Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2008, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Langzaam zinken is ook zinken

IK WIL GELIJK HEBBEN
Ja maar voor kleding en haar en wol kan ik geen dichtheden vinden en ik geloof het gewoon niet, bij de minste sparteling zou hij weer gewoon drijven, dat schaap, en je hebt dan ook weer die weerstand in het water.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2008, 13:54
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
dat rubber zwaarder is dan lucht, kon ik zelf ook wel bedenken Maar volgens mij zinkt die ballon echt niet. Sowieso krijg jij geen waterballon volledig met water gevuld.
Daar heb je een punt, maar dat verklaart niet waarom een opgeblazen ballon zwaarder is dan een niet opgeblazen ballon.
Oud 01-11-2008, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je een punt, maar dat verklaart niet waarom een opgeblazen ballon zwaarder is dan een niet opgeblazen ballon.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 13:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat ligt er natuurlijk maar net aan waarmee je de ballon opblaast
Oud 01-11-2008, 14:03
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Aangenomen dat het gewoon met lucht is natuurlijk
Dat is echt waar, het was een keer bij Klokhuis of Willem Wever oid.
Oud 01-11-2008, 14:04
Verwijderd
Uhm ja als je weer nadenkt over dat de lucht ertussenuitgaat wanneer je het ding uitrekt
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 16:07
blablatje
blablatje is offline
Als het een vet schaap is blijft hij drijven, want dierlijk vet is lichter dan water, en de rest van het schaap, inlcusief natte wol, is ongeveer even zwaar als water. Alleen verdrinkt hij dan alsnog denk ik, want hij drijft dan maar nét iets boven het oppervlak en zit dus met de neus onder water.

Lucht in een ballon zit denk ik onder iets hogere druk erin dan lucht buiten de ballon (daarom loopt de ballon leeg als je hem niet dichtknoopt), waardoor de lucht in de ballon meer moleculen heeft per kubieke centimeter en daardoor net iets zwaarder is dan de rest van de lucht. Mogelijk vertel ik hier grote onzin want ik ben geen scheikundige.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 17:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zo'n enorme discussie over mijn stelling had ik niet verwacht! Jeetje! Maar ik denk wel dat het schaap zinkt. een ballon is natuurlijk niet te vergelijken met een schaap.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 20:46
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja dat van de soortelijke massa heb ik ook proberen uit te leggen Maar ik geloof niet dat kleding zwaarder is dan water wanneer er geen lucht meer tussen zit, hoor. En bovendien zal het niet een zinken kunnen zijn zoals dat is met zo'n grote zwarte bol aan een ketting aan je voet.
Ik zat er inderdaad nog over te denken en ja het is nogal afhankelijk van welke stoffen je draagt maar uiteindelijk raken de meeste wel verzadigd en zijn totaal zwaarder dan water, het enige waarbij ik zou denken aan een kleinere soortelijke massa is textiel op basis van olieproducten; maar geen idee of dat zo is of slechts een flauw vermoeden (oliepak red,).

Staal heeft natuurlijk een enorme soortelijke massa (of lood ) dus dan zink je helemaal als een baksteen, is de zwarte bol van piepschuim gemaakt zie dan maar is naar de bodem te gaan

kortom vergeet je zwembandjes niet, daarnaast is onderkoeling (<23c) of haaien (>23c) het grootste risico.

Citaat:
Ja maar voor kleding en haar en wol kan ik geen dichtheden vinden en ik geloof het gewoon niet, bij de minste sparteling zou hij weer gewoon drijven, dat schaap, en je hebt dan ook weer die weerstand in het water.
dit is niet waar een ongeschoren schaap zinkt, geschoren kan hij zwemmen zoals elk ander 4 benig dier.

Citaat:
ook dat antwoord heb ik:
Gecomprimeerde lucht is zwaar omdat de moleculen dichter op elkaar zitten, vloei- en vaste stoffen kunnen niet gecomprimeerd worden.

