Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2008, 18:38
Missy
Missy is offline
Citaat:
Jullie waren toen nog geen DK'ers hoor.

Zoals het nu is met de fb's vind ik het overigens wel prima. Maar mocht er een nieuwe komen, gaarne een dk'er. En gaarne de keuzes aan mij voor te leggen.
Geen rasechte DK'ers misschien, maar wel actief.

Uiteraard.
Oud 27-10-2008, 18:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Cherry Springs was ook al echt regelmatig actief toen ze FB werd. Ikzelf was er ook regelmatig actief.
CS wel. Ik weet nog wat een verbazing het was toen jij fb werd, hoor. Na hvj een tweede forumbaas die nauwelijks op dat forum kwam.

Maar, eerlijk is eerlijk, nu ben je er vaak zat.
Oud 27-10-2008, 19:01
Missy
Missy is offline
Citaat:
CS wel. Ik weet nog wat een verbazing het was toen jij fb werd, hoor. Na hvj een tweede forumbaas die nauwelijks op dat forum kwam.

Maar, eerlijk is eerlijk, nu ben je er vaak zat.
De verbazing was geloof ik eerder toen ik met 600 posts FB werd op Overige en Economische vakken. Naar mijn idee was ik voor mijn FB-periode op DK al actief, maar goed dat is ook niet echt van belang.
Oud 27-10-2008, 19:02
Verwijderd
CS was zeker niet raar omdat ze er niet kwam, ze kwam er wel, maar omdat ze like 14 was en ook zo postte.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 19:25
Verwijderd
Soija als fb op DK.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 19:51
Verwijderd
Nee joh, doe niet zo gek, ik zit niet te vissen.

Ik mag ook helemaal geen fb worden, mijn banman staat vol stoute dingen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 23:38
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Je hebt niet altijd overal een overvloed aan goede kanidaten. Soms is dan de keuze toch voor iemand die al wel fb is (en dus ook opzich voldoende online is) maar niet echt veel posts op een forum heeft.
Jamaar seriously. Iemand fb maken die nog 0 posts heeft gemaakt op het desbetreffende subforum, en dan 6 posts en 10 maanden later denken jullie niet eens van, hmm, misschien toch eens tijd om hierover na te denken?
Oud 28-10-2008, 07:18
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jamaar seriously. Iemand fb maken die nog 0 posts heeft gemaakt op het desbetreffende subforum, en dan 6 posts en 10 maanden later denken jullie niet eens van, hmm, misschien toch eens tijd om hierover na te denken?
Opzich kijkt de + naar activiteit. Daarbij gaat het daar niet echt fout geloof ik dus het staat niet bijzonder hoog op het prioriteitenlijstje. (ook als er dan nog andere fb's weg gaan kan het best moeilijk worden en hebben wij zoiets van laat maar, de fb is opzich genoeg op het forum zelf om er regelmatig te kijken. Beter iets als niets)
Oud 28-10-2008, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Opzich kijkt de + naar activiteit. Daarbij gaat het daar niet echt fout geloof ik dus het staat niet bijzonder hoog op het prioriteitenlijstje. (ook als er dan nog andere fb's weg gaan kan het best moeilijk worden en hebben wij zoiets van laat maar, de fb is opzich genoeg op het forum zelf om er regelmatig te kijken. Beter iets als niets)
Dat kan misschien voor een aantal fora zo zijn, maar ik neem aan dat je het ermee eens bent dat een hoop dingen op onzin/DK/lifestyle sfeerafhankelijk zijn. Als je er als fb nooit komt, kan je daar moeilijk beslissingen over nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 12:48
Verwijderd
Wat heeft Andijvie er zelf over te zeggen? DK heeft helemaal geen 4 fb's nodig, dus waarom zou zij aan willen blijven als ze toch nooit post?

