is overigens wel een bron, maar dat zul je ook wel niet inzien.

Spoiler
Oud 29-08-2008, 20:31
Verwijderd
Maar waarom is dan niet iedereen blond? Zo'n radicale verandering is het niet. En waarom hebben de blonde vrouwen zich niet gewapend tegen de seksuele selectie door ook als ze ouder zijn blond te blijven?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 00:37
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Ik zie hier geen mensen die op rood haar vallen omgomgomg wat ergggggggg'.
Ik zei dat het opviel, niet dat ik het erg vond.
& ik reageerde op kous zijn reactie..
Oud 30-08-2008, 08:56
ILUsion
ILUsion is offline
- Blond of brunette? Geen echte voorkeur, maar statistisch gezien geen blondines (andere kleuren maken niet uit: ros, zwart, ...)
- Donker of lichte ogen? Geen voorkeur
- Bleke of gebruinde huid? Ook geen voorkeur, maar ook hier weer de statistieken dat ik niet zo val op kleurlingen
- Klein of lang? Beetje kleiner dan mij is in orde
- Redelijk behaarde benen/armen, of onder de vette puisten? Haar kan ik wel tegen, en valt weg te halen indien nodig. Met puisten is dat moeilijker
- Onder de vette puisten, of een dik lichaam? Er mag wat 'om het lijf' zijn, ik val al helemaal niet op super-magere gevalletjes (diëten is voor mij een )
- Dik en onbehaard, of redelijk behaarde benen/armen maar slank en mooi figuur? De gulden middenweg: niet iemand waarvan je altijd de verleiding krijgt om haar ribben te tellen, maar ook geen zeekoe (zo het stereotiepe Amerikaans model), maar ik kan wel om met 'wat zwaarder dan gemiddeld'.
- Bijdehand of verstandig? Verstandig
- Serieus of overal een grap van maken? Gulden middenweg, maar eerder serieus
- Intelligent en lelijk, of bloedmooi maar zo dom als een koe? Intelligent en lelijk (voor anderen dan toch, iedereen heeft zijn eigen mooie kantjes natuurlijk)
- Bloedmooi innerlijk + gezicht en een lelijk lichaam, of een topuiterlijk met een kutinnerlijk? Innerlijk telt (jah, cliché, maar iemand met een kutinnerlijk zal aan mij een vette kluif hebben)
- Iemand die stinkt, maar er verzorgd uiziet, of iemand die er onverzorgd uitziet maar goed ruikt?Beetje van beide eigenlijk: een meid mag af en toe wel wat stinken. Als ik echt moet kiezen: goed ruikend onverzorgd
- Iemand die van zich af bijt, of een onwijs lief persoon ?Weer beiden.
- Down under: alles weg, of een streepje? Maakt niet uit, zolang het schaamhaar niet tot aan de oksels/knieën komt.
- Op het hoofd: lang of kort haar?Maakt niet uit.
- Eigen ietwat aparte stijl, of liever een meeloper?Aparte stijl is een plus, meeloper, tja, mag (maar werkt toch niet in de long run).
- Precies dezelfde interesses als jou, of juist wat verschillend? Gelijkaardige interesses, maar ook de nodige portie verschil (anders valt er niets te beleven).
- Ouder of jonger dan jij? Gelijkaardige leeftijd (ik kijk niet op een paar maanden), en anders maakt het niet uit.
- Dommer of slimmer dan jij? Maakt niet uit.
- Mooi maar superonzeker, of lelijk maar zelfverzekerd? Lelijk zelfverzekerd (met zelfde remark over lelijk: there is no such thing).
Oud 30-08-2008, 23:24
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Maar waarom is dan niet iedereen blond?
Niet iedereen valt op blond en er is natuurlijk altijd de gebrek-aan-beter regel. Dan kan het ook nog zijn dat een blond meisje op andere dingen wat minder is, bijvoorbeeld postuur, huid, gezicht in het algemeen etc.

Als je een sterke band heb/had met je moeder en die had bijvoorbeeld bruin haar zul je eerder op bruin haar vallen dan op andere kleuren (is overigens ook geen zwart op wit regel, een maat van mij valt op blond en voor hem is zijn moeder alles). Dan heb je ook nog jeugdidealen van bijvoorbeeld sprookjes, mijn vriendin houdt bijvoorbeeld van donkere ogen en donker haar en was vroeger helemaal verslaafd aan Aladdin en die maat waar ik het toenet over had was helemaal gek van Assepoester. Het allereerste meisje waar ik smoorverliefd op werd op mijn 13de (en 15de nog een keer) had bruine krullen.