The density of a material is defined as its mass per unit volume:

ρ = M(kg)/V(m³)

Massa blijft hetzelfde volume wordt kleiner (omgekeerd evenredig)

Wol heeft een specifieke dichtheid van 1314 kg/m³ (relatief; zoet water is 1000, en zout water 1026)
bron

gewoon gaan zwemmen met een vaatje ether (72.72kg/m³) of een paar zakken appels (641 kg/m³)

Citaat:
ook dit is niet waar, gecomprimeerde helium is 'zwaarder' dan losse helium, desondanks is het nog altijd lichter dan lucht.

het is wel afhankelijk van de zwaartekrachtcoëfficient.

flauwe: De wetenschappelijke naam van de cacaoboon is Theobroma cacao. Theobroma betekent 'voedsel van de goden.'

Laatst gewijzigd op 01-11-2008 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 22:15
Verwijderd
'Hebban olla vogala nestan bijunnan hinase hic enda thu' is niet het oudst bekend stukje Nederlands, wat mensen je ook willen doen geloven!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 22:37
Verwijderd
Citaat:
De dichtheid van rubber is 1,2 g/cm3, er is héél erg weinig rubber in verhouding, de dichtheid is nauwelijks groter, dus dat zinken gebeurt héél erg langzaam of gewoon helemaal niet.
Het volume van de ballon wordt kleiner, door de hydrostatisch drukkolom en de ballon zal dus steeds sneller zinken.

Laatst gewijzigd op 01-11-2008 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 23:11
Verwijderd
Negers zinken sneller.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 23:14
Verwijderd
Ohja blabla die kracht op het water erin zelf natuurlijk. Maar daarvan is geen sprake bij een schaap.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 04:26
Fantôme
Fantôme is offline
he, die schapendiscussie, wtf

Ik denk, zonder alle argumenten te hebben gelezen, dat dat schaap zinkt.
Iemand zegt dat wol lichter is dan water en water even zwaar als water dus als er water in dat wol zit, het schaap dus nog moet blijven drijven. Volgens mij klopt die bewering niet. Dat is net zoiets als dat je een gewicht van een flat naar beneden gooit en deze in 5 seconden beneden is en als je dat gewicht vastbindt aan een iets lichter gewicht, deze er dan ineens langzamer overdoet omdat dit lichtere gewicht het zwaardere gewicht zou vertragen. Dat is ook niet waar. Volgens mij moet je het gewoon bij elkaar optellen. bij dat schaap dus ook en dus zinkt hij gewoon. Vind ik
Oud 02-11-2008, 08:58
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
'Hebban olla vogala nestan bijunnan hinase hic enda thu' is niet het oudst bekend stukje Nederlands, wat mensen je ook willen doen geloven!
Is er iets nieuws ontdekt dan? Want twee jaar geleden heb ik geleerd dat het idd niet zeker was maar ik heb geen idee meer hoe en wat.
Oud 02-11-2008, 12:30
Verwijderd
Citaat:
he, die schapendiscussie, wtf

Ik denk, zonder alle argumenten te hebben gelezen, dat dat schaap zinkt.
Iemand zegt dat wol lichter is dan water en water even zwaar als water dus als er water in dat wol zit, het schaap dus nog moet blijven drijven. Volgens mij klopt die bewering niet. Dat is net zoiets als dat je een gewicht van een flat naar beneden gooit en deze in 5 seconden beneden is en als je dat gewicht vastbindt aan een iets lichter gewicht, deze er dan ineens langzamer overdoet omdat dit lichtere gewicht het zwaardere gewicht zou vertragen. Dat is ook niet waar. Volgens mij moet je het gewoon bij elkaar optellen. bij dat schaap dus ook en dus zinkt hij gewoon. Vind ik
Blaatverhaal Alles valt op zich even snel naar beneden maar de wrijving in verhouding kan veel doen. Je moet het dus niet optellen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar je weet toch hoeveel water wol absorbeert! Als je een wollen trui wast en dan hangt te drogen dan hangt hij na een halve dag tot op de grond
<33fizzle!!!

werkt dat?
anders : http://www.youtube.com/watch?v=RWJN0efUewQ

Zoek het maar uit!!

OT: er bestaat een sport die onderwaterhockey heet (ik weet echt niets beters )
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:42
Verwijderd
ohja, dit weetje is meer waard dan een edit.

De koningin rookt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ohja, dit weetje is meer waard dan een edit.

