Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2008, 15:23
***ailá***
***ailá*** is offline
waarom niet hier? dan negeer je het gwn? ik ga me niet aan zoiets stoms storen

@ artikeL: wat een moeilijk gedoe, typisch Nederlands dat ze dat met een wet willen verbieden.
Oud 05-09-2008, 16:40
DBZ
DBZ is offline
Als je een paar Marokaanse vrienden hebt, moet je hen je vriendin laten nafluiten en dat ze dan iets terugzegt en dat ze haar dan gaan bedrijgen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 18:37
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Klopt. Toen ik een paar jaar op curaçao woonde kwam ik het voor het eerst tegen. En toen legden de meisjes me uit dat het gewoon een wederzijdse sport is. De jongen vraagt op die manier om aandacht, laat zien dat hij het meisje mooi, aantrekkelijk, interessant of wat dan ook vindt en het meisje loopt hem voorbij en doet alsof hij niet bestaat. Om daarna met haar vriendinnen erover te hebben dat die en die haar nagefloten heeft. En de jongens bespreken dan dat ze hem echt wel leuk vond, dat je dat kon zien aan de manier waarom ze langsliep. Het is een spel, een compliment inderdaad.
Wat afschuwelijk.
Oud 05-09-2008, 18:38
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
waarom niet hier? dan negeer je het gwn? ik ga me niet aan zoiets stoms storen

@ artikeL: wat een moeilijk gedoe, typisch Nederlands dat ze dat met een wet willen verbieden.
Oud 05-09-2008, 20:32
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ik ga me niet aan zoiets stoms storen
nee, jij stoort je aan genoeg andere dingen.
Oud 06-09-2008, 01:15
Verwijderd
Sissen? Wtf. Wat moet ik me erbij voorstellen, gewoon 'sssssssss!' ?! Ik zou denken dat ie dan bedoelt dat een meisje stil moet zijn

Hoe dan ook, om even ontopic te reageren: aan de ene kant snap ik wel dat je vriendin geïrriteerd kan raken door vervelende jongeren die haar constant naroepen. Als het vaak gebeurt kan dat enorme irritaties opwekken (denk aan paparazzi die beroemdheden continu lastigvallen of mensen die om handtekeningen vragen).

Maar aan de andere kant, als een groepje dreigende opmerkingen maakt die duiden op een agressief karakter of ruziezoekerij, dan zou ik je vriendin inderdaad willen adviseren die gewoon te negeren. Waarom een ruzie/knokpartij riskeren alleen om te laten weten dat je er niet van gediend bent?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 11:24
cenerentola
cenerentola is offline
Fluiten en naroepen van dat soort jongens is vrij onschuldig. Sommige doen het best leuk, andere kunnen heel vervelend zijn. Maar om die jongens nou uit te schelden voor kutmarokkaan gaat echt te ver. Ik zou niet eens een vriendje willen hebben die zulke woorden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 13:27
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
nee, jij stoort je aan genoeg andere dingen.
oja, dat zal jij wel weten...
Oud 06-09-2008, 13:30
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Fluiten en naroepen van dat soort jongens is vrij onschuldig. Sommige doen het best leuk, andere kunnen heel vervelend zijn. Maar om die jongens nou uit te schelden voor kutmarokkaan gaat echt te ver. Ik zou niet eens een vriendje willen hebben die zulke woorden gebruikt.

dit. Ik vind dat al dat gedoe echt zo opgeblazen wordt, dat is pas vervelend. Ik vind dat sissen ook vervelend maar ik ga niet reageren alsof er een naald in mn ass wordt gestoken. Ik kom uit Suriname, daar is het ten 1e 100x erger dan hier en aangezien ik het niet wil horen loop ik gwn door. Als iemand dan begint te schelden is dat toch niet mijn probleem? gezeur om helemaal nix. Maar hier gaan ze dat dan met een landelijke wet verbieden, dat vind ik echt lachwekkend. Nouja, dan heb ik weer een leuke anekdote als ik weer in Suriname ben...
Oud 06-09-2008, 15:13
De Veroorzaker
Citaat:
oja, dat zal jij wel weten...
Ja.

Citaat:
dit. Ik vind dat al dat gedoe echt zo opgeblazen wordt, dat is pas vervelend. Ik vind dat sissen ook vervelend maar ik ga niet reageren alsof er een naald in mn ass wordt gestoken. Ik kom uit Suriname, daar is het ten 1e 100x erger dan hier en aangezien ik het niet wil horen loop ik gwn door. Als iemand dan begint te schelden is dat toch niet mijn probleem? gezeur om helemaal nix. Maar hier gaan ze dat dan met een landelijke wet verbieden, dat vind ik echt lachwekkend. Nouja, dan heb ik weer een leuke anekdote als ik weer in Suriname ben...
Waar haal je precies vandaan dat er een wet gaat komen? Bij mij op de middelbare school vond men het overigens grappig om elkanders hoofddeksels te verstoppen, moet dat ook met hoofddoekjes kunnen?

Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 15:54
Changshan
Changshan is offline
^ Dat kun je uit de link van enkele posts terug halen. Ik vind het ook te ver gaan, dit is ook helemaal niet waar de wet voor bedoeld is. En waar je die hoofddoekjes opeens vandaan haalt, snap ik dan weer niet.