Citaat:
En waarom hebben de blonde vrouwen zich niet gewapend tegen de seksuele selectie door ook als ze ouder zijn blond te blijven?
Bedoel je van nature of dmv haarproducten? Het zou niet veel nut hebben om van nature zo te evolueren dat je blond blijft, want dan zou blond gewoon weer onaantrekkelijk worden net zoals voor de meesten grijs haar onaantrekkelijk is (althans, daar ga ik vanuit als ik jongens van eind 20 hoor klagen dat ze al grijs haar krijgen en meiden al helemaal debiel gaan als ze een grijze haar zien, maar die reacties kunnen misschien ook veroorzaakt worden door de realisatie dat ze ouder worden). Als iedereen blond zou zijn en de haarkleur niet zou veranderen zou de haarkleur geen factor meer worden in het uitzoeken van paringsmateriaal.

Verder is niet alles even makkelijk, evolutionair gezien. Neem bijvoorbeeld de blinde darm bij ons (niet dat die compleet overbodig is, maar dat is een ander verhaal) of een ander willekeurig rudimentair orgaan bij andere wezens. Dingen die tegenwerken, zoals acne, obesitas etc. helpt ook niet echt. Nog iets is dat natuurlijke selectie bestaat uit herhaaldelijke fysieke impulsen van korte tijd, het lichaam zal zich zo 1 2 3 niet realiseren dat een non-blonde haarkleur minder aantrekkelijk is, gevolg --> geen verandering.

Bepaalde haarkleuren waren echter wel handig voor overleven. Kijk bijvoorbeeld naar de aziaten - daar zitten heel veel zwartharigen, wat beter was ivm het klimaat. Daarom werden ze aangepast. Nog een voorbeeld is het kunnen wegwerken van veel drank - tegenwoordig is het blijkbaar stoer om met motto zuipen-tot-we-kruipen jezelf half in coma te drinken en krijg je hierdoor aanzien onder de zwakbegaafde breezersletjes met als gevolg een hogere kans op seks wat volgens je lichaam gelijk staat aan voortplanting, maar toch zal ons lichaam zich niet aanpassen om die reden. Nu kunnen westerlingen wel veel meer alcohol verdragen dan aziaten, maar dat heeft als reden dat vroeger westerlingen alcohol in het water gooiden om de bacterieen te doden waar Aziaten het kookten (denk: thee) en niet omdat er in het westen meer gefeest wordt.
Oud 31-08-2008, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Niet iedereen valt op blond en er is natuurlijk altijd de gebrek-aan-beter regel.
Ja, het zou kunnen dat het maar "een beetje" aantrekkelijker is, zodanig dat het niet voldoende is om seksuele selectie significant te beïnvloeden.
Citaat:
Dan kan het ook nog zijn dat een blond meisje op andere dingen wat minder is, bijvoorbeeld postuur, huid, gezicht in het algemeen etc.
Dat is niet relevant tenzij de negatieve eigenschappen gemiddeld correleren met de blonde haarkleur.
Citaat:
Als je een sterke band heb/had met je moeder en die had bijvoorbeeld bruin haar zul je eerder op bruin haar vallen dan op andere kleuren (is overigens ook geen zwart op wit regel, een maat van mij valt op blond en voor hem is zijn moeder alles). Dan heb je ook nog jeugdidealen van bijvoorbeeld sprookjes, mijn vriendin houdt bijvoorbeeld van donkere ogen en donker haar en was vroeger helemaal verslaafd aan Aladdin en die maat waar ik het toenet over had was helemaal gek van Assepoester. Het allereerste meisje waar ik smoorverliefd op werd op mijn 13de (en 15de nog een keer) had bruine krullen.
Waarom zou dit invloed hebben?
Citaat:
Bedoel je van nature of dmv haarproducten? Het zou niet veel nut hebben om van nature zo te evolueren dat je blond blijft, want dan zou blond gewoon weer onaantrekkelijk worden net zoals voor de meesten grijs haar onaantrekkelijk is (althans, daar ga ik vanuit als ik jongens van eind 20 hoor klagen dat ze al grijs haar krijgen en meiden al helemaal debiel gaan als ze een grijze haar zien, maar die reacties kunnen misschien ook veroorzaakt worden door de realisatie dat ze ouder worden). Als iedereen blond zou zijn en de haarkleur niet zou veranderen zou de haarkleur geen factor meer worden in het uitzoeken van paringsmateriaal.
Van nature bedoel ik uiteraard ja. Het zou kunnen dat het nadeel voor blonde vrouwen als ze ouder zijn meer dan gecompenseerd wordt door het voordeel van het blond zijn als ze jonger zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 21:04
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Blond
-lichte ogen?
- Bleke
- Klein
- Redelijk behaarde benen/armen
- dik lichaam
- Dik en onbehaard
- Bijdehand
- Serieus
- Intelligent en lelijk
- Bloedmooi innerlijk + gezicht en een lelijk lichaam
- iemand die er onverzorgd uitziet maar goed ruikt?
-of een onwijs lief persoon ?
- Down under: alles weg
- Op het hoofd: lang
- Eigen ietwat eigen stijl
- Precies dezelfde interesses als jou
- leeftijd boeit niet
- Dommer
- Mooi maar superonzeker
Reageren

Regels voor berichten