En wat gaat er nou gebeuren met het koelkastbeleid? Want voor zover ik zag was iedereen het er over eens dat het overbodig was, maar ondertussen staat dat topic nog steeds ongewijzigd op DK.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 13:32
Missy
Missy is offline
Wij zijn er ook even naar aan het kijken.
Oud 28-10-2008, 14:43
Verwijderd
andijvie post vaker op dk dan hanneke volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft Andijvie er zelf over te zeggen? DK heeft helemaal geen 4 fb's nodig, dus waarom zou zij aan willen blijven als ze toch nooit post?

En wat gaat er nou gebeuren met het koelkastbeleid? Want voor zover ik zag was iedereen het er over eens dat het overbodig was, maar ondertussen staat dat topic nog steeds ongewijzigd op DK.
Ik had niet per se iets tegen het beleid hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 17:16
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dat kan misschien voor een aantal fora zo zijn, maar ik neem aan dat je het ermee eens bent dat een hoop dingen op onzin/DK/lifestyle sfeerafhankelijk zijn. Als je er als fb nooit komt, kan je daar moeilijk beslissingen over nemen.
Ik ga niet over DK en daar wil ik me ook niet mee bemoeien. Maar het werd even wat algemener gezegd en toen wilde ik daar specerfiek wel op reageren
Oud 28-10-2008, 21:03
Verwijderd
Ik wil toch even mezelf verdedigen; ik heb inderdaad de afgelopen +/- twee weken weinig gepost, maar ik ben wel iedere dag even online geweest. Reden? Ik ben ook gewoon een mens en heb soms periodes die drukker zijn dan andere; over het algemeen ben ik gewoon dagelijks actief, behalve nu twee weken even niet (tentamens, deadlines, iedereen kent 't wel). Dat is ook een van de redenen waarom er op DK 4 fb's zijn; DK is druk, fb's zijn ook gewoon mensen met bezigheden buiten het forum, dus als een fb het even wat drukker heeft, blijven er nog 3 over, als er maar 2 fb's op zouden zitten, is de kans veel groter dat het soms zonder fb zit.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 06:53
Missy
Missy is offline
Wij waren het er met zijn vieren ook over eens dat het koelkastbeleid niet altijd goed werkt.
Nu gaan we het dus proberen zonder koelkastbeleid.
Oud 29-10-2008, 10:26
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wij waren het er met zijn vieren ook over eens dat het koelkastbeleid niet altijd goed werkt.
Nu gaan we het dus proberen zonder koelkastbeleid.
Toch fijn dat iets dat al meer dan een half jaar bekend is bij alle DK'ers nu ook bekend is bij de fb's.
Oud 29-10-2008, 17:10
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 19:43
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik wil toch even mezelf verdedigen; ik heb inderdaad de afgelopen +/- twee weken weinig gepost, maar ik ben wel iedere dag even online geweest. Reden? Ik ben ook gewoon een mens en heb soms periodes die drukker zijn dan andere; over het algemeen ben ik gewoon dagelijks actief, behalve nu twee weken even niet (tentamens, deadlines, iedereen kent 't wel). Dat is ook een van de redenen waarom er op DK 4 fb's zijn; DK is druk, fb's zijn ook gewoon mensen met bezigheden buiten het forum, dus als een fb het even wat drukker heeft, blijven er nog 3 over, als er maar 2 fb's op zouden zitten, is de kans veel groter dat het soms zonder fb zit.
Tuurlijk ben je een mens, en tuurlijk mag je het druk hebben.