De koningin rookt.
Echt? Op de een of andere manier had ik dat dus echt niet gedacht.
Oud 02-11-2008, 12:50
Miekje*
Miekje* is offline
WTF Ik dacht altijd dat een koningin zich netjes moet gedragen en een voorbeeld moet zijn voor haar volk, toch?
Oud 02-11-2008, 12:54
Verwijderd
Ik dacht dat dat algemeen bekend was ;x Van die dunne sigaartjes toch?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Echt? Op de een of andere manier had ik dat dus echt niet gedacht.
Citaat:
WTF Ik dacht altijd dat een koningin zich netjes moet gedragen en een voorbeeld moet zijn voor haar volk, toch?
Ja nou ze zeggen het

en omdat ze zo'n goed voorbeeld is, zie je haar nooit roken! Maar tijdens tochten enzo, zit elk uur een pauze van 5 minuten waarbij ze compleet buiten beeld is! Om dat ze moet/wil roken. Ze zeggen dat W-Alexander ook rookt en de halve familie..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:58
Verwijderd
Ach, gun dat mens dr lol.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja nou ze zeggen het

en omdat ze zo'n goed voorbeeld is, zie je haar nooit roken! Maar tijdens tochten enzo, zit elk uur een pauze van 5 minuten waarbij ze compleet buiten beeld is! Om dat ze moet/wil roken. Ze zeggen dat W-Alexander ook rookt en de halve familie..
Oud 02-11-2008, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ach, gun dat mens dr lol.
idd, haar :lol: momentje, roken?!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 15:12
Verwijderd
Koffiebonen zijn stiekem helemaal geen bonen, maar zaden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 15:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Met kerst zetten me een spar en geen den in huis.
Barnsteen is geen steen maar versteende hars.

Bah, dit is het beste wat ik kan bedenken.
Oud 02-11-2008, 16:27
x-vio-x
x-vio-x is offline
Witte chocolade is geen chocolade !
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Koffiebonen zijn stiekem helemaal geen bonen, maar zaden.
Citaat:
Witte chocolade is geen chocolade !
en een appel is geen vrucht!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 17:41
niqui
niqui is offline
Wat is een appel wel dan?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 17:42
Verwijderd
vruchtbodem.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 00:52
Verwijderd
President Coolidge (VS 1923-1929) reed graag op een elektrisch aangedreven hobbelpaard door het Witte Huis.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 02:00
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blaatverhaal Alles valt op zich even snel naar beneden maar de wrijving in verhouding kan veel doen. Je moet het dus niet optellen.
niks blaatverhaal
Oud 03-11-2008, 12:14
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
niks blaatverhaal
Als je twee stenen aan elkaar zou binden met een touwtje gaan ze opeens allebei sneller vallen?
Citaat:
Negers zinken sneller.
Negers kunnen niet drijven.
Citaat:
Barnsteen is geen steen maar versteende hars.
Toch hoort barnsteen wel bij edelstenen, toch?

Oh, en ik heb net even geprobeerd: Gootsteen vol met water, een bakje dat boven op het water drijft. Vervolgens het bakje vol gooien met water en het bakje zinkt. Als dat met een bakje kan, kan dat ook met een schaap
Oud 03-11-2008, 12:19
Verwijderd
Plastic is zwaarder dan water maar werd omhoog gehouden omdat er lucht in zat.

We weten niet of het schaap met de wol zwaarder is dan water.

Kutargument dus.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 13:19
Daboman
Daboman is offline
Een dag duurt gemiddeld genomen eigenlijk een fractie van een seconde korter dan 24 uur.

Ter compensatie wordt de schikkelseconde gebruikt.
Oud 03-11-2008, 13:20
Verwijderd
schrikkel
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 13:21
Daboman
Daboman is offline
Je hebt gelijk, typo
Oud 03-11-2008, 13:24
Verwijderd
En elke vier jaar is er een extra dag maar dan weer niet als je precies in de eeuwwisseling zit maar dan weer wel als je precies in de duisentjaarwisseling zit.

Ik weet gewoon niet meer hoe je millenium millennium milennium schrijft
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 14:54
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
je kunt ook gewoon een glas water pakken en een stukje wol touw, en dan checken oftie zinkt (nadat je hem doordrenkt hebt met water), ipv vijf uur te discussieren . Waterballonnen zinken sowieso, dat weet ik nog uit mijn kindertijd. En appels zie je idd wel eens drijven als een appelboom boven een sloot hangt. Blijven geschilde appels ook drijven? En zijn harde appels zwaarder dan zachte? Hard hout is natuurlijk wel zwaarder dan zacht hout, en hard hout zinkt. Dus mss zinken knoertharde appels wel. Maar dan waarschijnlijk alleen appels die net zo hard zijn als hardhout.