Wat ik zelf waarschijnlijk zou doen met zo'n vriendin (ik heb ook wel een vriendin, niet m'n partner, die niet op 'r mondje is gevallen), is haar gewoon meesleuren. Op zo'n moment trek ik gewoon de conclusie dat ik beter weet wat er gedaan moet worden en neem ik dus de leiding. Eventueel, als dat nog kan, stuur ik de conversatie een betere richting op. Waarbij ik haar minder aan het woord laat.
Oud 06-09-2008, 16:22
De Veroorzaker
Citaat:
^ Dat kun je uit de link van enkele posts terug halen. Ik vind het ook te ver gaan, dit is ook helemaal niet waar de wet voor bedoeld is. En waar je die hoofddoekjes opeens vandaan haalt, snap ik dan weer niet.
Het CDA in den haag heeft een plan, maar volgens mij zijn dat niet degenen die wetten maken. Gelukkig niet.

Het is een voorbeeld om te laten zien dat iets wat gangbaar is op 1 plek, onwenselijk kan zijn op een andere plek. Ander voorbeeld: Er zijn landen waar mannen elkander zoenen bij een begroeting, ook dat hoeft van mij niet.
Oud 06-09-2008, 20:45
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ja.

Waar haal je precies vandaan dat er een wet gaat komen? Bij mij op de middelbare school vond men het overigens grappig om elkanders hoofddeksels te verstoppen, moet dat ook met hoofddoekjes kunnen?
Goh, ik wist niet dat jij mij kende.

Maar wat heeft religie hiermee te maken?
Oud 06-09-2008, 20:46
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Het CDA in den haag heeft een plan, maar volgens mij zijn dat niet degenen die wetten maken. Gelukkig niet.
Dat ze het plan hebben is al erg genoeg.
Oud 06-09-2008, 21:23
Volk
Volk is offline
Citaat:
Het is een voorbeeld om te laten zien dat iets wat gangbaar is op 1 plek, onwenselijk kan zijn op een andere plek. Ander voorbeeld: Er zijn landen waar mannen elkander zoenen bij een begroeting, ook dat hoeft van mij niet.
Dan doe je toch lekker niet mee..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 23:57
De Veroorzaker
Citaat:
Maar wat heeft religie hiermee te maken?
geen idee.

Citaat:
Dat ze het plan hebben is al erg genoeg.
Tja, CDA.

Citaat:
Dan doe je toch lekker niet mee..
als dat zou kunnen
Oud 07-09-2008, 14:32
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Het is een voorbeeld om te laten zien dat iets wat gangbaar is op 1 plek, onwenselijk kan zijn op een andere plek.
Je vergelijking gaat niet op, want niet alleen Marokkaanse jongens fluiten vrouwen na. Nederlanders doen het ook, bijvoorbeeld bouwvakkers.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 15:09
Morna
Morna is offline
Mja... geen idee. Als jij haar niet wil beschermen of niet kan beschermen, moet je haar dit duidelijk maken. Echter, het is haar goed recht om te reageren op die jongens. Zij mag best zichzelf al dan niet verbaal verdedigen. Maak haar gewoon duidelijk dat zij er verder alleen voor staat en jou dat dan ook niet kwalijk moet nemen omdat jij er niet om hebt gevraagd.
Ik heb in de situatie van jouw vriendin gezeten, waarbij mijn vriendje niet alleen tegen ene groep maar ook maar tegen 1 puber niet voor mij durfde op te komen, maar ik van hem ook niet voor mezelf mocht opkomen. Ik ben heel blij dat het uit is, want ik wil een echte vent en niet iemand die mij beledigd laat worden (en dan heb ik het niet over een "hey meisje" natuurlijk en mijn reacties waren ook van hele andere aard dan "tuig" of "kutallochtoon")
Oud 07-09-2008, 16:14
De Veroorzaker
Citaat:
Je vergelijking gaat niet op, want niet alleen Marokkaanse jongens fluiten vrouwen na. Nederlanders doen het ook, bijvoorbeeld bouwvakkers.
En die staan ook op zaterdagavond in de stad, klopt helemaal, je hebt me, ik ga ook meisjes nafluiten.

ik vraag me wel af waar iedereen die marokkanen de hele tijd vandaan haalt.
Oud 07-09-2008, 22:01
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
En die staan ook op zaterdagavond in de stad, klopt helemaal, je hebt me, ik ga ook meisjes nafluiten.
nu heb je mij, of het van belang is dat je doordeweeks of op zaterdagavond wordt nagefloten

Citaat:
ik vraag me wel af waar iedereen die marokkanen de hele tijd vandaan haalt.
zie eerste post van de topicstarter

Citaat:
maar als we voorbij zo'n groepje lopen en een van die gasten ook maar iets roept (en of dat nou gefluit is, 'hey meisje' of iets anders) krijgt hij gelijk de volle laag van mijn vriendin, kutmarokkaan dit zwakbegaafd tuig zo enzovoorts, zo gisteren dus ook.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 08:23
De Veroorzaker
Citaat:
zie eerste post van de topicstarter
Ah ja sorry, als de vriendin van de TS kutmarokkanen zegt, dan zullen het wel marokkanen zijn
Oud 08-09-2008, 13:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Bla bla bla, nu weer ontopic
Reageren

Regels voor berichten