Maar ik snap niet dat er gewoon niets mee gedaan wordt dat deze klacht hardnekkig blijft terugkeren. Je kunt altijd iemand aanstellen die er wat vaker komt. Wat is er zo fout aan wat actievere forumbazen op DK? En wat is het grote probleem als je om aan deze wens van de leden tegenmoet te komen moet sleutelen in het "personeelsbestand"?
Oud 31-10-2008, 11:17
Missy
Missy is offline
Citaat:
Maar ik snap niet dat er gewoon niets mee gedaan wordt dat deze klacht hardnekkig blijft terugkeren. Je kunt altijd iemand aanstellen die er wat vaker komt. Wat is er zo fout aan wat actievere forumbazen op DK? En wat is het grote probleem als je om aan deze wens van de leden tegenmoet te komen moet sleutelen in het "personeelsbestand"?
Die er wat vaker komt? De FB's die nu forumbaas op DK zijn, zijn er bijna iedere dag. Actiever posten is natuurlijk altijd fijn, maar dat zal waarschijnlijk ook komen, zoals ze aan geeft, na de drukke periode.
Oud 31-10-2008, 19:16
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Die er wat vaker komt? De FB's die nu forumbaas op DK zijn, zijn er bijna iedere dag. Actiever posten is natuurlijk altijd fijn, maar dat zal waarschijnlijk ook komen, zoals ze aan geeft, na de drukke periode.
Ja, dat lijkt me een mooie win-win situatie. De DK'ers hebben niet meer het gevoel dat ze gemodereerd worden door een vreemdeling. En van de inactieve forumbazen wordt niet meer verwacht dat ze toch actief meedoen, omdat ze geen forumbaas meer zijn en zij kunnen zich dan richten op dingen die zij belangrijker vinden. Dan verliest er toch in feite niemand wat?
Oud 31-10-2008, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Niet om het een of ander, maar volgens mij zijn er wel vaker klachten geweest over de inactiviteit van bepaalde forumbazen op DK. Dit afschuiven op een recente drukke periode lijkt me dan niet helemaal terecht. Als ze alleen de afgelopen 2 weken inactief was geweest, was de klacht waarschijnlijk geen eens ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 23:45
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Niet om het een of ander, maar volgens mij zijn er wel vaker klachten geweest over de inactiviteit van bepaalde forumbazen op DK. Dit afschuiven op een recente drukke periode lijkt me dan niet helemaal terecht. Als ze alleen de afgelopen 2 weken inactief was geweest, was de klacht waarschijnlijk geen eens ontstaan.
Geef eens criteria dan, wanneer is iets inactief? Gaat dat om een bepaald aantal posts? Moet men vaak genoeg in wsz posten? Opvallend posten is niet hetzelfde als actief zijn op een forum.
Oud 31-10-2008, 23:54
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Geef eens criteria dan, wanneer is iets inactief? Gaat dat om een bepaald aantal posts? Moet men vaak genoeg in wsz posten? Opvallend posten is niet hetzelfde als actief zijn op een forum.
Op een dusdanige manier in ieder geval het merendeel van de topics bijhouden dat er in dat topic geen problemen onstaan, waaronder offtopic posts en ruzies. Tevens is het zien van duidelijke reclame topics / topics die niet op het subforum thuishoren ook wel nuttig.

Als een forumbaas niet in staat is die twee dingen redelijk consequent bij te houden is de forumbaas dus overbodig, immers, dan modereert diegene nauwelijks meer, en is diegene dus te inactief voor het subforum.
Oud 01-11-2008, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Dat beweer ik ook niet, echter is opvallend posten, of tenminste opvallen door te posten, wel onderdeel van actief zijn op een forum. Als je nooit post, controleer je dus alleen maar. En op die manier krijg je niet echt een indruk van wat er speelt. Bovendien is het goed als je laat zien dat je er bent. Af en toe een slotje zetten op een state-the-obvious reclametopic, kunnen andere fb's ook wel.
Daarnaast is het ook de bedoeling dat fb's het opgestelde beleid zo goed mogelijk naleven, als dan missy de enige is die na lang aandringen en 4 weken te laat het koelkasttopic update, geeft dat imo iets aan over de motivatie van de fb's.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 14:11
Verwijderd
En forumbazen worden in de eerste plaats gekozen omdat ze opvallen, waarom zou er niet gewoon gewisseld kunnen worden?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 15:49
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
En forumbazen worden in de eerste plaats gekozen omdat ze opvallen, waarom zou er niet gewoon gewisseld kunnen worden?
Er zijn veel meer dingen van belang, als het alleen om opvallen zou gaan kan je slechte fb's krijgen. Het hoeven juist niet persee de meest opvallende leden te zijn, je kan er ook hebben die een hoop posten maar alsnog niet (echt) opvallen.
Oud 01-11-2008, 16:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Er zijn veel meer dingen van belang, als het alleen om opvallen zou gaan kan je slechte fb's krijgen. Het hoeven juist niet persee de meest opvallende leden te zijn, je kan er ook hebben die een hoop posten maar alsnog niet (echt) opvallen.
Jammer dat de oude FAQ er niet meer is, daar stond letterlijk in dat iemand 'positief moet opvallen op het desbetreffende forum'.