Als je wijs wilt worden moet je gewoon veel buitenspelen.

hagelslag wordt zo gemaakt:

gesmolten chocola door een ding met gaatjes in sliertjes op een lopende band. Chocola koelt af, de sliertjes worden in een bak gegooit, ze breken, dan worden ze gezeefd zodat alle kleine prut er uit gaat. Daarna krijgen ze een glanslaagje, wat verklaart waarom een hageltje als je hem doorbreekt twee doffe uiteinden heeft, het glanzen zit dus niet in de chocola zelf. oh, hoe het glanslaagje erop komt weet ik niet, volgens mij een soort sproeier, nevelachtige sproeier, but i'm not sure.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 15:04
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
kan iemand nog een keer goed uitleggen waarom een stalen boot niet zinkt?

oh mss snap ik het al maar verbeter me maar als het niet goed is. Staal zinkt. Die bootvorm is een soort holle halve bol. Hoe dieper het staal zinkt, hoe dieper de halve bol het water ingaat. Op een gegeven moment is het deel van de halve bol wat in het water is zo groot, dat de hoeveelheid lucht die dan in het water is plus de hoeveelheid staal die in het water is samen gemiddeld lichter zijn dan het water.

Maar, er zit ook nog een heleboel staal plus lucht boven het water, er zit zelfs een hele atmosfeer die op het water drukt. Dan wordt het dus alweer veel zwaarder. Hoe kan het dan blijven drijven?

oh, dat van de staal die boven het water nog zit kan gewoon, als inmiddels de bol zo licht geworden is dat er nog wel een paar kilotjes staal op kunnen voor de bol weer zo zwaar wordt dat ie zinkt. Maar de atmosfeer? Of is twee kubieke meter lucht net zo zwaar als vijfmiljoen kubieke meter lucht?

maakt het trouwens ook nog uit hoe groot het oppervlak van de bol is? Stel dat de boot allemaal van die flubbertjes heeft zoals in longen zitten om het oppervlak zo groot mogelijk te maken, blijft de boot dan beter drijven omdat er meer druk is?

en stel dat mijn handen net zo'n groot oppervlak hadden als het deel van de boot wat in het water zit, zou ik dan een boot kunnen tillen omdat ik nog veel zwaarder ben dan water? of was ik lichter dan water? Het water dat onder het bovenste water zit, heeft dat ook nog een functie? Nee, want mijn plastic kommetjes drijven net zo goed op een milimeter water als tien cm water. Maar het water wordt natuurlijk wel ondersteund, door de aarde. dus als mijn handen op de grond lagen zou de boot niet zinken, door mijn handen zakken dus. ik ben natuurlijk niet vloeibaar, dus dat gebeurt sowieso niet.

pfff

Laatst gewijzigd op 03-11-2008 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 15:07
capibara
capibara is offline
De Kea's (een papegaaiachtige vogel) die in Nieuw-Zeeland in het wild leven, staan erom bekend dat ze op onbewaakte plekken rubberen dichtingen van auto's slopen.
Oud 03-11-2008, 15:12
Miekje*
Miekje* is offline
Het orgasme van een varken duurt 30 minuten
Rechtshandige mensen leven gemiddeld 9 jaar langer dan linkshandigen
Een kakkerlak kan 9 dagen in leven blijven zonder zijn hoofd; dan sterft hij door verhongering
Het oog van een struisvogel is groter dan zijn hersens
Oud 03-11-2008, 15:24
Verwijderd
de madagascarmot heeft geen mond.

Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 15:26
Miekje*
Miekje* is offline
hoe eet 'ie dan? of gewoon niet?
Oud 03-11-2008, 15:26
Verwijderd
als rups! (ja, dat kostte mij ook heel lang om dat te bedenken )
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 16:07
Verwijderd
een aantal wetten in het buitenland:
- Een vrouw mag haar haar niet knippen zonder de toestemming van haar man (Michigan, VS).
- Het is verboden in volle vlucht uit een vliegtuig te stappen (Maine, VS).
- Inwoners die geen boot bezitten worden beboet (Hawaï, VS).
- Het is aanstootgevend naakt te douchen (Florida, VS).