Citaat:
Hoezo is dit irrelevant? Er werd toch om mijn mening gevraagd door de ts? Hoezo kom jij dan even bepalen dat mijn mening irrelevant is 
|
Het is irrelevant omdat je dat overal wel op kan zeggen.
Nou, simpel, als dit soort technologie beschikbaar komt, vind ik dat het voor iedereen kosteloos beschikbaar zou moeten zijn. Dit annihileert je argument dat het een klassemaatschappij in de hand zou werken.
Citaat:
Bijvoorbeeld zoals ik al beschreven heb. Mensen die zich verheven gaan voelen. Een groot zij/wij gevoel gecombineerd met superioriteit. En dat brengt altijd problemen.
|
Mensen voelen zich nu ook al verheven en ik zie persoonlijk weinig intelligente mensen met groepen dombo's op de vuist gaan op straat.
Citaat:
Wat is eigenlijk het nut van selecteren? Waarom zou een ouder perse een jongen/meisje willen hebben? Of een kind met een hoger/lager iq. Ben je dan trotser op het kind? Houd je er meer van? Zal het kind gelukkiger zijn en een beter leven leiden? En is het niet zo dat je altijd minder intelligente mensen zult houden, ook al gaat iedereen selecteren? Is een kind dan slechts een product dromen waar te maken die je zelf niet waar hebt kunnen maken? Zoals het 'verbeteren' van de wereld?
|
Tja, waarom zou iemand poep willen eten? Ik weet het niet, maar dat is geen reden om het te verbieden. Ik heb overigens al aangeven dat, en waarom, ik tegen geslachtsselectie ben.