Still:

Citaat:
Het moderatorschap voor een bepaald forum wordt meestal toegekend aan een gebruiker die bijzonder behulpzaam is en veel kennis heeft over het onderwerp van het desbetreffende forum
Dus ook hier staat het positief opvallen wel op een hoge plaats.

Bron: FAQ.
Oud 01-11-2008, 16:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jammer dat de oude FAQ er niet meer is, daar stond letterlijk in dat iemand 'positief moet opvallen op het desbetreffende forum'.

Still:

Dus ook hier staat het positief opvallen wel op een hoge plaats.

Bron: FAQ.
Wat is opvallen en is opvallen per definitie positief? Bij wie valt iemand wel of niet op? (Iemand die mij opvalt kan bij jou een reactie krijgen van bestaat die persoon/komt die ook hier) Daarnaast staat opvallen zeker niet gelijk aan veel posten.
Het gaat om veel meer.
Oud 01-11-2008, 17:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat is opvallen en is opvallen per definitie positief? Bij wie valt iemand wel of niet op? (Iemand die mij opvalt kan bij jou een reactie krijgen van bestaat die persoon/komt die ook hier) Daarnaast staat opvallen zeker niet gelijk aan veel posten.
Het gaat om veel meer.
True, maar ik zei dan ook niks over veel posten.
Oud 01-11-2008, 22:01
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dat beweer ik ook niet, echter is opvallend posten, of tenminste opvallen door te posten, wel onderdeel van actief zijn op een forum. Als je nooit post, controleer je dus alleen maar. En op die manier krijg je niet echt een indruk van wat er speelt. Bovendien is het goed als je laat zien dat je er bent. Af en toe een slotje zetten op een state-the-obvious reclametopic, kunnen andere fb's ook wel.
Daarnaast is het ook de bedoeling dat fb's het opgestelde beleid zo goed mogelijk naleven, als dan missy de enige is die na lang aandringen en 4 weken te laat het koelkasttopic update, geeft dat imo iets aan over de motivatie van de fb's.
Zoals eerder aangegeven hebben alle fb's meerdere posts per dag gemiddeld op DK. Je gooit het - opnieuw - op aantal posts, maar fb's posten wel. Ik vraag juist naar je criteria omdat wij wel posten, maar blijkbaar niet opvallend genoeg op de een of andere manier. Ik zou graag - concreet - horen wat het probleem is.

Wat Dark Phoenix zegt over het forum bijhouden is natuurlijk belangrijk. Maar dit is lang niet altijd zichtbaar. Zelf lees ik meer dan ik post de laatste tijd. Dan houd ik dus wel de boel in de gaten, maar ben ik niet opvallend 'actief'.

Verder wat je zegt over het koelkasttopic heb je natuurlijk gelijk in. Dat is niet goed genoeg bijgehouden. Maar goed, als ik altijd direct dingen zou doen die ik mij voorneem te doen, zou ik ook een stuk succesvoller zijn op school.
Oud 01-11-2008, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Verder wat je zegt over het koelkasttopic heb je natuurlijk gelijk in. Dat is niet goed genoeg bijgehouden. Maar goed, als ik altijd direct dingen zou doen die ik mij voorneem te doen, zou ik ook een stuk succesvoller zijn op school.
Dit vind ik nou juist het probleem, persoonlijk. Ja natuurlijk lezen jullie 'wat' en doen jullie 'iets' en uiteindleijk gebeurt er wel wat en mensen kennen jullie ongeveer, maar wat is er mis met doorwisselen wanneer er betere kandidaten zijn? En who cares als het iedere forumbaas overkomt dat ie geen zin heeft? Dan wisselen jullie nog maar een keer vaker, er staan genoeg enthousiaste mensen te wachten.

Jullie zijn vast niet afschuwelijk slecht, maar er zijn gewoon betere mensen en wanneer dat moment er is is het echt niet dramatisch om gewoon door te wisselen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Zoals eerder aangegeven hebben alle fb's meerdere posts per dag gemiddeld op DK. Je gooit het - opnieuw - op aantal posts, maar fb's posten wel. Ik vraag juist naar je criteria omdat wij wel posten, maar blijkbaar niet opvallend genoeg op de een of andere manier. Ik zou graag - concreet - horen wat het probleem is.
Jíj bent hier degene die het op het aantal posts gooit en vindt dat jullie wel actief zijn omdat jullie, jullie verplichte postjes elke dag maken
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 09:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dit vind ik nou juist het probleem, persoonlijk. Ja natuurlijk lezen jullie 'wat' en doen jullie 'iets' en uiteindleijk gebeurt er wel wat en mensen kennen jullie ongeveer, maar wat is er mis met doorwisselen wanneer er betere kandidaten zijn? En who cares als het iedere forumbaas overkomt dat ie geen zin heeft? Dan wisselen jullie nog maar een keer vaker, er staan genoeg enthousiaste mensen te wachten.

Jullie zijn vast niet afschuwelijk slecht, maar er zijn gewoon betere mensen en wanneer dat moment er is is het echt niet dramatisch om gewoon door te wisselen.
Wanneer de huidige forumbazen inactief zijn of een bepaald forum niet meer interessant vinden geven zij dit vaak zelf aan of valt het in zo'n mate op dat ze er door iemand op aangesproken worden (dit is bijna altijd de groepsplus of de beheerder). Ook gebeurt dit wanneer forumbazen niet goed functioneren. Het is niet zo dat ze gelijk afgezet en vervangen worden.

Ook wanneer er mensen rondlopen die misschien beter zijn als forumbaas gaat er niet gekeken worden welke forumbaas er op dit moment het minst goed functionert en wordt deze maar uit het team gezet. Lekker beleid zou het zo worden, zie het eens voor je als een bedrijf waar je van de ene op de andere dag ontslagen kunt worden omdat er buiten iemand rondloopt dit misschien wel beter zou kunnen zijn dan jou. Dat gebeurt ook niet.

En ergens ben ik ook wel benieuwd wie je als beter forumbazen ziet dat de mensen die dit moment op DK rondlopen.
Oud 02-11-2008, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Wanneer de huidige forumbazen inactief zijn of een bepaald forum niet meer interessant vinden geven zij dit vaak zelf aan of valt het in zo'n mate op dat ze er door iemand op aangesproken worden (dit is bijna altijd de groepsplus of de beheerder). Ook gebeurt dit wanneer forumbazen niet goed functioneren. Het is niet zo dat ze gelijk afgezet en vervangen worden.

Ook wanneer er mensen rondlopen die misschien beter zijn als forumbaas gaat er niet gekeken worden welke forumbaas er op dit moment het minst goed functionert en wordt deze maar uit het team gezet. Lekker beleid zou het zo worden, zie het eens voor je als een bedrijf waar je van de ene op de andere dag ontslagen kunt worden omdat er buiten iemand rondloopt dit misschien wel beter zou kunnen zijn dan jou. Dat gebeurt ook niet.

En ergens ben ik ook wel benieuwd wie je als beter forumbazen ziet dat de mensen die dit moment op DK rondlopen.
Wolter, jochie, chill.

Je eerste alinea, daar ben ik het dan ook niet mee eens. Ik snap dat het op dit moment ver moet komen om uberhaupt een discussie te krijgen onder de beleidsvoerders zelf, maar daar ben ik het gewoon niet mee eens.

Je tweede alinea, wat nou van de een op de andere dag? Ik stel ook niet voor bepaalde mensen binnen te halen om dan te kijken wie er moet schuiven, nogmaals, ik vind de helft van de huidige forumbazen ronduit slecht, vanwege meerdere dingen. Ik vind dan ook dat er al kandidaten zíjn die moeten schuiven. En ik pleit niet voor een wekelijkse wissel van forumbazen, maar als het al maandenlang slecht gaat vind ik het niet vreemd eens in het halfjaar oid te kijken wie er nog echt goed functioneert en of er niet betere opties zijn. En stel dat de verbeteringen miniem zijn, ja dan vind ik het ook niet echt de moeite. Maar op dit moment zie ik grote mogelijkheden

Nu kan ik namen noemen, die je niet kent. Ik kan ook namen noemen van mensen die ik geschikt vind, maar dat zijn dan ook mensen die ik regelmatig spreek en kan beoordelen daarin, dus dan krijg je wel een voorselectie hier. Dat lijkt me ook niet erg handig en dan krijg je weer het beslotenclubjeidee. Wanneer je het serieus wil weten, stuur maar een pm, maar het heeft voor mij geen zin hier mensen te gaan voorstellen om dan met het hele forum (inclusief onzin) erover te gaan discussieren waarom wel of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 13:39
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik stel ook niet voor bepaalde mensen binnen te halen om dan te kijken wie er moet schuiven, nogmaals, ik vind de helft van de huidige forumbazen ronduit slecht, vanwege meerdere dingen.
Wat voor meerdere dingen dan?
Oud 02-11-2008, 14:01
Verwijderd
Zie pm.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 15:16
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Leuke vergelijking wel. Als iemand binnen een bedrijf inferieur presteert en er dan een betere kandidaat opduikt is het wel degelijk mogelijk dat de eerste persoon ontslagen wordt ten gunste van de tweede persoon.

Daarbij is het niet van de ene op de andere dag, een half jaar geleden is exact dezelfde discussie gevoerd, waarbij exact hetzelfde werd beweerd en het ook allemaal tijdelijk zou zijn.

Het is leuk dat men elkaar op die manier 'beschermd', maar blijkbaar gaat er toch ergens iéts fout. De forumbazen worden gewoon niet erg serieus meer genomen door de leden, iets wat toch op z'n minst typisch is.
Oud 02-11-2008, 16:09
Missy
Missy is offline
Citaat:

Daarbij is het niet van de ene op de andere dag, een half jaar geleden is exact dezelfde discussie gevoerd, waarbij exact hetzelfde werd beweerd en het ook allemaal tijdelijk zou zijn.
Heb je daar een voorbeeld van? Dat er eerder discussies over geweest zijn, dat klopt. Maar ik ben dan wel benieuwd naar een voorbeeld waar we dat beweerd zouden hebben?
Oud 02-11-2008, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Het gaat om veel meer.
Ik ben niet voor het vervangen van de fb's, maar dit soort opmerkingen van fb's is natuurlijk onzin. Wat opvallen is, is niet de kwestie, daar is vandale.nl voor.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 18:11
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Jíj bent hier degene die het op het aantal posts gooit en vindt dat jullie wel actief zijn omdat jullie, jullie verplichte postjes elke dag maken
"Dat beweer ik ook niet, echter is opvallend posten, of tenminste opvallen door te posten, wel onderdeel van actief zijn op een forum. Als je nooit post, controleer je dus alleen maar. En op die manier krijg je niet echt een indruk van wat er speelt. Bovendien is het goed als je laat zien dat je er bent. Af en toe een slotje zetten op een state-the-obvious reclametopic, kunnen andere fb's ook wel." Volgens mij gaat dit toch om de posts. Ik concludeer enkel dat het niet om het aantal posts gaat, want die zijn er wel, en vraag mij vervolgens af waar het dan wel aan ligt. Als jij concreet kan aangeven hoe wij dan wel actief kunnen zijn, dan zal ik mijn best doen dat te zijn.
Oud 02-11-2008, 18:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Heb je daar een voorbeeld van? Dat er eerder discussies over geweest zijn, dat klopt. Maar ik ben dan wel benieuwd naar een voorbeeld waar we dat beweerd zouden hebben?
Zo heeft Andijvie al eens beweerd dat ze 'tijdelijk te druk was' toen ik haar wees op het niet bijhouden van het koelkasttopic toen het haar beurt is, zo heb ik al met meerdere forumbazen, waaronder jou, gepraat over DK, etc. En er zijn al eerder BZ topics over DK geweest (alswel discussies in het WSZ topic) waar ook dergelijke dingen werden beweerd als ik me niet vergis.
Oud 02-11-2008, 19:17
Verwijderd
ik denk dat het feit dat heel onzin nu denkt: "god, alwéér dk-gezeur" eigenlijk al aangeeft dat dit geen eenmalige gebeurtenis is.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 20:11
T_ID
T_ID is offline
En ik maar denken dat de Verzuiling uitgestorven was...
Oud 02-11-2008, 21:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
ik denk dat het feit dat heel onzin nu denkt: "god, alwéér dk-gezeur" eigenlijk al aangeeft dat dit geen eenmalige gebeurtenis is.
DK is dan ook één van de moeilijkste fora om te modereren omdat het één van de drukste deelfora is, samen met lifestyle, muziek en onzin. Hoe het er loopt wordt bepaald door de forumbazen, maar voor het grootste deel door de leden die er rondlopen.

Dat het koelkastbeleid niet goed liep is toegegeven en deze is nu afgeschafd. Volgens veel DK-regulars te laat, maar zoiets afschaffen moet natuurlijk overlegd en overwogen worden. Er wordt dus wel degelijk naar de leden geluisterd.

Het is ook erg jammer dat er vanuit de DK-mensen wel vanalles geroepen wordt wat slecht is en dat er veel beter kan, maar veel haalbare en realistische oplossingen heb ik nog niet voorbij zien komen.

Uitspraken als
Citaat:
ik vind de helft van de huidige forumbazen ronduit slecht, vanwege meerdere dingen.
zijn natuurlijk totaal niet onderbouwd en hier kan je helemaal niets mee in de discussie. Ook oplossingen alleen per pm willen bespreken vind ik persoonlijk erg jammer omdat je dan bijna iedereen buiten de discussie houdt.

Citaat:
Het is leuk dat men elkaar op die manier 'beschermd', maar blijkbaar gaat er toch ergens iéts fout. De forumbazen worden gewoon niet erg serieus meer genomen door de leden, iets wat toch op z'n minst typisch is.
Dit is idd iets waar wat aan gedaan moet worden. De sfeer op DK zoals ik hem zie is helaas zo dat volgens mij geen één forumbaas serieus genomen wordt en dat op iedereen die maar wat aan te merken heeft afgegeven wordt. Zo creëer je voor geen enkele forumbaas een situatie waarin hij/zij serieus genomen wordt, ook niet als je een nieuwe forumbaas aanstelt, want ook een nieuwe fb zal de regels die er zijn handhaven en optreden tegen dingen die niet kunnen.
Oud 02-11-2008, 21:18
Verwijderd
Citaat:
De sfeer op DK zoals ik hem zie is helaas zo dat volgens mij geen één forumbaas serieus genomen wordt en dat op iedereen die maar wat aan te merken heeft afgegeven wordt. Zo creëer je voor geen enkele forumbaas een situatie waarin hij/zij serieus genomen wordt, ook niet als je een nieuwe forumbaas aanstelt, want ook een nieuwe fb zal de regels die er zijn handhaven en optreden tegen dingen die niet kunnen.
Ik denk dat je het dan verkeerd ziet. Missy en Cherry Springs worden over het algemeen door de meeste mensen wel serieus genomen. Zij zijn, vind ik dan, ook degene die 'echt' zichtbaar aanwezig zijn. Ze posten actief mee, maar laten af en toe ook even zien dat ze als fb aanwezig zijn, door slotjes op topics te gooien met een mededeling erbij. Ik denk dat dat een hoop scheelt. Dingen enkel sluiten zonder toevoeging maakt je ook minder zichtbaar.

Verder neem ik over het algemeen alle forumbazen wel serieus, al heb ik bij sommigen inderdaad mijn twijfels over hun capaciteiten. Of eigenlijk twijfel ik meer aan of ze het nog wel leuk vinden... Hanneke was vroeger idd fervent dk-er, maar de laatste tijd komt ze nog maar amper langs. Waarschijnlijk omdat 'haar' deel van de oude garde ook niet meer op dk post en dan heeft ze er, denk ik, behalve als fb ook weinig meer te zoeken.
Andijvie vind ik een tof wijf, maar echt hardcore posten op dk heeft ze nooit gedaan. Natuurlijk komt ze regelmatig even buurten, maar dat is nu juist het probleem: het is enkel buurten. Ik denk dat het grootste bezwaar van de mensen op dk is dat de forumbazen niet zo goed weten wat er allemaal speelt en dan afgaan op individuele posts, terwijl die (mits in een context geplaatst) helemaal niet zo ernstig zijn als wordt gedacht. Ook het omgekeerde kan het geval zijn: dan worden er continu steken onder water gegeven, maar niemand die het merkt.

Laatst gewijzigd op 02-11-2008 om 21:22. Reden: aanvulling
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 21:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dit is idd iets waar wat aan gedaan moet worden. De sfeer op DK zoals ik hem zie is helaas zo dat volgens mij geen één forumbaas serieus genomen wordt en dat op iedereen die maar wat aan te merken heeft afgegeven wordt. Zo creëer je voor geen enkele forumbaas een situatie waarin hij/zij serieus genomen wordt, ook niet als je een nieuwe forumbaas aanstelt, want ook een nieuwe fb zal de regels die er zijn handhaven en optreden tegen dingen die niet kunnen.
Ik neem sommige forumbazen van DK wel degelijk serieus, ik heb veel met ze gepraat, veel meegedacht en geprobeerd het beter te maken. Ik ben natuurlijk slechts één persoon, maar zo zijn er wel meer mensen.

Zoals je hier ziet is het koelkastgebeuren al langere tijd een issue. Ook blijkt in dit topic dat de forumbazen 'nu al' doorhebben dat dit systeem niet werkt, ondanks dat dit onder de leden al eeuwen bekend is en geprobeerd duidelijk te maken aan de forumbazen daar.

Het is zeker niet zo dat alles op DK slecht is en alle forumbazen kut, maar er zou in ieder geval een hoop beter kunnen. En dit kan ik ook heel duidelijk beargumenteren, net als dat ik met een hoop (haalbare) veranderingen kan komen.
Oud 02-11-2008, 21:34
Verwijderd
ow, en wat DP zegt, maar dan zonder dat ik het duidelijk kan beargumenteren, want daar ben ik gewoon poepslecht in.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 21:53
Verwijderd
@ sterrenmeisje, zo nu en dan komt er ook ineens een verdwaalde fb+ langs van een heel ander forum die ineens drastische besluiten neemt! Moet ook niet zomaar kunnen zonder overleg, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 22:44
Verwijderd
@wolter: de reden dat ik iets per pm wilde bespreken met missy is dat sommige dingen niet geschikt zijn aan een heel forum kenbaar te maken. Ik wil dat je heus wel pmen, als bemiddelaar zijnde.

Maar voor mij persoonlijk ging het niet alleen om slechte aanwezigheid, ook slecht inschatten van situaties en sfeerverpesting.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten